Connect with us
Advertisement

Economie

Probleme de funcționare ale platformelor SEAP și Ghișeul.ro. Precizări de la Autoritatea pentru Digitalizarea României

Publicat

Probleme de funcționare ale platformelor SEAP și Ghișeul.ro. Precizări de la Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) face precizări în contextul întreruperii serviciilor furnizate de platformele ADR, SEAP, PCUE, SIAE și GHIȘEUL.RO.

Platforma Ghișeul.ro, Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), Punctul de Contact Unic Electronic (PCUE) și Sistemul Informatic de Atribuire Electronică în Transporturi (SIAE), aflate în gestionarea ADR, au devenit indisponibile de marți dimineață.

”Procesul de remediere a defecțiunilor apărute, ca urmare a problemelor din rețeaua publică electrică din dimineața zilei de 11 februarie, necesită un timp mai mare decât cel estimat inițial.

Experții Autorității pentru Digitalizarea României sunt implicați în soluționarea problemelor, termenul pentru reluarea funcționalităților fiind azi, începând cu ora 18.00.

Subliniem faptul că sistemele (datele/fișierele) nu sunt afectate, dar prezentarea lor în Internet depinde de procesul de restaurare.

Timp estimat pentru reluarea activității – ora 18:00”, a anunțat ADR.

Anterior, Autoritatea preciza că ”acest incident reprezintă o nouă dovadă că decizia de accelerare a procesului de migrare a sistemelor informatice în infrastructuri sigure și scalabile de tip cloud este una corectă și necesară. Autoritatea pentru Digitalizarea României prioritizează acest proces, 2025 fiind anul migrării în cloud”.

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a lansat miercuri o licitație pentru migrarea în cloudul privat guvernamental a minim 30 de sisteme ori aplicații IT prin care statul furnizează servicii digitale către cetățeni. Investiția dispune de o finanțare de 180 milioane de euro din PNRR, iar migrarea sistemelor IT trebuie făcută până în luna iunie a anului 2026, notează economedia.ro

Proceduri de achiziții publice amânate

Mai multe proceduri de achiziții publice au fost amânate din cauza nefuncționării platformei.

„Având în vedere inconsistențele din data de 11.02.2025 ale infrastructurii tehnice de la sediul secundar al Autorității pentru Digitalizarea României din strada Italiană nr. 22, vă informăm că, pentru respectarea principiului tratamentului egal și asigurarea nerestricționată a accesului la procedurile de achiziție publică, toate procedurile online cu data limită de depunere 11-12.02.2025 ora 15:00, precum și fazele finale de licitație electronică cu date limită de depunere 11.-12.02.2025 ora 16:00, se amână pentru data de 13.02.2025, la aceleași ore de închidere”, a transmis ADR.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement