Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia va avea o platformă online pentru beneficiarii de asistență socială. Licitația, lansată în SEAP

Publicat

sediu primarie drona

Benenficiarii de servicii sociale din municipiul Alba Iulia vor avea în curând la dispoziție o platformă online care va acoperi funcționalitățile oferite în mod normal de o activitate la ghișeu, respectiv informare / asistență, formulare, primire solicitări și eliberare documente cu valoare juridică. 

Astfel, solicitanții vor putea depune online documentele aferente acordării de beneficii sociale, pentru validarea electronică de către angajații Direcției de Asistență Socială, urmată de depunerea fizică a dosarelor complete. Pentru documentele tipizate se va realiza recunoașterea optică a caracterelor și precompletarea datelor în sistem (cărți de identitate, certificate de naștere). 

Primăria Alba Iulia a lansat vineri, 5 februarie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de servicii de analiză și dezvoltarea unei platforme de date deschise la nivelul UAT Alba Iulia în cadrul proiectului BI Smart Alba Iulia.

Valoarea totală estimată este de 218.600 lei, fără TVA

Potrivit caietului de sarcini, scopul sistemului informatic Asistență Socială (Direcția de Asistență Socială Alba Iulia) – ASISCOC este de a asigura un mediu informatic integrat pentru asistarea procesului de acordare a diferitelor tipuri de ajutoare sociale, facilitând gestionarea dosarelor înregistrate, generarea sumelor acordate și plata acestor sume către beneficiarii de asistență socială.

Sistemul informatic de asistență socială va gestiona dosare corespunzătoare mai multor tipuri de ajutor: ajutor social lunar, alocație complementară, alocație monoparentală, alocație nou-născuți, ajutor de încălzire (energie termică, gaze naturale, lemne, cărbuni și combustibili petrolieri), ajutor de urgență, cantină socială, asistenți personali, indemnizație pentru persoana cu handicap, sprijin financiar constituire familie, trusou nou născuți, alocație de stat, asistenți maternali, alocație lunară de plasament.

Proiectul vizează achiziționarea și implementarea unui sistem informatic integrat care să cuprindă:

1. Platformă online de servicii de interacțiune cu cetățeanul care va furniza următoarele servicii electronice:

  • fișa personală cu informații despre istoricul beneficiarilor și serviciilor sociale de care persoana a beneficiat
  • depunerea online a documentelor aferente acordării de beneficii sociale pentru validarea electronică de către angajații Direcției de Asistență Socială, urmată de depunerea fizică a dosarelor complete
  • planificarea anchetelor sociale
  • portal socio-medical – înregistrarea datelor medicale pentru persoanele aflate în monitorizare la organizații non-guvernamentale, într-un mod standardizat
  • publicare servicii ONG – oferă organizațiilor non-guvernamentale posibilitatea de a promova serviciile pe care le prestează și de a intra în legătură cu potențialii beneficiari
  • solicitare servicii ONG – permite potențialilor beneficiari să solicite înregistrarea în grupul țintă și prestarea de servicii sociale

2. Componentă de reducerea birocrației prin implementarea unui sistem de carduri pentru beneficiari

  • crearea unui sistem unic pentru identificarea persoanelor – beneficiari ai asistenței sociale
  • sistem evidențiere beneficii pe care beneficiarul le poate solicita și generare cereri precompletate
  • sistem pentru partajarea datelor între Direcția de Asistență Socială și organizații non-guvernamentale

Această componentă va permite identificarea unică a unui beneficiar de asistență socială și transferul de date între organizații. Fiecărui beneficiar de servicii/beneficii sociale îi va fi atribuit un identificator unic în baza de date ASICOC utilizată de DAS. Acest identificator va fi disponibil sub forma unui cod QR imprimat pe un card. Se va achiziționa o imprimantă carduri, trei bucăți ribon color și 1.000 de carduri PVC.

3. Componentă de facilitare acces informații publice (Open Data)

  • publicare și vizualizare seturi de date grupate pe domenii, având ca suport grafic harta orașului
  • harta socială online – harta beneficiilor sociale, în timp real, harta furnizorilor de servicii sociale, harta mobilității din cauze sociale / medicale

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax