Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

„Prima chirie”: Cum se poate obţine primă de relocare de la stat. Facilităţi pentru şomerii care se angajează în altă localitate


Publicat

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba transmite detalii privind acordarea primei de relocare pentru şomerii care-şi găsesc loc de muncă în altă localitate.

Prin O.U.G. nr. 6/2017 care completează și modifică Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj a fost introdusă prima de relocare, o nouă măsură de stimulare a ocupării forței de muncă.

Prima de relocare se acordă persoanelor înregistrate ca şomeri la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă care se încadrează în muncă, potrivit legii, într-o altă localitate situată la o distanţă mai mare de 50 km faţă de localitatea în care îşi au domiciliul sau reşedinţa şi, ca urmare a acestui fapt, îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa în localitatea respectivă sau în localităţile învecinate acesteia.

Primă de relocare este egală cu 75% din suma destinată asigurării cheltuielilor pentru locuire în noul domiciliu sau noua reşedinţă, dar nu mai mult de 900 de lei și se acordă lunar, pe o perioadă de cel mult 36 de luni, în situaţia în care în această perioadă sunt respectate condiţiile prevăzute mai sus.

Prima de relocare prevăzută se acordă persoanelor ale căror venituri nete lunare realizate de către acestea în situaţia în care sunt persoane singure sau împreună cu familiile acestora nu depăşesc suma de 5.000 lei/lună.

În situaţia în care angajatorul sau autorităţile administraţiei publice locale sau centrale asigură locuinţă de serviciu sau suportarea cheltuielilor aferente chiriei din fonduri ale angajatorului sau fonduri publice, prima de relocare nu se acordă.

Beneficiază de prima de relocare persoanele care se încadrează în muncă, cu normă întreagă, pentru o perioadă de cel puţin 12 luni.

Prima de relocare prevăzută se acordă la cerere şi nu se cumulează cu prima de activare, cu prima de încadrare sau cu prima de instalare prevăzute la art. 73^2, la art. 74, respectiv la art. 75 din L.76/2002  privind sistemul asigurărilor pentru șomaj.

Nu beneficiază de prima de relocare:

– persoanele care au mai beneficiat de o primă de relocare sau de una dintre primele prevăzute la art. 74 şi 75, în ultimele 36 de luni premergătoare solicitării primei de relocare;

– persoanele care se încadrează la angajatori cu care au fost în raporturi de muncă sau de serviciu în ultimii 2 ani;

– persoanele care se încadrează la angajatori la care calitatea de administrator/asociat este deţinută de una sau mai multe persoane fizice sau juridice care au calitatea de administrator/asociat şi la alţi angajatori cu care persoanele au fost în raporturi de muncă sau de serviciu în ultimii 2 ani;

– persoanele pentru care plata indemnizaţiei de şomaj a fost suspendată iar ulterior, ca urmare a schimbării duratei contractului individual de muncă, plata indemnizaţiei de şomaj încetează;

– absolvenţii licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie care, la data solicitării dreptului, au promovat concursul naţional de rezidenţiat pe locuri sau pe posturi în condiţiile legii;

– absolvenţii instituţiilor de învăţământ faţă de care angajatorii au obligaţia, potrivit legii, de a-i încadra în muncă.

– persoanele care deţin în proprietate sau coproprietate o altă locuinţă în localitatea în care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sau în localităţile învecinate acesteia, ca urmare a încadrării în muncă.

Persoanele care beneficiază de prima de relocare au dreptul la menţinerea acesteia şi în cazul în care, în perioada de 36 de luni de la angajare, le încetează raportul de muncă sau de serviciu la angajatorul la care s-au încadrat în muncă şi se încadrează în termen de 30 de zile la un alt angajator, în aceleaşi condiţii.

Angajaţii au obligaţia de a restitui integral suma primită ca primă de relocare potrivit în situaţia în care revin la vechiul domiciliu sau vechea reşedinţă, într-o perioadă de 12 luni de la angajare.

Pentru informaţii suplimentare, persoanele interesate se pot adresa la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba, la telefon 0258/811470  sau  e-mail: ajofm@ab.anofm.ro

Documente necesare:

  1. Cerere de acordare lunara a primei de relocare,;

2.Dovada platii chiriei lunare stabilite in contractul de inchiriere inregistrat la organul fiscal competent;

3. Facturile emise de furnizorii de utilitati, respectiv: energie electrica, energie termica, gaz, apa, canal, deșeuri menajere, după caz, pentru spatiul locativ care face obiectul contractului de închiriere, pentru luna pentru care se solicita acordarea primei de relocare, in copie, în situația în care suma reprezentând 75% din chiria lunară stabilită în acest contract de închiriere înregistrat la organul fiscal competent este mai mică de 900 lei/lună.

4. Declaratie pe propria raspundere privind membrii familiei si veniturile nete realizate de persoana singura sau împreuna cu familia, pe fiecare persoana, după caz, din veniturile prevazute la art. 46^3 alin. (5), pe fiecare categorie de venit net realizat după caz, in luna pentru care se solicita cuantumul lunar al primei de relocare,(  descarca de aici ->Declaratie angajat art.76^2_ venit 

5. Adeverintă emisa de angajator ca este incadrat in munca si care atesta venitul net din salarii si asimilate salariilor realizat de persoana incadrată in luna pentru care aceasta solicita cuantumul lunar al primei de relocare, precum si,in situatia prevazuta la art. 76^3 alin. (4) din lege,documentele prevăzute la art. 46^4 alin. (1) lit. c), e), f), g), h) ÅŸi j)- ,(  descarca de aici -> Adeverinta angajator lunara

6. Contractul de inchiriere nou, inregistrat la organul fiscal competent,in copie certificata pentru conformitate cu originalul de catre persoana solicitanta a dreptului, in situatia in care contractul de inchiriere depus la agentie in vederea acordarii primei de relocare inceteaza in perioada de acordare a acestei prime de 36 de luni.

Acte necesare pentru acordarea drepturilor :

  1. Cerere  (descarca de aici -> doc.F-O89-01);
  2. Angajament , (descarca de aici -> Angajament
  3. Actul in baza caruia au fost incadrate in munca , în copie, sau dovada încadrării în munca printr-un act eliberat de angajator, pe suport hârtie sau în format electronic cu semnătura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat, cu precizarea locului de munca unde persoana urmeaza sa isi desfasoare activitatea;
  4. Declaratie angajator, (descarca de aici -> Declaratie angajator _;
  5. Declaratii angajat, (descarca de aici -> Declaratie angajat si (descarca de aici ->  Declaratie angajat ;
  6. Actul de identitate care sa ateste noul domiciliu al persoanei solicitante a primei de relocare si, dupa caz, al sotului, sotiei si copiilor aflați în întretinere ori al altor persoane care împreună cu aceasta constituie o familie în sensul art. 2 din Legea nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
  7. Certificatul de căsătorie și, după caz certificatele de nastere ale copiilor sau documentele care atestă situatia juridica a copiilor fată de reprezentantul legal, după caz, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către persoană solicitantă a dreptului;
  8. Actele prevazute de lege în cazul familiilor monoparentale, prin care se face dovada privind componenta familiei, filiatia copiilor si situatia lor juridica fata de reprezentantul legal, dupa caz, in copie certificata pentru conformitate cu originalul de catre persoana solicitanta a dreptului;
  9. Contractul de inchiriere inregistrat, conform prevederilor legale, la organul fiscal competent, in copie certificata pentru conformitate cu originalul de catre persoana solicitanta a dreptului;
  10. Adeverinta emisa de angajator, ca este incadrata in munca si care atesta venitul net din salarii si asimilate salariilor realizat sau care se realizeaza de persoana incadrata solicitanta a primei de relocare, (descarca de aici -> Adeverinta angajator ;
  11. Adeverinta cu numarul contului in format  IBAN al beneficiarului

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Elevii din județul Alba pot participa la concursul RoboTEC. În acest an, competiția se desfășoară atât online, cât și fizic

Publicat

Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica Timișoara organizează și în acest an un proiect de tradiție – RoboTEC (Robot Engineering Contest). Elevii din județul Alba sunt invitați să participe. 

Cea de-a VI-a ediție a competiției va avea loc în perioada 21-23 mai 2021, atât online, cât și fizic.

RoboTEC este un concurs internațional și se adresează atât elevilor de liceu cât și studenților pasionați de robotică.

Participanții au ocazia de a-și pune în practică cunoștințele în acest domeniu, dar și a-și măsura creativitatea.

Ediția din acest an beneficiază de sprijinul Universității Politehnica din Timișoara, prin Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Noutatea din cadrul acestui proiect constă în susținerea unor sesiuni de workshop pentru cei dornici de a afla informații în domeniul roboticii.

Proiectul este structurat în 4 probe și două formate:

Format on-site:

Line follower
Maze

La probele on-site (în format fizic) participanții trebuie să construiască un robot, să-l trimită echipei de organizare, robotul având scopul de a naviga printr-un labirint și de a urma un traseu.

Format online:

Freestyle: are rolul de a testa imaginația participanților, fiind o probă de tip remote;

Computer Vision Simulation: are scopul de a testa capacitățile tehnice, desfășurându-se prin intermediul unui simulator.

Înscrierile în cadrul concursului sunt deschise pe site-ul Ligii AC până în data de 20 mai 2021, iar câștigătorii vor beneficia de premii în bani, ediția din acest an fiind susținută de patru companii partenere din Timișoara.

Pentru probele on-site, participanții trebuie să-și trimită roboții cu 2 săptămâni înainte de deadline.

Pentru a afla informații suplimentare, cei interesați sunt invitați să viziteze site-ul proiectului, https://robotec.ligaac.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Academia de Poliție va rămâne doar cu două facultăți din cele șase. Declarațiile miniștrilor Educației și Internelor

Publicat

Academia de Poliție va avea doar două facultăți pentru studiile de licență, în locul celor șase de acum. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat detalii despre schimbările aprobate joi, prin hotărâre de Guvern.

Este vorba despre reorganizarea studiilor de licenţă la nivelul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” exclusiv în cadrul a două facultăţi, în vederea formării iniţiale a ofiţerilor, respectiv:

  • Facultatea de Poliţie (domeniul de licenţă „Drept”, specializarea „Drept”, şi domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”)

şi

  • Facultatea de Pompieri (domeniul de licenţă „Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-pompieri”).

Vezi și ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2021: Înscrieri, calendar, condiții, probe, documente, taxă. Detalii pentru candidați

Facultatea de Poliţie se înfiinţează prin reorganizarea Facultăţii de Poliţie, Facultăţii de Jandarmi, Facultăţii de Poliţie de Frontieră şi a Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Academiei şi preluarea de la acestea a atribuţiilor formative, a elementelor de structură şi a personalului didactic.

AICI, proiectul de reorganizare a Academiei de Poliție.

De asemenea, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță Publică, înființată în anul 2002, vor fi desființate. La nivel de master, pe modelul european, va exista doar masteratul profesional.

Mai mult, Academia de Poliție va fi supusă și unei evaluări făcute de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), însărcinată prin lege cu evaluarea, acreditarea și autorizarea temporară a învățământului superior din România. Evaluarea aceasta se face o dată la 5 ani, iar Academia de Poliție a ajuns chiar la finalul termenului, urmând ca în următoarele luni să aibă loc o nouă evaluare, potrivit edupedu.ro.

„Practic, la nivel de licență, din șase facultăți rămân două, Facultatea de Arhivistică va intra în lichidare în următorii doi ani, va mai școlariza în lichidare, la nivel de licență. La nivel de master, pe modelul european, va susține masteratul profesional, asta va ridica semnificativ nivelul de pregătire al ofițerilor de poliție. Este o măsură de profesionalizare a cadrelor MAI. La nivel de doctorat, așa cum a prezentat și domnul ministru, intră în lichidare cele două școli doctorale, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță publică, înființată în anul 2002.

Ambele școli doctorale intră în lichidare. În concluzie, Academia de Poliție va pregăti ofițeri profesioniști pe diverse specialități la nivel de licență, master profesional și, la fel ca orice altă universitate din România, va acorda atenție nivelului de calificare 5, nivelul colegiilor de învățământ terțiar non-universitar, postliceal cu alte cuvinte. Deci, Academia de Poliție va avea absolvenți cu calificări de licență nivel 6 și calificări de master nivel 7. Toate aceste acțiuni au fost realizate și în vederea pregătirii evaluării instituționale de către ARACIS. Anul acesta se împlinesc 5 ani de la ultima evaluare instituțională și Academia de Poliție va intra lunile următoare în evaluarea instituțională ARACIS.”

Ministrul de Interne, Lucian Bode: se reduc funcții de conducere

„În contextul acumulării în ultimii ani a unor probleme legate de funcționarea Academiei, în deosebi din perspectiva corpului profesoral și al eficienței pregătirii corpului polițienesc, am decis reorganizarea Academiei de Poliție pornind de la câteva aspecte fundamentale. (…) Ne-am propus prin acest demers să restabilim moralitatea și etica academică și profesională în ideea că studenții care ies de pe băncile Academiei de Poliție să fie bine pregătiți profesional și cu o înaltă ținută morală. (…)

Facultatea de Poliție va fi produsul reorganizării anterioarelor facultăți de poliție, de jandarmi, poliției de frontieră și cea de științe juridice și adimistrative. În urma adoptării HG de reorganizare, se reduc, pentru început, o serie de funcții de conducere, spre exemplu patru funcții de decan.

Formarea continuă va fi asigurată prin masterate profesionale destinate doar absolvenților de studii universitare de licență în specializările necesare MAI. (…) De asemenea, reorganizarea Academiei de Poliție vizează desființarea celor două școli doctorale, care, din păcate, au adus mari prejudicii de imagine instituției. Totodată, proiectul de HG prevede desființarea facultății de arhivistică (…)

Programele de studii universitare curente vor continua până la finalizare, conform planurilor de învățământ deja aprobate în cadrul Facultății de Poliție nou înființate.

Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați în acest an este de 740 la Facultatea de Poliție, învățământ la zi, respectiv 150 la învățământ la distanță și cu frecvență redusă. La Facultatea de Pompieri, numărul de locuri aprobat este de 50”, a declarat, joi, ministrul de Interne.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ciugud: „Vaccinare la poarta ta” și „Șezătoare pentru vaccinare”, acțiuni pilot pentru susținerea vaccinării în zona rurală

Publicat

Comuna Ciugud lansează, vineri, 14 mai 2021, o amplă campanie de vaccinare a populației prin care testează, în premieră națională, două acțiuni inedite pentru stimularea vaccinării în mediul rural: „Vaccinare la poarta ta” și „Șezătoare pentru vaccinare”.

Derulate în parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică Alba, acțiunile au ca scop aducerea vaccinării cât mai aproape de cetățeni, astfel încât să nu mai fie nevoiți să se deplaseze la centrele fixe de vaccinare din municipiul Alba Iulia.

„Vaccinare la poarta ta” va însemna organizarea unor echipe mobile de vaccinare, care se vor deplasa la poarta cetățenilor care s-au programat anterior pentru vaccinare. Astfel, orice persoană, cu vârsta peste 18 ani, s-a putut programa on-line, telefonic sau prin sms, în perioada 4 – 12 mai 2021, pentru a primi prima doză de vaccin BioNTech/ Pfizer.

„Șezătoare pentru vaccinare” este cea de-a doua formă de vaccinare testată pilot în comuna Ciugud și presupune organizarea unor puncte temporare de vaccinare în curtea unor localnici. Aici, în condiții de distanțare și cu respectarea normelor impuse de pandemie, se vor aduna mai mulți vecini de pe o stradă și vor fi vaccinați de echipele mobile, astfel încât să se reducă timpul necesar vaccinării și monitorizării persoanelor vaccinate.

Ambele acțiuni pilot vor fi testate la Ciugud, iar dacă eficiența lor va fi dovedită vor fi recomandate pentru a fi organizate și în alte comunități rurale.

„Cu toții ne dorim ca viața socială să revină la normalitate, iar pentru acest lucru este nevoie să ne implicăm cu toții.

Cred că este o responsabilitate și pentru administrația locală să susțină campania națională de vaccinare și să ofere cetățenilor posibilitatea de a opta dacă vor să se vaccineze. Ne bucură faptul că la Ciugud avem foarte mulți cetățeni care vor să se vaccineze și s-au înscris în campania organizată de noi.

Vom face vaccinare din poartă în poartă sau în cadrul unor „șezători”, așa cum le-am numit noi, unde mai mulți vecini se strâng într-o gospodărie și sunt vaccinați.

Așa cum am mai spus, vaccinarea este un act voluntar, însă cetățenii au dreptul să li se ofere cât mai multe posibilități pentru a putea beneficia de vaccinul care îi poate proteja pe ei și pe cei dragi”, a spus Gheorghe Damian, primarul comunei Ciugud.

Comuna Ciugud a lansat, marți, 4 mai 2021, campania „Vaccinare la poarta ta!”, inițiativă ce are ca scop stimularea vaccinării în zona rurală și sprijinirea persoanelor care doresc să se vaccineze.

Ulterior, în perioada 14 – 16 mai 2021, echipe medicale mobile vor veni în fiecare sat al comunei pentru acțiunea de vaccinare.

Mici centre mobile de vaccinare vor fi organizate în puncte cât mai apropiate de locuințele doritorilor, astfel încât aceștia să nu fie nevoiți să se deplaseze.

În paralel, Ciugudul continuă și campania de informare „#VACCIN cu informații oficiale” prin care oferă informații utile despre vaccinarea națională împotriva COVID – 19.

Pe site-ul administrației locale sunt oferite prospectele oficiale ale vaccinurilor, detalii privind programarea națională, răspunsuri la întrebări, raportări, dar și alte informații provenite din surse oficiale, respectiv instituțiile care gestionează domeniul sănătății și vaccinarea.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Arafat: ”Îmi pare rău că sunt lucruri care poate că unii spun că mergem la relaxare, că a trecut pandemia. Pandemia nu a trecut”

Publicat

Când românii se vor vaccina în proporție de 60 – 70 la sută e posibil să ne putem întoarce la normalitatea de dinainte de pandemie, a declarat, joi, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), dr. Raed Arafat.

Întrebat, joi, la Antena 3, când ne întoarcem la normalitatea de dinainte de pandemie, șeful DSU, dr. Raed Arafat a spus că putem atinge acest deziderat când vaccinarea va fi de 60 – 70 la sută.

Citește și Klaus Iohannis anunță PRIMA ETAPĂ de RELAXARE, din 15 mai: Se elimină restricţiile de circulaţie noaptea și masca în exterior

„Când ne vom vaccina 60 – 70% e posibil să atingem acest deziderat. Și aici insist că nimeni să nu se gândească că pandemia a trecut. Îmi pare rău că sunt lucruri care poate că unii spun că mergem la relaxare, că a trecut pandemia. Pandemia nu a trecut. Suntem într-o situație bună. Oricând poate să se schimbe. La toamnă (putem – n.r.) să vedem că începe să crească”, a spus șeful DSU, Raed Arafat.

Arafat: Vaccinarea este obligatorie și necesară pentru a scăpa de pandemie

El a spus că vaccinarea este „obligatorie și extrem de necesară” pentru a scăpa de pandemie.

„Obligatorie pentru cine dorește, nu înseamnă că luăm oamenii și îi obligăm. Obligatorie pentru a ieși către situația de normalitate”, a precizat Arafat, punctând că vaccinarea anti-COVID este voluntară.

Arafat a mai spus că vaccinându-ne în număr mare, se poate ajunge la a nu se mai purta mască nici în spațiile închise.

„Cu cât acceptăm, ne vaccinăm și avem un procent mai mare de persoane vaccinate, cu atât rămânem mai aproape de normalitate și ne putem întoarce la normalitatea în care să nu purtăm mască nici în spațiile închise și să nu ne mai uităm la aspectele cu distanțele și cu toate aceste aspecte.

Dar trebuie să mergem mai departe pe campania de vaccinare, care este, la acest moment, poate cel mai important act care se întâmplă în combaterea pandemiei”, a mai spus Raed Arafat.

Raed Arafat: Încă nu aș merge la o petrecere în spațiu închis

Șeful DSU, Raed Arafat, spună că încă nu ar participa la o petrecere în spațiu închis, însă ar accepta o invitație la o masă într-un restaurant. În club sau în discotecă contactul este mai apropiat

„La o petrecere mâine în spațiul închis nu cred că eu aș merge, chiar dacă sunt vaccinat. Încă! Mai aștept. Eu, personal, nu aș merge. Eu personal, care nu sunt om de petreceri, nu merg de regulă la petreceri, însă dacă mă invită cineva în spațiu închis, aș spune că încă mai aștept.

Dacă mă invită la o masă în spațiu închis, să stăm să mâncăm la o masă, să discutăm… Diferența că este cu totul altfel. Este contactul”, spune, joi, la Antena 3, Raed Arafat.

El spune că la club sau în discotecă contactul este mai apropiat.

„Petrecerea sau discoteca sau în club… este altfel de contact, mult mai apropiat, de regulă e mai aglomerat, lumea se mișcă foarte mult. Pe când la masă stai mănânci și discuți cu oamenii care sunt în jurul tău”, a mai spus Arafat.

El spune că și până acum tinerii au făcut petreceri.

„De ce să ne ascundem acum? O făceau și până acum. Trebuie respectate aceste reguli. Nu cred că tinerii vor da petreceri și se vor testa cu teste rapide. Eu sper că în viitor să avem tineri vaccinați”, a mai spus șeful DSU.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate