Connect with us
Publicitate

Eveniment

Prețurile la călătoriile cu trenul vor crește de la 1 septembrie. Majorările se vor face diferențiat, ținta maximă fiind 10%

Publicat

Ministerul Transporturilor (MT) vrea să majoreze tarifele biletelor pentru trenurile de tip Regio şi InterRegio, conform unui proiect de ordin lansat recent în dezbatere publică.Decizia este motivată de creşterea semnificativă a indicelui inflaţiei de la data ultimei majorări (14 august 2011) şi până în prezent. Ţinta de majorare maximă care este vizată e de 10%, noile tarife urmând să intre în vigoare de la 1 septembrie 2013.

Preţurile biletelor de tren vor creşte, diferenţiat , cu până la 10%, măsura ţinând cont de evoluţia inflaţiei şi majorarea din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Călători, cu combustibili, energie sau piese.

Pentru rutele scurte (parcurse de trenurile Regio), creşterea va fi operată prin rotunjirea tarifului la 50 bani sau la leu, prin majorări cu valori cuprinse între 10 bani şi 50 bani, în vreme ce pentru rutele lungi, la trenurile InterRegio (IR) scumpirea va fi de până la 10%.

În cazul trenurilor Regio, la clasa a II-a, preţul unui bilet pe ruta Alba Iulia – Sibiu (60 km), Alba Iulia – Simeria (70 km)  va creşte de la 7,3 lei la 7,5 lei, în vreme ce pe traseele Alba Iulia – Aiud (31 km) sau Alba Iulia – Blaj (44 km), tarifele vor urca de la 5,2 la 5,5 lei, respectiv de la 6,8 lei la 7 lei.

La trenurile InterRegio, preţul plătit pentru un bilet la clasa a II-a va fi majorat pe rutele Bucureşti – Braşov (166 km) şi Alba Iulia – Brașov (220 km), București -Constanța (225 km) de la 47 lei la 50,5 lei, respectiv de la 58,2 lei la 62 lei. Pentru un drum de la Bucureşti la Craiova (209 km), tariful va urca de la 58,2 lei la 62 lei, iar în cazul unei călătorii Bucureşti – Iaşi (405 km), un bilet va costa 94,5 lei, de la 85,7 lei în prezent, potrivit informaţiilor furnizate agenţiei MEDIAFAX de CFR Călători.

De la Bucureşti la Cluj Napoca (497 km), preţul unui bilet la clasa a II-a într-un tren InterRegio va creşte de la 85,7 lei la 94,5 lei, iar de la Bucureşti la Timişoara (533 km) un călător va plăti 105 lei în aceleaşi condiţii, de la 95,1 lei în prezent.

Tot la clasa a II-a, tariful InterRegio pentru o călătorie de la Braşov la Sibiu (149 km) va urca de la 42,7 lei la 46 lei, iar un drum Alba Iulia – Constanța (575 km ) va costa 101 lei, faţă de 91 lei în prezent.

Preţurile în cazul trenurilor InterRegio menţionate anterior includ şi tariful de rezervare loc (3,3 lei în prezent, respectiv 4 lei după majorare).

Facilităţile de călătorie acordate în prezent se vor aplica şi după majorare, precizează compania.

Proiectul pentru creşterea tarifelor pentru tranportul feroviar public de călători, publicat pe site-ul instituţiei, aflat în dezbatere publică până luni, 19 august, ar urma să fie semnat de către premierul Victor Ponta, care ocupă şi funcţia de ministru interimar al Transporturilor.

„La schimbarea mersului de tren 2011-2012, în decembrie 2011 la introducerea noilor ranguri de tren, tarifele la tren Regio (fostul tren personal) au fost menţinute, iar pentru trenurile IR a fost calculat un tarif mediu între tariful de tren accelerat şi cel de tren rapid, după o metodologie şi principii aprobate de CA. (…) Ultima majorare de tarife din data de 14 august 2011 s-a reflectat în încasările anului 2012 cu un procent de creştere de 6%”, se arată în referatul de aprobare.

Autorii documentului notează că inflaţia din perioada august 2011- iunie 2013 a fost de 8,3%.

„Ţinta de majorare maximă este de 10%, exceptând tarifele pentru trenurile Regio care începând cu zona de 400 km au fost apropiate de tarifele la IR. Considerăm că până la data majorării indicele inflaţiei pentru perioada august 2011- august 2013 va ajunge la această valoare ţinând cont de creşterea preţurilor la materii prime, combustibili şi energie”, se spune în referat.

În document se precizează că la trenurile Regio peste zona de 500 km s-au adăugat sume fixe de 20 lei/zonă km la clasa I şi 12 lei/zonă km la clasa a II-a, deoarece peste această distanţă nu există trenuri directe, iar tarifele acestor zone sunt folosite la calcule pentru alte oferte şi facilităţi.

Totodată, noile tarife au fost rotunjite la 0,5 lei, în plus sau minus, matematic, pentru uşurinţa acordării restului, iar la trenurile IR tariful de rezervare a tichetului creşte de la 3,3 lei la 4 lei.

Modificările prevăzute în proiectul de ordin vizează tarifele pentru trenurile Regio şi IR, preţurile pentru biletele Intercity (IC) nefiind reglementate, decizia în cazul celor din urmă aparţinând exclusiv companiei.

 

Data-limită pentru trimiterea de propuneri/observaţii legate de proiect este 19 august. Acestea pot fi trimise pe adresa ministerului sau pe consultare.publica@mt.ro.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Jurj Marcel

    miercuri, 14.08.2013 at 14:01

    FACI 10 ORE SI 10 MINUTE DE LA ALBA IULIA LA BUCURESTI CU INTER CYTY
    CE SA MAI SCUMPEASCA, DOMNULE? TREBUIE SA IEFTINEASCA PRETUL BILETULUI !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate