Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Alba Iulia distribuie ajutoarele alimentare pentru persoane defavorizate. Categorii de beneficiari, program şi acte necesare

Publicat

ajutoare alimentarePrimăria Municipiului Alba Iulia a început distribuţia de ajutoare alimentare din cadrul Programului Operaţional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate – POAD 2015 -2016.

Conform Hotărârii de Guvern nr. 627/2015 , categoriile de persoane cele mai defavorizate care beneficiază de ajutoare alimentare distribuite în cadrul POAD şi care au calitatea de destinatari finali în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 223/2014 sunt:

a) familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;

b) familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

c) şomerii care beneficiază în condiţiile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, de indemnizaţie de şomaj în cuantum lunar stabilit conform prevederilor legale de până la 450 lei, inclusiv, şi şomerii înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj în condiţiile Legii nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

d) pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi, obţinute din pensie sau, după caz, din pensii cumulate, sunt de până la 450 lei/lună inclusiv;

e) pensionarii sistemului public de pensii, beneficiari ai indemnizaţiei sociale pentru pensionari, acordată potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, aprobată prin Legea nr. 196/2009, al căror venit este de până la 450 lei/lună inclusiv;

IMG_8681f) persoanele beneficiare ale prevederilor Legii nr. 49/1991 privind acordarea de indemnizaţii şi sporuri invalizilor, veteranilor şi văduvelor de război, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 49/1999 privind pensiile I.O.V.R., cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 309/2002 privind recunoaşterea şi acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950 – 1961, cu modificările şi completările ulterioare, Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţei Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 189/2000, cu modificările şi completările ulterioare, Legii recunoştinţei pentru victoria Revoluţiei Române din Decembrie 1989 şi pentru revolta muncitorească anticomunistă de la Braşov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 109/2005 privind instituirea indemnizaţiei pentru activitatea de liber-profesionist a artiştilor interpreţi sau executanţi din România, republicată, Legii nr. 8/2006 privind instituirea indemnizaţiei pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creatori legal constituite şi recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 578/2004 privind acordarea unui ajutor lunar pentru soţul supravieţuitor, cu modificările ulterioare, dacă nu realizează alte venituri în afară de cele provenite din drepturile băneşti acordate de aceste legi, ale căror cuantum cumulat este de până la 450 lei/lună inclusiv;

g) persoanele cu handicap grav şi accentuat, adulţi şi copii, care nu beneficiază de îngrijire în servicii sociale în regim rezidenţial, publice sau private;

h) persoanele fără venituri sau ale căror venituri nete lunare realizate sunt de până la 450 lei/lună/persoană, inclusiv, şi nu se încadrează în niciuna dintre categoriile prevăzute la lit. a)- g), stabilite prin dispoziţie a primarului.

IMG_8675Documentele justificative care dovedesc încadrarea în una dintre categoriile de persoane mai sus menţionate sunt, după caz:

1. pentru categoriile de persoane menţionate la lit. a) şi b):

– dispoziţia scrisă a primarului/decizia de plată sau mandatul poştal;

2. pentru categoriile de persoane menţionate la lit. c):

– carnetul de şomer vizat la zi sau mandatul poştal, respectiv orice alt document prin care se atestă plata indemnizaţiei de şomaj cuvenite lunar, pentru şomerii care beneficiază de indemnizaţie de şomaj, sau adeverinţă eliberată de serviciile deconcentrate ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă care atestă înregistrarea persoanei ca şomer, pentru şomerii care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj în condiţiile Legii nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

3. pentru categoriile de persoane menţionate la lit. d) – f):

– talonul de pensie sau mandatul poştal pentru plata drepturilor;

4. pentru categoriile de persoane menţionate la lit. g):

– certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat;

5. pentru categoriile de persoane menţionate la alin. (1) lit. h):

– dispoziţia primarului având anexată fie ancheta socială, fie adeverinţa eliberată de Direcţia generală a finanţelor publice, fie documentul care atestă înscrierea în evidenţa serviciului public de asistenţă socială definit la art. 113 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, ca beneficiar al unor drepturi de asistenţă socială plătite din bugetul local. Aceste persoane vor depune cerere la Direcţia de Asistenţă Socială str. Bucovinei, nr. 3

Documentele mai sus menţionate, precum şi actul de identitate trebuie să fie valabile la data distribuţiei alimentelor.

Persoanele domiciliate în municipiul Alba Iulia, care se regăsesc în una dintre categoriile mai sus menţionate, sunt rugate să se prezinte pentru a-şi ridica pachetele cu alimente, de luni până vineri, între orele 8.30 – 14.00 după cum urmează:

– familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat, la Direcţia de Asistenţă Socială, str. Bucovinei, nr.3, în perioada 6 – 8 iulie

– familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei la Direcţia de Asistenţă Socială, str. Bucovinei, nr.3, în perioada 6 – 8 iulie

– în perioada 7 – 15 iulie – persoanele cu handicap grav şi accentuat, adulţi şi copii, neinstituţionalizaţi, la Centrul de zi pentru persoane vârstnice, Str. Libertăţii, nr.21

– în perioada 18 – 22 iulie – pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi, obţinute din pensie sau, după caz, din pensii cumulate, sunt de până la 450 lei/lună inclusiv , la Centrul de zi pentru persoane vârstnice, str. Libertăţii, nr. 21

– în perioada 25 – 29 iulie – şomerii care beneficiază de indemnizaţie de şomaj în cuantum lunar stabilit conform prevederilor legale de până la 450 lei, inclusiv, şi şomerii înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj, la Centrul de zi pentru persoane vârstnice, str. Libertăţii, nr.21

Ajutoarele alimentare vor fi distribuite în două cutii de carton cu conținut identic, în fiecare cutie se vor afla următoarele produse alimentare şi cantități:

– Făină albă de grâu – pungă de 1 kg – o bucată

– Mălai – pungă de 1 kg – două bucăți

– Paste făinoase  – pungă de 400 g. – o bucată

– Ulei – sticlă din plastic de 1 l. – două bucăți

– Zahăr – pungă de 1 kg. – o bucată

– Conservă carne de vită – cutie metalică de 300 g. – o bucată

– Conservă pateu  de ficat de porc – cutie metalică de 200 g. – o bucată

– Orez – pungă de 1 kg. – o bucată

– Conservă de pasta de tomate – cutie metalică de 400 g. – o bucată

– Fasole boabe – pungă de 500 g. – o bucată

Depozitul POAD 2015 – 2016 este situat pe Calea Moţilor, nr. 115 – Ancău Company SRL, la ieşirea spre Miceşti, pe partea stângă.

Pentru relaţii suplimentare la telefon 0258.810565 sau 0258.810325.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Cât va crește inflația, cursul euro și numărul de salariați. Prognoza economică, actualizată de Guvern

Publicat

Guvernul a îmbunătăţit prognoza de creştere economică din acest an de la 2,9% la 3,5%, dar a majorat rata inflaţiei de la 9,7% la 12,9%; salariul mediu creşte cu 10,4%, dar în termeni reali scade cu 1,2%; cursul rămâne stabil, la 4,95 lei/euro.

Comisia Naţională de Prognoză a îmbunătăţit estimările de creştere economică din acest an de la 2,9% la 3,5% pe fondul unei evoluţii mai bune a economiei în prima parte a anului, scrie Ziarul Financiar.

PIB-ul în valoare nominală a fost majorat la 1.372,5 miliarde de lei.

Inflaţia va creşte la 12,9% în acest an, peste estimarea anterioară de 9,7%.

Deficitul comercial, adică diferenţa dintre exporturi şi importuri, se va majora la 32,3 miliarde de euro, un nivel total nesustenabil.

Exporturile ar urma să crească la 91,1 miliarde de euro, plus 22%, în timp ce importurile ar creşte la 123,4 miliarde de euro, plus 25,5%.

Soldul contului curent, care include deficitul comercial plus surplusul înregistrat pe partea de servicii, ar urma să atingă 22 de miliarde de euro, reprezentând 7,9% din PIB.

Cursul valutar este estimat la 4,95 lei/euro, evoluţie stabilă.

Numărul mediu de salariaţi ar creşte la 5,175 milioane.

Câştigul salarial mediu brut este estimat să crească cu 10,4% până la 6.157 lei/lună, iar câştigul net va ajunge la 3.838 lei/lună.

În termeni reali, câştigul mediu salarial va avea un minus de 1,2%.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Încă o medalie de aur pentru David Popovici la Campionatul European de natație. Primul loc în finala de 200 de metri

Publicat

David Popovici a câștigat luni a două medalie de aur de la Campionatul European de Natație de la Roma. Înotătorul de 17 ani s-a impus în finala de la 200 metri liber.

Acesta a câștigat cursa cu timpul de 1,42:97 și a devenit campion european.

El a avut peste două secunde avans față de elvețianul Antonio Djakovic. Pe podium a mai urcat austriacul Felix Auboeck.

În urmă cu două zile, Popovici a câștigat medalia de aur în cursa de 100 de metri. Tot atunci, el a bătut recordul mondial și a devenit cel mai rapid înotător din lume.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Întregalde caută constructor pentru extinderea și modernizarea sediului instituției. O nouă licitație, lansată în SEAP

Publicat

Primăria comunei Întregalde caută un constructor pentru modernizarea și extinderea sediului instituției. Printr-o investiție de peste 410.000 de lei se urmărește, printre altele, reabilitarea interioară a unor încăperi, realizarea unei rampe de acces pentru persoanele cu handicap și a unei copertine. 

Primăria comunei Întregalde a lansat în 12 august o nouă licitație în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pentru execuția lucrărilor de modernizare și extindere a clădirii primăriei. Reamintim faptul că licitația anterioară, lansată în 22 iulie, a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nu au existat ofertanți.

Valoarea totală estimată a investiției este de 419.169,16 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, proiectul constă în modernizarea și extinderea sediului Primăriei Întregalde, cu scopul creeri unui cadru plăcut pentru activitățile angajaților unității administrativ teritoriale.

„Scăderea continuă a numărului de locuitori ai comunei este un factor care semnalizează necesitatea unor investiții imediate în creșterea calității vieții locuitorilor, respectiv atragerea turiștilor. O astfel de investiție este și modernizarea și extinderea clădirii primăriei comunei Întregalde, loc care poate servi întâlnirilor locuitorilor, în special al celor mai tineri, dar și un loc de primire a turiștilor, fie că au sosit cu mașinile sau cu bicicletele, care le pot lăsa în siguranță în parcarea propusă, pentru a descoperi pe jos cadrul natural și construit al comunei”, se mai precizează în caietul de sarcini.

Principalele lucrări vizează:

  • asigurarea respectării standardelor de confort, igienă și funcționalitate specifice instituțiilor publice administrative prin modernizare și extindere
  • îmbunătățirea procesului de exploatare în bune condiții a clădirii prin echiparea cu dotări necesare unei bune desfășurări a activității de administrare a teritoriului comunei
  • creșterea accesibilității persoanelor cu dizabilități la serviciile administrative prin realizarea unei rampe pentru accesul persoanelor cu handicap

Astfel, se propune modernizarea și extinderea clădirii Primăriei și reabilitarea interioară a unor încăperi.

Accesul principal la fațada sud-estică a clădirii este alcătuit mai multe trepte care vor fi acoperite de o copertină nou propusă.

În ceea ce privește accesibilizarea clădirii pentru persoanele cu handicap locomotor, se propune amenajarea unei rampe, respectiv a unei terase de legătură între cele două zone ale clădirii și montarea unei copertine cu structura din stâlpi și grinzi din lemn, care va acoperi terasa propusă.

Proiectul mai vizează înlocuirea pardoselilor, modernizarea finisajelor interioare, modernizarea tâmplăriilor interioare, montarea unui tavan fals din gips-carton și înlocuirea integrală a instalațiilor electrice.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Tichete pentru elevi 2022: când pot fi depuse cereri pentru tichetele sociale de 500 de lei și care sunt condițiile

Publicat

În anul școlar 2022-2023, elevii din familii dezavantajate pot primi tichete educaționale pe suport electronic pentru rechizite și alte materiale școlare, în valoare de 500 de lei.

Cererile pentru aceste tichete se depun la începutul anului școlar.

De aceste tichete pot beneficia copiii din categoriile amintite, din învățământul preșcolar, primar și gimnazial.

În funcție de vârsta elevului, cererile se depun fie la primărie (în cazul preșcolarilor), fie la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul (în cazul elevilor de clase primare și gimnaziu), potrivit edupedu.ro.

Într-un comunicat al Federației Naționale a Părinților se precizează că, “pentru preșcolari, cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar trebuie depuse la primărie și se întocmesc de reprezentantul familiei și se înregistrează, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la primăria comunei sau orașului / sectorului din București unde locuiește familia.

Pentru elevi (ciclul primar și ciclul gimnazial), cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se depun, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul, în termen de 5 zile de la data începerii anului școlar, adică până pe 10 septembrie 2022″.

Inspectoratele școlare vor comunica Ministerului Educației lista beneficiarilor pentru anul școlar 2022-2023 până la data de 23 septembrie 2022.

La ce pot fi folosite tichetele educaționale

Materialele școlare ce pot fi achiziționate cu aceste tichete sunt rechizite necesare frecventării școlii: articole de papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe, precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței.

Condiții pentru preșcolari

“Preșcolarii înscriși în învățământul de stat care îndeplinesc condițiile pentru obținerea sprijinului educațional acordat copiilor din familii defavorizate conform Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările și completările ulterioare.

Legea nr. 248/2015 stabilește ca fiind familii defavorizate acele familii care au venitul lunar pe membru de familie de până la de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură (de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură înseamnă 298 lei).

La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară solicitării stimulentului educațional.

Cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se înregistrează, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la primăria comunei, orașului, municipiului sau, după caz, a sectorului municipiului București în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința familia, în luna imediat următoare îndeplinirii condițiilor de acordare”, se arată în comunicatul de la Federația Națională a Părinților.

Condiții pentru elevi (clasele zero – VIII)

“Elevii înscriși în învățământul de stat, primar și gimnazial, care îndeplinesc criteriile de venit stabilite în Programul național de rechizite școlare, conform Legii nr. 126/2002.

Legea nr. 126/2002 stabilește că pot beneficia de acest sprijin elevii care se află în întreținere familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de baza minim brut pe țară (salariul minim brut în 2022 este 2.550 RON, 50% reprezintă 1.275 RON).

La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna iulie a anului în care se face solicitarea.

Cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se depun, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul, în termen de 5 zile de la data începerii anului școlar (5 septembrie pentru anul școlar 2022-2023).

Prin familie se înțelege:

  • soț, soție și copiii aflați în întreținerea acestora, care locuiesc împreună;
  • bărbatul și femeia necăsătoriți, cu copiii lor și ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc și se gospodăresc împreună, dacă aceasta se consemnează în ancheta socială;
  • persoana singură și copiii aflați în întreținerea acesteia și care locuiesc împreună cu aceasta

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax