Connect with us
Publicitate

Actualitate

Primăria Teiuș: anunț pentru proprietarii de spații conectate la sisteme individuale de epurare. Obligații și amenzi

primaria teius sediu

Publicat

Primăria Teiuș anunță proprietarii spațiilor conectate la sistem individual de epurare (fose septice) au obligația să îl înscrie în registrul autorității publice locale.

Termenul este de 120 de zile de la conectarea incintei la sistemul de colectare și/sau epurare a apelor uzate, prin completarea Formularului de înscriere în registrul de evidență a sistemelor individuale adecvate de colectare și epurare a apelor uzate la nivelul orașului Teiuș.

Formularul de înscriere se completează și se depune la:

  • sediul Primăriei Orașului Teiuș (str. Clujului nr. 80): de luni până joi, orele 7.30-16.00; vineri, orele 7.30 – 13.30
  • sediul Pieței Agroalimentare Teiuș (str. Barbu Lăutaru): de luni până joi, orele 7.30-16.00; vineri, orele 7.30 – 13.30
  • e-mail: primăria_orasului_teius@yahoo.com / persoana de contact: Dan DUMA (0748.417.062, 0258.851.101)

Legislația cu obligații pentru proprietari

”În conformitate cu prevederile Legii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare nr. 241/2005, racordarea utilizatorilor de apă la rețeaua de canalizare, acolo unde aceasta există, este obligatorie!

  • Art. 31 pct (14) Utilizatorii, persoane fizice sau juridice, inclusiv cei are au sisteme proprii de alimentare cu apă, au obligația de a se racorda la sistemele publice de canalizare existente sau nou-înființate, dacă aceștia nu dețin stații de epurare avansată care respectă condițiile de descărcare a apelor epurate în mediul natural.
  • Art. 39 pct (5) Constituie contravenție nerespectarea de către utilizatori a prevederilor art. 31 pct (14) și se sancționează cu amendă de la 2000 lei la 4000 lei” anunță primăria.

De asemenea, ”cetățenii care au domiciliul pe anumite străzi, localități unde nu există rețele de canalizare, până la realizarea lor, sunt obligați să colecteze apa uzată în bazine etanș vidanjabile ce sunt construite și exploatate astfel încât să nu se aducă prejudicii mediului și stării de sănătate a populației.

  • În conformitate cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 714/2022, proprietarul spațiilor conectate la sistemul individual adecvat de epurare are obligația să înscrie sistemul de epurare în registrul autorității publice locale pentru evidența unor astfel de sisteme, în termen de 120 de zile de la conectarea incintei la sistemul de colectare și/sau epurare a apelor uzate.
  • În conformitate cu legislația în vigoare, necompletarea în registrul de Evidență a Sistemelor Individuale Adecvate pentru Colectarea și Epurarea Apelor Uzate de către persoanele fizice și juridice constituie contravenție și se sancționează cu amendă.
  • Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se face de către personalul împuternicit al Gărzii Naționale de Mediu și al Inspecției Apelor din cadrul autorității de gospodărire a apelor”, se precizează în anunțul primăriei.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate