Connect with us
Publicitate

Actualitate

Problemele comunelor din județul Alba, pe masa Guvernului. Vezi ce revendică reprezentanții Filialei Alba a Asociației Comunelor

Publicat

În perioada 17-20 februarie, va avea loc la București cea de-a XVI-a sesiune ordinară a Adunării generale a Asociației Comunelor din România, cea mai puternică structură asociativă de acest gen din România. Gheorghe Damian, primarul comunei Ciugud și președintele Filialei Județene Alba a Asociației Comunelor din România a transmis, printr-un comunicat de presă, o serie de revendicări, ce vor fi puse în dicuție la București.

Vă prezentăm comunicatul:

„Având în vedere importanța prezentării problemelor cu care se confruntă comunele din județul Alba ca urmare a unor grave sincope în procesul de descentralizare, precum și a diminuării capacității administrative a autorităților administrațiilor publice locale, apreciind importanța dezvoltării satului românesc ca sat European și, implicit, a creșterii capacității administrative a acestora, primarii din Filiala Județeană Alba a Asociației Comunelor din România vor cere guvernanților rezolvarea urgentă a problemelor cu care se confruntă.

În acest sens Consiliul director al Filialei Județene Alba a ACoR a organizat în data de 31 ianuarie 2013 la primăria comunei Bistra întâlnire cu primarii comunelor din zona munților Apuseni, iar în 5 februarie 2013 la Alba Iulia a avut loc întâlnirea cu primarii comunelor din restul județului. Principalele probleme identificate de primarii de comune din județul Alba sunt:

– Realizarea urgentă a cadastrului general de către Agenția Națională de Cadastru și publicitate Imobiliară; acest lucru ar duce la posibilitatea intabulării direct de pe titlul de proprietate a terenurilor de către Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară, fără ca proprietarul să mai fie nevoit să cheltuie o groază de bani pentru plata experților și altor taxe.

– Deblocarea posturilor din administrația publică locală de căre Ministerul Administrației; pornind de la principiul descentralizării și autonomiei locale, nu putem să fim eficienți și să avem pretenția unui act administrative de calitate atâta timp cât avem primării care funcționează cu patru angajați.

– Imposibilitatea achiziționării de tehnică de calcul și alte obiecte de inventar; trăim în era informaticii, or, este inadmisibil ca în condițiile în care la primărie ți se strică un calculator sau o imprimantă, să nu ai voie să le înlocuiești, fiind nevoiți de multe ori să se lucreze cu calculatoarele personale.

– Rezolvarea urgentă de către Ministerul Agriculturii împreună cu Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit a problemelor cu care se confruntă comunele în implementarea proiectelor cu finențare europeană pe Măsurile 322 și 125, dar și pe Axa LEADER și amintim aici procedurile greoaie și de lungă durată pentru achiziții; asigurarea de către Trezoreria Națională de credite nepurtătoare de dobânzi și comisioane pentru asigurarea TVA-ului și a cheltuielilor neeligibile, știut fiind faptul că bugetele comunelor nu au de unde să suporte aceste sume; mărirea numărului de specialiști din OJPDRP și CRPDRP. Lipsa personalului din aceste două instituții face ca perioada de implementare a unui proiect să fie prelungită nejustificat.

– La întocmirea proiectelor și a documentației de finanțare, primăriile să fie scutite de plata avizelor până la semnarea contractului de finanțare.

– Îngrădirea consumului de carburant (75 l/lună), face ca un primar care are treabă la București la începutul lunii să fie nevoit să aștepte în capitală până luna următoare ca să se poată întoarce acasă.

– Abrogarea legii 333/2003 care obligă primarii să organizeze paza comunală, ca pe vremea „odiosului”, când era pus țăranul cu bâta să-l păzească pe milițian. În aceste vremuri, când infractorii sunt greu de prins cu mașini dotate corespunzător este greu de crezut că poate fi prins de un cetățean venit poate de la schimbul doi obosit. Oricum există pentru comunele cu buget mai generos legea Poliției Locale, însă pentru restul considerăm mult mai eficient un program național desfășurat în parteneriat cu Poliția prin care fiecare comună să fie supravegheată video.

– Asigurarea egalității de tratament juridic referitor la migrația politică prin stabilirea de sancțiuni similare pentru demnitari fie ei parlamentari sau aleși locali”.

„Pot spune cu reală satisfacție că atât întâlnirea de la Bistra cât și cea de la Alba Iulia au fost cu adevărat întâlniri de lucru în care, pe lângă problemele pe care le-am strâns de la fiecare coleg, au avut loc și schimburi de bune practici. Am convingerea că problemele cu care mergem la București își vor găsi rezolvarea la nivel de guvern, astefel încât îmbunătățirea actului administrativ și dezvoltarea satului românesc să fie una sănătoasă”, susține Gheorghe Damian, președintele Filialei Județene Alba a Asociației Comunelor din România.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate