Actualitate
Premiu pentru elevi de la Colegiul „Horea, Cloşca şi Crişan” din Alba Iulia, în campania „Hai pe Net 2015”. Au ajutat şomeri să se pregătească pentru piaţa muncii
Campania “Hai pe net 2015!” și-a desemnat câștigătorii, pe cei mai activi parteneri. Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia, Telecentru coordonat de profesor Ramona Humeniuc, a obținut premiul pentru “Cel mai bun articol HPN15”.
În campanie, elevii clasei a IX-a C, profil matematică-informatică intensiv informatică, au ajutat persoanele șomere din comunitate să se pregătească mai bine digital pentru piața muncii.
În perioada 23-29 martie 2015, a avut loc Campania de incluziune digitală “Hai pe net 2015!” organizată de către Fundația EOS Romania, în parteneriat cu Rețeaua națională de eCentre, ANBPR – Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, Ministerul pentru Societatea Informațională, Certipro Education, Microsoft și Liberty Global. Manifestarea s-a derulat sub patronajul inițiativei Grand Coalition for Digital Jobs a Comisiei Europene și a campaniei eSkills for Jobs 2015.
În Europa, campania denumită generic Get Online Week, a mobilizat peste 5.000 de telecentre din 36 de țări. Experiența țărilor participante a fost captată printr-o serie de articole, fotografii, interviuri și materiale video.
Activitățile susținute au asigurat României un onorabil loc 2 la nivel european din punct de vedere a gradului de participare în campanie. Principalele teme abordate de campania de anul acesta au fost alfabetizarea digitală a celor care nu au folosit niciodată calculatorul sau internetul și creșterea șanselor de angajare a tinerilor.
Campania a atras peste 8700 de persoane din România, care au participat activ la activități de instruire, evenimente de evaluare a competențelor IT și sesiuni de redactare a unui CV. Au fost antrenați să participe 166 de parteneri locali (școli, biblioteci, ONG-uri).
Telecentrul de la HCC a câştigat premiul pentru “Cel mai bun articol HP15 postat pe portalul www.unite-it.eu “ (o imprimanta multifuncțională).
Tinerii de liceu care se pregătesc pentru o carieră și întâmpină dificultăți în realizarea unui CV potrivit și scris pe limbajul angajatorilor au folosit o aplicație pentru a-și descoperi abilitățile și competențele de care nu erau conștienți, dar care pot contribui semnificativ la definirea unui CV. Pentru prima dată în România, campania a pledat și cazul persoanelor nevăzătoare și accesibilizarea site-urilor web publice din România.
“Profesorii au fost intruiți în domeniul noilor tehnologii informaționale care se găsesc în mediul online și care le sunt utile în activitățile de predare-învățare-evaluare în cadrul activității “Cursuri gratuite de utilizare a tehnologiei în predare” pe platforma https://www.educatornetwork.com”, a declarat directorul Colegiului Național “Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia, Valeriu Cerbu.
De asemenea, elevii claselor IX-XII, în săptămâna 23-27 martie 2015 și-au putut evalua competențele digitale folosind aplicația Skillage dedicată tinerilor www.skillage.eu , au dezbătut teme, au accesat jocuri educative care au avut drept scop principal “Siguranța online”, a declarat profesor Ramona Humeniuc.
“Sunt foarte mulțumită de activitatea desfășurată în Telecentru. Cătălin cu Maria (elevi cls. IX C) mi-au oferit cunoștințe foarte bune, am înțeles tot ce mi-au spus și consider că am căpătat ceva abilități digitale chiar și numai acuma, astăzi. Sper să le mai îmbunătățesc și să am ocazia de a mai participa și la alte activități practice de acest fel organizate în comunitate. Tinerii sunt dătători de entuziasm. Mă bucur că a fost un pas înainte. Chiar l-am simțit!, este mărturia unei persoane șomere (S.L.) participante la campanie.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News