Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia livrează direct la ușa vârstnicilor din oraș alimente și medicamente. LISTA cu produsele ce pot fi comandate


Publicat

Seniorii orașului sunt cea mai vulnerabilă categorie în fața Covid-19. Perfect conștienți de acest lucru și în concordanță totală cu noile măsuri recomandate și instituite, la nivel național, prin Ordonanța Militară 2, reprezentanții Primăriei Alba Iulia și ai partenerilor voluntari vor livra, fiecăruia dintre cei care vor solicita acest lucru pe informare.apulum.ro sau la telefoanele de urgență 0730.712722, 0799.402030, 0258.819462 (interior 9), pachete cu alimente de bază sau medicamente de care au nevoie albaiulienii în vârstă, pentru a putea trece cu bine peste perioada de izolare.

Solicitarea de sprijin se comunică de luni până vineri între orele 09.00 -13.00, pentru a putea fi onorată în aceeași zi.

Măsura este menită să îi protejeze în principal pe cetățenii în vârstă de peste 65 de ani din Alba Iulia. În „coșul” cu alimente și produse de primă necesitate structurat de echipa Primăriei Alba Iulia în colaborare cu Direcția de Asistență Socială se vor regăsi de la alimente de bază, legume și fructe până la produse de igienă personală și casnică.

Lista cu produsele ce pot fi comandate de persoanele în vârstă de peste 65 de ani (la alegere din această listă):

  • Pâine feliată franzelă feliată (2 buc.),
  • Lapte 1,5% (1 litru),
  • Apă plată (sticlă 5 litri),
  • Apă minerală (max. 2 sticle x 2,5 litri),
  • Ulei (1 litru),
  • Zahăr (1 kg),
  • Sare (max. 500 gr),
  • Făină albă (1 kg),
  • Făină mălai (1 kg),
  • Paste făinoase (1 pungă),
  • Orez (1 kg),
  • Miere (400 gr),
  • Biscuiți simpli (2 pachete),
  • Ouă (caserolă 10 buc.),
  • Caserola piept pui/carne de porc/carne tocată (1 buc.),
  • Iaurt (1 găletușă 900 gr),
  • Brânză dulce/sărată (1 pachet max. 250 gr),
  • Unt/margarină (1 pachet max. 250 gr),
  • Pate vegetal/porc/pui (2 cutii),
  • Conservă de pește (1 conservă),
  • Conservă fasole (1 cutie 250gr),
  • Cartofi (2 kg),
  • Morcovi (1 kg),
  • Ceapă (1 kg),
  • Ardei gras (500 gr),
  • Varză proaspătă (1 buc.),
  • Roșii (500 gr),
  • Castraveți (500 gr),
  • Mere (1 kg),
  • Portocale (1 kg),
  • Banane (1 kg),
  • Lămâi (1 kg),
  • Pastă de dinți (1 tub mic),
  • Săpun (1 buc),
  • Hârtie igienică (max. 10 role),
  • Detergent rufe (1 pachet),
  • Detergent vase (1 buc.),
  • Detergent de suprafețe (1 buc.)

Costul cumpărăturilor va fi de maximum 150 ron, ce urmează să fie achitați de beneficiari doar în momentul livrarii produselor direct la ușa lor, de către echipele de voluntari. Cumpărăturile vor fi făcute, la alegerea beneficiarilor fie din magazinele Agra’s, fie din magazinul Kaufland și vor fi luate în calcul cele mai bune variante de preț pentru produsele solicitate.

Medicamentele vor fi cumpărate strict în baza rețetelor pe care beneficiarii le vor pune la dispoziția voluntarilor. Medicamentele vor fi eliberate prin intermediul Farmaciei Vichi Farm.

Nu sunt solicitați bani în avans, iar decontarea se face în baza bonului fiscal în original. Echipele primăriei vor avea documente de identificare asupra lor, nu vor solicita date personale și vor face livrări doar în baza solicitării transmise la numerele de urgență disponibile.

„E mai mult decât o obligație morală a fiecăruia dintre noi să își susțină, cum și cât poate, bunicii, părinții, seniorii. Din toate studiile făcute pâna acum reiese clar că ei sunt cea mai vulnerabila categorie în fața acestui virus necunoscut și nemilos. De aceea pe ei ar trebui să îi considerăm prioritatea noastra absolută și să facem orice – repet, absolut orice – ne stă în putință pentru a-i proteja. Aceste pachete de strictă necesitate livrate la ușa lor de voluntarii noștri sunt doar un exemplu concret că ne implicăm prin toate mijloacele noastre și ale partenerilor noștri voluntari. Vârstnicii trebuie doar să înțeleagă gravitatea situației și să rămână cât mai mult în case, permanent dacă e posibil”, spune Voicu Paul, viceprimarul cu atribuții de primar al municipiului Alba Iulia.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Ministrul Muncii, către șefii ITM: „Terminați cu practicile de sunat și atenționat persoana la care vă duceți în control”

Publicat

Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, a transmis directorilor inspectoratelor teritoriale de muncă să termine cu ”practicile” de atenționat persoana la care merg în control, dar și să iasă din birouri, “din locurile comode” în care stau cu aer condiționat, și să meargă alături de echipe pe teren.

„S-a terminat cu activitatea obscură în sensul în care ştiu doar câţiva care sunt rezultatele activităţii Inspecţiei Muncii. Vor şti toţi cei pentru care de fapt muncim, adică cetăţenii acestei ţări. Rog şefii, inspectorii şefi din teritoriu, să iasă în teren alături de echipe. Şi le mai cer un lucru în încheiere, le cer să le pese. Dacă în drumul lor de acasă la serviciu văd un şantier în care se lucrează fără echipamente de protecţie să se dea jos din maşinile scumpe şi să vadă ce se întâmplă. Dacă au semnale de la oameni că există muncă nedeclarată sau că lucrează în condiţii primare, în sensul că nu li se asigură o stare minimală, decentă, pentru desfăşurarea activităţii, să le pese. Schimbaţi un pic optica oamenilor faţă de această instituţie prin propria dumneavoastră conduită. Şefii inspectoratelor teritoriale de muncă au de la mine această solicitare înainte să discutăm despre decizii structurale în această instituţie. Dacă văd că apelul meu nu este receptat de dumneavoastră în mod evident voi lua nişte decizii radicale pentru că poate este necesară o resetare a instituţiei per ansamblu, însă am încredere că acest apel este înţeles”, a declarat, sâmbătă, Violeta Alexandru, într-o conferinţă de presă.

Ea a menţionat că, începând de sâmbătă, se deschide seria comunicărilor publice cu privire la activitatea Inspecţiei Muncii, iar inspectorul general de stat al acestei instituţii, Mihai Ucă, va fi o prezenţă constantă în spaţiul public, deoarece va informa, cel puţin o dată pe săptămână, rezultatele verificărilor în care sunt implicate inspectoratele teritoriale de muncă din ţară.

Ministrul Muncii a precizat că în această dimineaţă a fost organizată o videoconferinţă cu toate autorităţile de control din ţară, pentru a cere coordonare şi mobilizare, având în vedere evoluţia îngrijorătoare a cazurilor de îmbolnăvire în acest moment.

„Dorinţa noastră nu este să determinăm închiderea unor afaceri, unor activităţi economice, pentru că suntem conştienţi că din resursele pe care le generează fiecare loc de muncă se alimentează bugetul fiecărei familii, respectiv bugetul de stat. Dorinţa noastră nu este să facem rău nimănui, dar dacă este necesar să fim mult mai prezenţi în spaţiul public şi să atragem atenţia celor care au tendinţa să neglijeze atât recomandările cât şi regulile stabilite de autorităţi o vom face”, a spus Violeta Alexandru.

Ea a menţionat că în campania naţională în care Inspecţia Muncii va juca un rol determinant, nu le va cere inspectorilor din inspectoratele teritoriale de muncă să lucreze „la normă”, ci să desfăşoare o activitate responsabilă în judeţele de care răspund.

Scopul nu este să-mi comunice mie statistici peste statistici, pentru că verific în teren, inclusiv personal, în ce măsură activitatea lor este desfăşurată riguros şi făcută cu responsabilitate în scopul prevenirii încălcării legii cu privire la măsurile de distanţare socială, cu privire la protejarea angajaţilor. De aceea le spun, nu norma mă interesează, ci activitatea serioasă, activitatea responsabilă pe care vă rog să o desfăşuraţi în comunităţile, în judeţele de care răspundeţi”, a afirmat Violeta Alexandru.

Şeful de la muncă a menţionat că ar vrea ca toţi inspectorii şefi să meargă pe teren împreună cu echipele şi să „termine cu practicile de a suna pe telefon şi atenţiona persoana” la care se duc în control.

De asemenea, ea a mai cerut verificarea agenţiilor de plasare a forţei de muncă, subliniind că şomajul tehnic rămâne un obiectiv important pentru inspectoratele teritoriale de muncă.

„Sunt cazuri de angajatori care au cerut angajaţilor lor figurând cu suspendare în contracte de muncă în Revisal să vină la serviciu. Când îi întrebăm există o sumedenie de scuze. Rolul nostru este într-adevăr să înţelegem care sunt cauzele, dar aici să fim foarte fermi pentru că acest lucru înseamnă muncă nedeclarată, înseamnă un mod de a ocoli şi de încălca legea pe care trebuie să-l sancţionăm cu fermitate”, a declarat Violeta Alexandru.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noi reguli pentru turiștii români care merg în vacanță în Grecia. Formularele pentru deplasarea terestră, suspendate până marți

Publicat

Decizie de ultimă oră pentru turiștii care vor să ajungă în Grecia. Până marți noapte a fost suspendată emiterea de formulare de călătorie pentru cei care merg în vacanță cu mașina sau cu autocarul. Prin urmare, cine a obținut formular până acum poate pleca în concediu în Grecia, cine nu, după ziua de marți.

Începând de miercuri dimineață (15 iulie, ora 06:00), e obligatorie prezentarea unui test negativ COVID la singurul punct de frontieră terestru deschis pentru intrarea turiștilor în țară, Kulata-Promachonas.

Vezi și HARTĂ: LISTA țărilor europene care au impus restricții pentru cetățenii români. În ce condiții se poate intra

Pe site-ul pus la dispoziție de autoritățile elene (https://travel.gov.gr/#/) pot completa acum formularul doar cei care merg cu avionul sau pe cale maritimă.

Autoritățile elene au precizat că testul COVID va fi necesar de miercuri, 15 iulie, de la ora 6 dimineața, și nu de marți, așa cum au anunțat inițial.

Testele trebuie să fie făcute cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea în țară, la un laborator acreditat, altfel nu vor fi luate în considerare.

Chiar și așa, autoritățile elene precizează că turiștii vor fi testați aleatoriu în continuare.

Formularul online este necesar pentru intrarea în Grecia și trebuie completat cu 24 de ore înainte de intrarea pe teritoriul țării.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O terapie anti-COVID pe bază de anticorpi ar putea ajunge pe piață anul acesta

Publicat

O terapie pe bază de anticorpi ar putea fi pusă pe piață până la sfârșitul anului, a anunțat directorul unei firme de biotehnologie care lucrează cu gigantul farmaceutic Eli Lilly, potrivit CNN.

„Ne mișcăm cu o viteză incredibilă. E ca și cum ai alerga 100 de metri în două secunde”, a spus Carl Hansen, directorul companiei AbCellera.

Compania a pornit acum două săptămâni testele clinice din faza a doua, care vor implica sute de pacienți cu COVID-19. Unii dintre aceștia vor primi tratamentul cu anticorpi în doze diferite, iar alții vor primi un placebo – o pastilă care nu are niciun efect – și apoi medicii vor compara modul în care fiecare grup reacționează la tratament.

Hansen a spus că studiul din faza 1, desfășurat pe zeci de pacienți, a arătat că medicamentul este sigur.

Pentru a dezvolta acest medicament, AbCellera a ales un anticorp „superstar” de la un pacient care s-a recuperat după COVID-19.

În doar 10 mililitri de sânge, pacientul a avut mai mult de 500 de anticorpi. Oamenii de știință l-au ales pe cel care a fost cel mai puternic în combaterea coronavirusului și a fost, de asemenea, ușor de dezvoltat, clonat și fabricat.

Hansen a spus că medicamentul ar putea ajuta alte două grupuri, în afară de pacienții infectați: cei care au fost expuși la COVID-19, dar nu au dezvoltat simptome, precum și cei cu risc ridicat de expunere, cum ar fi personalul medical.

sursa: edition.cnn.com

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Dotări noi la Colegiul Economic din Alba Iulia: Mobilier școlar și echipamente multimedia de peste 170.000 de euro. LISTA

Publicat

Primăria Alba Iulia cumpără mobilier școlar și echipamente multimedia pentru dotarea spațiilor reabilitate din clădirea Colegiului Economic Dionisie Pop Marțian (corpurile C3 și C4). Valoarea investiției este de peste 170.000 de euro. 

Primăria Alba Iulia a lansat vineri, 10 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru achiziția de dotări (mobilier școlar și echipamente multimedia) aferente spațiilor de învățământ din cadrul obiectivului „Reabilitarea și extinderea clădirii Colegiului Economic Dionisie Pop Marțian”.

Valoarea totală estimată este de 845.788,24 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, dotările prevăzute în cadrul investiției sunt de două tipuri, anume dotări cu mobilier specific învățământului preuniversitar (bănci, scaune, catedre, birouri pentru stații desktop) și dotări cu aparatură multimedia (vizualizator, display TV, multifuncționale, laptopuri, stații desktop all in one.

Lista dotări mobilier școlar:

  • set masă calculator + scaun – 120 buc.
  • set mobilier școlar elev – 504 buc.
  • masă de laborator doi elevi, blat termo-rezistent – 10 buc.
  • scaun – 30 buc.
  • catedră laborator informatică – 4 buc.
  • catedră – 19 buc.
  • dulap casetat pentru elevi sau profesori (6 casete, 2 x 3) – AB 24 buc.
  • mobilier amfiteatru, 80 de locuri, dispuse pe două coloane cu culoar între ele, pe 10 rânduri în trepte, scaune rabatabile, măsuțe fixe, două mese prezidiu – 1 buc.
  • tablă școlară triptică albă 2000 x 1200 x 40 – 24 buc.
  • suport mobil pentru tablă triptică – 1 buc.

Listă dotări echipamente multimedia:

  • display interactiv 75” – 1 buc.
  • stand TV mobil cu suport cameră multibrackets floorstand basic 180 – 1 buc.
  • videoproiector optoma X342E, XGA, 1024 x 768, 3700 lumeni – 19 buc.
  • ecran proiecție manual, perete/tavan, 200 x 200 cm – 19 buc.
  • ecran proiecție electric, perete/tavan, 200 x 200 cm – 1 buc.
  • suport tavan videoproiector – 19 buc.
  • sistem PC all in one HP, i5 9400T, 23,8”, Full HD touch, 8 GB, SSD 256 GB, Windows 10 Home – 125 buc.
  • laptop i5, 17”, SSD 500 GB – 10 buc.
  • multifuncțional inkjet Benefit Wifi, duplex, fax, A4/A3 – 1 buc.
  • multifuncțional laser monocrom, A4 – 3 buc.
  • vizualizator ELMO L-12W – 1 buc.
  • server storage – 1 buc.

Noile dotări vor fi amplasate/montate în clădirea nou reabilitată (corpurile C3 și C4) a Colegiului Economic Dionisie Pop Marțian din Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate