Administrație
Primăria Alba Iulia, un nou pas pentru asfaltarea unei străzi din cartierul Lipoveni. Proiect pentru decongestionarea traficului
Primăria Alba Iulia vrea să asfalteze o stradă de pământ aflată în cartierul Lipoveni, pentru decongestionarea traficului la intrarea în municipiu dinspre șoseaua de centură. În acest sens, administrația locală alocă peste 175.000 de lei pentru elaborarea documentațiilor și a proiectului tehnic.
Primăria Alba Iulia a lansat, pe 23 octombrie, achiziția de servicii de elaborare documentaţie tehnico-economică – faza Studiu de Fezabilitate, documentaţie tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire și organizarea execuţiei lucrărilor, proiect tehnic, caiete de sarcini și detalii de execuţie, verificare tehnică de calitate a documentaţiilor şi asistenţă tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul „Modernizare stradă cuprinsă între strada Costache Negruzzi și strada Mărășești – municipiul Alba Iulia”.
Valoarea estimată a serviciilor este de 175.630,25 de lei, fără TVA.
Potrivit temei de proiectare, proiectul urmăreşte descongestionarea traficului pe artera de intrare în municipiul Alba Iulia de pe DN 1 (șoseaua de centură). Investiția are drept scop creşterea calității vieții locuitorilor din municipiu cât și a celor care își desfăşoară activitatea în municipiu, inclusiv fluidizarea traficului.
Terenul prevăzut în proiect, aflat în cartierul Lipoveni din Alba Iulia, face parte din domeniul CNCF CFR.
În prezent, acestă stradă este de pământ cu un strat superficial de piatră spartă sau balast în grosime variabilă, asternută în decursul anilor pentru îmbunătăţirea accesului la locuinţe.
Strada nu dispune de rețele edilitare de utilităţi (reţea de apă potabilă, canalizare menajeră, gaze naturaleși iluminat stradal), iar alimentarea cu energie electrică, existentă in zonă, este aeriană. Nu există utilităţi la mai puţin de 30 m.
Totodată scurgerea apelor este haotică, acestea deversând în lungul drumului sau pe sanțuri de pământ la marginea drumului care descarcă pe terenuri virane fără construcții.
Ce prevede proiectul
Potrivit documentației, strada de legătura are o lungime de 760 de metri și o suprafață de 6.080 mp.
Proiectul va avea în vedere realizarea/reconfigurarea următoarelor capacități:
- carosabil cu lățime medie de 4-6 m pentru circulație dublu sens sau sens unic
- apele pluvialele se vor colecta prin rigole (carosabile deschise) sau scafe amplasate în zona drumului și conduse pentru descărcare în emisarele existente în zona (ravene, pâraie, podețe)
- măsuri de siguranța circulatiei specifice (marcaje, indicatoare, parapeți de protecție, parapeți direcționali etc.)
- accese la proprietăți și trotuare – dacă este cazul
- canale tehnice pentru curenți slabi – dacă este cazul
- iluminat public – dacă este cazul
„Până la solicitarea autorizației de construire pentru modernizarea străzii cuprinsă între str. Costache Negruzzi și str. Mărășești se va face dovada existenței unui drept real asupra imobilului, deținut de Municipiul Alba Iulia, care să confere dreptul de a solicita autorizația de construire”, se precizează în Certificatul de Urbanism.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Eu
joi, 24.10.2024 at 09:41
pasajul sub calea ferata trebuia facut acolo,de asta vad ca primaria nu vrea sa faca..nimic nou,cei peste 1000 din primarie mereu fac doar ce vor ei fara sa tina cont de altii.
DUCU
joi, 24.10.2024 at 13:41
DE CE NU SE FACE SENS UNIC PE MARASESTI SI PE GH. DOJA SI ESTE CEL MAI SIMPLU SI USOR . REVI FOARTE SIMPLU DE UNDE AI PLECAT
A
sâmbătă, 26.10.2024 at 09:46
au uitat sa spuna ca vor face gh doja cu exceptia riveranilor … traieste ceva goanga pe acolo …
PS se circula inainte si pe piatra pana pe gh doja … pana au facut aia scandal … trebuie sa fac si eu o cerere sa faca revolutiei cu exceptia riveranilor