Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Premierul Sorin Grindeanu, exclus din PSD şi moţiune de cenzură de la partid împotriva Guvernului. Cine ar putea fi secretar general al Executivului


Publicat

grindeanuÎn urma şedinţei Comitetului Executiv PSD de joi, de la ora 14.00, conducerea partidului a decis excluderea premierului Sorin Grindeanu din formaţiunea politică. Hotărârea a a fost luată în Comitetul Executiv, cu unanimitate de voturi.

Comitetul Executiv Naţional este cel care hotărăşte, în situaţii excepţionale, cu două treimi din voturile membrilor săi, sancţionarea cu excludere din partid a oricărui membru, pentru încălcări grave ale Statutului sau pentru prejudicii majore aduse PSD.

Biroul Executiv a mai decis depunerea unei moțiuni de cenzură împotriva propriului Guvern, potrivit unor surse Digi24. Este o procedură nemaiîntâlnită ca un un partid să își demită în forță propriul cabinet. Se pare că la asta au ajuns șefii coaliției, după ce înlăturarea lui Sorin Grindeanu din fruntea Guvernului s-a dovedit o misiune imposibilă. Moțiunea de cenzură ar urma să fie depusă luni.

De la Cotroceni, preşedintele Klaus Iohannis solicită rezolvarea urgentă a crizei guvernamentale, a declarat, joi, purtătorul de cuvânt al şefului statului, Mădălina Dobrovolschi. Ea afirmă că toate procedurile de desemnare a unui nou premier vor fi demarate abia atunci când Sorin Grindeanu va demisiona sau va fi revocat de Parlament, situaţie în care nu s-a ajuns.

În altă ordine de idei, Victor Ponta şi Grindeanu ar putea fi din nou colegi de Cabinet, doar că de data aceasta rolurile se vor inversa. Potrivit Digi 24, Victor Ponta va fi şeful SGG de la Palatul Victoria.

sursa: digi24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Consiliul Județean Alba cumpără panouri de semnalizare pentru mai multe obiective turistice. LISTA zonelor unde vor fi amplasate

Publicat

Consiliul Județean Alba cumpără 33 de panouri de semnalizare pentru mai multe obiective turistice din județ și peste 1.600 de indicatoare rutiere necesare drumurilor județene. 

Consiliul Județean Alba a lansat miercuri, 15 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru furnizarea de indicatoare rutiere și panouri de semnalizare.

Valoarea totală estimată este de 169.166,47 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se vor achiziționa, de asemenea, panouri de semnalizare a obiectivelor turistice, respectiv 16 panouri de semnalizare obiectiv turistic, trei panouri de direcționare spre obiectiv turistic și 14 panouri de semnalizare „VIA VINUM”. Valoarea estimată a acestor panouri este de 23.500 de lei, fără TVA.

Panouri de semnalizare – locul amplasării:

  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Ighiel
  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Ighiu
  • Ansamblul bisericii reformate – Ighiu
  • Ansamblul bisericii reformate – Șard
  • Lacul Iezer Ighiel – Ighiu
  • Biserica „Nașterea Maicii Domnului” – Galda de Jos
  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Mesentea
  • Biserica „Sfinții Arhangheli” – Galda de Jos
  • Cheile Gălzii – la intrarea în Cheile Gălzii
  • Cheile Gălzii – la ieșirea din Cheile Gălzii
  • Cheile Întregalde – la intrarea în Cheile Întregalde
  • Cheile Întregalde – la ieșirea în Cheile Întregalde
  • Biserica de lemn „Sfinții Arhangheli” – Dealu Geoagiului
  • Ansamblul bisericii reformate fortificate – Cricău
  • Cetatea Dacică Piatra Craivii – Cricău
  • Cetatea Dacică Cugir – Cugir

Panou de direcționare – locul amplasării:

  • Panou de direcționare spre Piatra Craivii – Bucerdea Vinoasă
  • Panou de direcționare spre Piatra Craivii – Craiva
  • Panou de direcționare spre Biserica Sfinții Apostoli – Modolești

14 panouri de semnalizare „VIA VINUM” urmează să fie amplasate astfel: două la Bucerdea Vinoasă, două la Cricău, unul la Făgădaiele Gălzii, unul la Galda de Jos, patru la Ighiu, unul la Sântimbru și trei la Șard.

De asemenea, se vor achiziționa următoarele tipuri / forme /indicatoare rutiere, necesare drumurilor județene:

  • indicatoare rutiere triunghiulare, L = 700 mm – 800 buc.
  • indicatoare rutiere circulare, diametru = 600 mm – 170 buc.
  • indicatoare rutiere pătrate, pătrate = 650 mm – 400 buc.
  • indicatoare rutiere octogonale „STOP” = 800 mm – 10 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, 1500 x 500 mm – 180 buc.
  • trecere la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere – 2 buc.
  • panouri pentru trecerea la nivel cu calea ferată – 6 seturi (1 set = 3 buc.)
  • indicatoare rutiere de formă săgeată, direcția spre localitatea indicată, 1100 x 330 mm – 3 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, intrare/ieșire din localitate, 1250 x 800 mm – 19 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, baliză direcțională care indică ocolirea obstacolului prin dreapta, 250 x 1000 mm – 20 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, baliză direcțională care indică ocolirea obstacolului prin stânga, 250 x 1000 mm – 20 buc.
  • indicator rutier dreptunghiular, distanța între indicator și începutul locului periculos – 1 buc.
  • stâlp din metal pentru indicatoare de circulație rutieră, diametru 48 mm, lungime 3,5 metri – 410 buc.
  • baliză plastic direcțională cu două fețe + talpă cauciuc, 250 x 1000 mm  – 20 buc.
  • oglindă rutieră stradală, diametru 800 mm – 15 buc.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Clienții afectați de penele de curent vor fi despăgubiți. ANRE a stabilit ce sume trebuie să plătească furnizorii de energie

Publicat

Distribuitorii de energie electrică vor fi obligați să acorde despăgubiri clienților care suferă de pe urma întreruperilor neplanificate ale curentului. 

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei impune operatorilor de distribuție să acorde compensații între 5 și 300 de lei tuturor utilizatorilor afectați, în funcție de numărul penelor de curent informează Digi24.ro

Totodată, întreruperile scurte, între 3 secunde și 3 minute, au fost incluse în categoria celor pentru care distribuitorii sunt obligați să acorde compensații la depășirea numărului maxim stabilit prin standard.

Operatorii de distribuţie a energiei electrice sunt obligaţi să acorde compensaţii tuturor utilizatorilor afectați de pene de curent neplanificate, fie și de scurtă durată, dacă acestea depășesc o anumită frecvență stabilită de Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie.

ANRE a aprobat în şedinţa Comitetului de reglementare de marţi un nou ordin privind standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, potrivit unui comunicat.

Principalele schimbări şi măsurile se referă la includerea întreruperilor scurte, între 3 secunde şi 3 minute, în categoria întreruperilor care se monitorizează şi pentru care operatorii de distribuţie sunt obligaţi să acorde compensaţii la depăşirea numărului maxim stabilit prin standard.

Compensații acordate utilizatorilor afectați

Pentru fiecare astfel de depăşire operatorii de distribuţie vor acorda compensaţii tuturor utilizatorilor afectaţi, astfel:

  1. înaltă tensiune: 300 lei peste 10 întreruperi pe an;
  2. medie tensiune: 10 lei peste 10 întreruperi pe săptămână;
  3. joasă tensiune: 5 lei peste 10 întreruperi pe săptămână.

De asemenea, utilizatorii își pot monta, pe cheltuială proprie, analizoare de calitate care pot fi folosite în relaţiile contractuale dintre aceştia şi operatorii de distribuţie.

Despăgubiri pentru deterioarea echipamentelor electrocasnice

Și la această dată furnizorul de energie electrică trebuie să despăgubească clienții care la care le-au fost deteriorate/ defectate electrocasnicele, din cauza întreruperilor sau a șocurilor de curent. Potrivit siteului Electrica procedura de despăgubire se face în mai multe etape.

Etape pentru acordarea despăgubirilor se parcurg următoarele etape:

  • transmiterea de către clientul casnic în termen de maximum 10 zile lucrătoare(*) de la data apariției supratensiunii accidentale, a unei cereri scrise pentru acordarea despăgubirilor;
  • verificarea de către furnizor în termen de maximum 3 zile lucrătoare a îndeplinirii de către solicitant a condițiilor de acordare a despăgubirilor, respectiv dacă locul de consum este alimentat cu energie electrică în baza unui contract de furnizare a energiei electrice și dacă cererea a fost depusă în termen. Dacă cererea este validată, aceasta este transmisă de furnizor la OR.
  • programarea în termen de 10 zile lucrătoare de către OR, de comun acord cu clientul casnic a datei la care urmează să se verifice locul de consum;
  • întocmirea de către OR a procesului-verbal de constatare, după analizarea la fața locului a incidentului reclamat;
  • înștiintarea furnizorului de către OR în termen de 3 zile lucrătoare de la verificare, cu privire la acordarea/ neacordarea despăgubirilor;
  • transmiterea de către furnizor la clientul casnic în termen de 3 zile lucrătoare a înștiințării primite de la OR;
  • depunerea la furnizor de către clientul casnic în termen de 60 de zile lucrătoare(**) de la primirea înștiințării a documentelelor justificative(***) în vederea calculării despăgubirilor, în cazul în care acesta este îndreptățit să primească despăgubiri;
  • transmiterea de către furnizor la OR în termen de 3 zile lucrătoare de la primire a documentelelor primite de la clientul casnic;
  • stabilirea de către OR în termen de 5 zile lucrătoare a cuantumului despăgubirilor și transmiterea la furnizor a procesului-verbal pentru acordarea despăgubirilor;
  • achitarea la client de către furnizor a despăgubirile cuvenite.

Documentul poate fi consultat AICI: ANRE despăgubiri intreruperi energie electrică_15.06.2021

(*) În situația în care din motive obiective clientul nu poate transmite cererea în termen, aceasta poate fi transmisă la data luării la cunoștință a producerii supratensiunii accidentale, caz în care trebuie însoțită de documentele care să justifice depășirea termenului inițial

(**) Termenul poate fi prelungit cu maximum 30 de zile în cazul în care clientul dovedește cu documente justificative motivul întemeiat al depășirii termenului.

(***) Documente de achiziție a receptorului electrocasnic deteriorat (factură/chitanță/bon fiscal sau o declarație pe propria răspundere cu privire la data achiziției receptorului electrocasnic) și documente aferente contravalorii reparației receptorului electrocasnic deteriorat (factură/ chitanță/bon fiscal etc. sau, în cazul în care reparația nu este posibilă, confirmarea scrisă din partea operatorului economic specializat că reparația nu se poate efectua).

IMPORTANT

În cazul în care sunteți nemulțumit de rezultatul investigației referitoare la culpa OR și/sau la valoarea despăgubirilor, vă puteți adresa instanțelor judecătorești pentru soluționare.

Cât trebuie să fie tensiunea de alimentare

Pe de altă parte, a fost aprobată reducerea, începând cu data de 1 ianuarie 2022, a abaterii pozitive permise a tensiunii de alimentare la joasă tensiune de la +10% la +5% din valoarea tensiunii nominale, monitorizată săptămânal.

Această modificare asigură corelarea cu valoarea tensiunii maxime admisibile pentru echipamentele electrice şi electronice care se alimentează la joasă tensiune, deţinute de utilizatorii reţelei.

Compensații pentru furnizarea unei tensiuni mai slabe decât cea prevăzută în contract

Pentru nerespectarea indicatorilor de performanță privind calitatea curbei de tensiune, operatorul de distribuție are obligația de a acorda utilizatorilor următoarele compensații:

  • pentru persoane juridice: 270 RON la 110kV, respectiv 130 RON la JT și MT pentru fiecare perioadă de monitorizare;
  • pentru persoane fizice: 270 RON la 110kV, respectiv 70 RON la JT și MT pentru fiecare perioadă de monitorizare.

Cât de repede trebuie să răspundă la telefon distribuitorii de energie electrică

ANRE a aprobat stabilirea unor intervale privind preluarea apelurilor telefonice efectuate de utilizatorii reţelei prin centrele de telefonie gestionate de operatorii de distribuţie, şi anume:

  • maximum 30 de secunde de la iniţierea apelului de către utilizator până la preluarea acestuia, fără intervenţia operatorului uman;
  • maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opţiunea de a transfera apelul la un operator uman;
  • maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.

Prin această măsură se urmăreşte îmbunătăţirea comunicării între utilizator şi operatorul de distribuţie astfel încât evenimentele semnalate de utilizatori să poată fi preluate cât mai rapid în scopul remedierii, precum şi reducerea timpilor de aşteptare în beneficiul utilizatorilor.

Deşi numărul de apeluri telefonice pentru care nu sunt respectate intervalele de timp menţionate anterior este doar monitorizat, nerespectarea acestor valori poate fi sancţionată conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, aplicabile în situaţia nerespectării de către operatorul de distribuţie a prevederilor standardului de performanţă cu amendă de la 10.000 lei până la 200.000 lei. 

În cât timp trebuie realizată racordarea la rețea

O altă prevedere este adăugarea la indicatorii de calitate comercială a serviciului de distribuţie a termenului de 90 de zile de realizare a racordării, inclusiv recepţia şi punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare pentru utilizatorii clienţi casnici şi clienţi finali noncasnici ale căror locuri de consum sunt alimentate prin instalaţii de racordare cu lungimi de până la 2500 metri.

Pentru nerespectarea acestui indicator s-a prevăzut un cuantum al compensaţiei de 100 lei, indiferent de nivelul de tensiune sau de categoria utilizatorului (persoana fizică/juridică). Se urmăreşte, astfel, îmbunătăţirea activităţii de racordare a utilizatorilor la reţelele electrice de distribuţie.

Adițional, pentru nerespectarea prevederilor standardului de performanță, operatorul de distribuție este sancționat conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, cu amendă de la 10.000 RON până la 200.000 RON.

surse: ANRE, Digi24.ro, electricafurnizare.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Serviciul de Ambulanţă Alba caută firme care să întrețină și să repare 58 de autospeciale. Licitație de peste 4 milioane de lei

Publicat

Serviciul Judeţean de Ambulanţă Alba caută firme care să asigure serviciile de reparare şi întreţinere a autovehiculelor din dotarea instituţiei şi a echipamentelor conexe pe o perioadă de doi ani. Este vorba despre un parc auto format din 58 de ambulanţe. 

Serviciul de Ambulanță Județean Alba a lansat marți, 15 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de reparare și întreținere a autovehiculelor și a echipamentelor conexe, pentru o perioadă de 2 ani.

Valoarea totală este estimată între 4.017.754 și 6.787.832 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, contractul este împărțit pe șase loturi, în funcție de marca autospecialelor. Astfel, este vorba despre:

  • lotul 1 – 8 ambulanțe marca Mercedes – Benz (valoare estimată între 957.745 și 1.517.619 de lei)
  • lotul 2 – 14 ambulanțe marca Volkswagen (valoare estimată între 1.803.983 și 3.012.813 de lei)
  • lotul 3 – 13 ambulanțe marca Fiat (valoare estimată între 542.486 și 918.023 de lei)
  • lotul 4 – 6 ambulanțe marca Citroen (valoare estimată între 361.593 și 688.022 de lei)
  • lotul 5 – 4 ambulanțe marca Ford (valoare estimată între 212.024 și 372.773 de lei)
  • lotul 6 – 13 ambulanțe marca Renault (valoare estimată între 139.923 și 278.582 de lei)

Potrivit documentului citat, toate piesele vor fi originale, omologate RAR sau cu număr de omologare CE. Reparația ambulanței nu poate dura mai mult de 6 zile calendaristice de la intrarea ei în service decât în cazul înlocuirii motorului, caz în care nu se va depăși 15 zile calendaristice.

De asemenea, ofertantul trebuie să asigure, după semnarea contractului, un stoc acoperitor de piese de uzură, consumabile și alte piese cu rulaj.

În cazul în care se constată întârzieri în repararea ambulanțelor sau lucrări de slabă calitate și revenirea ambulanței în service pentru aceeași problemă, SAJ Alba poate rezilia unilateral contractul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bărbat din Alba, trimis în judecată după ce și-a bătut porcul cu o țeavă de metal. Ce pedeapsă riscă pentru rănirea animalului

Publicat

porci

Un bărbat de 66 de ani din județul Alba a fost trimis în judecată de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia pentru rănirea sau schingiuirea animalelor.

Faptele pentru care bărbatul a fost trimis în judecată s-au petrecut în urmă cu un an, în data de 2 iunie 2020, iar dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia pe data de 14 iunie 2021.

Potrivit procurorilor, ”în timp ce se afla la domiciliul său din localitatea Ghirbom, inculpatul a lovit un porc alb, peste spate, în mod repetat, timp de câteva minute, folosindu-se în acest scop de un obiect dur, alungit, de tipul unei țevi metalice sau bâtă din lemn”, au transmis aceștia pentru alba24.ro.

Momentan dosarul nu a primit un prim termen de judecată.

Bărbatul are antecedente penale, au mai transmis procurorii. Pentru fapta sa de violență față de un animal bărbatul riscă o pedeapsă cu închisoarea de la trei luni la un an, sau amendă penală.

sursă foto: arhiva alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate