Connect with us
Advertisement

Eveniment

Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani a finalizat testele. Când urmează să ajungă în țară

Publicat

Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani a finalizat testele statice la fabrica din Katowice din Polonia şi a fost pregătit pentru livrarea în ţară în cursul săptămânii viitoare. Acesta este primul tren electric inter-regional din setul de 37 de rame electrice, produse de Alstom, care urmează să circule pe rute care vor tranzita și județul Alba. 

De altfel, acesta este şi primul tren cumpărat după trecerea a 40 de ani de la achiziţia de către România a ultimului tren electric.

„Primul tren electric RE-IR, din cadrul contractului semnat de ARF cu Alstom în 2022 pentru achiziţionarea a 37 de trenuri electrice destinate serviciilor de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs, a finalizat testele statice la fabrica din Katowice şi toate unităţile au fost asamblate în trenul pregătit pentru livrarea către România săptămâna viitoare”, a declarat, miercuri, pentru Agerpres, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.

El a precizat că în aceste zile se finalizează şi colantarea exterioară, pentru a putea începe pregătirea finală în vederea expedierii din fabrică.

„Trenul ajunge la Bucureşti la începutul lunii decembrie şi va fi verificat în vederea livrării şi, ulterior, autorizării, în vederea punerii în circulaţie cu călători. Pentru verificări, se vor aloca trase (parcursuri) pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri”, a adăugat Roşeanu.

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale ţării.

De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt:

  • Bucureşti Nord – Constanţa,
  • Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara,
  • Bucureşti Nord – Braşov – Cluj,
  • Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj,
  • Bucureşti Nord – Braşov,
  • Bucureşti Nord – Iaşi,
  • Bucureşti Nord – Suceava,
  • Bucureşti Nord – Galaţi,
  • Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria,
  • Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad,
  • Cluj – Timişoara,
  • Cluj – Suceava – Iaşi.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA

Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile (85%) și de la bugetul de stat (15%).

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement