Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Probleme de funcționare la sistemul informatic CNAS. Minister: este suprasolicitată platforma

Publicat

card sanatate

Platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncționalităţi în ultimele trei zile, iar, din analizele de până acum, una dintre cauze o reprezintă suprasolicitarea PIAS, fiind o perioadă când furnizorii încarcă în platformă raportările lunare.

Potrivit unui comunicat transmis vineri de Ministerul Sănătății, în ultimele 3 zile, platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncționalităţi. Nu toate au fost rezolvate, astfel că şi vineri există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare.

„CNAS, împreună cu partenerii care asigură mentenanță PIAS, fac eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situației”, transmit reprezentanții MS.

Din analizele efectuate până în prezent asupra platformei, una dintre cauze o reprezintă suprasolicitarea PIAS, dat fiind că în această perioadă o parte dintre furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări încarcă în platformă raportările lunare, spun cei din Minister.

„Pe de altă parte, sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite.

CNAS a inițiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Pe termen scurt, până la remedierea situației, specialiştii IT din cadrul CNAS încearcă să intervină cu soluții punctuale la problemele sesizate de furnizori pe adresa pe care o au la dispoziție: suport.siui@casan.ro”, adaugă MS.

Până la remedierea în totalitate a disfuncţionalităţilor, furnizorii de servicii medicale care nu își pot desfășura activitatea în modul online vor introduce serviciile acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere.

„Ne cerem scuze pacienților şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru a rezolva punctual această situație. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

sursă: Mediafax

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ABRUD

Lucrări de modernizare la Centrul de Îngrijire și Asistență pentru persoanele cu dizabilități Abrud. Se cere finanțare PNRR

Publicat

Două clădiri ale Centrului de Îngrijire și Asistență pentru persoanele adulte cu dizabilități Abrud ar urma să intre în modernizare. Consiliul Județean pregătește depunerea documentației pentru finanțare prin PNRR.

Proiectul ”Reabilitare, amenajare, modernizare si reautorizare PSI la CIA Abrud”, pentru care se va solicita finanțare prin PNRR are o valoare totală eligibilă de 12.988.937,77 lei (fără TVA), din care:

  • lucrări conexe 6.909.009,45 lei (fără TVA)
  • lucrări de renovare moderată în cuantum de 6.079.928,32 lei (fără TVA).

Pot rezulta cheltuieli neeligibile, neacoperite prin Planul Național de Redresare și Reziliență, care vor fi suportate din bugetul Judeţului Alba.

Pentru implementarea proiectului se va încheia un Acord de parteneriat între CJ Alba (solicitant) și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba (partener).

Ce clădiri vor fi modernizate

Corpurile de clădire propuse pentru reabilitarea energetică și lucrări conexe au făcut parte dintr-un ansamblu de imobile, în suprafață totală de 10.447 mp.

Acestea au fost separate în trei parcele, cu destinația ”curți-construcții” (de 1004 mp, 4213 mp, respective 5.230 mp), cu numere cadastrale distincte, toate aflate în proprietatea CJ Alba – domeniu public.

Obiectul de investiție îl reprezintă Lotul nr. 2 în suprafață totală de 4213 mp, compus din teren și clădirile:

  • C1: spălătorie + centrală termică (parter) –  335 mp
  • C2: depozit combustibil – P – 17 mp
  • C3: Cămin de abilitare și reabilitare persoane cu dizabilități / cămin școală (parter + 3)- ce face obiectul propunerii de finanțare prin PNRR, suprafață construită desfășurată 2472 mp

Corpurile de clădire C1 și C3 în suprafață construită desfășurată totală de 2807 mp, necesită intervenții prin lucrări conexe și de renovare moderată.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Trusa medicală, triunghiul reflectorizant și extinctorul nu vor mai fi obligatorii la motociclete. Amendamente aprobate în Senat

Publicat

foto: motociclism.ro

Senatul României a adoptat o propunere legislativă de completare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, propunere prin care conducătorii de mopede şi motociclete nu mai sunt obligaţi să aibă asupra lor trusa de prim-ajutor, două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu omologate.

Iniţiatorii propunerii legislative au aprecuat ca fiind „îngrijorător” faptul că legea română lasă loc la interpretare, obligând şi şoferii de mopede şi motociclete să se echipeze cu extinctor triunghiuri şi trusă de prim ajutor.

Iniţiatorii amintesc, în expunerea de motive, cazul unui echipaj de poliţie din judeţul Cluj, care folosea acest tip de amendă ca pedeapsă pentru motocicliştii asupra cărora nu se putea reţine o altă ilegalitate.

Modificările complete din lege pot fi consultate AICI

Conform proiectului de act normativ amendat de Senat, iniţiat de un grup de parlamentari preponderent USR, art 8 al OUG 195/2002 stipulează că „pentru a fi conduse pe drumurile publice autovehiculele, cu excepţia celor din categoria AM, A1, A2 şi A, tractoarele agricole sau forestiere şi tramvaiele trebuie să fie dotate cu trusă medicală de prim ajutor două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu omologate”.

„Beneficiile pe care o obligarea şoferilor de motociclete şi mopede de a avea asupra lor triunghiul reflectorizante, trusă de prim ajutor şi extinctor este una lipsită de utilitate şi poate avea un impact negativ asupra cetăţenilor care se încadrează în această categorie”, se mai arată în expunerea de motive a propunerii legislative.

Vehicule exceptate de la deținerea trusei de prim ajutor, tiunghi reflectorizant și extinctor:

  • categoria AM – pentru vehicule cu două și cu trei roți, având o viteză maximă proiectată care nu depășește 45 km/h, precum și pentru cvadriciclurile ușoare;
  • categoria A1 – pentru motociclete ușoare cu capacitate cilindrică maximă de 125 de centimetri cubi și cu puterea nominală mai mică de 11 kW;
  • categoria A2 – pentru motociclete cu puterea nominală mai mică de 35 kW;
  • categoria A – pentru motociclete grele, fără restricții în ceea ce privește puterea.

În prezent, persoanele care conduc un autovehicul care nu este echipat cu trusa medicală, triunghiuri reflectorizante și stingător pentru incendii, pot primi amenzi între 580 și 725 de lei, conform Codului rutier actual. Dacă proiectul de lege va fi adoptat, cei care circulă cu mopede și motociclete vor scăpa de aceste amenzi.

Modificările se vor aplica doar după ce proiectul de lege va trece Camera Deputaților, va fi promulgat de către șeful statului și publicat în Monitorul Oficial.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, care este for decizional în acest caz de modificare a OUG 195/2002.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

UDMR vrea să schimbe legea pentru obținerea permisului auto: la proba practică, polițiștii sa fie înlocuiți cu examinatori civil

Publicat

scoala soferi

UDMR vrea sa modifice legislația care reglementează examinarea pentru obținerea permisului auto astfel încât examinatorii să nu mai fie din polițiști din cadrul MAI ci examinatori civili. Demersul UDMR ar putea crea chiar și o nouă profesie: cea de examinator auto.

Unul dintre inițiatorii proiectului de lege deputatul UDMR de Sibiu Benedek Zacharie  a explicat pentru turnulsfatului.ro noile modificări propuse.

Examinator civil pentru examenul auto

Astfel, viitorul examinator civil auto ar trebui să aibă peste 23 de ani, să nu fi avut permisul de conducere anulat, să fie apt medical și psihologic, să nu dețină o funcție la vreo școală de șoferi, să urmeze un curs de formare profesională și să treacă un examen. În plus, se mai solicită că aibă cel puțin 5 ani vechime de conducător auto la categoria unde urmează să fie examinator.

”Dezvăluirile periodice din presa românească despre corupția din sistem ridică semne de întrebare asupra statutului examinatorilor, așa cum această profesie este practicată în multe state membre.

Regula examinării candidaților de către cadre ale Ministerului Afacerilor Interne este specifică statelor din fostul bloc comunist și reprezintă o rămășiță a modului în care statul asigură controlul absolut în toate domeniile”, susține Benedek în expunerea de motive ce însoțește proiectul de lege.

”Obținerea unui permis de conducere în România continuă să fie un demers greoi, iar cazurile de corupție din ultimii ani au dezvăluit problemele unui sistem lipsit de echilibru și control reciproc”, mai spune deputatul. ”Soluțiile legislative propuse sunt menite să aducă un plus de transparență actualului sistem”

Proba teoretica rămâne la MAI

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor ar continua să rămână, însă doar ca entitate de testare pentru proba teoretică de verificare a cunoștințelor, de emitere a permiselor de conducere și de evidență a acestora.

Același serviciu ar urma să acorde avizul pentru viitorii examinatori auto.

De asemenea, se propune în proiectul de lege ca instructorul auto să fie prezent în mașină, alături de examinator pe perioada de desfășurare a examenului practic.

”Măsura este menită să reducă gradul de intimidare resimțit de candidați și să demonstreze cu adevărat dacă și-au însușit cunoștințele și aptitudinile necesare pentru a conduce autovehicule în condiții de siguranță pe drumurile publice”, mai spune Benedek.

Totodată, noua lege ar permite libertatea candidaților de a alege centre de examinare diferite pentru cele două probe ale examenului, în funcție de domiciliul și sau reședința de facto a acestora.

”Soluțiile legislative propuse sunt menite să aducă un plus de transparență actualului sistem, să înlesenască procedurile administrative de obținere a permisului de conducere fără a face rabat de la calitatea sistemului de inițiere și pregătire a candidaților la obținerea unui permis de conducere”, mai precizează Benedek Zacharie.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Agenții care fac masteratul la Academia de Poliție vor primi salariu pe durata cursurilor. În ce condiții vor da banii înapoi

Publicat

Agenții de poliție care vor urma programul de master din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, vor primi salariu pe durata cursurilor, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență.

Potrivit unui comunicat al Ministerului de Interne, în vederea reducerii deficitului de personal a fost operaționalizat la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“, începând cu acest an universitar, programul de master profesional, ca formă de pregătire inițială a ofițerilor de poliție.

În urma susținerii concursului de admitere, aproximativ 90% dintre participanți sunt agenți de poliție încadrați în unități ale MAI.

„Având în vedere această situație, la nivelul structurilor de specialitate a fost realizată o analiză în scopul identificării soluțiilor de reglementare pentru gestionarea corespunzătoare a raporturilor de serviciu ale acestora, ținând cont de faptul că participarea la programul de master profesional presupune prezența obligatorie în instituția de învățământ pe toată durata lui”, se arată în comunicat.

Conducerea MAI anunță că a fost elaborat un proiect de Ordonanță de Urgență care să modifice Statutul Polițistului, fiind reglementată astfel posibilitatea frecventării acestor cursuri cu scoatere de la locul de muncă, cu acordarea drepturilor bănești prevăzute de Legea salarizării pentru asemenea situații.

La final, absolvenții vor fi încadrați în funcție de nevoi, cu obligația să-și desfășoare activitatea pentru o perioadă de 5 ani în cadrul inspectoratelor județene de poliție, respectiv Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, unde au fost repartizați după absolvire.

Nerespectarea angajamentului atrage obligația restituirii cheltuielilor efectuate în total pe timpul școlarizării, inclusiv a drepturilor financiare acordate pe perioada cursurilor cu scoatere de la locul de muncă, arată ministerul.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax