Connect with us
Publicitate

Eveniment

Primăria Alba Iulia anunţă: Proprietarii clădirilor cu faţade deteriorate din municipiu sunt obligaţi să demareze lucrările de reabilitare

Publicat

Primăria Alba Iulia anunţă proprietarii clădirilor de municipiu, ale căror faţade sunt deteriorate, că acestea vor trebui obligatoriu reabilitate, deoarece pot pune în pericol viaţa şi siguranţa populaţiei. Finanţarea proiectării şi executării lucrărilor se va realiza pe cheltuiala deţinătorilor acestor construcţii, dar se vor acorda totuşi anumite facilităţi.

Prin apariţia Legii 153/2011 deţinătorii de orice fel de clădiri degradate sunt obligaţi ca, din proprie iniţiativă, să ia măsuri de realizare a lucrărilor de intervenţie pentru reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor. În perioada imediat următoare, Primăria Alba Iulia va întreprinde toate demersurile legale ce îi revin pentru inventarierea clădirilor şi identificarea proprietarilor, dar şi stabilirea regulamentului de intervenţie. Informaţii suplimentare se pot obţine de la Direcţia Urbanism din cadrul Primăriei Alba Iulia.

Aceste lucrări pot consta în:

– lucrări de reparare/refacere a zidăriilor/pereţilor exteriori;

– lucrări de reparare/refacere a finisajelor exterioare, precum tencuieli, zugrăveli, vopsitorii, placaje şi altele asemenea;

– lucrări de reparare/refacere a sistemului de acoperire;

– lucrări de reparare/refacere a tâmplăriei exterioare şi a elementelor exterioare funcţionale, precum balcoane, logii, bovindouri, aticuri, cornişe şi altele asemenea;

– lucrări de reparare/refacere a elementelor de plastică arhitecturală, precum brâuri, ancadramente, bosaje, profiluri şi altele asemenea;

– lucrări de demontare a instalaţiilor şi echipamentelor montate aparent pe faţade/acoperiş, precum şi remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie.

Administraţia publică locală poate asigura prin bugetul local, prin excepţie, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie:

a) preluarea integrală a cheltuielilor aferente lucrărilor de intervenţie corespunzătoare cotei proprietarilor de locuinţe aflaţi în imposibilitate de a asigura sumele ce le revin, la cererea acestora, ca măsură de protecţie socială, dacă proprietarii fac dovada că realizează venituri medii nete lunare pe membru de familie sub câştigul salarial mediu net lunar pe economie;

b) preluarea integrală a cheltuielilor aferente lucrărilor de intervenţie în situaţia în care lucrările de intervenţie necesare nu au fost executate sau au fost începute, dar nu au fost finalizate, în termenele notificate, precum şi în situaţia în care deţinătorii notificaţi refuză executarea lucrărilor de intervenţie în condiţiile şi la termenele notificate, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul local, cu condiţia constituirii dreptului de creanţă şi a recuperării cheltuielilor de la deţinătorii notificaţi, în condiţiile legii, până la data recepţiei finale a lucrărilor de intervenţie executate;

c) cofinanţarea cheltuielilor aferente lucrărilor de intervenţie la clădirile amplasate în zone construite protejate sau în centrele istorice ale localităţilor, definite în condiţiile legii.

Condiţiile de selecţie şi de preluare a cheltuielilor, precum şi măsurile necesare în vederea recuperării de la deţinătorii notificaţi a cheltuielilor efectuate de la bugetul local se stabilesc şi se aprobă prin hotărâre a consiliului local.

De asemenea, asociaţiile de proprietari – persoane juridice fără scop patrimonial – şi proprietarii locuinţelor unifamiliale – persoane fizice au dreptul de a beneficia de credite bancare acordate de instituţii de credit, cu garanţie guvernamentală şi cu dobândă subvenţionată, în condiţiile legii 153/2011.

Pentru executarea acestor lucrări există şi o serie de facilităţi specificate de cadrul legislativ:

a) emiterea certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire este scutită de taxă;

b) autorizaţia de construire se emite fără prezentarea extrasului de plan cadastral şi a extrasului de carte funciară de informare;

c) acordul primarului prevăzut la pct. 6 lit. b) teza a doua şi avizul tehnic prealabil prevăzut la pct. 1 lit. d) subpct. 1 se emit cu titlu gratuit;

d) scutirea de la virarea cotei de 0,7% şi a cotei de 0,1%, după caz, către Inspectoratul de Stat în Construcţii, precum şi a cotei de 0,5% către Casa Socială a Constructorului, din cheltuielile cu lucrările de intervenţie;

e) scutirea de la plata impozitului pe clădiri pentru o perioadă de 5 ani consecutivi, cu începere din anul fiscal în care se efectuează recepţia la terminarea lucrărilor.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. atti

    marți, 06.09.2011 at 07:51

    INCA UN PAS SPRE GENOCID ,IN TARA UNDE A FOST INPOZITAT PENSIA NENOROCITA.BRAVO PDL, HAVA ASA SE OMOARA PENSIONARI SARACI.

  2. Simi

    marți, 06.09.2011 at 19:44

    Un lucru binevenit.Dar ma tem ca din cauza ca totusi traim in Romania,o sa asistam la renovari facute dupa ureche,cu fatade colorate in o mie de culori,reparatiile se vor face cu cele mai ieftine materiale si de multe ori si foarte proaste,cladiri de patrimoniu restaurate fara a respecta elementele caracteristice perioadei in care au fost construite s.a.m.d..De aceea trebuie sa existe niste reglementari la nivelul comisiei de urbanism.Asta daca se va vrea…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate