Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Premierul României, Florin Cîțu despre relaxări: Astăzi ne bucuram toţi de primul pas important din revenirea la normalitate


Publicat

Românii se bucură de primul pas din revenirea la normalitate, a amintit sâmbătă premierul Florin Cîţu, care a anunţat că a făcut deja prima sa plimbare fără mască.

„Cum este pentru voi prima zi fară mască în spaţii deschise? Eu deja am făcut o plimbare la prima ora până la cafea şi a fost wow”, a scris premierul într-o postare pe Facebook.

CITEȘTE ȘI: DOCUMENT: LISTA COMPLETĂ a măsurilor care intră în vigoare din 15 mai și planurile de relaxare a restricțiilor până în august

El a ţinut să mulţumească tuturor celor care au respectat regulile şi au ales să se vaccineze, şi a adăugat că aşteaptă următoarea relaxare, care va avea loc pe 1 iunie.

„Vreau să vă mulţumesc tuturor pentru că aţi înţeles să respectaţi toate regulile şi mai ales pentru că vă vaccinaţi. Astăzi ne bucuram toţi de primul pas important din revenirea la normalitate pentru că am lucrat împreună în acest an dificil. Vă mulţumesc. Urmează 1 iunie”, a mai spus Florin Cîţu.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Clienții afectați de penele de curent vor fi despăgubiți. ANRE a stabilit ce sume trebuie să plătească furnizorii de energie

Publicat

Distribuitorii de energie electrică vor fi obligați să acorde despăgubiri clienților care suferă de pe urma întreruperilor neplanificate ale curentului. 

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei impune operatorilor de distribuție să acorde compensații între 5 și 300 de lei tuturor utilizatorilor afectați, în funcție de numărul penelor de curent informează Digi24.ro

Totodată, întreruperile scurte, între 3 secunde și 3 minute, au fost incluse în categoria celor pentru care distribuitorii sunt obligați să acorde compensații la depășirea numărului maxim stabilit prin standard.

Operatorii de distribuţie a energiei electrice sunt obligaţi să acorde compensaţii tuturor utilizatorilor afectați de pene de curent neplanificate, fie și de scurtă durată, dacă acestea depășesc o anumită frecvență stabilită de Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie.

ANRE a aprobat în şedinţa Comitetului de reglementare de marţi un nou ordin privind standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, potrivit unui comunicat.

Principalele schimbări şi măsurile se referă la includerea întreruperilor scurte, între 3 secunde şi 3 minute, în categoria întreruperilor care se monitorizează şi pentru care operatorii de distribuţie sunt obligaţi să acorde compensaţii la depăşirea numărului maxim stabilit prin standard.

Compensații acordate utilizatorilor afectați

Pentru fiecare astfel de depăşire operatorii de distribuţie vor acorda compensaţii tuturor utilizatorilor afectaţi, astfel:

  1. înaltă tensiune: 300 lei peste 10 întreruperi pe an;
  2. medie tensiune: 10 lei peste 10 întreruperi pe săptămână;
  3. joasă tensiune: 5 lei peste 10 întreruperi pe săptămână.

De asemenea, utilizatorii își pot monta, pe cheltuială proprie, analizoare de calitate care pot fi folosite în relaţiile contractuale dintre aceştia şi operatorii de distribuţie.

Despăgubiri pentru deterioarea echipamentelor electrocasnice

Și la această dată furnizorul de energie electrică trebuie să despăgubească clienții care la care le-au fost deteriorate/ defectate electrocasnicele, din cauza întreruperilor sau a șocurilor de curent. Potrivit siteului Electrica procedura de despăgubire se face în mai multe etape.

Etape pentru acordarea despăgubirilor se parcurg următoarele etape:

  • transmiterea de către clientul casnic în termen de maximum 10 zile lucrătoare(*) de la data apariției supratensiunii accidentale, a unei cereri scrise pentru acordarea despăgubirilor;
  • verificarea de către furnizor în termen de maximum 3 zile lucrătoare a îndeplinirii de către solicitant a condițiilor de acordare a despăgubirilor, respectiv dacă locul de consum este alimentat cu energie electrică în baza unui contract de furnizare a energiei electrice și dacă cererea a fost depusă în termen. Dacă cererea este validată, aceasta este transmisă de furnizor la OR.
  • programarea în termen de 10 zile lucrătoare de către OR, de comun acord cu clientul casnic a datei la care urmează să se verifice locul de consum;
  • întocmirea de către OR a procesului-verbal de constatare, după analizarea la fața locului a incidentului reclamat;
  • înștiintarea furnizorului de către OR în termen de 3 zile lucrătoare de la verificare, cu privire la acordarea/ neacordarea despăgubirilor;
  • transmiterea de către furnizor la clientul casnic în termen de 3 zile lucrătoare a înștiințării primite de la OR;
  • depunerea la furnizor de către clientul casnic în termen de 60 de zile lucrătoare(**) de la primirea înștiințării a documentelelor justificative(***) în vederea calculării despăgubirilor, în cazul în care acesta este îndreptățit să primească despăgubiri;
  • transmiterea de către furnizor la OR în termen de 3 zile lucrătoare de la primire a documentelelor primite de la clientul casnic;
  • stabilirea de către OR în termen de 5 zile lucrătoare a cuantumului despăgubirilor și transmiterea la furnizor a procesului-verbal pentru acordarea despăgubirilor;
  • achitarea la client de către furnizor a despăgubirile cuvenite.

Documentul poate fi consultat AICI: ANRE despăgubiri intreruperi energie electrică_15.06.2021

(*) În situația în care din motive obiective clientul nu poate transmite cererea în termen, aceasta poate fi transmisă la data luării la cunoștință a producerii supratensiunii accidentale, caz în care trebuie însoțită de documentele care să justifice depășirea termenului inițial

(**) Termenul poate fi prelungit cu maximum 30 de zile în cazul în care clientul dovedește cu documente justificative motivul întemeiat al depășirii termenului.

(***) Documente de achiziție a receptorului electrocasnic deteriorat (factură/chitanță/bon fiscal sau o declarație pe propria răspundere cu privire la data achiziției receptorului electrocasnic) și documente aferente contravalorii reparației receptorului electrocasnic deteriorat (factură/ chitanță/bon fiscal etc. sau, în cazul în care reparația nu este posibilă, confirmarea scrisă din partea operatorului economic specializat că reparația nu se poate efectua).

IMPORTANT

În cazul în care sunteți nemulțumit de rezultatul investigației referitoare la culpa OR și/sau la valoarea despăgubirilor, vă puteți adresa instanțelor judecătorești pentru soluționare.

Cât trebuie să fie tensiunea de alimentare

Pe de altă parte, a fost aprobată reducerea, începând cu data de 1 ianuarie 2022, a abaterii pozitive permise a tensiunii de alimentare la joasă tensiune de la +10% la +5% din valoarea tensiunii nominale, monitorizată săptămânal.

Această modificare asigură corelarea cu valoarea tensiunii maxime admisibile pentru echipamentele electrice şi electronice care se alimentează la joasă tensiune, deţinute de utilizatorii reţelei.

Compensații pentru furnizarea unei tensiuni mai slabe decât cea prevăzută în contract

Pentru nerespectarea indicatorilor de performanță privind calitatea curbei de tensiune, operatorul de distribuție are obligația de a acorda utilizatorilor următoarele compensații:

  • pentru persoane juridice: 270 RON la 110kV, respectiv 130 RON la JT și MT pentru fiecare perioadă de monitorizare;
  • pentru persoane fizice: 270 RON la 110kV, respectiv 70 RON la JT și MT pentru fiecare perioadă de monitorizare.

Cât de repede trebuie să răspundă la telefon distribuitorii de energie electrică

ANRE a aprobat stabilirea unor intervale privind preluarea apelurilor telefonice efectuate de utilizatorii reţelei prin centrele de telefonie gestionate de operatorii de distribuţie, şi anume:

  • maximum 30 de secunde de la iniţierea apelului de către utilizator până la preluarea acestuia, fără intervenţia operatorului uman;
  • maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opţiunea de a transfera apelul la un operator uman;
  • maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.

Prin această măsură se urmăreşte îmbunătăţirea comunicării între utilizator şi operatorul de distribuţie astfel încât evenimentele semnalate de utilizatori să poată fi preluate cât mai rapid în scopul remedierii, precum şi reducerea timpilor de aşteptare în beneficiul utilizatorilor.

Deşi numărul de apeluri telefonice pentru care nu sunt respectate intervalele de timp menţionate anterior este doar monitorizat, nerespectarea acestor valori poate fi sancţionată conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, aplicabile în situaţia nerespectării de către operatorul de distribuţie a prevederilor standardului de performanţă cu amendă de la 10.000 lei până la 200.000 lei. 

În cât timp trebuie realizată racordarea la rețea

O altă prevedere este adăugarea la indicatorii de calitate comercială a serviciului de distribuţie a termenului de 90 de zile de realizare a racordării, inclusiv recepţia şi punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare pentru utilizatorii clienţi casnici şi clienţi finali noncasnici ale căror locuri de consum sunt alimentate prin instalaţii de racordare cu lungimi de până la 2500 metri.

Pentru nerespectarea acestui indicator s-a prevăzut un cuantum al compensaţiei de 100 lei, indiferent de nivelul de tensiune sau de categoria utilizatorului (persoana fizică/juridică). Se urmăreşte, astfel, îmbunătăţirea activităţii de racordare a utilizatorilor la reţelele electrice de distribuţie.

Adițional, pentru nerespectarea prevederilor standardului de performanță, operatorul de distribuție este sancționat conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, cu amendă de la 10.000 RON până la 200.000 RON.

surse: ANRE, Digi24.ro, electricafurnizare.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Serviciul de Ambulanţă Alba caută firme care să întrețină și să repare 58 de autospeciale. Licitație de peste 4 milioane de lei

Publicat

Serviciul Judeţean de Ambulanţă Alba caută firme care să asigure serviciile de reparare şi întreţinere a autovehiculelor din dotarea instituţiei şi a echipamentelor conexe pe o perioadă de doi ani. Este vorba despre un parc auto format din 58 de ambulanţe. 

Serviciul de Ambulanță Județean Alba a lansat marți, 15 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de reparare și întreținere a autovehiculelor și a echipamentelor conexe, pentru o perioadă de 2 ani.

Valoarea totală este estimată între 4.017.754 și 6.787.832 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, contractul este împărțit pe șase loturi, în funcție de marca autospecialelor. Astfel, este vorba despre:

  • lotul 1 – 8 ambulanțe marca Mercedes – Benz (valoare estimată între 957.745 și 1.517.619 de lei)
  • lotul 2 – 14 ambulanțe marca Volkswagen (valoare estimată între 1.803.983 și 3.012.813 de lei)
  • lotul 3 – 13 ambulanțe marca Fiat (valoare estimată între 542.486 și 918.023 de lei)
  • lotul 4 – 6 ambulanțe marca Citroen (valoare estimată între 361.593 și 688.022 de lei)
  • lotul 5 – 4 ambulanțe marca Ford (valoare estimată între 212.024 și 372.773 de lei)
  • lotul 6 – 13 ambulanțe marca Renault (valoare estimată între 139.923 și 278.582 de lei)

Potrivit documentului citat, toate piesele vor fi originale, omologate RAR sau cu număr de omologare CE. Reparația ambulanței nu poate dura mai mult de 6 zile calendaristice de la intrarea ei în service decât în cazul înlocuirii motorului, caz în care nu se va depăși 15 zile calendaristice.

De asemenea, ofertantul trebuie să asigure, după semnarea contractului, un stoc acoperitor de piese de uzură, consumabile și alte piese cu rulaj.

În cazul în care se constată întârzieri în repararea ambulanțelor sau lucrări de slabă calitate și revenirea ambulanței în service pentru aceeași problemă, SAJ Alba poate rezilia unilateral contractul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bărbat din Alba, trimis în judecată după ce și-a bătut porcul cu o țeavă de metal. Ce pedeapsă riscă pentru rănirea animalului

Publicat

porci

Un bărbat de 66 de ani din județul Alba a fost trimis în judecată de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia pentru rănirea sau schingiuirea animalelor.

Faptele pentru care bărbatul a fost trimis în judecată s-au petrecut în urmă cu un an, în data de 2 iunie 2020, iar dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia pe data de 14 iunie 2021.

Potrivit procurorilor, ”în timp ce se afla la domiciliul său din localitatea Ghirbom, inculpatul a lovit un porc alb, peste spate, în mod repetat, timp de câteva minute, folosindu-se în acest scop de un obiect dur, alungit, de tipul unei țevi metalice sau bâtă din lemn”, au transmis aceștia pentru alba24.ro.

Momentan dosarul nu a primit un prim termen de judecată.

Bărbatul are antecedente penale, au mai transmis procurorii. Pentru fapta sa de violență față de un animal bărbatul riscă o pedeapsă cu închisoarea de la trei luni la un an, sau amendă penală.

sursă foto: arhiva alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ALOCAȚIILE pentru copii vor crește de la 1 ianuarie 2022. Ludovic Orban anunță că decizia a fost APROBATĂ

Publicat

Coaliția de guvernare PNL- USR PLUS și UDMR a aprobat decizia de mărire a alocaţiei pentru copii. Ludovic Orban Orban a declarat că această măsură va fi aplicată de la 1 ianuarie. Alocația va crește cu 20% , iar în plus va fi indexată cu rata inflației.

De la 1 ianuarie 2022 alocaţiile vor creşte cu 20% plus indexarea cu rata inflaţiei conform legii, dă asigurări preşedintele PNL, Ludovic Orban.

„Aceasta este decizia coaliţiei, indiferent de ce amendament s-a aprobat astăzi. De la 1 ianuarie 2022 alocaţiile vor creşte cu 20% plus indexarea cu rata inflaţiei conform legii”, spune Ludovic Orban.

El precizează că „se va găsi soluţia legislativă astfel încât de la 1 ianuarie 2022 să crească cu 20 %”

„Indexarea este prevăzută în lege, se indexează cu rata inflaţiei, este un proiect de lege înaintat de colegii mei din PNL şi este o lege în vigoare. Noi am luat decizia în cadrul coaliţiei ca să crească alocaţiile de la 1 ianuarie 2022 cu procentul de 20%”, adaugă liderul PNL.

El spune că dacă PSD va ataca la CCR, aşa cum a anunţat, Guvernul va emite ordonanţă de urgenţă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate