Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: Anunț de participare la selecția de proiecte de interes public local pentru acordarea de finanțare nerambursabilă


Publicat

primaria aiud

Primăria Aiud anunță selecția publică de proiecte de interes public local pentru acordarea de finanțare nerambursabilă din bugetul local al Municipiului Aiud în anul 2021 (anunț de participare).

Autoritatea contractantă: Municipiul Aiud, Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, județul Alba, cod fiscal 4613636, cod poștal 515200, telefon 0258/861310, fax 0258/861280, e-mail: office@aiud.ro.

Reglementări legale privind acordarea de finanțare nerambursabilă: Legea nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general, cu modificările și completările ulterioare.

Domeniile pentru care se acordă finanțare nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Aiud în anul 2021 sunt:

a) culte religioase;

b) activități sportive.

Obiectivul general: Sprijinirea sectorului nonprofit în desfășurarea unor activități care să contribuie la realizarea unor acțiuni sau programe de interes public la nivelul municipiului Aiud.

Suma totală alocată de la bugetul local al Municipiului Aiud și aprobată pentru anul 2021 este de 100.000 lei, repartizarea acesteia pe domenii fiind următoarea:

a) culte religioase: 50.000 lei;

b) activități sportive: 50.000 lei.

Data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte: 01.07.2021, ora 16.00.

Durata de implementare a proiectelor: până la 30.11.2021.

Solicitanții trebuie să fie persoane fizice sau persoane juridice fără scop patrimonial – asociații ori fundații constituite conform legii – sau culte religioase recunoscute conform legii și să aibă domiciliul/sediul sau filiala în municipiul Aiud.

Regulamentul privind regimul finanțărilor nerambursabile de la bugetul local al Municipiului Aiud și documentația de solicitare a finanțării nerambursabile, precum și informații suplimentare se pot obține de la Biroul Comunicare și Relații Publice din cadrul Primăriei Municipiului Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, cod poștal 515200, județul Alba, telefon 0258/861310 și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Solicitanții vor putea depune propunerile de proiecte cu documentația prevăzută în Regulamentul privind regimul finanțărilor nerambursabile de la bugetul local al Municipiului Aiud, la registratura Primăriei Municipiului Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, cod poștal 515200, județul Alba, începând cu data de 02.06.2021 și până la data de 01.07.2021, ora 16:00.

Documentația de solicitare a finanțării va fi întocmită în limba română și se va depune într-un singur exemplar, original, în dosar de încopciat, având un opis pe pe care va fi specificat numele aplicantului, conținutul dosarului, numărul de file pentru fiecare document în parte și în total numărul de file conținut, fiecare pagină a dosarului fiind numerotată, precum şi în format electronic (pe suport magnetic) la registratura Primăriei Municipiului Aiud.

Solicitantul de finanțare nerambursabilă trebuie să facă dovada capacității de cofinanțare, în procent de minimum 10% din valoarea totală a finanțării.

Evaluarea și selecția proiectelor în vederea obținerii finanțării nerambursabile vor avea loc în perioada 05.07.2021 – 16.07.2021 și se vor face de către Comisia de evaluare și selecționare a proiectelor ce vor beneficia de finanțare nerambursabilă de la bugetul local, numită prin Hotărârea Consiliului Local nr. 108/20.05.2021.

Criteriile pe baza cărora se atribuie contractul de finanțare nerambursabilă sunt:

Criterii generale:

a) programele şi proiectele sunt de interes public local;

b) este dovedită capacitatea organizatorică şi funcțională a beneficiarului finanțării prin: experiența în domeniul administrării altor programe şi proiecte similare, căile şi modalitățile de identificare a beneficiarilor proiectului (cetățenii, comunitatea), capacitatea resurselor umane de a asigura desfășurarea programului sau proiectului la nivelul propus, experiență de colaborare, parteneriat cu autoritățile publice, cu alte organizații guvernamentale şi neguvernamentale din țară şi din străinătate, după caz, precizarea proiectelor desfășurate în anul calendaristic anterior şi gradul de realizare a acestora, indicarea surselor de finanțare ale proiectului;

c) în cazul activităților sportive: să fie structură sportivă recunoscută în condițiile legii și să facă dovada afilierii la federația sportivă națională de specialitate și/sau la asociația pe ramură de sport județeană, după caz;

d) să nu facă obiectul unei proceduri de dizolvare sau de lichidare ori să nu se afle deja în stare de dizolvare sau de lichidare în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

B. Criterii specifice:

Criterii de evaluare / Punctaj maxim

1. Relevanță şi coerență – 30

1.1. Cât de convingător este descrisă problema abordată? –  5

1.2. Cât de relevante sunt obiectivele proiectului în raport cu problema descrisă? (Obiective SMART unde S – specific, M – măsurabil, A – posibil de atins, R – realist, T – definit în timp) – 10

1.3. Cât de clar definit şi strategic este grupul/grupurile țintă? – 5

1.4. În ce măsură proiectul conține elemente specifice care adaugă valoare (ex. soluții inovatoare, modele de aplicare în practică, continuarea unei tradiții, etc) – 5

1.5. În ce măsură tema proiectului se încadrează în prioritățile de dezvoltare locală stabilite de către Consiliul Local? – 5

2. Metodologie – 25

2.1. Cât de necesare, coerente şi realiste între ele sunt activitățile propuse în cadrul proiectului? – 5

2.2. Cât de clar şi realist este calendarul activităților? – 5

2.3. Cât de coerente sunt activitățile propuse cu obiectivele proiectului?

(Coerență  –  obiective, activități, rezultate, impact asupra grupului țintă şi al comunității) – 5

2.4. Cât de coerente sunt rezultatele prognozate ale proiectului cu activitățile propuse? – 5

2.5. Cât de relevant este nivelul de implicare al partenerilor în proiect? – 5

3. Durabilitate  – 15

3.1. În ce măsură  proiectul va avea un impact durabil asupra grupului/grupurilor țintă? – 5

3.2. În ce măsură activitățile proiectului vor putea fi continuate şi după încheierea acestei finanțări? – 5

3.3. În ce măsură proiectul conține potențiale efecte multiplicatoare?

(devine model pentru alte proiecte) – 5

4. Buget şi eficacitatea costurilor – 20

4.1. În ce măsură bugetul este clar, realist şi detaliat pe capitole de cheltuieli? – 10

4.2. În ce măsură sunt necesare cheltuielile estimate în raport cu activitățile propuse pentru implementarea proiectului? – 10

5. Capacitate managerială  – 10

5.1. Experiența managerială a aplicantului în domeniul respectiv – 3

5.2. Cunoștințe de specialitate ale aplicantului (cunoașterea problemelor vizate) – 3

5.3. Capacitatea managerială a aplicantului (abilitatea de a gestiona bugetul proiectului) – 4

Punctaj maxim – 100

Anunțul de participare a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, nr.100/26.05.2021



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Vot final asupra moțiunii simple a PSD împotriva ministrului Cristian Ghinea. Ce reproșuri i se aduc

Publicat

Camera Deputatilor, Parlament

Votul asupra moţiunii simple iniţiată de PSD împotriva ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, va fi exprimat marţi, 15 iunie, de plenul Camerei Deputaţilor.

PSD a susţinut în moţiune că se impune demiterea urgentă a ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, pentru că acesta a dat dovadă de „diletantism managerial”, iar Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este „un dezastru” şi „distruge România pentru următorii cinci ani”, potrivit agerpres.ro

„Ce blestem pe această ţară ca tocmai cel care a îngropat fondurile europene în 2016 să aibă în pix miliardele de euro promise de Iohannis, pe care să le facă praf! Semnalele sunt clare: fiecare zi cu Ghinea la butoane înseamnă pierderi imense din fondurile europene şi scufundarea în abisul austerităţii. Absorbţia curentă este la pământ, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este un dezastru, iar programele din Cadrul Financiar 2021 – 2027 nu există nici pe hârtie. În fiecare zi, România pierde bani mulţi din cauza incompetenţei ministrului Ghinea”, susţine PSD.

Ministrul Cristian Ghinea a afirmat că textul moţiunii este un „banc prost”, susţinând că sunt „cinci mari minciuni” în document care se pot verifica uşor din informaţii publice.

„Am citit textul moţiunii. Este un banc prost. Am tot spus la dezbaterile din comisiile de afaceri europene că ar fi bine să discutam pe bune, serios, aşezat despre fondurile europene. Văd şi azi aici că nu am cu cine. Domnule Ciolacu, să nu publicaţi pe Facebook textul moţiunii că va suspenda contul pentru fake news. Sunt cinci mari minciuni în această moţiune pe care oricine le putea verifica uşor din informaţii publice. Trebuie doar să citiţi”, a declarat ministrul.

În opinia lui Cristian Ghinea, sunt opt motive pentru care „PSD fuge de PNRR ca dracu de tămâie”, menţionând, printre altele, examenul naţional pentru toţi funcţionarii publici pe baza meritocratică, reformarea companiilor de stat, tăierea accesului mafiei la păduri şi faptul că a prevăzut în plan „un sistem foarte strict de monitorizare şi prevenţie a fraudelor”.

„Haideţi să vorbim despre ce vă doare cu adevărat! Văd că sunteţi foarte supăraţi pe Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Adevărul este că după ce PNRR reuşeşte – şi va reuşi – partidul sărăciei, partidul subdezvoltării, partidul corupţiei, adică PSD, nu-şi va mai găsi locul şi menirea în România, pentru că PNRR înseamnă că vom repara România după ce aţi stricat voi. PNRR înseamnă opusul a ceea ce face PSD în România atunci când apucă să guverneze”, a declarat Ghinea.

Potrivit regulamentului, moţiunea simplă se aprobă cu votul majorităţii deputaţilor prezenţi.

Procedural, o moţiune simplă împotriva unui ministru nu are efect juridic şi, chiar dacă este adoptată de Parlament, acesta nu este automat demis.

sursă: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

SPAP Sebeș cumpără un buldoexcavator cu accesorii pentru întreținerea drumurilor și îngrijirea spațiilor verzi din muncipiu

Publicat

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș cumpără un buldoexcavator și accesorii necesare întreținerii drumurilor, respectiv a amprizei acestora precum și îngrijirea spațiilor verzi din municipiu. 

SPAP Sebeș a lansat luni, 14 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unui buldoexcavator cu accesorii.

Valoarea totală estimată este de 625.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se va achiziționa un buldoexcavator cu pneuri cu roți egale, nou, an de fabricație 2021, care va fi văzut prevăzut cu următoarele accesorii:

  • lamă de zăpadă articulată
  • cupă excavare pentru lucrări grele
  • cupă taluzare
  • picon
  • tocător vegetație

Buldoexcavatorul va contribui la asigurarea intervenției rapide și eficiente pentru realizarea activităților temporare și permanente de la nivelul SPAP Sebeș, respectiv:

  • reparația străzilor pietruite de pe raza municipiului Sebeș și din localitățile aparținătoare
  • tocat vegetație
  • diverse activități de reparații și întreținere
  • deszăpezirea străzilor în perioada sezonului rece din municipiul Sebeș și localitățile aparținătoare: Lancrăm, Petrești, Răhău
  • deblocarea drumurilor publice în caz de înzăpezire

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Studiu: Un sfert dintre angajații români au avut dispute cu personalul IT cu privire la actualizarea dispozitivelor

Publicat

Un sfert dintre angajații români și 23% din cei la nivel mondial susțin că au avut cel puțin o dată dispute cu personalul IT legate de importanța și frecvența actualizării dispozitivelor de birou, arată un studiu comandat de Kaspersky.

Potrivit unui comunicat al companiei, echipele IT tind să fie de acord cu astfel de cerințe și permit ca două treimi (64%) din personal (76% în România) să nu-și actualizeze anumite programe software sau OS. Acest lucru a fost dezvăluit într-un studiu comandat de Kaspersky pentru a explora atitudinile și obiceiurile angajaților față de actualizări.

Specialiștii susțin că actualizările nu numai că aduc noi funcționalități și remediază erorile, dar abordează și vulnerabilitățile de securitate. Și, odată ce este lansată o actualizare de securitate, atacatorii știu despre aceste probleme. De aceea, gestionarea patch-urilor este esențială pentru securitatea companiei. Cu toate acestea, unii membri ai personalului sunt reticenți în ceea ce privește actualizarea dispozitivelor de birou, ceea ce înseamnă că există computere, laptopuri și smartphone-uri vulnerabile în rețelele organizațiilor.

„În mod îngrijorător, asemenea dezacorduri aduc rezultatele scontate de angajați. Respondenților care au avut dispute cu departamentul IT despre actualizări li s-au adresat două întrebări – dacă le-a fost permis să renunțe la actualizări (64% au spus că acest lucru a fost posibil – 76% în România) sau dacă li s-a permis să aleagă ce să actualizeze (aceiași 64% au ales această opțiune – 74% în România). Angajații pot solicita să procedeze astfel pentru că se tem că timpul petrecut cu actualizările le poate afecta productivitatea”, se arată în comunicat.

Potrivit studiului, mai mult de jumătate dintre respondenți sunt distrași de la muncă din cauza actualizărilor: 43% iau o pauză de la ceea ce făceau (49% în România) și 8% doar așteaptă cu răbdare la biroul lor (4% în România).

Dificultățile nu se termină în etapa de instalare, întrucât 36% dintre angajați (39% în România) sunt de acord că învățarea de noi versiuni de software este o pierdere de timp care ar putea fi alocat realizării sarcinilor de la job.

În general, 44% dintre respondenți au declarat (42% în România) că sunt mai puțin preocupați de actualizarea dispozitivelor de birou decât a celor personale, sugerând că menținerea actualizată a dispozitivelor de birou este o chestiune nesemnificativă.

„Recomandăm angajaților să își actualizeze în mod regulat dispozitivele – nu numai că le vor menține protejate, dar fiecare actualizare durează doar câteva minute. Acest timp scurt de oprire poate fi folosit pentru a reîncărca corpul și mintea fără a afecta procesele de afaceri”, spune Elena Molchanova, Head of Business Development, Kaspersky Security Awareness Trainings.

Sondajul comandat de Kaspersky s-a desfășurat online pe 15.000 de respondenți pentru a explora tendințele în materie de actualizare a dispozitivelor.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Niciun caz COVID nou după testele de astăzi, în județul Alba. Directorul DSP: ”Campania de vaccinare își arată efectele”

Publicat

Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, a anunțat luni seara că după testările de astăzi nu au mai fost depistate cazuri pozitive COVID. Reamintim că anterior fusese raportat doar un singur caz.

Vezi ALBA: Un singur caz COVID confirmat în ultimele 24 de ore. Incidența actualizată în localitățile din județ

”După testele COVID de astăzi (429 PCR si peste 100 rapide), ZERO cazuri noi pozitive în Jud Alba. Campania de vaccinare își arată efectele, nu trebuie să abandonăm, ne dorim cu toții o toamnă fără “valuri” și o viață normală”, a scris directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, pe Facebook.

De la începutul pandemiei, în județul Alba, 21.370 de persoane au fost confirmate pozitiv. În același interval, au fost 20.577 persoane vindecate și 708 decese.

Duminică, în Alba au fost prelucrate 241 de probe, la Spitalul Județean din Alba Iulia. Luni, au fost procesate 529 de teste.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate