Economie
Primăriile din Alba primesc 1.546.000 lei de la Guvern. Administrațiile locale nu au depus, însă, dosarele pentru a încasa banii
Județul Alba ar urma să primească de la Guvern suma de 1.546.000 de lei, bani rezultați în urma rectificării bugetului de stat pe anul 2012. Sumele ar trebui să fie repartizate primăriilor din județ care au semnalat datorii, dar, chiar și așa, până în 10 septembrie, data finală pentru depunerea dosarelor, doar 12 primării s-au prezentat cu documentele necesare în vederea revendicării banilor (contravaloarea sumei de 313.408 lei ).
Direcţia Generală a Finanţelor Publice Alba informează contribuabilii interesaţi că, în urma rectificării bugetului de stat pe anul 2012, Guvernul a aprobat alocarea, pe judeţe, a unor sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată (TVA) pentru echilibrarea bugetelor locale şi repartizarea acestora pe unităţi administrativ-teritoriale.
Scopul alocării acestor sume este achitarea arieratelor înregistrate în contabilitatea unor unităţi administrativ-teritoriale şi instituţii publice finanţate integral din bugetele locale din subordinea acestora, rezultate din relaţii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrări, inclusiv cu operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, precum şi a sumelor datorate şi neachitate de unităţile administrativ-teritoriale operatorilor economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat.
Suma totală alocată judeţului Alba este de 1.546.000 lei
Termenul limită de depunere a dosarelor cu documentaţia necesară, de către primăriile din judeţul Alba care au obligaţii de plată către diverşi operatori economici, a fost 10.09.2012, ora 16. DGFP Alba informează că până la data de 10 septembrie inclusiv, au fost depuse 12 cereri de către primăriile din judeţul Alba, însoţite de documentaţia aferentă, pentru suma totală de 313.408 lei, după cum urmează:
-
NR. CRT DENUMIREA UNITĂŢII ADMINISTRATIV-TERITORIALE (PRIMĂRIA) SUMA APROBATĂ (LEI) 1. Comuna RIMETEA 34.414 2. Oraşul ZLATNA (3 cereri) 29.312 3. Comuna OHABA 30.600 4. Comuna ARIEŞENI 19.477 5. Oraşul CÎMPENI 9.482 6. Comuna ALBAC 61.904 7. Comuna ALMAŞU MARE 52.711 8. Comuna RÎMEŢ 25.327 9. Comuna GÎRDA 41.547 10. Comuna IGHIU 8.634 TOTAL 313.408
În termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea sumelor de către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, unităţile administrativ-teritoriale au obligaţia de a prezenta unităţilor Trezoreriei Statului la care aceştia îşi au conturile deschise următoarele documente:
– bugetele locale majorate cu sumele repartizate;
– cererile pentru deschiderea de credite bugetare şi dispoziţiile bugetare de repartizare a creditelor bugetare, aferente cheltuielilor bugetare privind stingerea obligaţiilor fiscale restante;
– ordinele de plată prin care acestea achită la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale obligaţiile fiscale aparţinând operatorilor economici întocmite de unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile publice finanţate integral de bugetul local din subordinea acestora.
Baza legală: Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 614/ 27.08.2012; Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finanţelor Publice nr. 1.152/2012 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (3) – (18) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 627/31.08.2012.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News