Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Prețul biletelor de autobuz în Alba Iulia ar putea fi majorat cu 40%. Dezbatere publică, la Primărie

Publicat

Primăria Alba Iulia organizează, în 21 iunie, o dezbatere publică cu privire la modificarea tarifelor de călătorie cu transportul în comun. Mai exact, proiectul prevede scumpirea biletelor și a abonamentelor de autobuz cu 40% în zona tarifară 1 – municipiul Alba Iulia. 

Compania de transport STP justifică propunerea prin faptul că tarifele nu au mai fost modificate din 2015, iar cheltuielile au crescut.

Primăria Alba Iulia organizează în data de 21 iunie, ora 15:00, în sala de ședințe a Direcției Programe, strada Bucovinei, nr. 6, o dezbatere publică referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea modificării tarifelor de călătorie  pentru zona tarifară „zona 1 municipiul Alba Iulia”.

Luarea cuvântului se face în ordinea înscrierii pe lista de luare a cuvântului la începutul dezbaterii publice. Timpul alocat luării cuvântului este de 10 minute pentru fiecare participant. Fiecare participant, după intrarea în sala de ședințe, se va înscrie pe lista de persoane prezente la dezbaterea publică, având asupra sa actul de identitate, respectiv dovada calității de reprezentant al persoanei juridice, după caz.

Ce prevede proiectul

Proiectul de hotărâre vizează aprobarea modificării tarifelor de călătorie pentru zona tarifară „zona 1 municipiul Alba Iulia”, respectiv:

  • creșterea tarifului biletului de călătorie de la 2.50 lei/oră la 3.50 lei/oră
  • creșterea abonamentului lunar de la 75 de lei la 105 lei

De ce este propusă scumpirea biletelor de autobuz

”Tarifele de călătorie actuale sunt valabile începând cu anul 2015. Acestea au fost stabilite inițial prin Hotărârea nr. 87/2015 a Consiliului Local al municipiului Alba Iulia. Au fost preluate și menținute în documentația de atribuire a serviciului de transport public aprobată prin HCL 141/2020. Au fost cuprinse în Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate nr. 26/48/07.01.2021 încheiat între Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local și Societatea de Transport Public SA Alba Iulia, anexa 6.1”, se arată în documentație.

Societatea de Transport Public SA Alba Iulia a comunicat primăriei, în martie, că, raportat la data ultimei modificări a tarifului de călătorie, a fost o creștere generalizată a tuturor cheltuielilor care intră în calculul stabilirii tarifului mediu pentru serviciul public local de persoane.

Este vorba despre cheltuielile cu forța de muncă, cu utilitățile, creșterea pretului la combustibil, cele cu asigurările obligatorii etc.

Prin scumpirea biletelor, ar scădea compensația dată de primărie

”Majorarea tarifelor actuale la nivelul propus va avea ca efect creșterea veniturilor operatorului de transport prin încasarea directă de la călători a contravalorii acestora. De asemenea, va avea ca efect și scăderea compensației plătită de către municipiul Alba Iulia pentru acoperirea diferenţei dintre costurile eligibile suportate și înregistrate de operatorul de transport în legătură cu obligaţiile de serviciu public şi sumele efectiv încasate ca urmare a îndeplinirii sau în temeiul obligaţiilor de serviciu public, precum și a cotei de profit de 5%”, mai arată primăria.

Tarifele actuale practicate de operatorul de transport au fost stabilite și impuse unilateral de către entitatea contractantă pe criterii sociale pentru toți călătorii.

”Aceștia plătesc un tarif sub nivelul costurilor reale ale operatorului, iar operatorul este îndreptățit să încaseze compensația și diferențele de tarif aferente gratuităților stabilite pentru anumite categorii de persoane”, se mai precizează în document.

Cât costă biletele în prezent

Cuantului tarifelor actuale sunt următoarele

  • bilet pe suport hârtie sau „portofel electronic” – 2.50 lei/oră
  • bilet cu plata prin SMS Echivalentul în lei a 0.45 euro + tva/oră = 0.54 euro
  • abonament lunar – valabilitate toate liniile, număr nelimitat de călătorii în perioada de valabilitate – 75 de lei

Conform clauzelor contractuale (anexa 6,2 din Contract), entitatea contractantă este liberă să stabilească tarifele de călătorie pentru serviciile publice de transport pe care operatorul le va aplica călătorilor.

Tarifele ce pot fi aplicate călătorilor sunt:

a) tarif de călătorie, stabilit de către Entitatea Contractantă la nivelul tarifului mediu pe călătorie ofertat/estimat și fundamentat de către Operator în conformitate cu prevederile Ordinului președintelui A.N.R.S.C. nr. 272/ 2007 în cazul transportului local sau, în cazul transportului județean, la nivelul tarifului calculat funcție de nivelul tarifului mediu pe km/loc ofertat/aplicat de Operator, caz în care călătorii plătesc contravaloarea totală a serviciului de transport

b) tarif de călătorie, stabilit și impus unilateral de către Entitatea contractantă pe criterii sociale pentru toți călătorii, fără a fi necesară fundamentarea nivelului acestuia, caz în care călătorii plătesc un tarif sub nivelul costurile reale; operatorul este îndreptățit să încaseze compensația și, după caz, diferențele de tarif aferente gratuităților și tarifelor reduse stabilite pentru anumite categorii de persoane

c) tarif de călătorie cu valoare redusă, stabilit de către autoritatea competentă pe criterii de protecție socială pentru anumite categorii de călători, fără a fi necesară fundamentarea nivelului acestuia, caz în care operatorul este îndreptățit să încaseze diferențele de tarif până la nivelul tarifului de călătorie aplicat și, după caz, compensația cuvenită pentru îndeplinirea obligațiilor de serviciu public, implicit din aplicarea tarifului de călătorie prevăzut la lit. b).

Stabilirea, ajustarea și modificarea nivelului Tarifelor de călătorie pentru toate tipurile de Titluri de călătorie se aprobă prin hotărâre a Entității Contractate, în conformitate cu prevederile Ordinului președintelui A.N.R.S.C. nr. 272/ 2007 pentru aprobarea Normelor–cadru privind stabilirea, ajustarea și modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane, se mai arată în documentație.

Compensație de 22,1 milioane lei în 2022

Pentru anul 2022, compensaţia acordată de la bugetul local al municipiului Alba Iulia către operatorul de transport public Societatea de Transport Public SA Alba Iulia este de 22.135.000 de lei.

Suma se acordă pentru acoperirea diferenţei dintre costurile eligibile suportate și înregistrate de operatorul de transport în legătură cu obligaţiile de serviciu public şi sumele efectiv încasate ca urmare a îndeplinirii sau în temeiul obligaţiilor de serviciu public, precum și a cotei de profit de 5%, pe anul 2022.

Zonele tarifare pentru transport STP

  • Zona tarifară 1 (roșu) cuprinde municipiul Alba Iulia
  • Zona tarifară 2 (orange) cuprinde localitățile: Drâmbar, Teleac, Limba, Sîntimbru și Ciugud.
  • Zona tarifară 3 (galben) cuprinde localitățile: Șard, Hăpria, Totoi, Șeușa, Oiejdea și Ighiu.
  • Zona tarifară 4 (verde) cuprinde localitățile: Țelna, Bucerdea Vinoasă, Craiva, Ighiel, Galda de Jos, Dumitra și Mesentea.
  • Zona tarifară 5 (indigo) cuprinde localitățile: Cricău, Benic, Tibru și Galda de Sus.
  • Zona tarifară 6 (gri) acoperă traseul Alba Iulia – Poiana Galdei.
  • Zona 7 (maro) acoperă traseul Alba Iulia – Întregalde.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Vouchere vacanță 2022: Lista hotelurilor şi pensiunilor care acceptă tichete. Bugetarii se pot relaxa în 2805 de locații din țară

Publicat

Agențiile de turism au emis lista hotelurilor și pensiunilor din România care acceptă cazarea pe baza voucherelor de vacanță 2022.  Sunt 2805 de unități turistice în acest program, în 449 de localități din toate județele din România și București. 

Bugetarii care au primit vouchere de vacanță din 2022 le pot folosi deja pentru a achita sejururi în țara atât la mare cât și la munte, dar pot fi cumpărate și  sejururi de tip city break  la hoteluri și pensiuni turistice din România.

Tichetele de vacanță 2022 sunt disponibile numai pe suport magnetic, pe un card alimentat cu 1.450 de lei.

În perioada ianuarie – mai 2022 au fost emise 19.768.895 de vouchere de vacanţă, în valoare de 943.831.114 de lei (190 de milioane de euro).

Se pot  fi achita și servicii complete masă plus cazare și alte facilități din locațiile alese, cu condiţia ca pachetul ales să includă cel puțin o noapte de cazare.

Părinții vor putea plăti cu vouchere de vacanță 2022 şi taberele copiilor

Perioada de valabilitate a voucherelor emise în 2022 este de un an, însă statul va oferi în mod recurent aceste tichete până în 2026 inclusiv.

Căutările pentru vacanțe în România au crescut cu 52% în doar o săptămână

Voucherele de vacanță au fost lansate pentru a încuraja turismul autohton, iar în ultimii ani măsura introdusă de guvern a generat o creștere substanțială a turismului în toată țara.

Căutările pentru vacanțe în România au crescut cu 52% în doar o săptămână, după ce mai mulți angajați din învățământ și spitale au început deja să primească banii pentru voucherele de vacanță 2022, potrivit Antena 3.

Lista hotelurilor și pensiunilor unde se folosesc voucherele de vacanță 2022

Sunt aproape 3000 de locații turistice care accepte tichete de vacanță emise în acest an, mai jos câteva exemple din zonele preferate de români:

Constanța are mai multe hoteluri și pensiuni, dintre care amintim:

  • Hotel Edmond
  • Hotel Florentina
  • Hotel Guci
  • Hotel Megalos
  • Imago

Mamaia, stațiunea preferată de români are o listă impresionantă:

  • Hotel Central
  • Hotel Apollo
  • Hotel Ramada
  • Hotel Golden Tulip
  • Hotel Majestic
  • Complex Condor
  • Hotel Hawaii
  • Hotel Aurora
  • Hotel Mercur
  • Hotel Caraiman

De la Costineşti amintim:

  • Iunona
  • Ana Cris Guesthouse
  • Hoestel 99
  • Pensiunea Turistică Tineretul
  • Vila Aura

Pentru Eforie Sud:

  • Boutique Citadel
  • Hostel Paradox
  • Hotel Ancora
  • Hotel Capitol
  • Hotel Excelsior

 Pentru Vama Veche:

  • Hotel Laguna
  • Hotel LA JOHN
  • Pensiunea Sara
  • Hotel Baz Art

Delta Dunării – Sulina apare cu aceste locații care acceptă vouchere:

  • Mila 2
  • Pensiunea Perla
  • Porto Franco
  • Pensiunea Pluto

La Brașov:

  • Garden Club
  • Hotel Alpin
  • Hotel Ambient
  • Hotel Apollonia
  • Hotel Aro Palace

Pentru cei care preferă turismul termal la Băile Govora – Vâlcea:

  • Hotel Belvedere
  • Hotel Oltenia
  • Hotel Palace
  • Hotel Parc
  • Pensiunea Casa Govoreană
  • Vila Crinul

La Băile Felix sunt 38 de unități turistice dintre care amintim: Transilvania Travel (Hotel Mureș, Hotel Internațional, Hotel Termal, Hotel Padiș), Hotel Monaco, Hotel Vital, Vila Delia, Vila Viorica.

Lista completă cu agențiile turistice, hotelurile și pensiunile care acceptă plata cazării cu vouchere de vacanță 2022 AICI:

Cine beneficiază de voucherele de vacanță 2022

Voucherele de vacanță 2022 sunt folosite de angajații de la stat, însă și persoanele de la privat pot beneficia de acești bani, în cazul în care agenții economici doresc asta.

Ministrul Turismului a anunțat că o parte din cheltuielile suportate de mediul privat vor fi compensate din bugetul de stat.

Diferența dintre voucherele de vacanță primite de către bugetari, și cele primite de către angajații din sistemul privat, este valoarea banilor. În cazul celor din urmă, valoarea poate fi de șase ori salariul minim pe economie.

”Toți salariații din domeniul public pot beneficia de tichete de vacanță în valoare de 1450 de lei.

Mai mult, orice salariat din sectorul privat, dacă patronul dorește, poate beneficia de tichet de vacanță, dar nu e limitat la o sumă, la 1.450 de lei, ci suma poate merge până la de șase ori salariul minim pe economie, cu niște beneficii pentru patron, în sensul că toată suma o poate deduce, o poate pune pe cheltuieli, iar pentru respectiva sumă nu plătește contribuții”, a declarat Constantin Daniel Cadariu, Ministrul Turismului.

sursa foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sisteme de acces cu cardul și pentru platformele subterane de colectare a deșeurilor din Alba Iulia. Achiziția, făcută de Primărie

Publicat

Primăria Alba Iulia cumpără sisteme de acces controlat cu cardul pentru platformele subterane de colectare a deșeurilor urbane din municipiu.

Administrația locală vrea astfel să doteze platformele subterane cu același tip de sistem prevăzut deja pe noile module de colectare selectivă amplasate în oraș. Accesul la fiecare punct de colectare se va putea face controlat, pe bază de cartelă, doar de către locuitorii arondați acestuia.

Primăria Alba Iulia a lansat marți, 5 iulie, o achiziție publică pentru cumpărarea unui sistem de acces controlat cu cardul, în vederea dotării a 23 de platforme subterane pentru colectarea selectivă a deșeurilor urbane din municipiu. Data limită de depunere a ofertelor este 13 iulie.

Potrivit caietului de sarcini, accesul la platformele subterane pentru depozitarea deșeurilor se va face pe bază de card pentru persoanele care se vor aronda platformei respective.

În acest sens, platformele subterane de colectare a deșeurilor urbane realizate pe domeniul public al municipiului Alba Iulia vor fi cu un sistem de acces cu cardul care să asigure accesul pentru cele 4 coșuri de inserție ale fiecărei platforme.

Pentru accesul controlat cu cardul este necesar ca platformele subterane să fie dotate cu cititor de card privind controlul accesului, acumulator reîncărcabil și panou solar. Panoul solar urmează să fie instalat pe un stâlp din aluminiu cu înălțimea liberă de 2 metri, care va fi montat pe platforma superioară a punctului de colectare.

Sistemul va trebui să susțină funcționarea a minim 4 coșuri de inserție pentru fiecare punct de colectare, privind controlul accesului cu cardul pe toată durata unei zile 24h – zi/noapte.

Sistemul de acces controlat cu cardul trebuie să fie antivandalism, rezistent la apă și praf, să funcționeze la temperaturi între -40 și +60 de grade Celsius, să asigure posibilitatea de deconectare rapidă în caz de defecțiune, să asigure posibilitatea de conectare/mentenanță de pe platformă fiecărui punct de colectare.

Numărul de deschideri pe acumulator, fără încărcarea de la panourile solare, trebuie să fie mai mare de 300.

Yala electromagnetică va fi cu limba de minim 1,5 cm, iar butonul cu led trebuie să fie cu revenire, antivandalism.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

EXERCIȚIU de amploare la Kronospan Sebeș, al ISU Alba: Se testează intervenția în cazul unui accident chimic

Publicat

kronospan, sebes

Un exercițiu de amploare al pompierilor militari de la ISU Alba are loc joi, 7 iulie, la Kronospan, în Sebeș. Pompierii testează și se antrenează pentru a vedea cum reacționează echipele de intervenție, în situația producerii unui accident chimic cu efecte în afara amplasamentului.

Potrivit ISU Alba, la fața locului se testează următoarele:

– Antrenarea personalului de intervenţie şi verificarea deprinderilor acestora privind cunoaşterea operațiunilor şi a procedurilor de intervenție;

– Antrenarea Serviciului Privat pentru Situații de Urgență Kronospan;

– Antrenarea personalului SMURD în acordarea primului ajutor şi la trierea victimelor;

– Antrenarea personalului din dispecerat şi perfecționarea deprinderilor în recepționarea anunțului prin S.N.U.A.U. 112;

solicitarea de date cât mai concrete şi exacte (lucru cu aplicația 112);

– Antrenarea factorilor de decizie în organizarea şi coordonarea acţiunilor de intervenție în astfel de situații, culegerea datelor, prelucrarea acestora şi elaborarea propunerilor în vederea luării deciziei;

– Antrenarea modului de lucru integrat dintre toate structurile Comitetului Local pentru Situații de Urgență implicate;

– Verificarea modului de asigurare a legăturilor de comunicaţii între echipaje şi antrenarea personalului în folosirea acestor legături şi stabilirea viabilităţii sistemului de comunicații pentru forţele proprii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Europa vrea o rețea feroviară cu trenuri de mare viteză, care să unească marile capitale și să înlocuiască avioanele

Publicat

Imaginați-vă o rețea de trenuri moderne, super-rapide și confortabile care se deplasează între fiecare oraș important din Uniunea Europeană, oferind o alternativă fiabilă, confortabilă și durabilă la călătoria cu avionul.

Aceasta a fost viziunea conturată de liderii industriei feroviare din Lyon, Franța, pe 29 iunie, pe fondul planurilor europene ambițioase de a dubla utilizarea feroviară de mare viteză până în 2030 și de a tripla nivelurile actuale până în 2050.

Numai o extindere masivă și accelerată a rețelei de mare viteză poate atinge aceste obiective extrem de ambițioase, dar sunt acestea o propunere realistă și accesibilă? Este întrebarea pe care și-o pun jurnaliștii de la CNN, care analizează problema viitorului trenurilor de mare viteză în Europa.

Spre deosebire de multe părți ale lumii, Europa are deja mii de kilometri de cale ferată de mare viteză. TGV-urile de renume mondial din Franța, ICE din Germania și AVE din Spania au transformat călătoriile cu trenul în ultimii 40 de ani, dar rămân în mare parte concentrate pe piețele interne.

Acesta poate fi considerat un lucru normal. Atunci când țările investesc miliarde de euro în infrastructură nouă, presiunea politică pentru a reduce beneficiul maxim pentru contribuabili este inevitabilă.

Cine plătește?

Construirea de linii peste granițele internaționale, chiar și în cadrul Uniunii Europene, creează tensiuni cu privire la cine plătește pentru ce, cum sunt alocate contractele, cum sunt gestionate standardele și reglementările naționale contradictorii etc.

Chiar și acolo unde s-au construit linii internaționale de mare viteză, adesea cu costuri enorme, loialitatea națională, birocrația înăbușitoare și tarifele mari de acces împiedică unele rute să-și atingă potențialul.

Unele rute, cum ar fi Paris-Londra prin Tunelul Mânecii și Paris-Bruxelles-Amsterdam/Köln, au mai mult succes, dar ar putea, și ar trebui să atragă, mai mulți pasageri de la călătoriile aeriene pe distanțe scurte, potrivit CNN.

Acum,mai multe organizații europene s-au angajat la un nou studiu care evidențiază numeroasele beneficii ale unei rețele feroviare de mare viteză, care conectează capitalele naționale și marile orașe.

Printre acestea se numără Comisia Europeană, Comunitatea Căilor Ferate Europene, Industria Europeană de Aprovizionare Feroviară și ALLRAIL, care reprezintă căile ferate nedeținute de stat.

Cel mai important, grupul va căuta finanțare pentru zeci de mii de kilometri de linii noi și vor încerca să arate cum o transformare radicală a rețelei feroviare a continentului poate ajuta UE să își atingă obiectivul „Green Deal” de neutralitate carbon până în 2050.

Sursă foto: Pixabay

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax