Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria AIUD: Selecție de proiecte de interes public local pentru finanțare nerambursabilă, în 2019. DETALII


Publicat

Anunț de participare la selecția publică de proiecte de interes public local pentru acordarea de finanțare nerambursabilă din bugetul local al Municipiului Aiud în anul 2019:

  1. Autoritatea contractantă: Municipiul Aiud, cod fiscal: 4613636, localitatea Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, cod poștal: 515200, județul Alba, telefon: 0258/861310, fax: 0258/861280, e-mail: office@aiud.ro.

  1. Reglementări legale privind acordarea de finanțare nerambursabilă: Legea nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general, cu modificările și completările ulterioare.

  1. Domeniile pentru care se acordă finanțare nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Aiud în anul 2019 sunt:

  • a) culte religioase;
  • b) activități sportive.
  1. Obiectivul general: Sprijinirea sectorului nonprofit în desfășurarea unor activități care să contribuie la realizarea unor acțiuni sau programe de interes public la nivelul municipiului Aiud.

  1. Suma totală alocată de la bugetul local al Municipiului Aiud și aprobată pentru anul 2019 este de 100.000 lei, repartizarea acesteia pe domenii fiind următoarea:

  • a) culte religioase: 50.000 lei;
  • b) activități sportive: 50.000 lei.
  1. Data-limită pentru depunerea propunerilor de proiecte: 14.06.2019, ora 14:00.

  1. Durata de implementare a proiectelor: până la 30.11.2019.

  1. Solicitanții trebuie să fie persoane fizice sau persoane juridice fără scop patrimonial – asociații ori fundații constituite conform legii – sau culte religioase recunoscute conform legii și să aibă domiciliul/sediul sau filiala în municipiul Aiud.

  1. Regulamentul privind regimul finanțărilor nerambursabile de la bugetul local al Municipiului Aiud și documentația de solicitare a finanțării nerambursabile, precum și informații suplimentare se pot obține de la Biroul Comunicare și Relații Publice din cadrul Primăriei Municipiului Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, cod poștal: 515200, județul Alba, telefon: 0258/861310 și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

  2. Solicitanții vor putea depune propunerile de proiecte cu documentația prevăzută în Regulamentul privind regimul finanțărilor nerambursabile de la bugetul local al Municipiului Aiud, la registratura Primăriei Municipiului Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, cod poștal: 515200, județul Alba, începând cu data de 15.05.2019 și până la data de 14.06.2019, ora 14:00.

  1. Documentația de solicitare a finanțării va fi întocmită în limba română și se va depune într-un singur exemplar, original, în dosar de încopciat, având un opis pe pe care va fi specificat numele aplicantului, conținutul dosarului, numărul de file pentru fiecare document în parte și în total numărul de file conținut, fiecare pagină a dosarului fiind numerotată, precum şi în format electronic (pe suport magnetic) la registratura Primăriei Municipiului Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, cod poștal: 515200, județul Alba.

  1. Solicitantul de finanțare nerambursabilă trebuie să facă dovada capacității de cofinanțare, în procent de minimum 10% din valoarea totală a finanțării.

  1. Evaluarea și selecția proiectelor în vederea obținerii finanțării nerambursabile vor avea loc în perioada 17.06.2019 – 28.06.2019 și se vor face de către Comisia de evaluare și selecționare a proiectelor ce vor beneficia de finanțare nerambursabilă de la bugetul local, numită prin Hotărârea Consiliului Local nr. 101/24.04.2019.

  1. Criteriile pe baza cărora se atribuie contractul de finanțare nerambursabilă sunt:

  1. Criterii generale:

a) programele şi proiectele sunt de interes public local;

b) este dovedită capacitatea organizatorică şi funcțională a beneficiarului finanțării prin: experiența în domeniul administrării altor programe şi proiecte similare, căile şi modalitățile de identificare a beneficiarilor proiectului (cetățenii, comunitatea), capacitatea resurselor umane de a asigura desfășurarea programului sau proiectului la nivelul propus, experiență de colaborare, parteneriat cu autoritățile publice, cu alte organizații guvernamentale şi neguvernamentale din țară şi din străinătate, după caz, precizarea proiectelor desfășurate în anul calendaristic anterior şi gradul de realizare a acestora, indicarea surselor de finanțare ale proiectului;

c) în cazul activităților sportive: să fie structură sportivă recunoscută în condițiile legii și să facă dovada afilierii la federația sportivă națională de specialitate și/sau la asociația pe ramură de sport județeană, după caz;

d) să nu facă obiectul unei proceduri de dizolvare sau de lichidare ori să nu se afle deja în stare de dizolvare sau de lichidare în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

B. Criterii specifice:

Criterii de evaluare

Punctaj maxim

1. Relevanță şi coerență

30

1.1. Cât de convingător este descrisă problema abordată?

5

1.2. Cât de relevante sunt obiectivele proiectului în raport cu problema descrisă? (Obiective SMART unde S-specific, M-măsurabil, A-posibil de atins, R-realist, T-definit în timp)

10

1.3. Cât de clar definit şi strategic este grupul/grupurile țintă?

5

1.4. În ce măsură proiectul conține elemente specifice care adaugă valoare (ex. soluții inovatoare, modele de aplicare în practică, continuarea unei tradiții, etc)

5

1.5. În ce măsură tema proiectului se încadrează în prioritățile de dezvoltare locală stabilite de către Consiliul Local?

5

2. Metodologie

25

2.1. Cât de necesare, coerente şi realiste între ele sunt activitățile propuse în cadrul proiectului?

5

2.2. Cât de clar şi realist este calendarul activităților?

5

2.3. Cât de coerente sunt activitățile propuse cu obiectivele proiectului?

(Coerență – obiective, activități, rezultate, impact asupra grupului țintă şi al comunității)

5

2.4. Cât de coerente sunt rezultatele prognozate ale proiectului cu activitățile propuse?

5

2.5. Cât de relevant este nivelul de implicare al partenerilor în proiect?

5

3. Durabilitate

15

3.1. În ce măsură proiectul va avea un impact durabil asupra grupului/grupurilor țintă?

5

3.2. În ce măsură activitățile proiectului vor putea fi continuate şi după încheierea acestei finanțări?

5

3.3. În ce măsură proiectul conține potențiale efecte multiplicatoare?

(devine model pentru alte proiecte)

5

4. Buget şi eficacitatea costurilor

20

4.1. În ce măsură bugetul este clar, realist şi detaliat pe capitole de cheltuieli?

10

4.2. În ce măsură sunt necesare cheltuielile estimate în raport cu activitățile propuse pentru implementarea proiectului?

10

5. Capacitate managerială

10

5.1. Experiența managerială a aplicantului în domeniul respectiv

3

5.2. Cunoștințe de specialitate ale aplicantului (cunoașterea problemelor vizate)

3

5.3. Capacitatea managerială a aplicantului (abilitatea de a gestiona bugetul proiectului)

4

Punctaj maxim

100

  1. Anunțul de participare a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, nr. 72/13.05.2019.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Amenzi de 5.000 – 10.000 lei pentru cluburi şi federaţii dacă nu asigură o distanţă de 2 metri între sportivi în săli

Publicat

Cluburile, federaţiile şi alte structuri sportive riscă amenzi între 5.000 şi 10.000 de lei dacă nu vor asigura o distanţă de minimum 2 metri între sportivi în sălile de sport, conform regulamentului privind reluarea începând cu 1 iunie a activităţilor de pregătire fizică organizate în spaţii închise.

„Nerespectarea prevederilor literei C din prezenta anexă, în ceea ce priveşte organizarea spaţiului de pregătire fizică, astfel încât să permită menţinerea distanţei de minimum 2 m între oricare două persoane şi un spaţiu pentru fiecare persoană de 7 mp, constituie contravenţie (n.r. – din partea persoanelor juridice în cauză) şi se sancţionează în conformitate cu prevederile art. 30 lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 857/2011 (n.r. – amenda de la 5.000 la 10.000 de lei) privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice, cu modificările şi completările ulterioare, de către personalul împuternicit din cadrul Inspecţiei Sanitare de Stat din cadrul Ministerului Sănătăţii şi al Serviciului control în sănătate publică din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti”, se arată în documentul citat.

Structurile sportive care organizează activitatea de pregătire sportivă îşi pot modifica normele şi regulamentele specifice ramurii de sport pentru a se adapta la situaţia creată de criză, cu condiţia ca acestea să nu vină în contradicţie cu normele legale în vigoare.

De la 1 iunie, pentru reluarea pregătirilor în sălile de sport de către sportivii de performanţă purtarea măştii (medicale/nonmedicale) este obligatorie. Pentru o protecţie eficace, aceasta trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul. Prin excepţie, activităţile fizice intense se pot face fără a purta masca pe figură. Îîn cazul în care o persoană prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată), aceasta se va izola la domiciliu. În cazul în care o persoană a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecţie cu virusul SARS-CoV-2, se va izola la domiciliu şi va respecta măsurile în vigoare.

Măsuri care privesc organizarea activităţii de pregătire sportivă în spaţii închise:

– organizarea spaţiului de pregătire sportivă astfel încât să permită menţinerea distanţei de minimum 2 m între oricare două persoane şi un spaţiu pentru fiecare persoană de 7mp;

– triajul observaţional zilnic la intrarea în sală. Nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, stare generală alterată) şi febră mai mare de 37,3°C;

– plasarea recipientelor cu soluţii dezinfectante pentru mâini la intrarea în sală;

– în cazul încăperilor climatizate prin recircularea aerului, se efectuează nebulizarea o dată pe săptămână, în afara programului de lucru şi se efectuează dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului;

– suprafeţele şi spaţiile comune vor fi dezinfectate frecvent (cel puţin o dată la 4 ore);

– asigurarea unei ventilaţii adecvate a tuturor încăperilor sau aerisirea lor periodică, cel puţin o dată la 4 ore.

Accesul sportivilor va fi permis doar în urma triajului epidemiologic şi termometrizării, iar acesta trebuie să se facă numai în baza unei programări prealabile. Numărul de sportivi care se antrenează la un moment dat va fi limitat, în funcţie de capacitatea sălii, pentru a se putea menţine distanţa fizică de minimum 2 m între oricare două persoane şi 7 mp/persoană.

Sportivii vor fi instruiţi să îşi spele mâinile înainte şi după terminarea antrenamentului. În cazul în care sala este prevăzută cu aparate sportive, se va evita utilizarea acestora în regim de circuit şi se va încuraja utilizarea unui singur tip de aparat în cadrul aceleiaşi sesiuni de antrenament. Se delimitează spaţiile de exerciţii, cu menţinerea distanţei fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane şi asigurarea unui spaţiu de minimum 7 mp/persoană. Se va asigura aceeaşi distanţă inclusiv între sportiv şi personalul tehnic (antrenor, medic etc.). Se limitează durata antrenamentelor, astfel încât să se poată stabili un orar clar pentru dezinfecţia şi aerisirea riguroasă a sălii. Aparatele sportive vor fi dezinfectate înainte şi după fiecare utilizator. Cu excepţia perioadei de desfăşurare a activităţilor fizice intense, purtarea măştii este obligatorie pe toată durata prezenţei în sală.

Regulamentul interzice folosirea în comun a duşurilor, saunei şi altor zone cu risc mare de transmitere a virusului. Vânzarea şi/sau oferirea de gustări/băuturi în regim de auto-servire nu este permisă; prin excepţie, se permite funcţionarea automatelor de băuturi răcoritoare şi mâncare ambalată, cu condiţia ca acestea să fie consumate în aer liber.

În cazul în care o persoană care participă la activitatea de antrenament este suspectă/confirmată cu COVID-19 se realizează operaţiuni de dezinfecţie a încăperilor respective de către unităţi de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare autorizate.

Începând cu data de 1 iunie se permite desfăşurarea, de către sportivii profesionişti, a activităţilor de pregătire fizică în spaţii închise (cu excepţia sporturilor de contact), cu respectarea regulilor de distanţare între participanţi, astfel încât să se asigure minim 7 mp/persoană şi cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară.

sursă agerpres.ro.

sursă foto: arhiva alba24.ro, rol ilustrativ.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VELA: De luni NU este deschisă activitatea ştrandurilor, piscinelor, bazinelor, sub nicio formă

Publicat

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a declarat, că ştrandurile, bazinele şi piscinele, deschise sau închise, nu vor putea funcţiona începând din 1 iunie, ci doar plajele, în anumite condiţii.

“În bazinele descoperite sau acoperite sau în piscine sunt interzise activităţile de la 1 iunie. Dacă situaţia epidemiologică, statistica medicală vor fi de bun augur, după analizele făcute de specialişti înainte de 15 iunie, evident că se va lua în calcul şi această posibilitate.

Dar, de luni, nu este deschisă activitatea ştrandurilor, piscinelor, bazinelor, sub nicio formă”, a declarat Vela.

Marcela Vela a amintit că tot de la 1 iunie nu se va mai completa declaraţia pe propria răspundere pentru ieşirea din localitate sau din zona metropolitană.

Reamintim că de la 1 iunie se deschid plajele turistice de pe litoralul românesc. Totuși, accesul pe plaja se va face după un set de reguli care a fost stabilit de autorități și care trebuie respectat întocmai de cei care merg la plajă, dar și de operatorii economici.

CITEȘTE ȘI: De la 1 iunie, la plajă pe litoralul românesc, cu respectarea distanțării sociale între șezlonguri

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Măsuri speciale de protecție a pacienților oncologici, împotriva îmbolnăvirii cu COVID-19, la spitalul din Alba Iulia

Publicat

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia a acordat, pe timpul evoluției pandemiei de COVID-19, o atenție deosebită pacienților oncologici, plecând de la concluzia certă că aceștia prezintă un risc mult mai mare de a dezvolta foarte rapid complicații respiratorii severe, îndeosebi dacă au suferit intervenții chirurgicale sau au efectuat chimioterapie în săptămânile precedente.

Astfel, au fost adoptate toate măsurile recomandate de către autorităților de sănătate publice pentru a reduce impactul epidemiei de COVID-19 asupra asistenței medicale oncologice. Între acestea enumerăm:

– Personalul medical beneficiază de măsuri sporite de protecție pentru a evita contaminarea / îmbolnăvirea. Din fericire, nici un cadru medical al secției de Oncologie nu a fost depistat pozitiv cu noul coronavirus SARS-CoV-2 până la această dată;

– Scurtarea la maximum a interacțiunii între medic/personal sanitar si pacientul oncologic, respectiv a contactului între pacienţii veniţi în spital, inclusiv prin reducerea aglomerării, cu programări corespunzătoare, în cadrul secției de oncologie;

– Evitarea contaminării şi scurtarea timpului în sălile de aşteptare (consultaţie), prin purtarea echipamentelor sanitare de protecție, păstrarea distanței de minimum 2 metri, recoltarea analizelor etapizat, pe ore, în aşa fel încât să nu existe simultan în sala de aşteptare sau în zona de spitalizare de zi mai mulţi pacienţi.

De asemenea, în curtea SJU Alba Iulia a fost amenajat un punct de triaj și unul de recoltare probe, în vederea depistării noului coronavirus SARS-CoV-2, exclusiv pentru pacienții oncologici. Înainte cu o zi de programarea efectuării tratamentului, pacienții oncologici sunt chemați pentru recoltare de probe biologice, în vederea depistării noului coronavirus, iar seara sunt informați cu privire la rezultatele analizelor. De la începutul evoluției acestei boli, dintre cele peste 800 de teste efectuate la pacienții oncologici, doar trei cazuri au ieșit pozitive (2 cazuri s-au vindecat între timp; 1 caz primește îngrijiri medicale de specialitate și este sub atentă monitorizare), toate celelalte fiind negative.

Pentru prevenirea apariției de focare epidemice și, în egală măsură, pentru a lua toate măsurile astfel încât pacienți cu diferite patologii, care se tratează în spital, să nu contacteze boala, în actualul context epidemiologic, SJU Alba Iulia a avut nevoie de un ”izolator” – o secție de îngrijire a pacienților ale căror probe biologice sunt în lucru. Astfel, secția de oncologie, care are intrare separată, a fost mutată la etajul 3, în locul fostei secții de gastroenterologie, unde pacienții au aceleași condiții de spitalizare continuă și tratament. Clădirea în care funcționa oncologia deservește astăzi pacienții în cazul cărora nu există certitudinea că sunt negativi și unde cadrele medicale lucrează cu maximă prudență și măsuri de protecție pentru a preveni infectarea și răspândirea bolii.

Totodată, în această perioadă, au continuat consultațiile ambulatorii și spitalizarea de zi, în locul fostei secții ORL de la parter, dar și intervențiile chirurgicale oncologice, cu respectarea tuturor măsurilor și restricțiilor impuse în contextul pandemiei.

În acest răstimp, pacienții oncologici nu au suferit pauze terapeutice și au fost respectate schemele de tratament. Reamintim că la SJU Alba Iulia funcționează singura secție de oncologie din județul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ce amendă a primit Ludovic Orban după apariția pozei în care fuma și nu purta mască de protecție în spațiu închis

Publicat

Ludovic Orban, premierul României, a achitat sâmbătă două amenzi în valoare totală de 3.000 de lei prin intermediul platformei www.ghiseul.ro. Acesta a fost sancționat în urma apariției pozei, în care apărea nepurtând mască și fuma într-un spațiu închis dintr-o instituție publică.

”Prim-ministrul Ludovic Orban a achitat astăzi, 30 mai a.c., prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, două amenzi în valoare cumulată de 3000 de lei, la cuantumul maxim prevăzut de lege, pentru fumat și nepurtarea măștii în spații închise.

Premierul consideră că regulile trebuie respectate în aceeași măsură de către orice cetățean, indiferent de poziția pe care o ocupă, iar în cazul în care acestea sunt încălcate trebuie aplicate sancțiunile stabilite de lege, fără a face distincție”, au transmis, sâmbătă, reprezentanții Guvernului.

Premierul Ludovic Orban a declarat pentru Libertatea că fotografia în care apar mai mulți membri ai Guvernului, în timp ce fumează și consumă băuturi alcoolice, a fost făcută în biroul său, luni, de ziua sa. El a mai spus că în încăpere mai erau „trei colegi care nu se văd în poză”. Întrebat cine a făcut fotografia, premierul a spus că „eventual, cine ne-a servit putea să o facă”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate