Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Preşedintele Klaus Iohannis a acceptat cele trei propuneri de miniştri în Guvernul Tudose. Ceremonia de învestire, în această seară


Publicat

klaus iohannis presedinteCele trei propuneri de miniştri trimise de premierul Mihai Tudose au fost acceptate de preşedintele Klaus Iohannis. Vor prelua mandatele Paul Stănescu la Ministerul Dezvoltării, Felix Stroe la Transporturi şi Marius Nica la Fonduri Europene.

Klaus Iohannis a semnat decretele pentru noii miniştri. Este vorba despre miniştrii votaţi săptămâna trecută de conducerea PSD: Paul Stănescu – ministru al Dezvoltării Regionale, Felix Stroe – ministru al Transporturilor şi Marius Nica – ministru delegat pentru Fonsrile Europene.

Ceremonia de depunere a jurământului are loc marţi, la ora 19.30.

Marius Nica s-a născut la Braşov, la 27 noiembrie 1980. A absolvit Facultatea de Informaţii din cadrul Academiei Naţionale de Informaţii din Bucureşti (2003). A obţinut diplome de master în urma cursurilor absolvite la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), Departamentul de Relaţii Internaţionale şi Integrare Europeană (2005) şi în Administrarea Afacerilor (MBA), la Facultatea de Administrare a Afacerilor în Limba Germană, din cadrul Academiei de Ştiinţe Economice (2009). A absolvit un program de management al mediului urban şi industrial, organizat de guvernul din Singapore (2013), conform CV-ului publicat pe site-ul http://old.fonduri-ue.ro/.

A fost ofiţer în cadrul Ministerului Apărării Naţionale (2003-2008); consilier colaborator la cabinetul europarlamentarului Rovana Plumb, la Bruxelles (2008-2012); administrator al societăţii comerciale Holding Group Trading International SRL (2011-2013).  A deţinut funcţiile de director de cabinet al ministrului Mediului şi Pădurilor, Rovana Plumb (2012-2013), preşedinte al Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale Loteria Română (2013-2014) şi secretar general în Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice (2013-2014), respectiv în Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (2014-2015).

La 27 martie 2015, Marius Nica a fost propus de prim-ministrul Victor Ponta să preia mandatul de ministru al Ministerului Fondurilor Europene. Propunerea a fost acceptată de preşedintele României, Klaus Iohannis. A deţinut acest portofoliu de la 30 martie 2015 până la 17 noiembrie 2015. Marius Nica a fost numit, temporar, în funcţia de secretar general al Ministerului Fondurilor Europene, printr-o decizie semnată de premierul Dacian Cioloş şi publicată la 20 ianuarie 2016 în Monitorul Oficial. A exercitat această funcţie până la 16 august 2016.

Paul Stănescu s-a născut la 25 august 1957 în comuna Vişina, judeţul Olt. Este inginer agronom, absolvent al Facultăţii de Agronomie din Craiova (1982). În 2005 a absolvit un curs de management economic organizat de Ministerul Economiei şi Comerţului şi mai multe cursuri de profil în Franţa şi Italia (2005-2006), potrivit site-ului oficial al Senatului.

A mai fost director al Fabricii de conserve Caracal (1982-1987), director al IAS Studina (1988-1991) şi director al Agromec Vişina (1992-2008). A fost preşedinte al Consiliului Judeţean Olt (2008-2012) pe listele PSD, şi în mandatul 2012-2016, pe listele USL/PSD. A fost consilier judeţean din partea PSD (2004-2008). A fost vicepreşedinte al PSD Olt (începând cu 2005). Din iulie 2010 este preşedinte al PSD Olt, funcţie în care a fost reales în aprilie 2013 şi septembrie 2015. În perioada 2013-2015 Paul Stănescu a fost vicepreşedinte al partidului pentru regiunea de dezvoltare Sud-Vest Oltenia.
La alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016, a obţinut un mandat de senator în circumscripţia nr. 30 Olt, pe listele PSD. Este membru al Comisiei de agricultură, silvicultură şi dezvoltare rurală şi al Comisiei pentru drepturile omului, culte şi minorităţi. Comitetul Executiv Naţional al PSD a aprobat, la 13 octombrie 2017, în unanimitate, nominalizarea lui Paul Stănescu la Ministerul Dezvoltării.

Felix Stroe, propunerea PSD pentru Ministerul Transporturilor, fost comandant de nave de război, conduce de 14 ani Regia Autonomă Judeţeană de Apă (RAJA) Constanţa. El are dublă cetăţenie, română şi moldovenească, şi conduce filiala PSD Constanţa din 2015, după demisia lui Radu Mazăre.

Fostul vicepremier şi ministru al Dezvoltării Regionale, Sevil Shhaideh, a devenit consilier de stat al premierului Tudose, iar Rovana Plumb va prelua postul de preşedinte al Comisiei de afaceri europene din Camera Deputaţilor, unde îl va înlocui pe Victor Ponta, care nu mai este membru PSD.

Miniştrii Sevil Shhaideh şi Rovana Plumb şi-au dat demisiile joi seară, în şedinţa Comitetului Executiv Naţional al PSD, după ce premierul Mihai Tudose anunţase cu câteva zile înainte că membrii Guvernului care au probleme penale vor fi remaniaţi. Totuşi, Viorel Ilie, ministrul pentru Relaţia cu Parlamentului din partea ALDE, a rămas în funcţie, deşi DNA a solicitat începerea urmăririi penale pe numele său, fiind suspectat, alături de trei angajaţi ai instituţiei, de „aranjarea” unui concurs pentru angajarea de funcţionari publici pe funcţii contractuale, astfel încât anumiţi candidaţi agreaţi de conducerea ministerului să ocupe funcţiile, în detrimentul altora.

surse: realitatea.net, digi24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Ministrul Muncii, precizări despre alocații, pensii și legea salarizării. Aviz pozitiv pentru buget

Publicat

Bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) pentru anul 2021 a primit aviz favorabil, sâmbătăt, în comisiile reunite pentru buget, finanţe şi bănci ale Parlamentului.

În acest context, ministrul Muncii, Raluca Turcan, a făcut precizări despre alocații, pensii speciale și cumularea pensiei și salariul.

Legea existentă în Parlament prevede două tranșe de majorare a alocațiilor: una la 1 ianuarie și cealaltă la mijlocul anului. În bugetul Ministerului Muncii pe 2021 sunt incluși banii pentru majorarea alocațiilor de la 1 ianuarie, dar nu și pentru cea de la mijlocul anului. Ministrul Raluca Turcan sugerează că, dacă Parlamentul nu va decide cumva altfel, o nouă mărirea a alocațiilor nu va mai avea loc, potrivit digi24.ro

„Depinde de votul din Parlament. Dacă acesta va fi în sensul obligativității majorării alocațiilor, legea trebuie respectată”, a spus sâmbătă Raluca Turcan. „Bugetul a fost construit cu maximum de atenție și practic am drămuit fiecare leu în bugetul de stat. De aceea, sumele și în bugetul de stat, și în bugetul de asigurări sociale sunt mai mari și decât în anul 2020, și decât în 2019. Efortul bugetar pentru majorarea alocațiilor este în total de 9,8 miliarde de lei, ceea ce înseamnă aproximativ 1 la sută din PIB, ceea ce înseamnă că o altă majorare practic ar duce la ieșirea din deficitul bugetar asumat de guvern și susținut de noi toți”, a explicat ministrul muncii. „În primul și-n primul rând trebuie să vedem votul din Parlament”, a subliniat Raluca Turcan.

Ea a declarat că problema unei eventuale noi majorări a alocațiilor începând din luna august se discută în coaliția de guvernare, dar personal încă nu a avut discuții pe această temă cu liderii celor trei partide.

Turcan, despre interzicerea cumulului pensiei și salariului: Vizează eliminarea unui curent

Ministrul Raluca Turcan a declarat sâmbătă că proiectul care vizează interzicerea cumulului pensiei cu salariul în sistemul public este aproape finalizat. Acesta vizează eliminarea unui curent care există în sistemul public, ca pensionarii să se angajeze din nou la stat, uneori chiar de a doua zi.

„Proiectul este aproape finalizat, mai avem consultări, astfel încât el să fie în primul rând constituțional, în același timp să nu creeze distorsiuni în economie și aș vrea să rețineți că aici e vorba de mai mult decât cumulul pensie-salariu la stat. În primul rând proiectul a izvorât din curentul care există în sistemul public, ca odată pensionat în sistemul public, uneori chiar și anticipat, a doua zi să te angajezi din nou la stat”, a declarat sâmbătă ministrul Muncii.

Raluca Turcan a spus că proiectul vrea să încurajeze munca în sistemul public, dar cu respectarea unui „principiu moral”.

„Noi prin acest proiect dăm în primul rând posibilitatea oamenilor din sistemul public să muncească opțional dacă vor până la 70 de ani. În momentul în care fac această opțiune, de a munci până la 70 de ani, atunci să beneficieze de salariu, dar să nu poată să cumuleze și pensia. Un alt lucru extrem de important este și prevederea prin care odată ieșit la pensie din sistemul public, dacă vrei să te reangajezi poți să o faci în baza acestui proiect. Așadar, acest proiect încurajează foarte mult munca în sistemul public, menținea în viața activă și respectarea unui principiu moral, să nu cumelezi două surse publice în același timp”, a mai spus Raluca Turcan.

Ea a precizat că proiectul prevede anumite măsuri, astfel încât să nu conducă la blocarea unor domenii esențiale.

Variante de abordare a pensiilor speciale

Ministrul Muncii a spus că la minister există mai multe variante pentru eliminarea pensiilor speciale și că acestea vor fi puse la dispoziția grupului de lucru constituit în acest sens la nivelul coaliției de guvernare.

Ministrul Muncii susține că în România sunt aproximativ 9.600 de beneficiari de pensii speciale, care au pensii, în medie, de 9.500 de lei.

„Avem șase alte legi speciale, cu excepția celor ocupaționale din sectorul de apărare și ordine publică, unde există inechități destul de mari și aici mi-aș dori să văd acțiunea politică parlamentară a tuturor celor care s-au concentrat pe pensiile parlamentarilor, pentru că avem aproximativ 9.600 de beneficiari de pensii speciale care au pensia medie de aproximativ 9.500 de lei, în timp ce 4,9 milioane de pensionari din sistemul public de pensie au o pensie medie de 1.500 de lei. Dintre aceștia, aproximativ 2,5 milioane trăiesc sub pensia medie”, a declarat sâmbătă Raluca Turcan.

Aceasta a spus că la nivelul coaliției s-a constituit un grup de lucru pentru eliminarea pensiilor speciale.

„Noi vom la dipoziție câteva variante de abordare a pensiilor speciale, însă ține de votul Parlamentului, pentru că lucruul acesta se face prin proiect de lege, dezbatere parlamentară și mi-aș dori să se întâmple cât mai repede. (…) La nivelul coaliției s-a anunțat un grup de lucru pe pensii speciale și în acest grup de lucru noi vom trimite variantele făcute de minister”, a mai spus Raluca Turcan.

surse: Mediafax, Digi24

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Măsuri decise de Comitetul pentru Situații de Urgență Alba pentru două comune din județ. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis sâmbătă impunerea unor restricții pentru două comune din județ.

Este vorba despre Doștat și Sântimbru care intră, de duminică, ora 00.00, în scenariul galben.

HOTĂRÂREA nr. 45 din 27.02.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Doștat și Sântimbru

Hotararea nr. 45 a CJSU Alba

Art. 1 (1) La nivelul comunelor Doștat și Sântimbru, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.02.2021, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Hotărârile adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Maraton la vaccinare: 18.000 de persoane programate, în medie, pe oră. Câte au ales imunizarea cu Pfizer-BioNTech

Publicat

Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva Covid-19 (CNCAV) a anunțat sâmbătă că, până la ora 14.00, aproape 110.000 de persoane s-au programat pe platformă pentru imunizarea cu vaccinul Pfizer BioNTech.

„Maraton la înscrierile pe platforma de vaccinare! Peste 18.000 de persoane se programează, în medie, pe oră! 302 de persoane/minut programate până la ora 14:00”, a anunțat CNCAV.

Conform reprezentanților Comitetului, 109.800 de persoane s-au programat pe platforma programare.vaccinare-covid.gov.ro pentru a se vaccina în noile cabinete deschise pentru administrarea serului produs de Pfizer BioNTech.

CNCAV a anunțat că de sâmbătă persoanele vulnerabile se pot programa pentru imunizare cu vaccinul Pfizer/BioNTech în cele 130 de cabinete noi deschise în acest sens. 156.000 de persoane se vor putea vaccina în următoarele 20 de zile, în aceste cabinete; capacitatea de vaccinare a fiecărui cabinet este de 60 de persoane pe zi, anunțau reprezentanții CNCAV.

Este vorba de persoane care fac parte din Etapa a II-a a strategiei de vaccinare, respectiv persoanele cu boli cronice, cu vârste peste 65 de ani și persoanele cu dizabilități.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Modernizarea Centrului de sănătate din Sebeș. Lucrările la clădirea construită înainte de anul 1990 vor fi scoase la licitație

Publicat

SPAP Sebeș a organizat joi o întâlnire consultativă la care au participat specialiști, reprezentanți ai Primăriei Municipiului și medicii de familie care își desfășoară activitatea în incinta centrului de sănătate, situat pe strada Mihai Viteazu, cu scopul de a discuta propunerea de proiect tehnic și detaliile de execuție în vederea reabilitării clădirii centrului de sănătate.

Clădirea are o suprafață de 373 mp, fiind construită înainte de anul 1990.

În anul 2020 au fost realizate lucrările de modernizare a dispensarului din cartierul Mihail Kogălniceanu.

Proiectul, în valoare de 2,7 milioane de lei, s-a derulat prin intermediul Serviciului Public Administrarea Patrimoniului din Sebeș, iar obiectivul lucrărilor a fost acela de a crește numărul de cabinete medicale și implicit calitatea actului medical de care să beneficieze cetățenii municipiului Sebeș.

În urma intervențiilor de modernizare, învelitoarea clădirii a fost complet schimbată, iar spațiile au fost optimizate prin creșterea numărului de cabinete medicale.

Odată actualizat proiectul tehnic și detaliile de execuție, obiectivul de investiții Reabilitare clădire Centru de sănătate – M. Viteazu, nr.28, Municipiul Sebeș va fi scos la licitație pentru demararea lucrărilor propriu-zise. Infrastructura serviciilor de sănătate reprezintă o prioritate, la Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate