Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia caută o firmă care să se ocupe de gestionarea câinilor fără stăpân din adăpostul public al municipiului


Publicat

Primăria Alba Iulia a lansat luni, 26 aprilie, o invitație de participare pentru atribuirea unui contract de servicii sanitar-veterinare pentru câinii fără stăpân din adăpostul public al municipiului.

Atribuirea contractului se va face prin achiziție directă. Ofertele se pot depune până pe data de 4 mai 2021, la ora 13.00.

Potrivit caietului de sarcini, scopul achiziției serviciilor îl constituie reducerea numărului de câini fără stăpân, ameliorarea sănătății și bunăstării câinilor din adăpost, stoparea înmulțirii necontrolate a câinilor de rasă comună, prevenirea abandonului și a pierderii câinilor, reducerea apariției rabiei și a altor zoonoze, reducerea riscurilor sănătății oamenilor, prevenirea agresivității asupra oamenilor și animalelor precum și reducerea comerțului ilegal și a traficului cu animale.

Descrierea serviciilor sanitar-veterinare pentru câinii fără stăpân din adăpostul public al municipiului Alba Iulia:

Denumire operațiune – cantitate estimată 

  • identificarea prin crotaliere, examinarea clinică și înregistrarea câinilor în registrul unic de examen clinic și în fișele individuale numai la intrarea în adăpost – 70 capete / lună
  • deparazitarea câinilor, internă și externă – 70 capete / lună
  • vaccinarea antirabică a câinilor – 70 capete / lună
  • testarea împotriva parvovirozei pentru tineretul canin sub vârsta de 1 an – 25 capete / lună
  • vaccinarea împotriva parvovirozei și a bolii lui Carre – 25 capete / lună
  • sterilizare (operațiunea de castrare la masculi) 20 capete / lună
  • sterilizare (ovariohisterectomie femele) – 20 capete / lună
  • eutanasiere – 16 capete / lună
  • microciparea câinilor revendicați, adoptați și adoptați la distanță – 40 capete / lună
  • eliberarea carnetelor de sănătate, completarea lor și introducerea lor în REX – 40 capete / lună
  • prepararea dozelor de substanțe pentru tranchilizarea câinilor în vederea capturării – 85 doze / lună

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Concediu în Antalya – vara 2021: Informații utile despre condițiile de călătorie în Turcia, restricții, reguli sanitare și plajă

Publicat

Vara se apropie cu pași repezi, iar pofta de vacanță se simte. Românii sunt invitați și în acest an să își petreacă zilele de concediu în una dintre destinațiile lor preferate, Turcia.

Vacanță în Antalya: Turcia nu mai e în lockdown!

Cei care vor să ajungă în orice regiune din Turcia trebuie să știe că țara a fost în lockdown până duminică. Președintele Recep Erdogan a anunțat ridicarea restricțiilor pe timp de zi, însă, deocamdată, rămâne în vigoare interdicția circulației pe timpul nopții și în weekend.

Restricțiile de circulație nu au afectat nici în lockdown și nici acum, turiștii, care au voie să circule, respectând, bineînțeles, măsurile specifice de siguranță. Purtarea măștii de protecție este obligatorie în spațiul public, amenzile ridicându-se la sute de euro.

De asemenea, turiștii pot circula prin țară având asupra lor pașaportul cu viza valabilă.

„În Antalya regăsiți astăzi acea atmosferă de vacață care ne-a lipsit tuturor. Turcia nu mai este în lockdown nici pentru cetățeni, însă vă pot confirma de aici (n.r. din Turcia) că turismul nu este afectat.

Citește și Concediul de vară 2021: Condiții de călătorie în Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania, Italia și alte destinații preferate de români

Avem turiști români, zborurile noastre charter au început de mai bine de două săptămâni, iar în perioada următoare vom începe operarea și din Oradea și Cluj Napoca.

Cererile de vacanță în Antalya pentru această perioadă au crescut simțitor pentru că românilor le place să-și petreacă vacanța de vară în aceaste resorturi All Inclusive”, a spus Veronica Iordache, managerul destinaţiei Turcia de la agenţia Hello Holidays din Antalya.

Vacanță în Antalya: Test PCR negativ la intrare și pentru cei vaccinați

Hello Holidays a pregătit pachete cu curse charter de la Oradea, Cluj și București. În prezent români care vor să ajungă în Turcia trebuie să prezinte un test PCR negativ la Covid cu cel mult 72 de ore înaintea plecării, indiferent că sunt vaccinați sau nu.

De la 1 iunie, când se așteaptă să fie anunțate noi măsuri de relaxare, s-ar putea ca românii să intre fără teste PCR în Turcia. Măsura ar putea fi adoptată, însă, și mai devreme de această dată, autoritățile înnoind periodic măsurile de relaxare anti-Covid.

„De la 1 iunie începe normalitatea în Turcia. Pentru asta se lucrează, să facem cel mai sigur turism în Turcia. Există o propunere să nu se mai ceară nici testul PCR”, a anunţat Ferit Turgut, președintele regional al Asociaţiei Naţională a Agenţiilor de Turism din Turcia, în cadrul unei conferințe de presă organizată într-un infotrip în Antalya, săptămâna trecută.

Vacanță în Antalya: Condiții de călătorie

Cert este că reprezentanții turismului din Antalya au luat toate măsurile prin care să limiteze îmbolnăvirea personalului. În Turcia, vaccinarea anti-Covid este obligatorie în rândul tuturor angajaților din industria ospitalieră! Cine nu dorește să se vaccineze este nevoit să aleagă alt domeniu de activitate.

Este foarte important ca românii care călătoresc în Turcia să aibă încheiată o poliță de asigurare medicală care acoperă și o eventuală îmbolnăvire cu coronavirus.

Pentru un turist care se află în sejur în Turcia care se infectează cu virusul Covid-19, statul plăteşte tratamentele şi chiar spitalizarea, la nevoie.

Fiți cu băgare de seamă, însă, la condiții!

Conform unui comunicat al Ambasadei Turciei la București, informații despre pachetele de asigurări pot fi găsite pe site-ul https://tga.gov.tr/insurance.

„Asigurarea de asistență pentru cazare Covid-19 garantează cheltuielile suplimentare de cazare care pot fi suportate de turiștii care vizitează Turcia, în urma emiterii unui raport medical prin care să fie ținute sub custodie la hotelul în care stau”, se arată într-o informare a Agenției de Promovare și Dezvoltare a Turismului în Turcia (TGA).

Unele resorturi au amenajat special camere de carantină și facilități pe măsură. „O persoană care are un test pozitiv rămâne cazată, iar eventuala medicaţie este plătită de către statul turc. Anumite hoteluri au camere de carantină, servicii separate, speciale.

Cei care ajung la spital intră pe plata statului turc”, a mai spus Ferit Turgut, președintele regional al Asociaţiei Naţională a Agenţiilor de Turism din Turcia, în conferința de presă citată.

Concediu în Antalya: Cât costă o vacanță în Turcia

Agenția de turism Hello Hollidays a pregătit cel mai mare număr de curse de până acum spre Turcia, după ce în sezoanele trecute cererea românilor a fost tot mai mare.

Hotelurile au pregătit oferte avantajoase, chiar și cu reduceri de până la 50%.

„Nu este o creștere a prețurilor, din contră. Pentru varianta de autocar, tarifele la un hotel de 3 stele cu All Inclusive pe Turcia, cu tot cu transport, un sejur începe și de la 159 de euro pe persoană.

Pe Antalya, la fel, diferă categoria hotelului în primul rând, dar la un 5 stele mediu, poate să fie undeva de la 399 de persoană, cu tot cu taxe”, a explicat Veronica Iordache, într-un infotrip care a avut loc săptămâna trecută în Antalya.

Vacanță în Turcia: Curse charter din 3 orașe

Viitorii turiști pot să ajungă în Antalya cu ajutorul curselor charter care au fost lansate recent din București în fiecare luni și vineri (până în 8 octombrie), dar și din Oradea (în fiecare marți) și Cluj (marți și vineri).

Din Oradea și Cluj, cursele vor începe din 8 iunie și vor continua până în 14 septembrie, respectiv 28 septembrie.

Vacanță în Antalya: Ținutul opulenței

În Antalya, de exemplu, 500 dintre cele peste 3.300 de hoteluri sunt luxury, de 5 stele.

„Belek ar fi cea mai luxury zonă, iar cea mai apropiată de aeroport este zona Lara. Din punctul meu de vedere, zona Kemer este mult mai frumoasă, care are şi mare şi munte”, a mai precizat Veronica Iordache.

Unul dintre cele mai căutate hoteluri în acest sezon este NG Phaselis de 5 stele, din zona Kemer, care de altfel, este și cel mai nou . Acesta a fost construit în timpul pandemiei, are o capacitate de peste 400 de camere, zona Spa, piscine și ieșire la mare.

Un sejur de 7 nopți în luna mai la resortul Ultra All Inclusice (UAI) costă, din București, 2.400 de euro pentru doi adulți, respectiv 3.700 de euro pentru doi adulți și doi copii.

Din Oradea și Cluj prețurile încep de la 2.500 de euro pentru doi adulți și 3.900 pentru o familie cu doi copii.

O altă atracție, perfectă pentru familii este The Land of Legends, un resort cu un parc uriaș de distracții, dotat cu tobogane cu apă, zone tematice, roller coaster-uri pentru toate vârstele dar și baruri cu gustări.

În plus, complexul are și un castel impresionant dar și alei pline de magazine.

Din Capitală pachetele cu avionul pornesc de la 3.000 de euro pentru o săptămână (doi adulți), sau 4.300 de euro (doi adulți și doi copii). Din Cluj și Oradea prețurile pornesc de la 3.100 de euro pentru două persoane și 4.500 euro pentru o familie.

Spice, este o altă vedetă a sezonului 2021. Hotelul se deosebește prin decorurile orientale și intens colorate, care duc cu gândul la măreția Inperiului Otoman.

La resortul de 5 stele UAI, prețurile pornesc de la 1.100 euro, iar pentru familiile cu 2 copii de la 2.050 de euro în cazul charterului de la București, iar din Cluj și Oradea prețurile pornesc de la 1.200 pentru doi adulți și 2.200 pentru o familie.

Pe lângă serujurile în resorturi, agenția de turism românească a pregătit și circuite cu autocarul care încep de la 95 de euro.

Hello Holidays a pregătit și în 2021 curse în celebra Cappadocia, Coasta Lycia, Istanbul sau Bodrum, Marmaris și Kusadasi.

Vacanță în Antalya: Ce se întâmplă la întoarcere

Cât privește întoarcerea în România, în prezent, conform celei mai recente decizii a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, Turcia se află pe lista roșie a țărilor cu risc epidemiologic ridicat.

Astfel, persoanele care au efectuat vaccinul anti-Covid și au trecut cel puțin 10 zile de la administrarea celei de-a doua doze, fără simptome ale bolii, sunt exceptate de la carantinare. Restul stau în carantină pentru 14 zile.

De precizat, însă, că persoanele pot ieși din carantină după a 10 a zi, dacă efectuează un test pentru SARS-CoV-2 în a 8-a zi de carantină, iar rezultatul acestuia este negativ și nu prezintă simptomatologie specifică.

Atenție, însă, există derogări punctuale de la aceste reguli, iar reglementările se pot schimba de pe o zi pe alta, dat fiind că în ultima perioadă numărul cazurilor de Covid este în scădere în Turcia!

Informații mai detaliate și specifice pot fi obținute direct de la agenția de turism organizatoare a sejururilor.

Mădălina Sim, Infotrip Antalya, 2021

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

METEO: Prognoza pe următoarele patru săptămâni. Vreme mai rece, perioade cu ploi

Publicat

Meteorologii au actualizat, marți, prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni.

Vremea va fi mai rece decât normalul perioadei, în special în vestul, nordul și centrul țării.

Prognoza meteo pe 4 săptămâni – sursa ANM:

Săptămâna 17 – 23 mai

Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice acestei periaode, la nivelul întregii ţări, dar mai ales în regiunile intracarpatice.

Cantitățile de precipitații vor fi excedentare în regiunile intracarpatice, mai ales în zona Munţilor Apuseni, dar şi local în zona Deltei Dunării.

În zona Carpaţilor Meridionali cantităţile de precipitaţii vor fi deficitare, iar în restul ţării acestea vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval.

Săptămâna 24 – 30 mai

Temperaturile medii ale aerului vor fi mai coborâte decât cele normale pentru această săptămână, în regiunile vestice, nordice şi centrale, iar în rest vor fi apropiate de cele specifice pentru această perioadă.

Cantităţile de precipitaţii vor fi local deficitare în sud-vest şi în zonele montane, iar în rest vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval.

Săptămâna 31 mai – 6 iunie

Temperatura medie a aerului va avea valori uşor mai coborâte decât cele normale pentru această perioadă, mai ales în regiunile nordice, iar în rest valorile termice vor fi apropiate de cele specifice acestui interval.

Regimul pluviometric va fi local deficitar în zonele montane din jumătatea vestică a ţării, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.

Săptămâna 7 – 14 iunie

Mediile valorilor termice se vor situa în jurul celor specifice pentru această săptămână, în toate regiunile.

Cantităţile de precipitaţii estimate pentru acest interval vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă, în cea mai mare parte a ţării.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

VIDEO: Inundații în Munții Apuseni, pe raza comunei Arieșeni. În zona este în vigoare o alertă hidrologică

Publicat

Primele inundații din județul Alba, în urma Codului Portocaliu emis de hidrologi, marți, 18 mai, s-au produs în localitatea Arieșeni. 

Debitul Arieșului a crescut brusc, a ieșit din matcă în mai multe locuri și a măturat toată zona din aval.

Apa a ajuns și în câteva gospodării din proximitatea DN 75. Aversele de ploaie nu s-au oprit în zona Munților Apuseni. Noi probleme ar putea apărea și pe afluenți.

Reamintim că hidrologii au emis marți atenționări Cod Portocaliu de inundații valabile în județele Alba, Bihor și Cluj.

În județul Alba sunt așteptate scurgeri importante pe versanţi, torenţi,  pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte severe de inundaţii locale şi creşteri rapide de debite şi niveluri cu posibile depășiri ale cotelor de inundație pe râurile din bazinele hidrografice: Arieș – bazin superior amonte S.H. Scărișoara, Arieșul Mic.

Între orele 09:05 – 14:00, ca urmare a precipitațiilor înregistrate, celor prognozate și propagării, se pot produce scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte severe de inundaţii locale şi creşteri rapide de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale cotelor de inundație  pe râurile din bazinele hidrografice: Arieș – bazin superior amonte S.H. Scărișoara, Arieșul Mic, județul Alba.

UPDATE ora 14,20:

Reprezentanții ISU Alba au transmis că în urma precipitațiilor înregistrate la Arieșeni și Scărișoara, s-au înregistrat creșteri de debite pe râul Arieș, care nu au produs efecte până în acest moment.

Situația este gestionată la nivelul Comitetelor Locale pentru Situații de Urgenţă.

În functie de evoluția situației vom reveni cu informații suplimentare.

Sursă video: Facebook.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Interviu cu Sarp Alagol, Otokar România: „Peste 35.000 de autobuze Otokar transportă zilnic milioane de pasageri în Europa”

Publicat

Peste 35.000 de autobuze Otokar transportă, zilnic, milioane de pasageri în peste 55 de țări, în principal în Europa. Compania, prezentă în România din anul 2018, urmărește să-și consolideze poziția pe această piață, considerată extrem de importantă. Directorul general Otokar Europe Filiala Bucuresti, Sarp Alagol ne-a explicat care sunt planurile de viitor ale companiei.

În București circulă, de peste doi ani, 400 de autobuze Otokar, modelul Kent. Cum și-au demonstrat acestea fiabilitatea?

Modelul Kent, ca și restul portofoliului de produse Otokar, s-a dovedit deja fiabil în ochii unor regiuni semnificative ale lumii, cum ar fi Europa de Vest, fiind operat mult timp de către operatori de transport public și privat care au cele mai stricte cerințe de calitate. Clienții noștri sunt extrem de bucuroși și mulțumiți de calitatea autobuzelor Kent și de serviciile post-vânzare oferite de Otokar în toate aspectele.

Înainte de a menționa cât de bine funcționează autobuzele Kent în București, aș dori să precizez că livrarea tuturor vehiculelor a fost finalizată în 11 luni, față de cele17 luni prevăzute la momentul semnării contractului. Am reușit să realizăm această „sarcină de livrare și exploatare mai timpurie” cu utilizarea resurselor noastre necesare, astfel încât credem că am avut o contribuție la ritmul modernizării flotei de transport public din București care merită luată în considerare.

Ca parte a contractului nostru, oferim servicii complete pentru 400 de vehicule Otokar Kent care funcționează zilnic din 8 garaje diferite, răspândite în jurul Bucureștiului. Vehiculele au nevoie de verificări zilnice înainte de a părăsi depozitul și este o operațiune complexă și dinamică, pe care o gestionăm din punctul nostru de service centralizat situat în Șoseaua Odăi.

În etapele de început, a fost foarte dificil să se găsească și să se pregătească forța de muncă calificată pentru a executa astfel de operațiuni de garanție complexe, iar cererea de livrare anticipată menționată anterior a adus și data inițierii operațiunilor. Chiar dacă a durat mai mult decât ne-am așteptat, în cele din urmă am reușit să avem organizarea necesară, putând furniza serviciile 7/24 în deplină conformitate cu nevoile operaționale zilnice.

Compania noastră din România are peste 50 de angajați și este capabilă să execute orice sarcină legată de obligațiile noastre. Ne-am dori ca atenția mass-media să fie mai mult în concordanță cu performanța noastră generală a livrărilor timpurii, decât să ne concentrăm pe câteva cazuri nesemnificative statistic prin care serviciul a fost întrerupt pentru o vreme, dar totuși remediat în scurt timp. Privind unde ne aflăm astăzi, noi, ca Otokar, ne mândrim că suntem coloana vertebrală a transportului public din București. În cele din urmă, pentru a asigura calitatea serviciilor noastre și îmbunătățirea continuă, am realizat sondaje în rândul șoferilor STB și călătorilor în legătură cu autobuzele și operațiunile noastre din București, iar scorul general de fiabilitate este considerat extrem de satisfăcător.

Pe ce segmente de piață vă propuneți să vă concentrați în România?

În ultimii 3 ani, s-a înregistrat o creștere semnificativă a achiziției de autobuze urbane de către autoritățile române, cuprinzând în principal unități de combustibil alternativ și unități cu emisii zero, beneficiind de fonduri UE pentru a se conforma cu obiectivele de reducere a emisiilor UE. Avem o gamă largă de produse pentru un astfel de segment, iar structura noastră organizațională locală este deja creată pentru a concura în astfel de licitații publice cu resurse proprii, spre deosebire de concurenții noștri care utilizează dealeri locali sau consultanți, ceea ce, din punctul nostru de vedere, creează adesea dificultăți în performanța serviciilor. Prin urmare, urmărim piața direct, fără intermediari și ne propunem să fim „primele mâini” ale clienților români în scopuri de calitate și, de asemenea, să fim mai competitivi din punct de vedere financiar, ceea ce este de bun augur pentru interesul public.

Segmentul Midibus (autobuze interurbane/turistice de 30-35 de locuri) este, de asemenea, unul preferat în rândul clienților privați, dar au existat ambiguități între aceștia și autoritățile de transport în legătură cu modul în care vor fi operate liniile. Pandemia de COVID-19 a avut și ea efecte, însă, cu toate acestea, avem unități de stoc în București gata să fie livrate clienților interesați.

Grija pentru mediu și sustenabilitate este una dintre prioritățile companiei. Cum este pusă în aplicare această strategie?

Otokar este o companie a grupului Koç Holding, cel mai mare conglomerat din Turcia, care consideră că durabilitatea este direct legată de creșterea afacerii și deține un rol unic în societate. Perspectiva Koc Holding în acest sens conduce la o abordare de sus în jos de-a lungul companiilor din grup, creând adoptarea unui astfel de mental și inspiră și dezvoltă fiecare persoană și organizație cu care companiile grupului se angajează.

Obiectivul strategiei de sustenabilitate a Otokar este de a-și menține existența și a-și spori importanța cu un model de afaceri ecologic, care respectă fidel etica muncii, vizează excelența operațională, îndeplinește toate așteptările clienților și care se concentrează pe dezvoltarea tehnologiei. Consiliul de administrație determină direcția strategică a activităților comerciale, operaționale, sociale, economice și de mediu ale companiei, în conformitate cu această strategie de sustenabilitate.

În proiectarea activităților sale de sustenabilitate, Otokar ia în considerare nevoile și prioritățile tuturor părților interesate și dezvăluie strategiile sale de afaceri, impactul operațiunilor sale și rezultatele performanței prin rapoarte de sustenabilitate pregătite în conformitate cu standardul GRI, cu o abordare de management responsabil.

Otokar îmbrățișează și promovează în mod activ Pactul Global al Națiunilor Unite și Principiile Națiunilor Unite de Abilitare a Femeilor (WEP) în cadrul operațiunilor sale. Otokar a adoptat, de asemenea, Obiectivele Națiunilor Unite de Dezvoltare Durabilă (ODD), cu scopul de a-și alinia eforturile de sustenabilitate materială cu aceste obiective.

Otokar a fost listat în Indexul de durabilitate Borsa Istanbul (BIST) pentru a șasea oară, pe baza eforturilor sale de durabilitate, care au fost evaluate în conformitate cu criteriile de selecție a indexului Borsa Istanbul. Compania își propune să creeze valoare pe termen lung prin combinarea factorilor economici, de mediu și sociali cu principiile de guvernanță corporativă.

În premieră mondială, Otokar a dezvoltat, ca răspuns la criza COVID-19, modelul SAFE BUS. Ce sisteme au fost dezvoltate pentru siguranța călătorilor și pentru verificarea respectării normelor de igienă?

Cu scopul de a asigura o experiență de transport public mai sigură și de a atenua riscul de infecție cu virusul SARS-CoV-2 în timpul pandemiei de COVID-19, Otokar a introdus SAFE BUS, cu patru sisteme de siguranță integrate în modelul Kent articulat. Autobuzele urbane articulate Kent din İzmir au început să funcționeze cu integrarea a patru sisteme diferite, utilizate împreună, în premieră. „Autobuzul sigur” se dezinfectează singur, asigură transportul în condiții de siguranță cu sistemul fotocatalitic, măsoară, la îmbarcare, temperatura pasagerilor, realizează controlul măștii și protejează șoferii împotriva infecției cu noua tehnologie încorporată în cabină. Un astfel de sistem trebuie adăugat opțional la noile comenzi de autobuz și, de asemenea, poate fi montat pe autobuzele Otokar care operează în prezent.

www.otokar.com.tr/en

www.otokar.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate