Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia supune la vot proiectele depuse de cetățeni pentru dezvoltarea orașului. Cele mai apreciate vor fi finanțate


Publicat

Cetățenii din Alba Iulia pot vota începând de duminică, 1 noiembrie, propunerile de proiecte pentru dezvoltarea municipiului, depuse în cadrul primei sesiuni de bugetare participativă ce are un buget alocat de 1.000.000 de lei, cu TVA inclus.

Au fost depuse un număr de 54 de proiecte, dintre care 22 sunt dubluri, astfel că doar 32 de proiecte au fost analizate de comisa de specialitate din cadrul Primăriei. Începând cu 1 noiembrie, proiectele declarate eligibile au fost supuse votului cetățenilor.

În prima zi de votare, până la ora 19:00, cele mai apreciate proiecte erau:

  • Centru de inovare al orașului (44 voturi) – domeniul Oraș digital
  • Rugby – sănătate și educație prin sport (30 voturi) – domeniul Sport, sănătate
  • Pauza de joacă – Centru de activități în aer liber (18 voturi) – domeniul Amenajare spații publice

Proiectele pot fi votate, până în 30 noiembrie, pe site-ul bugetareparticipativa.apulum.ro.

Domenii / proiecte depuse

Amenajare spații publice (18 proiecte, 12 dubluri):

– Semnalizare pista de biciclete Catedrală – Poarta 3

– Canalizare menajeră str. Sliven

– Asfaltare

– Amenajare parcare

– Pauza de joacă – Centru de activități în aer liber

– Parc Bărăbanț

Oraș digital (2 proiecte):

– Sound & Lights Video Mapping In Cetatea Alba Carolina

– Centru de inovare al orașului

Spații verzi (1 proiect):

– Amenajare zonă de promenadă pe râul Ampoi

Educație și cultură (3 proiecte):

– Serialul albaiulian „Mă cunoașteți?”

– Salvați Școala Cartierului Bărăbanț

– Obeliscul Horea, Cloșca și Crișan, în pericol

Alei, trotuare, zone pietonale (9 proiecte, o dublură):

– Amenajare trotuar si parcare strada Targului Alba Iulia

– Ziua curățeniei

– Sisteme fotovoltaice de producere a energiei electrice pentru iluminat public

– Marcare trecere de pietoni și montare limitatoare de viteză

– Punerea in valoare a fostului traseu al Caii ferate inguste din Alba Iulia

– Trecere pietoni denivelată

– Reabilitare zona turistică

– Asfaltare str. Turnătoriei

Mobilitate, accesibilitate, siguranta circulatiei (7 proiecte, 3 dubluri):

– Planul rețelei de transport alternativ

– Crearea de infrastructura pentru stimularea economica si sociala a localității limitrofe Oarda prin turism si sport si mărirea siguranței rutiere si a accesibilității zonei

– Culoarul verde peste Mureș

– Siguranța circulației si cetățeanului care merge pe trotuar

Sport, sănătate (6 proiecte, 2 dubluri):

– Amenajare parc de agrement cu aparate fitness în aer liber în orașul Alba Iulia

– Parc pentru exercitii fizice în aer liber – promovarea sănătății comunității prin creșterea activității fizice – COMASAT CU PROIECTUL ”Aparate de fitness în aer liber”

– Rugby – sănătate și educație prin sport

– Aparate de fitness în aer liber

Turism (7 proiecte, 4 dubluri):

– Bere Artizanală

– Cetatea din Inima Transilvaniei

– La plimbare cu birja prin orașul Alba Iulia

Social (0 proiecte):

Mediu (două proiecte): 

– Panouri fotovoltaice

– Aer mai curat la Alba Iulia – amplasarea de standuri verzi pentru purificarea aerului

Reamintim faptul că numărul de proiecte finanțate va depinde de bugetele acestora și de numărul de voturi primite. De asemenea, vor putea fi finanțate unul sau mai multe proiecte. Cele mai votate proiecte vor fi implementate de Municipiul Alba Iulia începând cu anul 2021.

Calendarul este următorul:

– depunere proiecte – 1 – 30 septembrie 2020

– analiză și evaluare proiecte – 1 – 31 octombrie 2020

– etapa de vot – 1 – 30 noiembrie 2020

– afișarea proiectelor câștigătoare – 2 decembrie 2020



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

5 Comentarii

5 Comments

  1. cici1800

    duminică, 01.11.2020 at 22:47

    ar fi fost bine sa inceapa facand site-ul ala functional mai intai. Apoi mai vedem de smart city si alte povesti

  2. Adi

    duminică, 01.11.2020 at 23:43

    Smart city😀,site nefuncional

  3. Simona

    luni, 02.11.2020 at 10:40

    Ca sa votezi trebuie cont si logare.
    Proiectele prezentate in articol nu se ragasesc toate in lista de pe site.

  4. hava plesuvul

    luni, 02.11.2020 at 11:47

    Daca astea sunt propunerile cetatenesti ,se pare ca traim in 2080 si bunastarea a atins apogeul ,preocuarea fiind exclusiv pentru distractie super flu.
    Vedeti ca vin iar ploile si iar o sa dati la galeata sa scoateti apa din case su o sa inotati cu masina prin zona garii.Mai bine propuneam eu un proiect” cizme pescaresti pentru fiecare locuitor al urbei”.Bezna mintii!!
    Dar prosteala de „marketing” a primariei a fost bine gandita.

  5. pilu

    luni, 02.11.2020 at 12:24

    Ati vrut si voi sa fiti transparenti, dar esec, nimic nu merge (binenteles, in ce ati bagat bani cu nemiluita).Majoritatea proiectelor sunt de suprafata, fara un impact nemaipomenit. Numai asa pot fi tocati niste bani fara sa mai dati socoteala. Treaba de mantuiala.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Medic: Tehnologia vaccinurilor anti-COVID va putea fi folosită inclusiv pentru tratarea cancerului

Publicat

Medicul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare împotriva COVID-19, a explicat la Digi24 care este tehnologia pe baza căreia au fost dezvoltate vaccinurile aflate cel mai aproape de lansarea pe piață. El a spus că este o tehnologie revoluționară care va fi folosită în viitor și pentru tratarea altor boli, inclusiv a cancerului.

Vaccinurile dezvoltate de Moderna și Pfizer sunt pe bază de mesager ARN, care este un cod, și nu conțin virus inactivat.

Medicul a explicat că, după ce cercetătorii au obținut secvența genomică a coronavirusului SARS-CoV2, au pornit de la cunoștințele pe care le aveau deja legate de virusurile SARS și MERS. Proteina față de care se formează anticorpi protectori, existentă în virus, are un cod ARN.

„Reprezintă, dacă vreți, rețeta după care se fabrică acea proteină. Vaccinul conține de fapt acea rețetă, strict pentru acea proteină. Acest segment de ARN face parte din secvența ARN. Acest lucru a permis să avem într-un timp scurt o cantitate mare de ARN mesager care a putut fi studiat în aceste studii clinice. Este și motivul pentru care s-a putut ajunge în acest stadiu de studii de preaprobare într-un interval de câteva luni”, a spus medicul.

Valeriu Gheorghiță a precizat că odată administrat unei persoane, organismul acesteia decodifică acest mesaj și produce proteina fără să mai facă boala, însă va face anticorpi strict împotriva acestei proteine și va fi protejată față de infecția eventuală cu SARS-CoV2.

„Nu va fi finalul acestei vaccinări COVID, foarte probabil această tehnologie va fi folosită de aici înainte ani de zile pentru multe alte boli infecto-contagioase, dar și pentru terapii genice și pentru terapia în cancer și alte boli genetice. Este un salt uriaș pe care medicina l-a făcut și cred că tot acest efort conjugat al cercetării medicale furnizează rezultatele extrem de valoroase de astăzi”, a mai spus acesta.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Modificări în CODUL RUTIER: Noi reguli pentru înmatricularea și circulația tractoarelor. ITP și omologarea la RAR, obligatorii

Publicat

tractor

Legislația privind omologarea vehiculelor rutiere și eliberarea cărții de identitate în vederea admiterii în circulație pe drumurile publice din România a fost din nou modificată și completată cu noi obligații pentru proprietarii mașinilor agricole.

Este vorba, mai exact, despre Legea nr. 260 din 20.11.2020 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România.

Legislația privind circulația tractoarelor pe drumurile publice a fost completată în ultima perioadă cu noi obligații pentru proprietarii mașinilor agricole. Încadrate conform Legii 260/2020 (publicată în Monitorul Oficial pe 20 noiembrie și intrată în vigoare din 23 noiembrie) în categoria vehiculelor lente, tractoarele și combinele trebuie să fie omologate la Regia Autonomă «Registrul Auto Român».

O altă obligație mai veche, dar care acum a intrat și la verificare este cea de a avea ITP valabil pentru toate mașinile agricole în circulație pe drumurile publice.

Ordonanța nr. 78/2000 cu modificările ulterioare prevede, la articolul 1, alin. 1 că ”Vehiculele rutiere pot fi comercializate, înmatriculate sau înregistrate în România numai după omologarea și certificarea autenticității acestora, după caz, de către Regia Autonomă «Registrul Auto Român», denumită în continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”.

”Vehicul rutier lent”- categorie introdusă în lista de excepții

Deputații au introdus în lista de excepții o categorie nouă, cea a vehiculelor lente. În proiectul adoptat, vehicul rutier lent este „vehiculul antrenat de un motor încorporat şi care, constructiv, nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h”.

Conform inițiatorilor, această categorie de vehicule este tot mai prezentă este deja legiferată în alte state, incluzând soluții eco-friendly, precum și soluții de transport avansate cu vehicule electrice care reduc poluarea.

Omologarea nu este obligatorie, la acest moment pentru utilajele care au fost omologate comunitar, cele care au fost înmatriculate ultima dată într-un stat membru al Uniunii Europene și pentru cele care nu au suferit modificări constructive în raport cu datele înscrise în certificatul de înmatriculare.

În plus la acest excepții, deputații au votat marți și alte două situații excepționale. Astfel, se introduc în legislație următoarele două articole:

  • Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi achiziționate până la data de 30 aprilie 2020, aparținând categoriei T1, nivel de poluare I, echipate cu motoare a căror putere din construcție se situează între 37 și 75 kW. Aceste vehicule vor fi omologate, la cererea deținătorilor în vederea eliberării cărții de identitate, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi.”. UDMR precizează că amendamentul vizează tractoare agricole sau forestiere achiziţionate din fonduri nerambursabile şi a căror înregistrare este absolut necesară pentru a putea fi utilizate potrivit scopului pentru care au fost achiziţionate.
  • Sunt exceptate de la prevederile privind omologarea, vehiculele rutiere lente care au fost deja înmatriculate într-un stat membru al Uniunii Europene.

În lista vehiculelor lente care trebuie înmatriculate la RAR se află tractorul pe pneuri și combina agricolă pentru recoltat cereale sau furaje.

ITP obligatoriu pentru tractoare și remorci

O altă obligație în vigoare privind circulația tractoarelor este ca mașina agricolă să aibă Inspecția Tehnică Periodică valabilă.

Nu toate utilajele agricole necesită efectuarea de ITP, acest tip de verificare fiind obligatorie doar pentru utilajele care au motor sau care vin atașate unui autovehicul (tractor și remorcă) scrie agrointel.ro.

Prin urmare, plugul și semănătoarea, de exemplu, ies din discuție. Pe de altă parte, o inspecție tehnică pentru un tractor U445, de exemplu, costă 250 de lei, putând ajunge și la 1.100 de lei, în cazul tractoarelor mari.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Liceul Tehnologic din Aiud, reabilitat și dotat printr-un proiect de 15,9 milioane de lei. Turnul clădirii va deveni observator

Publicat

Reprezentanții Primăriei Aiud au semnat marți contractul de finanțare din fonduri europene privind reabilitarea și dotarea Liceului Tehnologic Aiud. Potrivit administrației locale, valoarea proiectului este de 15.915.858,86 de lei, din care contribuția proprie este de 318.293,38 de lei.

Implementarea proiectului va însemna:

  • Reabilitarea interiorului și exteriorului „Frumoasei Venețiene”;
  • Dotarea a 30 de săli de clasă cu mobilier și echipamente TIC (table interactive, imprimante, videoproiectoare, etc.)
  • Laboratorul TIC va fi dotat cu tehnologii actuale;
  • Cele trei ateliere (prelucrare mecanică, auto și electrotehnică-electronică-automatizări vor fi echipate cu aparatură modernă;
  • Turnul clădirii va deveni observator;

Unitate de tradiție a învățământului profesional și tehnic, în prezent Liceul Tehnologic Aiud are 856 de participanți în procesul de învățământ, iar prin acest proiet se instituie premisele ca Liceul să devină un etalon al învățământului profesional și tehnic din județul Alba.

Proiectul este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 10 – Îmbunătățirea infrastructurii educaționale, Prioritatea de investiții 10.1 – Investițiile în educație și formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, Obiectiv Specific 10.2 – Creșterea gradului de participare la învățământul profesional și tehnic și învățare pe tot parcursul vieții.

Termenul de implementare este 30 noiembrie 2023.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Gică Hagi, omagiu pentru Maradona: Simt o tristețe fără margini la moartea unui geniu. Cum s-au cunoscut cei doi

Publicat

Gheorghe Hagi a postat pe Facebook un mesaj emoționant după vestea morții lui Diego Armando Maradona, alături de o fotografie în care apar cei doi mari fotbaliști în timpul partidei Argentina-România, de la Campionatul Mondial din Italia, 1990.

„Este o zi de doliu pentru fotbal și pentru întreaga omenire. Simt o tristețe fără margini la moartea unui geniu care, și mai nedrept, a dispărut prea repede. Dumnezeu să-l odihnească pe unicul Diego Maradona!”, a scris Gheorghe Hagi pe Facebook.

Citește și: Legendarul Diego Armando Maradona a MURIT la vârsta de 60 de ani. Argentina, în lacrimi

„Eu l-am cunoscut în ’84, cand a jucat naționala României cu echipa celor mai buni stranieri din Spania, eram foarte tânăr atunci… la Vigo, înainte de turneul final european din Franța. S-a terminat la egalitate, el a marcat din penalty, spectaculos, avea o tehnică specială și la executarea penalty-urilor… atunci l-am cunoscut…

Avea o tehnică în regim de viteză incredibilă, dusă la perfecțiune. Un geniu pe teren! Avea putere, a condus echipe, le-a făcut să câștige, el, de unul singur, unde a jucat a tras echipa după el la victorie, mi-a plăcut ca era un luptător, avea caracter puternic, nu se ferea de contacte, îi placea foarte mult duelul și avea o viteză de gândire nativă extraordinară.

În ’90 a fost o mare provocare pentru mine. Pentru el era ceva obișnuit, era Maradona cel mare, eu eram Maradona cel mic, din Carpați și, personal, am avut o mare provocare” a declarat Gheorghe Hagi pentru Fanatik, în urmă cu trei săptămîni, la împlinirea vârstei de 60 de ani de către Maradona.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate