Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia schimbă criteriile de acordare a locuinţelor sociale. Vezi modificări în formulare şi punctaj


Publicat

În urma analizării cererilor de locuinţe sociale depuse în 2012, conform criteriilor aprobate în acelaşi an, reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au constatat lipsa unor precizări la unele criterii. Astfel, sunt propuse completări ale acestora, inclusiv cu modificările legislative în vigoare.

Potrivit raportului de specialitate ce va fi prezentat consilierilor consilierilor locali în şedinţa de marţi, s-au introdus două note la primul articol, pentru „o mai bună interpretare”. De asemenea, s-a avut în vedere acordarea unui punctaj mai mare persoanelor singure cu copil sau copii în întreţinere. Ca depunctare, s-a propus eliminarea criteriului cu privire la mijloacele de transport în funcţie de vechime şi introducerea unui criteriu cu privire la numărul mijloacelor de transport pe care le deţine solicitantul.

La evaluarea familiei se va avea în vedere definiţia familiei potrivit Legii 416 pe 2001 privind venitul minim garantat şi Legii 112/1996.

Vă prezentăm în continuare criteriile pentru repartizarea locuinţelor sociale din municipiul Alba Iulia, aferente anului 2013, cu modificările evidenţiate faţă de anul precedent:

1. Priorităţi conferite de lege:

1.1. tinerii care au vârstă de până la 35 de ani: 10 puncte

1.2. tinerii proveniţi din instituţii de ocrotire care au împlinit vârsta de 18 ani: 9 puncte

1.3 invalizii de gradul I şi persoanele cu grad de handicap grav: 8 puncte

1.4. invalizii de gradul II şi persoanele cu grad de handicap accentuat: 7 puncte

1.5. pensionarii, veteranii şi văduvele de război: 6 puncte

1.6. eroii martiri, luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei din 1989, persoanele care şi-au jertfit viaţa sau au avut de suferit în urma revoltei muncitoreşti anticomuniste de la Braşov din noiembrie 1987, persoane persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu începere de la 6 martie 1945, precum şi cele deportate în străinătate ori constituite în prizonieri: 5 puncte

1.7. alte persoane sau familii îndreptăţite:

– persoane cu vârsta cuprinsă între 35 şi 50 ani: 5 puncte

– persoane cu vârsta peste 50 ani: 1 punct

Notă:

  1. Dacă o persoană se încadrează la mai multe subpuncte de la criterul nr. 1, i se acordă un singur punctaj, respectiv punctajul cel mai mare.
  2. Pentru persoanele cu deficienţe psihice, cererea se evaluează în baza certificatului medico-legal psihiatric. În cazul persoanelor fără discernământ sau cu discernământ diminuat, cererea va fi acceptată pe lista de repartiţii cu condiţia instituirii măsurii de curatelă, până la data aprobării listei de repartiţii.

2. Domiciliul/reşedinţa

2.1. în municipiul Alba Iulia: 10 puncte

2.2. în altă localitate 1 punct

3. Locul de muncă

3.1. Cu loc de muncă în municipiul Alba Iulia şi domiciliul/reşedinţă în municipiul Alba Iulia: 10 puncte (în criteriile din 2012, 9 puncte)

3.2. Cu loc de muncă în altă localitate, dar cu domiciliul/reşedinţă în municipiul Alba Iulia: 9 puncte (anterior, erau acordate 10 puncte)

3.3. cu loc de muncă în municipiul Alba Iulia, dar fără domiciliul/reşedinţă în municipiul Alba Iulia: 1 punct

4. Venitul mediu net lunar pe membru de familie

4.1. sub salariul minim pe economie: 10 puncte

4.2. între salariul minim pe economie şi câştigul salarial mediu net lunar pe total economie: 5 puncte

4.3. sub 125 lei (anterior, 100 lei): 0 puncte

Notă: în familiile în care există persoane peste 16 ani, care nu frecventează o formă de învăţământ şi care nu realizează venituri, aceştia nu vor fi luaţi în calcul la stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie

5. Situaţia civilă actuală

5.1. a) persoană singură cu copil/ copii în întreţinere care se află în una dintre următoarele situaţii: necăsătorită, văduvă, divorţată: 10 puncte

b) căsătorită: 9 puncte (anterior, 10 puncte)

b) necăsătorită, fără copii: 5 puncte (anterior, 8 puncte)

5.2. Număr copii în întreţinere

a) 1 copil: 2 puncte

b) 2 copii: 3 puncte

c) 3 copii şi mai mulţi de 3 copii: 4 puncte

6. Condiţii de locuit

6.1 locuiesc baza unui contract de închiriere (faţă de formularea anterioară, „locuiesc în chirie, alta decât fondul de stat”): 10 puncte

6.2. locuiesc în baza unui contract de comodat: 9 puncte

6.3. locuiesc cu părinţii: 8 puncte

6.4. tolerat în spaţiu (au domiciliul/reşedinţa la locuinţa unde este tolerat): 7 puncte

6.5. locuiesc în locuinţe improvizate: 8 puncte

6.5. locuiesc temporar în unităţi de asistenţă socială (formularea anterioară, „locuiesc într-un adăpost de noapte”): 6 puncte

7. Starea de sănătate actuală: boala de care suferă solicitantul sau un alt membru al familiei necesită o cameră în plus conform O.U.G. 40/1999: 2 puncte

8. Nivelul de studii şi/sau pregătire profesională

8.1. fără studii şi fără pregătire profesională: 1 punct

8.2. cu studii generale: 2 puncte

8.3. cu studii medii şi postliceale: 3 puncte

8.4. cu studii superioare (de scurtă şi lungă durată): 6 puncte (anterior, 4 puncte)

Notă: Se va puncta ultimul nivel de studii încheiat şi atestat conform legii.

9. Vechimea cererii

Se acordă câte un punct pentru fiecare an: 1punct/an

Se depunctează cererile solicitanţilor din totalul punctelor acumulate, în următoarele situaţii:

1. Persoanele care deţin mijloace de transport (autoturisme, autoutilitare, autocamioane şi remorci, autobuze, microbuze), mai mult de unul, se depunctează astfel: 5 puncte pe mijloc de transport (anterior, erau luate în considerare vechimea până la 5 ani – 10 puncte şi vechimea între 5 şi 10 ani: 5 puncte, excepţie făcând mijlocul de transport care face obiectul activităţii de bază)

2. Persoanele care deţin terenuri, se depunctează astfel:

– până la 1000 de m.p. intravilan: 10 puncte

– peste 1000 de m.p. intravilan: 20 puncte

– alte terenuri: arabil, fâneaţă, forestier, vii, livezi, grădini

– până la 1 ha: 5 puncte

– între 1 şi 5 ha: 10 puncte

– peste 5 ha: 20 puncte

3. Se depunctează cu 10 puncte persoanele care au primit amenzi în ultimul an calendaristic

pentru comportament antisocial.

După efectuarea anchetei sociale, dacă se constată neconcordanţe între cele declarate în cerere şi evaluarea în teren, se respinge dreptul la locuinţa socială.

Foto: arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

7 Comentarii

7 Comments

  1. alexst23

    vineri, 22.02.2013 at 22:23

    se schimba regulile in timpul jocului,,joi am depus dosarul si acum citesc ca s,au schimbat regulile

  2. bbc

    vineri, 22.02.2013 at 23:29

    presupun ca urmeaza sa se dea locuinte?? unde si in ce perioada?

    • alexst23

      sâmbătă, 23.02.2013 at 09:18

      termenul de depunere sau de actualizare a fost pana in 22 feb,,mai multe nu stiu

  3. Lazar

    sâmbătă, 23.02.2013 at 14:50

    nu va faceti prea multe sperante , poate mai avem o surpriza si se schimba din nou regulile

  4. bbc

    joi, 21.03.2013 at 23:41

    oricum, dupa itemi de punctaje mie nu-mi bate rezultatul, nu stiu dupa ce sa putut calcula la ei…

  5. byby

    luni, 03.06.2013 at 14:46

    stati linistiti ca sunt prea banditi sa de-aoamenilor necajiti case….au ei oameni lor carola le dau degeaba sunt facute punctajele alea sunt facute aiurea…eu am primit garsoniera si sunt cu 2 copii mari am facut cerere ca nu o iau si ca astept repartitie la alt bloc,si cand o alta femeie a refuzat un apartament in loc sa fiu sunata sa mil de-a mie ca sunt cu copii in chirie si fara sot mai bine lau dat oamenilor lor asa ca nu mai sperati ca sperati aiurea,si unde mai puneti ca sunt crescuta si in casa de copii dar asta e mam invatat ca noi cei institutionalizatii sa fim neindreptati-ti

  6. tamas mariana

    joi, 03.10.2013 at 15:27

    sunt divortata cu 3 copiii si eu am crescut la casa de copii si sunt divortata si ma rog la dumnezeu sa ne dea si noua o locuinta sa nu mai stam prin chirii fiindca nu ne mai raman banii pt hrana se duc majoritatea pe intretinere va multumesc

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Noi categorii de pacienți, incluse pe lista de prioritate la vaccinare. Se pot imuniza și persoanele care stau la aceeași adresă

Publicat

Pacienții cu transplant sau aflați pe lista de așteptare pentru transplant au prioritate la vaccinare și nu trebuie să se programeze în platformă. Împreună cu ei se vor putea vaccina persoanele care locuiesc la aceeași adresă sau însoțitorii lor.

Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva Covid-19 a emis astăzi o instrucțiune referitoare la prioritizarea vaccinării pacienților care au fost supuși unui transplant de organe, a celor care sunt pe listele de așteptare pentru un transplant, dar și a persoanelor care locuiesc la aceeși adresă cu aceștia sau a însoțitorilor.

Pentru vaccinarea acestei categorii de bolnavi cronici împotriva Covid-19 se va utiliza produsul a cărui schemă de vaccinare se realizează în cel mai scurt interval de timp între doza 1 și doza 2, potrivit unui comunicat de presă remis de Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea (CNCAV) .

Astfel, vaccinarea împotriva Covid-19 poate fi efectuată după un consult medical prealabil înainte de transplant, în cazul pacienților aflați pe lista de așteptare pentru sau la șase luni după transplant.

Centrele de transplant întocmesc listele cu persoanele prioritare la vaccinare

„Pentru a veni prompt în sprijinul pacienților care își exprimă acordul de a fi vaccinați, centrele de transplant au obligația de a elabora listele cu persoanele care solicită vaccinarea și de a le înainta direcțiilor de sănătate publică județene, respectiv Direcției de Sănătate Publică a Municipiului București”, potrivit reprezentanților CNCAV.

Pacienții care sunt transplantați sau se află pe lista de așteptare pentru transplant pot declara pe proprie răspundere și datele persoanelor care locuiesc la același domiciliu, respectiv însoțitorii acestora, pentru ca și aceștia să fie incluși pe lista celor care solicită vaccinarea, după caz.

Direcțiile de sănătate publică județene și ce a municipiului București vor aronda persoanele de pe aceste liste la centrele de vaccinare care funcționează pe raza județului și va comunica această arondare centrelor de transplant.

Nu este necesară programarea pe platforma de vaccinare

Aceste persoane se pot imuniza în centrul de vaccinare la care sunt arondate, fără a fi necesară o programare în platforma informatică.

În acest sens, reprezentanții centrelor de transplant trebuie să informeze centrul de vaccinare cu 72 de ore înainte de data la care persoanele doresc să se vaccineze și să pună la dispoziție și lista nominală a celor care solicită vaccinarea.

În centrul de vaccinare, la efectuarea triajului medical, conform procedurilor, familia sau însițitorii vor prezenta documentul de identitate valid, care să ateste că domiciliază la aceeași adresă cu pacientul transplantat sau care se află pe lista de așteptare.

Potrivit CNCAV, centrele de vaccinare vor înregistra persoanele din această categorie de bolnavi cronici care se prezintă pentru vaccinare în Registrul electronic național de vaccinări precum și persoanele care locuiesc la aceeași adresă cu pacientul transplantat sau care se află pe lista de așteptare, corespunzător categoriei din care fac parte.

Direcțiile de sănătate publică și centrele regionale de distribuție vor fi cele care vor
asigura dozele necesare pentru vaccinarea persoanelor respective, în funcție de solicitările centrelor de vaccinare.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Acţiune de prevenire a accidentelor în Alba, în zona trecerilor la nivel cu calea ferată. Doi șoferi au rămas fără permise

Publicat

Polițiștii rutieri din județul Alba, sprijiniți de polițiștii Serviciului Transporturi, au desfășurat o acțiune ce a vizat prevenirea accidentelor în zona trecerilor la nivel cu calea ferată. Doi conducători auto au rămas fără permis.

Potrivit IPJ Alba, în zilele de 2 și 4 martie 2021, polițiștii Serviciului Rutier, ai Birourilor Rutiere Alba Iulia și Sebeș și ai Compartimentelor Rutiere Blaj, Aiud şi Ocna Mureș, sprijiniți de polițiști ai Serviciului Transporturi Alba, au organizat o acțiune ce a avut ca scop prevenirea accidentelor rutiere datorate nerespectării normelor legale privind trecerea la nivel cu calea ferată.

Cu ocazia acestei acțiuni, au fost constatate 105 abateri contravenționale, din care două de nerespectarea regulilor privind trecerea la nivel cu calea ferată. Față de doi conducători auto, pe lângă sancțiunea contravențională aplicată, a fost luată măsura suspendării permisului de conducere. Altor 5 conducători auto le-au fost suspendate permisele de conducere, pentru alte abateri de la normele legale privind circulația pe drumurile publice.

Valoarea totală a sancţiunilor aplicate a fost de 15.370 lei.

Pentru prevenirea accidentelor ce pot avea consecinţe deosebit de grave, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba recomandă tuturor conducătorilor auto să respecte regulile privind trecerea la nivel cu calea ferată.

Legislaţia rutieră sancționează acest tip de abatere cu amendă contravenţională cuprinsă între 9 şi 20 puncte amendă, iar ca măsură complementară, permisul de conducere este reţinut pe o perioadă de 90 de zile.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Colegiul Național Militar din Alba Iulia: Majoritatea elevilor confirmați COVID s-au vindecat și s-au întors la cursuri

Publicat

Reprezentanții Colegiului Național „Mihai Viteazul” Alba Iulia au anunța vineri că aproape 60 de elevi dintre cei 80, confirmați pozitiv cu virusul SARS-CoV-2, s-au vindecat și au revenit în colegiu.

Cei 58 de elevi s-au aflat timp de 14 zile în izolare la domiciliu, iar după expirarea perioadei minime de izolare au putut reveni în colectivitate, potrivit sursei citate.

Pe durata izolării, unii dintre elevii militari, cu infecție COVID-19, au resimțit simptome ușoare de boală, iar alții nu au prezentat simptome specifice, mai precizează reprezentanții Colegiului.

La revenirea în colegiu, elevii au efectuat triajul epidemiologic, au fost consultați de către medicul unității și au reintrat în programul specific de învățământ, deocamdată online.

Reamintim că, după aproape trei săptămâni de la începerea semestrului al doilea, în interiorul Colegiului, 77 de elevi erau confirmați pozitiv cu COVID-19. La acel moment, alți 164 de elevi – contacți direcți se aflau izolați în spațiile special amenajate pentru carantină, conform precizărilor Direcției Medicale a MApN.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Filmul „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, regizat de Radu Jude, a câştigat Ursul de Aur

Publicat

Conform Berlin International Film Festival, juriul a considerat ca Ursul de Aur să ajungă la un film care are „acea calitate rară și esențială a unei opere de artă durabile”.

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” a fost regizat de Radu Jude, producător fiind Ada Solomon. Pentru producătorul Ada Solomon, acesta este al doilea Urs de Aur obținut de-a lungul carierei, după „Poziția copilului” (2013), regizat de Călin Peter Netzer.

„Este un film elaborat, dar și sălbatic, inteligent și copilăresc”, a fost de părere juriul.

În 2015, Radu Jude lua Ursul de Argint pentru regia filmului „Aferim!”.

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” a fost singurul film românesc din selecția Berlinalei din acest an.

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” analizează raporturile dintre individ și societate, având ca punct de plecare urmările pe care un clip porno de amatori, încărcat de o profesoară de școală generală pe un site specializat, le provoacă în viața acesteia.

Din distribuție fac parte actorii Katia Pascariu, Claudia Ieremia, Olimpia Mălai, Nicodim Ungureanu, Alexandru Potocean, Andi Vasluianu, Alex Bogdan, Ilinca Manolache, Dana Voicu, Axinte, Adrian Enache și Ilinca Hărnuț.

Imaginea este semnată de Marius Panduru, montajul este realizat de Cătălin Cristuțiu, Dana Bunescu s-a ocupat de sound design, Cristian Niculescu a fost responsabil de scenografie, iar de costume, Cireșica Cuciuc. Producător este Ada Solomon și coproducători sunt Paul Thiltges, Adrien Chef, Jiří Konečný și Ankica Jurić Tilić.

Sursă: DigiFM

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate