Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

PRIMA CASĂ 2017: Garanţiile pentru creditele acordate prin program, majorate de Guvern. Alte măsuri anunţate de Executiv


Publicat

prima casaGaranţiile pentru Prima Casă în 2017 vor fi majorate cu 175,5 milioane lei, fonduri din plafonul rămas nefolosit anul trecut, de 2,94 miliarde lei.

Acest plafon de garantare neutilizat permite finanţatorilor să acorde credite Prima Casă în valoare totală de 351 milioane lei, potrivit News.ro.

În plus, Guvernul a anunţat scăderea comisioanelor aplicate la soldul garanţiei acordate de către Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM).

”Pentru garanţiile care se acordă în semestrul I al anului 2017, nivelul comisionului este de 0,45% pe an, în scădere de la 0,49% cât a fost anul trecut, aplicat la soldul garanţiei acordate de către FNGCIMM în numele şi în contul statului”, se arată în comunicat.

La finalul lunii ianuarie, Guvernul a propus pentru acest an un plafon cu 15% mai mic, faţă de 2016, al garanţiilor acordate pentru programul Prima Casă, scăderea fiind de la 2,94 miliarde lei în 2016 la 2,5 miliarde lei în 2017, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern aflat în dezbatere publică.

Cu această suplimentare, plafonul va ajunge la aproape 2,7 miliarde lei.

Un plafon de garanţii de stat de 2,5 miliarde lei permite acordarea unor credite de circa 5 miliarde lei, în condiţiile în care statul garantează 50% din valoarea unui credit pentru o locuinţă nouă sau consolidată, cu o valoare de maximum 70.000 euro, şi 40% pentru un împrumut acordat pentru o locuinţă veche.

Programul Prima Casă, prin care statul garantează credite destinate achiziţiei sau construcţiei de locuinţe, a fost introdus în 2009, într-un context în care piaţa imobiliară era blocată din cauza crizei financiare.

Garanţiile se acordă numai în lei, de către finanţatorii care au optat pentru a prelua 50% din riscurile asumate de stat.

De la începutul anului 2016 până la finalul lunii noiembrie au fost acordate prin acest program 32.747 garanţii, în valoare totală de 3,1 miliarde lei, ceea ce înseamnă credite de 6,2 miliarde lei.

Până în prezent, în cadrul Programului au fost înregistrate 767 cereri de plată a garanţiilor, din care, până la data de 29 decembrie 2016 au fost plătite 521, iar valoarea totală a garanţiilor plătite este de 44,08 milioane lei.

Guvernul a aprobat, în luna decembrie, o ordonanţă de urgenţă prin care statul va garanta în proporţie de maximum 50% valoarea creditelor acordate pentru achiziţia de locuinţe noi şi/sau consolidate în cadrul programului guvernamental Prima Casă şi, totodată, creditele pentru locuinţele care nu se încadrează în aceste categorii vor fi garantate de stat în proporţie de maximum 40%.

Din 2009, când a fost lansat programul Prima Casă, şi până la finalul lunii septembrie 2016, au fost acordate 198.365 de garanţii, în valoare totală de 16,96 miliarde de lei, pentru finanţări în valoare de aproximativ 34 miliarde de lei.

surse: digi24.ro, news.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Șeful DSU, Raed Arafat: Intrăm în logica medicinei de dezastre. Vor fi zile în care vor intra și 100 de pacienți în ATI

Publicat

Secretarul de stat Raed Arafat a declarat, marţi, că presiunea pe sistemul medical în contextul numărului mare de cazuri de infecţii cu noul coronavirus continuă să crească şi încet, încet se intră în „logica medicinei de dezastre”.

„Situaţia de astăzi este una pe care noi am anticipat-o, din păcate. Presiunea asupra sistemului sanitar este evidentă. Vedem o presiune care continuă să crească şi acest lucru iarăşi este un lucru care a fost anticipat, având în vedere cifra cazurilor care apare în fiecare zi. Clar că un procent din aceste cazuri va ajunge în spitale, are nevoie de îngrijiri medicale avansate şi unii dintre ei chiar de terapie intensivă. (…) Acum, încet, încet, intrăm în logica medicinei de dezastre, în care trebuie un management diferit faţă de măsurile de prevenţie, măsuri de prevenţie care trebuie să continue pe linie epidemiologică, măsurile care să oprească răspândirea. Acestea sunt cele mai importante. Dar, în acelaşi timp, acum, ne confruntăm cu o situaţie care necesită aplicarea unor măsuri foarte bine calculate pentru a putea trata şi a putea asista numărul cel mai mare de pacienţi posibil”, a afirmat Arafat.

Potrivit acestuia, se va ajunge la zile în care se vor înregistra şi 100 de pacienţi ce vor intra în Terapie Intensivă, ceea ce înseamnă adaptarea sistemului şi introducerea mecanismelor de lucru după conceptele de medicină de dezastre.

„Rolul lor este tratarea celui mai mare număr posibil, pentru a face binele pentru cel mai mare număr posibil”, a explicat Raed Arafat, în cadrul videoconferinţei „Fenomenul SARS-CoV2. Gripa Sezonieră. Vaccinarea”, organizată de Profit.ro, potrivit Agerpres.

El a adăugat că se încearcă creşterea numărului de locuri în secţiile de Terapie Intensivă, dar şi sporirea resursei umane.

„Cu domnul ministru Tătaru am avut discuţii cu mai multe spitale recent pentru creşterea capacităţii de Terapie Intensivă la Bucureşti, dar singurul lucru pe care nu putem să îl creştem brusc este numărul medicilor şi al personalului care se ocupă de cazurile de terapie intensivă. (…) Avem un plan pentru a corecta un pic partea de resurse umane, de a recupera acum toţi medicii care au terminat examenul de specialitate pe ATI, pe urgenţă, pe pneumologie, pe infecţioase, pe radiologie şi epidemiologie, de a-i angaja imediat fără concurs, pentru a crea o forţă de lucru pe care putem să o trimitem acolo unde este nevoie prin detaşare. (…) Sperăm în primă fază vreo 200 de persoane să reuşim să le angajăm, medici vorbim aici, la sfârşit ei să poată să aleagă unde vor să se transfere şi să aibă postul lor pe posturile vacante existente, tot fără concurs. Ordonanţa de urgenţă a fost citită, urmează să fie aprobată chiar în cursul acestei săptămâni”, a precizat Arafat.

Secretarul de stat a menţionat că sunt aproximativ 70 de anestezişti care au terminat specialitatea, dar şi medici de urgenţă, care nu au niciun post.

„Partea de resurse umane rămâne partea cea mai serioasă care trebuie să vedem cu o manageriem corect, astfel încât colegii noştri să poată să îşi facă treaba. Trebuie să recunoaştem că este imposibil să ne facem treaba după prevederile Codului muncii, suntem chiar într-o situaţie care nu mai permite acest lucru şi atunci trebuie să ne adaptăm programul, să ne adaptăm modul de lucru, în care să existe şi timpul de odihnă, dar, în acelaşi timp, să existe personal suficient în spitale şi în unităţile sanitare şi în serviciile de urgenţă care să se ocupe de numărul mai mare de pacienţi. Poate că acest aflux de pacienţi va dura cel puţin vreo patru-cinci-şase săptămâni”, a indicat Raed Arafat.

El a spus că se încearcă să se ia măsuri fără a afecta economia. „Încercăm să nu afectăm economia, dar, în acelaşi timp, trebuie ca măsurile compensatorii să fie respectate cu stricteţe dacă vrem să păstrăm un număr limitat de cazuri în fiecare zi şi să începem chiar să avem o scădere a numărului de cazuri”, a arătat Arafat.

sursa: agerpres.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Toate universitățile din țară trebuie să introducă datele de studii de licență, master și doctorat în Registrul matricol unic

Publicat

laptop calculator

Ministrul Educației a solicitat tuturor instituțiilor de învățământ superior ca, începând cu data de 2 noiembrie, în termen de 30 de zile, să opereze toate modificările necesare în Registrul matricol unic al universităților din România (RMUR), astfel încât să fie implementate toate măsurile prevăzute de actele normative în vigoare, anunță ministerul de resort.

Potrivit MEC, instituțiile de învățământ superior vor introduce în RMUR seriile și numerele actelor de studii întocmite și eliberate pentru absolvenții celor trei cicluri de studii universitare (licență, master, doctorat), precum și ale altor forme de studii. De asemenea, vor fi introduse și date cu privire la numele conducătorului/conducătorilor de doctorat sub tutela căruia/cărora au fost/sunt organizate studiile, pentru fiecare student doctorand.

Acest registru s-a constituit prin Legea educației naționale nr. 1/2011. Conform prevederilor LEN, art. 201, alin (5) „în baza de date electronică aferentă RMUR se înregistrează și se păstrează evidența diplomelor universitare emise în România. Universitățile acreditate și Academia Română înregistrează seriile și numerele actelor de studii întocmite și eliberate“, anunță Ministerul Educației.

Registrul matricol unic al universităților din România a devenit funcțional în anul 2016, prin includerea în contractul instituțional al fiecărei universități a obligației de a raporta datele solicitate de Ministerul Educației și Cercetării referitoare la evidența studenților pentru toate nivelurile de studii (licență master, doctorat sau alte forme de studii).

„Pentru a avea un sistem funcțional și credibil, universitățile trebuie să introducă toate datele necesare în acest registru, astfel încât, la nivelul Ministerului Educației și Cercetării, să existe o evidență centralizată a diplomelor și a certificatelor universitare. Este și acesta un pas spre o Românie modernă”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării.

În 2018, funcționarea RMUR a fost detaliată prin ordinul ministrului educației nr. 3.714/2018, cu modificările și completările ulterioare, reglementându-se faptul că instituțiile de învățământ superior de stat și particulare din România, acreditate sau autorizate să funcționeze provizoriu și Academia Română, au responsabilitatea și obligația să înregistreze în RMUR „seria și numărul actelor de studii emise pentru absolvenții înscriși la toate ciclurile de studii universitare (licență, master, doctorat) și la alte forme de studii“.

sursă: edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Momentul în care un biciclist este lovit de o autoutilitară, la Petrești. Victima a decedat la spital

Publicat

Accidentul în care un biciclist din Sebeș și-a pierdut viața, sâmbătă dimineața, la Petrești, a fost surprins pe o cameră de supraveghere. Pe imagini se poate observa cum șoferul unei autoutilitare îl lovește în plin pe bărbatul aflat pe bicicletă, în intersecția dintre străzile Valea Sebeșului și 1 Mai.  

Potrivit IPJ Alba, la data de 24 octombrie 2020, în jurul orei 8.30, un bărbat de 62 de ani, din Luduș, județul Mureș, în timp ce conducea o autoutilitară pe strada 1 Mai din Petrești – Sebeș, la intersecția cu strada Valea Sebeșului, l-ar fi acroșat pe un bărbat de 60 de ani, din Sebeș, care se deplasa pe o bicicletă.

În urma accidentului, biciclistul a suferit leziuni corporale grave, iar ulterior a decedat, la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă”, a transmis IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Astrid Fodor validată primar la Sibiu. Decizie finală la Tribunal după ce Judecătoria o invalidase pe motiv de incompatibilitate

Publicat

Tribunalul Sibiu a validat instalarea în funcție a primarului ales Astrid Fodor. Decizia este definitivă, după ce inițial Judecătoria invalidase mandatul acesteia, pe motiv de incompatibilitate.

Judecătoria Sibiu a respins validarea lui Astrid Fodor în funcţia de primar al municipiului Sibiu, după ce Agenţia Naţională de Integritate a anunţat că Fodor are interdicţie să ocupe funcţia timp de trei ani, adică în perioada 2020-2023, pentru că s-a aflat în stare de incompatibilitate între 2012 şi 2014, când a fost viceprimar, scrie g4media.ro.

„Se aduce la cunoştinţă publică faptul că, prin încheierea pronunţată la Judecătoria Sibiu în camera de consiliu, la data de 16.10.2020, în dosarul nr. 9486/306/2020, a fost respinsă cererea formulată de Biroul Electoral al Circumscripţiei Municipale Sibiu – nr.1, pentru validarea mandatului de primar al municipiului Sibiu, atribuit doamnei Astrid Cora Fodor, în urma alegerilor locale desfăşurate la data de 27 septembrie 2020”, se arată într-un comunicat al Judecătoriei Sibiu.

Decizia instanţei a fost atacată cu apel de Fodor, iar Tribunalul a dat decizia de validare în funcție, definitivă.

surse: g4media.ro, agerpres.ro

sursă foto: Facebook Primăria Municipiului Sibiu

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate