Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Cugir: Până în 31 martie, comercianții trebuie să solicite autorizație sau acord de funcționare pentru a-și desfășura activitatea în oraș

Publicat


piata cugir
Primăria Cugir anunţă că este necesară solicitarea unei autorizaţii sau a unui acord de funcţionare în cazul comercianţilor care prestează activităţi pe raza oraşului. Actele se eliberează de către Direcţia Venituri din cadrul administraţiei locale.

Consiliul Local Cugir a aprobat un proiect de hotărâre privind completarea şi modificarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață pe raza orașului Cugir, în vigoare prin HCL nr.45/2011. Principala modificare se referă la faptul că toți cei care prestează activități comerciale pe raza orașului vor trebui să dețină Autorizaţie de funcţionare sau Acord de funcționare, emise de Primarul oraşului Cugir, prin Direcția Venituri, transmite primăria.

Până de curând aveau nevoie de autorizaţie doar agenţii economici a căror activitate era înregistrată în grupele CAEN 561 – Restaurante, 563 – Baruri și alte activități de servire a băuturilor și 932 – Alte activități recreative și distractive. De acum înainte, pe lângă aceștia, toți ceilalți comercianți, indiferent de CAEN, își vor desfășura activitatea în baza unui Acord de funcționare, ce poate fi solicitat până la 31 martie, de la Direcția Venituri.

Agenţii economici (societăţi comerciale, întreprinderi individuale, intreprinderi familiale şi persoane fizice autorizate) vor solicita Autorizaţie de funcţionare și Acord de funcționare pentru fiecare punct de lucru unde desfăşoară activitate. Nu este necesară obţinerea Autorizaţiei de funcţionare sau a Acordului de funcționare pentru sediile sociale ale agenţilor economici şi pentru sediile în care se desfăşoară exclusiv activitate de birou, fără a implica activitate cu publicul.

Taxele pentru eliberarea Autorizaţiei de funcţionare și a Acordului de funcționare sunt prevăzute în Hotărârea Consiliului Local al oraşului Cugir, privind impozitele şi taxele locale aprobate anual. Acestea se achită integral, anticipat eliberării, indiferent de perioada rămasă din anul fiscal respectiv.

Desfăşurarea de activităţi comerciale şi servicii de piaţă pe raza oraşului Cugir, fără a deţine Autorizaţie de funcţionare sau Acord de funcționare, se sancţionează cu amendă contravenţională de la 500 la 1.000 lei.

Tot cu amendă se sancționează și neavizarea pentru anul în curs a acestor documente, iar amenda este de la 300 la 500 lei.

Documentaţia necesară pentru obţinerea Autorizaţiei de funcţionare și a Acordului de funcționare este:

– cerere pentru obţinerea autorizaţiei/acordului de funcţionare şi avizare program de funcţionare;

– copie după documentele de înfiinţare şi înregistrare ale agentului economic conform legislaţiei în vigoare;

– certificatul constatator pentru punctul de lucru ce urmează a fi autorizat;

– copie după actul care atestă posesia legală a spaţiului în care se desfăşoară sau urmează să se desfăşoare activitatea (act de proprietate, contract de închiriere, contract de comodat);

– copie după actul de identitate al reprezentantului legal;

– declaraţia pe propria răspundere cu privire la deținerea tuturor avizelor/ autorizațiilor necesare pentru desfășurarea activității, conform legislației în vigoare;

– dovada achitării taxei pentru obținerea autorizației/ acordului de funcționare;

– dosar plastic.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax