Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Prima intabulare ar putea fi gratuită pentru proprietarii de terenuri agricole și forestiere. Vezi precizările inițiatorilor proiectului de lege


Publicat

Proprietarii care doresc să înscrie terenuri agricole și forestiere în cartea funciară ar putea să îndeplinească toate formalitățile fără a plăti niciun ban. Acesta este obiectul unui proiect de lege inițiat de Teodor Atanasiu, Ioan Dîrzu și Sorin Roșca Stănescu. Pentru ca proiectul să devină lege, acesta mai trebuie să treacă prin Comisiile Camerelor, iar apoi va intra în dezbaterea Parlamentului.

Legea veche îi scutea pe proprietari de taxa cadastrală, nu și de onorariile experților

Prima înregistrare în cadastru și cartea funciară a terenurilor agricole și forestiere situate în extravilanul localităților dobândite prin titlu de proprietate ar putea fi finalizată fără costuri. Onorariile experților cadastrali vor fi suportate din bugetul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, din fondurile generate de taxele de autorizare pentru persoanele care realizează lucrări de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei și cartografiei, în limita a 400 de lei pe proprietate.

„Am inițiat un proiect de lege pentru intabularea gratuită a terenurilor agricole și forestiere, astfel încât acestea să poată fi introduse în circuitul economic. Ne-am propus ca această reconstituire a dreptului de proprietate a terenurilor agricole și forestiere să se facă pentru toți deținătorii de titlu de proprietate care au dreptul de efectuare a acestor formalități impuse de legea cadastrului și că onorariile pentru experții cadastrali să fie plătite din bugetul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară. Am plecat de la premisa că este o restituire a dreptului de proprietate pe care acești oameni l-au avut și le-a fost luat abuziv de către statul comunist”, a declarat Teodor Atanasiu.

Proiectul a fost depus la Parlament, iar, dacă va trece de Comisii, acesta va intra în dezbaterea Parlamentului.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

6 Comentarii

6 Comments

  1. Pingback: USL Alba a împlinit un an de când este la putere: Mai multe proiecte lansate, promisiuni ratate, lupte interne și multe funcții ocupate | Alba24

    • marius

      luni, 13.05.2013 at 17:49

      este descurajant si deprimant sa te apuci sa intabulezi o proprietate in Romanaia,in primul rand,la primarie,esti asteptat ca si un sponsor personal a celor angajati acolo,greselile facute de acestia trebuie sa le repari singur prin ani de plimbat la tribunale,plati juridice,bani dati la avocati etc…
      pe langa faptul ca sumele pentru intabulare depasesc de cca 10 -15 ori un salar mediu,pt. un singur teren…daca proprietatea e impartita (90 % din cazuri) in 7-8 parcele,dai o avere pt. a intabula niste pamant fara valoare…fara a-ti aduce un venit real,doar pierderi si obligatii.Cred ca ar trebuii ca proprietatile sub 10 ha sa fie intabulate in cartea funciara,doar cu niste plati modice de pana la 100 lei / ha,cu notificarile facute de primaria respectiva.Altfel,va fi o bataie de joc de oamenii acestei tari…

      • sever

        joi, 19.02.2015 at 00:04

        aveti perfecta dreptate D-le Marius

  2. @Marius

    miercuri, 15.05.2013 at 00:36

    Cand ai sa intelegi ca legea nu e pentru cei saraci…., e tot pentru cei bogati carora li se pare ca platesc mult la achizitionarea unui teren.
    Nu am studiat textul de lege…dar daca ei vor ca din incasari ANCPI sa PLATEASCA ceva CE VA FI GRATIS….de unde incasarile?!?
    Ai cifre concrete cand spui de 10-15 ori mai mult?1?
    100 RON pe hectar nu va fi pentru ca atunci nu va face mimeni intabulari…nu se va duce nimeni la Taul Marhaului sa isi rupa masina sa faca o intabulare din care nu castiga nimic cand trage linie
    In final am sa iti fac o precizare ca sa pricepi daca ai sa recitesti acest articol.
    In 2 ani cel mult daca nu ai pamantul intabulat NU PRIMESTI SUBVENTIE de la APIA. Multe asociatii detinute de patroni romani sau straini au cumparat teren in nestire fara ca macar sa stie unde e pamantul, acum cand au vazut cum sta treaba au facut lobby si scapa de niste costuri foarte mari pentru ei. Pentru exemplu taxele la Ocpi pot fi de 2 feluri de 120 ron si 240 ron si cei mai sus mentinonati intrau frumusel cu actele care le aveau la categoria 240 pe langa cat le cerea cel care le intabula pe langa legalizarile de acte, inmulteste cu cateva sute sau chiar cateva mii in unele cazuri si ai sa vezi ce ii mai intereseaza pe unii de tarani.
    Referitor ca la 90% cazuri proprietatea e impartita presupunea existenta unei succesiuni in urma unui Certificat de Mostenitor sau unei Sentinte Civile care de cativa ani buni se fac doar daca pamantul este intabulat ASADAR NECAJITII DESPRE CARE VORBESTI NU INTRA IN CATEGORIA CELOR OCROTITI DE LEGE.

  3. nilca mariana

    joi, 20.11.2014 at 17:58

    Suntem la sfarsitul anului 2014.Cat costa intabularea unui teren agricol ?

  4. maria

    duminică, 19.04.2015 at 12:03

    Am primit dela tata un hectar cumpărate vanzare de pământ .dar tata a decedat acum 9 ani cum pot intabula pământul sa fie al meu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Autoritățile pot intra pe orice proprietate privată pentru a face curățenie sau deratizare. Legea se aplică din 28 noiembrie

Publicat

Începând sâmbătă 28 noiembrie 2020, atât autorităţile şi instituţiile statului, cât şi persoanele fizice sau firmele vor trebui să îngrijească bine clădirile și terenurile pe care le dețin, inclusiv prin curățarea periodică a fațadelor, zugrăvirea clădirilor sau spălarea geamurilor acestora.

Dacă proprietarii de terenuri sau imobile nu acționează în termenul stabilit de primar, reprezentanții autorităților locale vor putea efectua, în numele și pe cheltuiala proprietarului, acțiuni de curățare, inclusiv a zăpezii, igienizare ori salubrizare, potrivit unei legi apărute miercuri în Monitorul Oficial, dar care se aplică de sâmbătă, potrivit avocatnet.ro

Actul normativ prevede că autoritățile locale vor putea intra pe proprietățile private neîngrijite și se vor putea efectua în numele și pe cheltuiala proprietarului, acțiuni de curățare, inclusiv a zăpezii, igienizare ori salubrizare.

Prin noua lege  se permite autorităţilor locale să facă lucrări de curăţenie sau deratizare, pe proprietăţi private, fără acordul şi pe banii proprietarului.

Motivele pentru care autoritățile locale vor putea intra pe proprietățile private neîngrijite sunt, potrivit Legii nr. 273/2020, următoarele:

  • necurățarea terenurilor şi a locurilor de depozitare aflate în proprietate sau a căilor de acces;
  • neasigurarea curăţeniei şi igienei în imobilele şi incintele deţinute sub orice formă, inclusiv prin activităţi de curăţare, dezinsecţie şi deratizare;
  • nedepozitarea corespunzătoare a gunoiului menajer, industrial, agricol sau a materialelor refolosibile;
  • neîndepărtarea zăpezii şi a gheţii de pe trotuarele din dreptul imobilelor şi de pe locurile de parcare;
  • nerespectarea măsurilor stabilite de lege şi de reglementările locale pentru asigurarea igienei publice şi curăţeniei în localităţi;
  • necurățarea şanţurilor, rigolelor şi podeţelor aferente proprietăţii.

Executarea acestor activități de către reprezentanții administrației locale va putea fi decisă de primar doar dacă proprietarul spațiilor nu face chiar el treaba asta într-un termen de 30 de zile de când a fost notificat în acest sens.

„Lucrările se efectuează în numele şi pe cheltuiala proprietarilor notificaţi, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul local, cu condiţia constituirii dreptului de creanţă şi a recuperării cheltuielilor de la proprietarii notificaţi în condiţiile legii”, scrie în Legea nr. 273/2020.

Apoi, în cazul în care, după ce s-a scurs termenul de 30 de zile de la notificare, proprietarul nu va permite accesul autorităților locale în imobilul care ar trebui îngrijit, primarul va solicita, potrivit noilor prevederi, “autorizarea instanţei judecătoreşti competente, prin ordonanţă preşedinţială, dată cu citarea părţilor”.

După cum apare și-n nota de fundamentare ce-nsoțea proiectul ce a devenit Legea nr. 273/2020, introducerea acestor prevederi “este necesară, deoarece, [până acum, nu exista] o reglementare expresă a legii, care să permită intervenția pe proprietatea privată a altei persoane, fără acordul acesteia, cu excepția intervenției în locuințele situate în clădiri colective, permisă exclusiv la solicitarea asociației de proprietari, încuviințată în instanță”.

Legea nr. 273/2020 mai stabilește că atât autorităţile şi instituţiile statului, cât şi persoanele fizice sau firmele vor trebui să îngrijească bine clădirile și terenurile pe care le dețin, inclusiv prin curățarea periodică a fațadelor, zugrăvirea clădirilor sau spălarea geamurilor acestora.

Apoi, pe lângă măsurile de mai sus, actul normativ mai prevede atât introducerea interdicției de a lăsa orice tip de vehicul pe domeniul public, cât și procedura de ridicare a acestora sau modul în care se vor putea recupera de la autorități.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum pot vota alegătorii aflați în carantină sau izolare la domiciliu. MODEL DE CERERE pentru urna mobilă

Publicat

stampila vot

Cetățenii cu drept de vot aflați în carantină sau în izolare la domiciliu din cauza Covid, în locaţia declarată ori într-un spaţiu special desemnat de către autorităţile competente, pot vota la alegerile parlamentare din 6 decembrie prin intermediul urnei speciale.

BEC a adoptat, în şedinţa de vineri, o decizie care modifică decizia 40/ 2020 privind exercitarea dreptului de vot prin intermediul urnei mobile.

Dacă sunt în carantină, alegătorii trebuie să depună o cerere pentru urna specială însoțită de copia deciziei de carantină emisă de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti.

Dacă cetăţenii cu drept de vot se află în izolare la domiciliu, în locaţia declarată ori într-un spaţiu special desemnat de către autorităţile competente, pot vota prin intermediul urnei speciale dacă depun o cerere în acest sens şi copia unuia dintre următoarele documente:

– biletul de externare din unitatea sanitară care confirmă diagnosticul şi indicaţia de izolare;

– decizia de izolare emisă de direcţia de sănătate publică judeţeană/ a municipiului Bucureşti;

– rezultatul testării COVID-19 RT-PCR (pozitiv) din ultimele 14 zile.

Ce se întâmplă dacă bolnavii sau suspecții de COVID nu au actele doveditoare?

Cetăţenii cu drept de vot aflaţi în aceste situaţii, cărora nu li s-au eliberat actele în cauză, pot transmite, prin orice mijloace, birourilor electorale de circumscripţie sau oficiilor electorale, după caz, cereri privind emiterea documentelor necesare exercitării votului prin intermediul urnei speciale.

Birourile electorale de circumscripţie şi oficiile electorale asigură transmiterea, de îndată, către direcţiile de sănătate publică judeţeană / a municipiului Bucureşti, a listei persoanelor care au transmis cereri, în vederea luării măsurilor necesare pentru emiterea urgentă a documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin intermediul urnei speciale, precizează BEC.

Cererea pentru urna mobilă – vezi model AICI (.pdf)

Cum se depun cererile?

Cetăţenii cu drept de vot aflaţi în situaţiile de mai sus pot transmite, prin mijloace electronice, biroului electoral de circumscripţie sau oficiului electoral, după caz, cererile pentru urna specială şi copiile actelor necesare, până cel mai târziu în data de 4 decembrie 2020.

Cererile şi documentele primite de biroul electoral de circumscripţie sau oficiul electoral, după caz, sunt imprimate de către acesta şi sunt transmise prin intermediul Instituţiei Prefectului, până cel mai târziu în data de 6 decembrie 2020, ora 10:00, biroului electoral al secţiei de votare celei mai apropiate de imobilul la care s-a solicitat deplasarea urnei speciale.

Vezi AICI lista birourile electorale de circumscripție

Cum se solicită urna mobilă în alte cazuri de boală sau invaliditate

În cazul alegătorilor care nu se pot deplasa la sediul secţiei de votare din cauză de boală sau invaliditate, cererile de vot prin intermediul urnei speciale, precum şi copiile actelor din care rezultă boala, starea de sănătate ori de invaliditate pot fi depuse, prin intermediul oricărei persoane, la biroul electoral de circumscripţie sau la oficiul electoral, între data intrării în vigoare a acestei decizii şi 4 decembrie.

Cererile şi documentele primite de biroul electoral de circumscripţie sau oficiul electoral, după caz, sunt transmise prin intermediul instituţiei prefectului, până cel mai târziu în data de 6 decembrie, ora 10:00, biroului electoral al secţiei de votare celei mai apropiate de imobilul la care s-a solicitat deplasarea urnei speciale.

BEC mai arată că cetăţenii cu drept de vot care nu se pot deplasa la urne din cauză de boală sau invaliditate pot transmite, prin mijloace electronice, biroului electoral de circumscripţie sau oficiului electoral, după caz, cererile de vot prin intermediul urnei speciale şi copiile actelor solicitate până cel mai târziu în data de 4 decembrie.

Cererile şi documentele primite de biroul electoral de circumscripţie sau oficiul electoral, după caz, sunt imprimate de către acesta şi sunt transmise prin intermediul instituţiei prefectului, până cel mai târziu în data de 6 decembrie, ora 10:00, biroului electoral al secţiei de votare celei mai apropiate de imobilul la care s-a solicitat deplasarea urnei speciale.

sursa: digi24.ro, bec.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE OFICIAL: CARANTINĂ la Vințu de Jos de duminică, timp de 14 zile. Cum se va putea vota. MĂSURI

Publicat

Ca urmare a situației epidemiologice din Vințu de Jos, generată de virusul Sars-Cov-2, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a emis vineri seara ordinul privind instituirea carantinei zonale în localitate, pentru o perioadă de 14 zile. 

Măsura va intra în vigoare duminică, 29 noiembrie, la ora 06:00.

UPDATE: Ordinul șefului DSU privind instituirea carantinării zonale în localitatea Vințu de Jos a fost publicat în Monitorul Oficial nr 1155/27.11.2020. Instituirea carantinei intră în vigoare începând cu data de 29.11.2020, orele 06.00.

Ordinul șefului Departamentului pentru Situații de Urgență privind instituirea carantinei zonale în localitatea Vințu de Jos, județul Alba

Art. 1 (1) Începând cu data de 29.11.2020 ora 06:00, se instituie pentru o perioadă de 14 zile măsura de carantină zonală în localitatea Vințu de Jos, județul Alba.

Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:

– 46.023479, 23.536368 DJ107C – Zona Pasaj CFR

– 45.976520, 23.462587 DJ107C – Trecere nivel Cale Ferată DN7

– 45.981287, 23.518159 DN7 / E68 – Sens Giratoriu Vințișoara Autostrada A1/DN7

– 45.9678734, 23.479640 DJ705B – Vințu de Jos – Pianu

– 45.9998704, 23.475675 DJ705B – Podul peste Râul Mureș – Vurpăr

ART.2 Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

ART.3 Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.

ART.4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:

  • identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  • limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarație pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau adeverință eliberată de angajator, după caz.

În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată la art. 1 alin. (2), se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
  • deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
  • deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
  • deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
  • deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
  • eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
  • participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
  • alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă;

În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea / ieșirea pentru:

  • transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
  • persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
  • persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
  • persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • urgențe medicale.
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi.
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale menționată la art. 1 alin. (2) de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;

Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată la art. 1 alin. (2) și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale;

ART. 5. (1) Se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale.

(2) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, cu respectarea dispozițiilor Ordinului comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 2009/166/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral din țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor.

(3) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare.

(4) Se permite în datele de 6 și 7 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile birourilor electorale de circumscripție, pentru predarea materialelor rezultate din procesul electoral, a membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor care îi însoțesc, precum operatori de calculator, persoane acreditate și personal de pază.

ART. 6 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se interzic următoarele activități:

  • organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
  • organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
  • organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
  • toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
  • organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri;

ART. 7 (1) Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.

(2) Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

(3) În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;

(4) Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Art. 8 Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Art. 9 Direcția de Sănătate Publică a Județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății;

Art. 10 Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populația din zona carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul carantinei.

Vezi aici documentul complet. 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Guvernul a majorat plafonul maxim al veniturilor până la care se acordă ajutorul pentru încălzirea locuinței

Publicat

Guvernul a majorat la 800 de lei nivelul de venituri până la care gospodăriile au dreptul la ajutor pentru încălzirea locuinței cu energie termică, gaze naturale, energie electrică și lemne, cărbuni, combustibili petrolieri.

Potrivit Ministerului Muncii, plafonul maxim al veniturilor până la care se acorda până acum acest beneficiu social era de 750 lei în cazul persoanelor care se își încălzesc locuințele cu gaze naturale, energie electrică, lemne, cărbuni sau combustibili petrolieri și puțin peste 786 lei/persoană în cazul familiilor care folosesc energie termică în sistem centralizat.

În contextul în care, de la data de 1 septembrie 2020, indemnizația socială pentru persoanele vârstnice a crescut cu 14%, de la 704 la 800 de lei, măsura era necesară pentru ca acestea să poată beneficia în continuare de protecție socială din partea statului pentru perioada sezonului rece noiembrie 2020 – martie 2021.

Pentru  persoanele singure care utilizează energia termică în sistem centralizat, plafonul maxim stabilit prin OUG nr.70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, cu modificările și completările ulterioare, este de 1.082 lei și rămâne neschimbat.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței se bazează pe testarea mijloacelor și se iau în considerare atât veniturile persoanei singure/familiei, după caz, cât și bunurile deținute de acestea, până la un prag maxim al veniturilor/persoană.

„După majorarea pensiilor realizată de Guvernul Orban în luna septembrie, inclusiv prin majorarea pensiei sociale minime până la 800 de lei, este nevoie de modificarea acestui act normativ pentru a crește plafonul pentru persoanele care realizează venituri minime și care beneficiază în această perioadă de un ajutor de încălzire pentru sezonul rece.

Astfel, Guvernul a majorat plafonul veniturilor minime pentru persoanele care beneficiază de ajutor de încălzire, de la 750 de lei la 800 de lei. 

Persoanele care erau în riscul de a nu beneficia de ajutor de încălzire, prin această OUG vor putea beneficia de aceste măsuri de protecție socială, mai ales acum când suntem la începutul sezonului rece”, a transmis șeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate