Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Prima Casă 2016: Ministerul Finanțelor Publice distribuie băncilor plafonul suplimentar de 500 milioane lei


Publicat

prima casa 2Plafonul suplimentar alocat programului „Prima Casă”, în sumă de 500 de milioane de lei, va fi distribuit, începând de luni, 10 octombrie, băncilor comerciale, potrivit unui comunicat al Ministerului Finanțelor Publice.

Ministerul Finanțelor Publice a aprobat alocarea pe bănci a celor 500 de milioane de lei, sumă totală cu care a fost suplimentat plafonul de garanții pentru programul „Prima Casă”.

Finanțatorii care au primit plafoane sunt: Banca Românească, Banca Transilvania, BancPost, Bank Leumi, BCR, BRD, CEC Bank, Credit Agricole, Garanti Bank, ING Bank, Marfin Bank, OTP Bank, Piraeus Bank, Raiffeisen și Unicredit.

Hotărârea privind suplimentarea cu 500 de milioane de lei a plafonului total de garanții care pot fi emise anul acesta în cadrul Programului „Prima casă” a fost adoptată de Guvern în ședința din 28 septembrie. Fondurile suplimentare vor fi utilizate pentru acoperirea cu prioritate a solicitărilor de acordare a unei finanțări garantate în cadrul Programului, aflate în diverse stadii de aprobare și pre-aprobare la finanțatori.

Plafonul de garanții pentru anul 2016 al Programului „Prima casă” a mai fost suplimentat cu 500 de milioane de lei, în luna mai. Astfel, după cele două suplimentări, plafonul de garantare al acestui program guvernamental va fi, în acest an, de 2,69 miliarde de lei.

În total, de la lansarea Programului în 2009 și până la finalul lui august 2016, au fost acordate 197.608 garanții în valoare totală de 16,88 de miliarde de lei.

În acest moment, rata de neplată de către beneficiarii programului Prima Casă este de 0,3%.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

ALBA: 348 elevi confirmați pozitiv, înainte de începerea vacanței. Situația actualizată în 22 octombrie

Publicat

sediul ISJ Alba

În județul Alba, până vineri, 22 octombrie, la intrarea în vacanța de două săptămâni anunțată de autorități, erau în sistem online 280 de clase și grupe.

Numărul elevilor testați pozitiv este de 348, iar în rândul angajaților din învățământ sunt 127 de cazuri.

Datele sunt centralizate de Inspectoratul Școlar Județean Alba, pe baza celor transmise de unitățile de învățământ.

Vezi și Modele de DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de angajator. Documente obligatorii pentru nevaccinați, după ora 20.00, în localitățile cu incidență peste 6 (weekend) și peste 7,5 (toată săptămâna)

Comparativ, până joi erau 340 elevi și 128 angajați din învățământ confirmați pozitiv și 258 clase și grupe online.

Potrivit IȘJ Alba, erau integral online următoarele unități de învățământ:

  • Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia
  • Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia
  • Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Alba Iulia (cu excepția claselor de învățământ primar)
  • Colegiul Național ”Titu Maiorescu” Aiud
  • Liceul Teoretic ”David Prodan” Cugir
  • Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir
  • Școala Gimnazială Singidava ”Cugir”
  • Școala Gimnazială Câmpeni

Citește și Semestrul I se va prelungi până în luna ianuarie 2022 cu o vacanță forțată de 3 săptămâni. Structura anului școlar MODIFICATĂ

Situația din Alba, 22 octombrie – clase și grupe online: AICI lista

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Patriarhului Daniel, solicitat să ofere un mesaj clar populației pentru a se vaccina împotriva COVID-19: ”Opriți știrile false”

Publicat

Romanian Business Leaders – RBL, organizație care reprezintă mediul de afaceri din România, solicită Patriarhului Daniel să dea un mesaj clar populaţiei să se vaccineze şi Guvernului să introducă obligativitatea certificatului verde în toate activităţile, cu excepţia magazinelor alimentare şi a farmaciilor.

„De peste o lună comunitatea oamenilor de afaceri din România este în panică. Am avut răbdare ca politicienii să rezolve criza politică şi să se concentreze pe crizele României.

Vezi și: DOCUMENT OFICIAL – Lista RESTRICȚIILOR aprobate, care vor intra în vigoare de luni, 25 octombrie. CNSU, decizie de ultimă oră

Dar timpul nu mai are răbdare. Aşa că ne adresăm direct şi fără ocolişuri, tuturor celor care pot să oprească măcelul de azi, când a mai murit un sat, pentru că noi credem că puterea şi responsabilitatea sunt împărţite între noi toţi”, se arată într-un comunicat transmis vineri.

„Domnilor Preşedinţi ai partidelor parlamentare, societatea românească este divizată ca o oglindă fidelă a divizării clasei politice în faţa dezastrului.

Fiecare dintre dumneavoastră îşi închipuie că face bine României, fiind inflexibili în criza politică ce nu se mai sfârşeşte. Aveţi puterea de a stopa criza politică, aveţi puterea de a stabiliza ţara.

Aveţi datoria de a lua măsuri legislative pentru ieşirea din catastrofa medicală în care ne găsim. Aveţi curajul de a lua măsuri nepopulare pentru stoparea pandemiei”, se mai arată în comunicat.

Chiar dacă vor fi şi oameni supăraţi, România va avea de câştigat.

„Preafericirea Voastră Părinte Patriarh Daniel, reprezentaţi cultul cel mai important din România şi aveţi puterea de a opri nenorocirea din spitale, pentru că românii se uită şi ascultă de Biserică şi reprezentanţii săi.

Faceţi personal acest lucru, daţi un mesaj clar pentru susţinerea vaccinării, opriţi informaţiile false şi abordările radicale despre vaccinare provenite dintr-o parte a clericilor. Ţara vă va fi recunoscătoare, chiar dacă vor fi şi oameni nemulţumiţi”.

Oamenii de afaceri s-au îndreptat şi spre presă, căreia îi solicită să oprească ştirile false.

„Doamnelor şi domnilor jurnalişti, sunteţi cea de-a 4-a putere în stat şi vă exercitaţi această putere în fiecare zi în emisiuni, în dezbateri, în ştiri şi în postări pe Facebook.

Opriţi dezinformările referitoare la vaccinare, nu le mai diseminaţi, opriţi microfonul «părerologilor» în materie de vaccinare. Lăsaţi doar specialiştii să vorbească. Astfel, puterea voastră va fi pusă în slujba binelui acestui popor”, au spus reprezentanţii companiilor.

Mediul de business susţine măsurile de stopare a pandemiei

„Puterea stă şi la noi, mediul de afaceri. Ştim şi ne asumăm acest lucru. Societatea divizată se resimte şi la noi. Dar noi, Romanian Business Leaders, credem că trebuie să ne asumăm, în mod curajos, măsuri ferme de stopare a pandemiei, chiar dacă asta înseamnă că vom pierde bani. Credem că viaţa oamenilor are prioritate, credem că educaţia copiilor în siguranţă este obligatorie.

De aceea noi susţinem:

obligativitatea certificatului verde în toate activităţile şi spaţiile închise, mai puţin magazine alimentare şi farmacii; testarea periodică din fonduri proprii a celor nevaccinaţi, utilizarea măştii în toate spaţiile închise, înrolarea obligatorie a tuturor medicilor de familie în procesul de vaccinare cu asigurarea concomitentă a condiţiilor necesare acestora de funcţionare; continuarea educaţiei copiilor în condiţii de siguranţă, cu măsuri la nivel de şcoală pe baza de statistică particulară a şcolii, nu generalizat la nivel naţional; stabilirea şi impunerea de sancţiuni pentru cei care diseminează informaţii false despre vaccin şi cei care îndeamnă la nevaccinare pe alte baze decât cele strict medicale.

Consiliul Naţional al Audiovizualului şi Colegiul Medicilor din România pot juca un rol decisiv în această privinţă. Noi suntem Romanian Business Leaders şi credem că doar împreună putem depăşi această criză!”, se mai arată în comunicat.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru 1.000+ antreprenori şi executivi de top din mediul de business privat.

RBL este membru fondator al Coaliţiei pentru Dezvoltarea României (CDR), o iniţiativă privată care oferă o bază coerentă pentru consultare cu Guvernul şi alte instituţii publice pe teme care au impact asupra climatului economic şi de afaceri din România.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DOCUMENT OFICIAL: Lista RESTRICȚIILOR aprobate, care vor intra în vigoare de luni, 25 octombrie. CNSU, decizie de ultimă oră

Publicat

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU) a aprobat, vineri, lista completă a  măsurilor și restricţiilor care se vor aplica începând de luni 25 octombrie.

DOCUMENTUL poate fi vizualizat AICI.

Ulterior, aceste măsuri vor fi aprobate de către Guvern, Executivul fiind convocat pentru ora 14.00.

După aprobare, măsurile vor fi publicate în Monitorul Oficial şi vor intra în vigoare începând de luni, aşa cum a anunţat preşedintele Klaus Iohannis.

Lista măsurilor și restricțiilor care vor intra în vigoare de luni, 25 octombrie și textul complet al hotărârii

H O T Ă R Â R E

nr. 91 din 22.10.2021

privind stabilirea unor măsuri suplimentare în scopul gestionării riscului de sănătatea publică cauzat de numărul mare de infectări cu virusul

SARS-CoV-2

Având în vedere analiza factorilor de risc privind managementul situației de urgență generată de virusul SARS-CoV-2, pe teritoriul României la data de 20.10.2021, realizată la nivelul Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției, precum și propunerile formulate în cadrul ședinței de lucru organizate în data de 20.10.2021 la nivelul Președinției României,

luând în considerare creșterea exponențială a numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 care a determinat supraaglomerarea unităților sanitare și în special a unităților de primiri urgențe și secțiilor de terapie intensivă cu pacienți ce au dezvoltat forme severe sau grave și care necesită suport respirator invaziv sau neinvaziv,

ținând cont de măsurile deja întreprinse la nivel național pentru relocarea stocurilor de echipamente din dotarea Companiei Naționale UNIFARM S.A. în cadrul stocurilor de urgență și distribuirea lor către unitățile sanitare, limitarea internărilor și intervențiilor medicale ce nu reprezintă urgențe de sănătate și transformarea unor unități sanitare în spitale dedicate tratamentului bolnavilor de COVID-19,

în considerarea demersurilor privind solicitarea de asistență internațională prin intermediul Mecanismului de Protecție Civilă al Uniunii Europene în vederea asigurării medicației și materialelor necesare pentru tratarea pacienților cu forme critice și severe de COVID-19, referitoare la transferul, pe baza acordului bilateral, a unor pacienți infectați în spitale din Ungaria, precum și la utilizarea de echipe medicale internaționale în cadrul unităților sanitare cu deficit de personal,

raportat la necesitatea menținerii condițiilor socio – economice necesare desfășurării activităților specifice economiei naționale concomitent cu realizarea unui nivel de alertă adecvat la nivelul componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență,

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) și art. 81 din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 5, art. 8, art. 9 alin. (1), art. 17, art. 38 alin. 1^5, art. 43 alin. (1), art. 44 și art. 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 cu modificările și completările ulterioare și ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și componența Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

  1. (1) Se propune interzicerea circulației persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în intervalul orar 22,00-05,00, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile, pentru o perioadă de 30 zile, cu următoarele excepții:

  1. deplasarea persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

  2. deplasarea persoanelor în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

  3. deplasarea persoanelor pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

  4. deplasări ale persoanelor în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care pot fi dovedite prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  5. deplasarea persoanelor din motive justificate, precum vaccinarea, îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la alin. (1) lit. a), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19, pe suport hârtie sau în format electronic, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea, prezentat în limba țării respective și în limba engleză sau prezentat în limba română.

(3) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la alin. (1) lit. b), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

(4) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la alin. (1) lit. c)-e), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil care trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei, motivul deplasării, data completării și semnătura.

  1. (1) Se propune interzicerea desfășurării activității operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile, pentru o perioadă de 30 zile, în intervalul orar 21,00-05,00. Între orele 21,00-05,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

(2) Măsura prevăzută la alin. (1) se aplică și activităților sau evenimentelor organizate și desfășurate de persoanele fizice, operatorii economici, instituțiile publice în următoarele domenii:

  1. instituții muzeale, biblioteci, librării, cinematografe, studiouri de producție de film și audiovizuală, instituții de spectacole și/sau concerte, școli populare de artă și meserii, organizate și desfășurate în spații închise sau deschise;

  2. săli de sport și/sau fitness;

  3. jocuri de noroc;

  4. piscine interioare;

  5. locuri de joacă pentru copii;

  6. săli de jocuri;

  7. târguri, bâlciuri, talciocuri.

(3) Activitatea cu publicul a operatorilor economici prevăzuți la alin. (1) care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor, cafenelelor, etc., în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 05,00-21,00.

(4) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, prevăzuți la alin. (1), cu excepția celor prevăzuți la alin. (3), se desfășoară până la capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 05,00-21,00.

(5) Organizarea și desfășurarea activităților prevăzute la alin. (2) este permisă, în intervalul orar 05,00-21,00, până la 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(6) Prin excepție de la prevederile alin. (1), (2), (3) și (4), unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane și rutier de mărfuri își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

  1. (1) Se propune interzicerea activității în baruri, cluburi și discoteci.

(2) Se propune interzicerea, pentru o perioadă de 30 zile, a organizării și desfășurării evenimentelor private (nunți, botezuri, mese festive etc.), cursurilor de instruire, workshop-urilor și conferințelor, precum și a concertelor și spectacolelor organizate în alte spații deschise sau închise cu excepția celor special destinate care aparțin instituțiilor de spectacole și/sau concerte.

(3) Se propune ca, pentru o perioadă de 30 zile, competițiile sportive să poată fi organizate și desfășurate pe teritoriul României fără participarea spectatorilor.

(4) Se propune ca, pentru o perioadă de 30 zile, mitingurile și demonstrațiile să poată fi organizate cu participarea a cel mult 100 de persoane și doar dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

(5) Se propune ca activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor și rugăciunilor colective, să se desfășoare în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană și purtarea măștii de protecție.

(6) Se propune ca activitățile recreative și sportive să poată fi desfășurate în aer liber cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună și doar dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

  1. (1) Se propune ca accesul la toate activitățile și evenimentele organizate în perioada de 30 de zile pentru care se propun măsurile din prezenta hotărâre, precum și accesul în cadrul centrelor comerciale, unităților de cazare, restaurantelor, cafenelelor sau altor unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate, să fie permis doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală și care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

(2) De la obligația prevăzută la alin. (1) referitoare la accesul controlat sunt exceptate activitățile religioase precum și cele din unitățile de alimentație publică în care doar se comercializează produsele alimentare și băuturile alcoolice sau nealcoolice dispuse în afara centrelor comerciale, târgurile, bâlciurile și talciocurile.

(3) Obligația de vaccinarea sau trecere prin boală impusă pentru participarea la activitățile și evenimentele prevăzute la art. 3 sau pentru acces în incinta centrelor comerciale, unităților de cazare, restaurantelor, cafenelelor sau altor unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate, nu se aplică copiilor care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani dacă sunt însoțiți de un adult vaccinat sau trecut prin boală.

  1. (1) Se propune ca angajatorii din sistemul privat, autoritățile şi instituțiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanțare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societățile naționale, companiile naționale şi societățile la care capitalul social este deținut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială să organizeze programul de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru cel puțin 50% din angajați, acolo unde specificul activității permite această modalitate de desfășurare a muncii.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), se propune ca în situația în care nu se poate desfășura activitatea în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, aceasta să se organizeze și desfășoare în schimburi, cu respectarea strică a măsurilor de protecție sanitară.

(3) În cazul în care angajatorii nu pot organiza activitatea în condițiile alin. (1) sau (2) se propune intensificarea verificărilor privind respectarea măsurilor de prevenire și combatere a virusului SARS-CoV-2.

  1. (1) Se propune ca accesul tuturor persoanelor, cu excepția angajaților, în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public, să fie permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării, cu obligația de a verifica la intrarea în locație, prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID-19 care va fi scanat de personalul propriu, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea prin boală sau rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, prezentat în limba țării respective și în limba engleză sau în limba română.

(2) Se propune ca prevederile alin. (1) să se aplice și pentru operatorii economici care funcționează în clădiri de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan.

(3) Instituțiile publice și operatorii economici prevăzuți la alin. (1), vor întreprinde măsurile necesare pentru asigurarea accesului cetățenilor la serviciile publice oferite, în situații urgente (certificat de deces, certificat de naștere, etc.) și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, trecerii prin boală sau testării, prin organizarea activității în mediul on-line, în spații deschise, la ghișee dispuse direct în exteriorul clădirilor sau în orice alte condiții care să asigure respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2.

(4) Se propune reglementarea accesului angajaților în toate sediile instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatorii economici cu capital public, precum și în clădiri de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan, prin limitarea acestuia doar la persoanele care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării.

(5) Obligația de vaccinarea sau trecere prin boală impusă pentru permiterea accesului în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public, sau în clădirile de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan, nu se aplică copiilor care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani dacă sunt însoțiți de un adult vaccinat sau trecut prin boală.

  1. (1) Se abilitează Ministerul Educației în vederea emiterii ordinului de ministru pentru acordarea unei vacanțe suplimentare de două săptămâni pentru învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal în perioada 25.10.2021-05.11.2021, precum și pentru stabilirea ulterioară, dar nu mai târziu de data de 05.11.2021 a modificărilor privind structura anului școlar.

(2) Se propune emiterea de către Ministerul Educației a unei instrucțiuni prin care să se recomande instituțiilor de învățământ superior din sistemul național de învățământ trecerea în online a tuturor activităților în perioada 25.10.2021-05.11.2021.

  1. (1) Se suspendă activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în toate unitățile de învățământ privat, inclusiv în cele cuprinse în Registrul special al organizațiilor furnizoare de educație care organizează și desfășoară pe teritoriul României activități de învățământ corespunzătoare unui sistem educațional din altă țară, pentru perioada 25.10.2021-05.11.2021.

(2) Se propune suspendarea activităților cu prezența fizică la nivelul tuturor unităților sau operatorilor economici care desfășoară activități tip after-school, în perioada 25.10.2021-05.11.2021.

  1. (1) Se propune instituirea obligativității purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun.

(2) Se exceptează de la măsura prevăzută la alin. (1), următoarele categorii de persoane:

  1. copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;

  2. persoanele care sunt singure în birou;

  3. prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;

  4. reprezentanții cultelor religioase, în timpul slujbelor, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;

  5. persoanele care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.) sau activități sportive.

  1. Măsurile prevăzute în prezenta hotărâre produc efecte doar în situația aprobării lor prin acte normative ale Guvernului sau, după caz, ale conducătorilor ministerelor sau organelor administrației publice centrale.

  2. Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PRIM-MINISTRU

FLORIN-VASILE CÎȚU

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Sâmbătă: Proba de verificare a cunoștințelor la admiterea pentru Școlile Militare de Subofițeri de Jandarmi, la Alba Iulia

Publicat

Sâmbătă, 23 octombrie, are loc proba de verificare a cunoștințelor pentru candidații înscriși la admiterea pentru Şcolile Militare de Subofiţeri de Jandarmi. Cei 35 candidați care au fost declarați admiși la proba de evaluare a performanței fizice, se vor prezenta la ora 08:30 la Colegiul Național „Horea Cloșca și Crișan” din municipiul Alba Iulia.

Potrivit reprezentanților Jandarmeriei Alba, accesul candidaților în sală, în vederea susținerii probei de verificare a cunoștințelor, este permis numai pe baza documentelor de identitate, având asupra lor cartea de identitate, ustensile de scris cu pastă sau cerneală albastră care să nu poată fi ștearsă şi mască de protecție în conformitate cu măsurile sanitare în vigoare. Este interzis accesul în sala de examen cu telefon mobil sau alt dispozitiv de preluare și transmitere a datelor.

Astfel, în vederea prevenirii răspândirii virusului SARS-CoV-2, la această probă vor putea participa exclusiv:

  • candidaţii care sunt vaccinaţi împotriva virusului SARS-COV-2, dacă au trecut minimum 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  • candidaţii care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi, ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-COV-2;
  • candidaţii care prezintă rezultatul negativ certificat al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-COV-2, nu mai vechi de 72 de ore;
  • candidaţii care prezintă rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-COV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

Termenele de mai sus se calculează la data susținerii probei de concurs.

Candidaților care nu pot face dovada că se află într-una dintre situațiile de mai sus, nu li se va permite accesul în sala unde se desfășoară proba scrisă și procedura de admitere pentru aceștia va înceta.

Toate informațiile referitoare la desfășurarea acestei probe pot fi accesate și pe site-ul www.jandarmeriaalba.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate