Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Procedură pentru persoanele păgubite în cazul accidentelor cu autor necunoscut. CUM pot obţine datele șoferului vinovat


Publicat

accident rca

Persoanele păgubite în cazul accidentelor cu autor necunoscut pot să obțină, de la Fondul de protecție a victimelor străzii (FPVS), date despre vehiculul sau șoferul responsabil de producerea incidentului. Potrivit prevederilor legale, păbubiții trebuie să urmeze o procedură simplă.

În baza legii, persoanele păgubite în urma unui accident auto pot obține datele vehiculului sau ale șoferului responsabil de producerea incidentului, prin transmiterea unei solicitări către FPVS, potrivit Ordinului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1 /2008.

Procedura a fost introdusă la nivel european pentru a permite păgubiților să afle cu ușurință denumirea asiguratorului răspunzător de vehiculul implicat în accident. În același timp, regulile permit aflarea identității șoferului responsabil de producerea accidentului atunci când, de exemplu, despăgubirile pot fi obținute doar de la acesta (când lipsește asigurarea sau când prejudiciul depășeste suma asigurată).

Fondul este constituit de către toți asiguratorii autorizați să încheie asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), iar atribuțiile sale sunt atât de organism de plată și de compensare, cât și de centru de informare.

Potrivit informațiilor publicate pe siteul Autorității de Suraveghere Financiară persoanele prejudiciate prin accidente de vehicule neasigurate pentru riscuri de răspundere civilă sau produse de autori neidentificaţi se pot adresa Fondului de Protecție a Victimelor Străzii (FPVS) pentru plata despăgubirilor.

FPVS este o asociaţie cu personalitate juridică distinctă, înfiinţată în anul 2006, având ca membri toate societăţile de asigurare care practică asigurarea obligatorie de răspundere civilă a autovehiculelor (RCA). 

Atribuţiile FPVS, consacrate în Directivele europene şi preluate în legislaţia internă prin norme emise de CSA, sunt următoarele:
• organism de plată a despăgubirilor către persoanele prejudiciate prin accidente de vehicule neasigurate pentru riscuri de răspundere civilă sau cu autori neidentificaţi;
• centru de informare;
• organism de compensare.

Acest organism este creat şi funcţionează în toate statele membre ale Spaţiului Economic European şi în Elveţia şi este denumit fond de garantare. În România, la fel ca și în Italia, acest organism este denumit Fond de Protecţie a Victimelor Străzii.

În calitate de Organism de plată a despăgubirilor, FPVS este destinat plăţilor de despăgubiri pentru vătămări corporale sau decese, dacă autorul a rămas neidentificat, respectiv plăţilor de despăgubiri pentru avarierea ori distrugerea de bunuri şi vătămări corporale sau decese, dacă vehiculul, respectiv tramvaiul, a fost neasigurat.

FONDUL DE PROTECŢIE A VICTIMELOR STRĂZII

Str. Vasile Lascăr 40-40 bis, et. 5, RO – 020502, sector 2, Bucureşti
Tel: 0213001880; 0318053406; 0318053407
Fax: 0213123182

Fondul de protecție a victimelor străzii poate să furnizeze, la cerere, următoarele date:

– numele și adresa societății de asigurare a vehiculului;

– numele și adresa reprezentantului de despăgubiri al societății de asigurare a vehiculului în statul de reședință al persoanei păgubite;

– numărul poliței de asigurare;

– numele și adresa organismului autorizat să primească și să soluționeze cererile de despăgubire în statul de reședință al persoanei păgubite, pentru vehiculele vinovate de producerea accidentului sau proprietarii acestora, în cazul în care beneficiază de scutire de la obligativitatea încheierii poliței RCA.

FPVS poate să furnizeze tot la cerere, dacă păgubiții fac dovada existenței unui  interes legitim, numele și adresa proprietarului, ale conducătorului obișnuit sau ale utilizatorului vehiculului vinovat de producerea accidentului.

Pentru solicitarea datelor vehiculului, cererea poate fi formulată în limba română, engleză, franceză sau germană, iar aceasta poate fi transmisă FPVS prin telefon, fax sau e-mail. Potrivit Ordinului CSA nr. 1/2008, ”în solicitare se vor indica numărul de înmatriculare al vehiculului vinovat de producerea accidentului, precum și orice alte informații care să permită identificarea statului în care acesta are locul obișnuit de stationare, data și locul producerii accidentului, statul de rezidență al persoanei/persoanelor prejudiciate”.

Pentru datele proprietarului, ale șoferului obișnuit sau ale celui vinovat de accident, cererea trebuie transmisă numai prin poștă. „În solicitare se vor indica numărul de înmatriculare al vehiculului vinovat de producerea accidentului, precum și orice alte informații care să permită identificarea statului în care acesta are locul obișnuit de staționare, data și locul producerii accidentului, statul de rezidență al persoanei/persoanelor prejudiciate, precum și dovada interesului legitim al acestora pentru obținerea informațiilor solicitate”, se mai arată în actul normativ precizat.

Informațiile sunt transmise solicitantului, după caz, prin fax, e-mail, telefon sau poștă, în română, engleză, franceză sau germană. Dacă datele pot fi accesate direct de către FPVS, acestea sunt furnizate de îndată. În caz contrar, Fondul informează solicitantul cu privire la acest lucru în maximum 14 zile și apoi începe o investigație ale cărei rezultate sunt comunicate imediat ce sunt obținute.

FPVS trebuie să furnizeze datele solicitate de păgubiți, conform normelor CSA, în oricare dintre următoarele situații:

– accidentul a fost produs în România de către un vehicul care are locul obișnuit de staționare în România și partea sau părțile păgubite sunt persoane fizice, juridice ori rezidenți din România sau din statele Spațiului Economic European;

– accidentul a fost produs într-un stat al cărui Birou național a aderat la Sistemul Carte Verde, altul decât România, de către un vehicul care are locul obișnuit de staționare în România și persoanele păgubite sunt persoane fizice sau juridice române ori rezidenți din România sau din statele Spațiului Economic European;

– accidentul a fost produs într-un stat al cărui Birou național a aderat la Sistemul Carte Verde, altul decât România, de către un vehicul dintr-un stat din Spațiul Economic European și persoanele păgubite sunt persoane fizice sau juridice române ori rezidenți din România.

Asigurarea vehiculelor se face doar prin intermediul unei polițe RCA. Cu ajutorul acestui document se pot obține despăgubiri pentru daunele și/sau pentru decesul/vătămările corporale suferite în urma unui accident auto. Potrivit Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 23/2014, la încheierea unei asigurări, asiguratorul este obligat să emită polita RCA, vinieta și documentul internațional de asigurare.

Pentru vehiculele înmatriculate/înregistrate în România, asigurarea obligatorie RCA se încheie pe perioada determinată, anual sau semestrial, iar polița trebuie să includă o serie de informații obligatorii. „Polița de asigurare RCA conține în mod obligatoriu informații despre părțile implicate în contract, perioada de valabilitate a asigurării, limitele maxime de despăgubire stabilite de asigurator, prima de asigurare, comisionul de intermediere sau cheltuiala medie de achiziție directă, clasa bonus-malus și numărul de înmatriculare/înregistrare ori numărul de identificare al vehiculului, precum și statele în care acest document are valabilitate”, scrie în actul normativ.

Dăca un accident auto se produce în perioada de valabilitate a poliței RCA, despăgubirile bănești se acordă pentru:

– vătămări corporale/deces, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial;

– pagube materiale;

– pagube reprezentând consecința lipsei de folosință a vehiculului avariat;

– cheltuieli de judecată făcute de persoana păgubită.

Zece societăți sunt asigurate de ASF, în prezent, să încheie polițe RCA. Acestea sunt Allianz-Țiriac, Generali, Asigurarea Românească – Asirom, Euroins, Astra, Omniasig, Carpatica, Groupama, Uniqa și City.

Polițele RCA pot fi verificate online cu ajutorul unei baze de date online puse la dispoziție de ASF.

Printr-o decizie publicată în 2010 în Monitorul Oficial, Înalta Curte de Casatie și Justitie (ICCJ) a stabilit că, în cadrul proceselor penale, FPVS poate fi obligat singur la plata daunelor rezultate în urma accidentelor de vehicule neasigurate.

Potrivit Deciziei ICCJ nr. 3/2010 „în procesul penal, Fondul de protecție a victimelor străzii are calitatea de parte responsabilă civilmente și poate fi obligat singur, iar nu în solidar cu inculpatul, la plata despăgubirilor civile către persoanele păgubite prin accidente de vehicule neasigurate”. Documentul este obligatoriu pentru toate instanțele de la momentul publicării în Monitor.

sursa: avocatnet.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Bătălie mare pentru construcția primilor 63 de km din Autostrada „Moldovei” A7: 39 de oferte, depuse pentru primul tronson

Publicat

39 de oferte au fost depuse la licitația pentru construirea celor 63 km din Autostrada A7 Ploiești (Dumbrava)-Buzău, a anunțat joi fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, numărul mare de oferte demonstrează pregătirea temeinică a documentației, precum și importanța proiectului în general.

Fostul ministru a explicat că 13 oferte sunt pentru Lotul I Dumbrava – Mizil, 12 pentru Lotul II Mizil – Spătaru și 14 pentru Lotul III Spătaru – Buzău.

„Autostrada A7 – coloana vertebrală a Moldovei – este un proiect de suflet pentru mine, pentru care m-am luptat încă din 2014, de la momentul dezbaterii Masterplanului de Transport, în 2016 pentru a fi licitată proiectarea la cheie și, mai apoi, în cele 8 luni de mandat la Ministerul Transporturilor”, a spus Drulă.

„Ce am făcut concret în acest an împreună cu echipa mea pentru Autostrada A7:

  • am obținut includerea proiectului până la Pașcani în PNRR, securizând astfel finanțarea viitoarelor lucrări;
  • am finalizat studiul de fezabilitate, am obținut avizele, acordul de mediu, am realizat exproprierile și am licitat la începutul verii primul sector Ploiești-Buzău;
  • am lăsat celelalte sectoare din PNRR într-un stadiu avansat, cu studii de teren în fază finală, studiile de fezabilitate și proiectele tehnice predate și în diverse etape de aprobare, procedurile de mediu în linie dreaptă, în grafic pentru lansarea licitațiilor de lucrări și pentru aceste sectoare;
  • am aprobat traseul și am dat drumul la investigațiile detaliate de teren pe celelalte sectoare Pașcani – Suceava – Siret”, a mai spus Drulă.

Licitația pentru execuția tronsonului A7 Ploiești (Dumbrava) – Buzău a fost lansată pe 1 iunie.

Licitația este de tipul FIDIC Roșu, în care proiectul tehnic deja a fost realizat, iar la licitație este scoasă direct execuția.

Tronsonul Ploiești – Buzău este împărțită în trei loturi distincte:

– lotul 1 Dumbrava – Mizil (km 0+000 – km 21+000)

– lotul 2 Mizil – Pietroasele (km 21+000 – km 49+350)

– lotul 3 Pietroasele – municipiul Buzău (km 49+350 – km 63+250).

Valoarea estimată este între 4,290 miliarde de lei şi 5,062 miliarde de lei, fără TVA.

Câteva cifre în acest sens din cadrul sectorului Ploiești-Buzău:

– lungime – 63 km;

– 6 noduri rutiere;

– 160 de ha de perdele forestiere;

– 42 de poduri + pasaje;

– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Uniforme noi pentru poliţişti şi jandarmi. Europol: Designul nu se schimbă, uniformele pot fi realizate din materiale superioare

Publicat

Guvernul a adoptat miercuri trei hotărâri referitoare la uniformele, echipamentul specific, însemnele distinctive, insigna şi documentul de legitimare pentru poliţişti, jandarmi şi personalul militar din unităţile aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi din structurile subordonate acestuia, potrivit MAI.

Prin adoptarea celor trei hotărâri se asigură flexibilizarea cadrului normativ, astfel încât articolele de echipament să asigure confortul termic şi protecţia efectivelor MAI în timpul participării la misiuni interne – de ordine publică, antiteroriste, instrucţie montană, misiuni de intervenţie în zonele montane, precum şi la misiuni internaţionale.

Totodată, în vederea derulării în condiții optime a procesului de adaptare a activității de echipare a polițiștilor la necesitățile obiective ale personalului, determinate de diversitatea misiunilor specifice, precum și la progresul tehnologic în ceea ce privește materialele din care sunt confecționate articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte, se derulează un proiect sectorial de cercetare cu Institutul Național de Cercetare Dezvoltare pentru Textile și Pielărie pentru identificarea unor soluții inovatoare de realizare a articolelor de echipament din compunerea uniformei de serviciu a polițiștilor.

Achiziționarea noilor articole de echipament specific de protecție se va face eșalonat, în limita bugetelor alocate Ministerului Afacerilor Interne, fără a se solicita suplimentarea acestora.

De asemenea, pe introduce posibilitatea sancționării contravenționale a  persoanelor fizice sau juridice care produc sau comercializează articole de echipament sau însemne distinctive din compunerea uniformelor de poliție, în afara procedurilor legale de achiziție publică.

Potrivit reprezentanților Sindicatului Polițiștilor Europeni – Europol, designul nu se schimbă, iar modificările vor consta în faptul că articolele de echipament din compunerea uniformelor de poliție să poată fi confecționate din materiale cu proprietăți termice superioare, care să contribuie la creșterea confortului în purtare.

De asemenea,  croiala va fi adaptată necesităților și eliminarea limitărilor de genul „pulover cu ancheor, pantaloni din tercot sau pantofi din piele”, astfel descrierea articolelor de echipament să fie suficient de permisivă la schimbare.

Potrivit Europol, polițiștii ar putea primi primele elemente de uniformă din materiale tehnice ce târziu în luna decembrie 2021.

Modelul noilor articole de echipament va fi stabilit de fiecare inspectorat general în parte IGPR, IGPF și IGI.

Care este situația de până acum:

  • există diferențe între structura normelor de echipare pentru ofițeri și pentru agenții de poliție în ceea ce privește cantitatea de articole ce se asigură, cât și durata de folosință, deși aceste articole sunt confecționate din aceleași materii prime și sunt folosite pentru aceleași activități;
  • în cadrul normelor de echipare sunt prevăzute articole de echipament care nu permit introducerea în procesul de confecționare al acestora a unor materiale cu proprietăți adaptate la specificul misiunilor,  pentru care se evidențiază următoarele denumiri de articole: pantaloni de tercot, pulover cu anchior, scurtă pentru iarnă cu mesadă și guler din blană naturală, pantofi din piele pentru vară;

Care sunt schimbările aduse:

  • sancționarea contravențională a persoanelor fizice sau juridice care produc sau comercializează articole de echipament sau însemne distinctive din compunerea uniformelor de poliție, în afara procedurilor legale de achiziție publică;
  • stabilirea unei structuri unice a normelor de echipament, atât pentru ofițeri cât și pentru agenții de politie;
  • flexibiliatea cadrului normativ, astfel încât articolele de echipament să poată fi confecționate din materiale cu proprietăți termice superioare care să contribuie la creșterea confortului în purtare;
  • stabilirea duratei de folosință a uniformelor pentru elevii școlilor de poliție ca inventar de unitate, pentru a putea fi corelată cu durata de școlarizare, astfel încât echiparea elevilor din anul I să se realizeze cu echipament nou;
  • introducerea unor articole de echipament specific care să asigure confortul termic și protecția efectivelor participante la misiuni interne și internaționale;
Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Preţuri mai mari la RCA chiar şi cu 600 de lei, după anunțarea unui posibil faliment al celui mai mare asigurator din România

Publicat

itp service

Prețurile RCA au crescut considerabil, la doar câteva zile de la vestea că cel mai mare asigurător de pe piaţă ar putea intra în faliment.

Șoferii resimt deja efectele iar la autoservice reparațiile la mașini  pe baza polițelor City Insurance sunt refuzate.

Clienții și brokerii de asigurări susțin că, în ultimele 10 zile, prețurile RCA au crescut considerabil pe fondul problemelor pe care le întâmpină liderul pieței, City Insurance.

Compania are peste 3 milioane de clienți și este aproape de procedura de faliment. Mai mult decât atât, protrivit TVR și Euroins, al doilea mare asigurator RCA, cu prețuri la fel de mici ca City, a majorat tarifele și cu 600 de lei în unele cazuri, iar alți asiguratori au urmat același trend.

Service-urile refuză să facă reparații asiguraților la City Insurance

Cel mai mare asigurator din România, City Insurance, este la un pas de faliment, după ce nu a găsit cele 150 de milioane de euro pentru a prelungi activitatea, aşa că ASF poate pronunţa în orice moment falimentul.

Cu greu se mai găseşte o companie din domeniul RCA care să nu fi mărit deja tarifele la poliţe

Cei care vor să îşi repare maşina în baza unei poliţe care a fost emisă de City Insurance au mari probleme.

Service-urile refuză să le facă reparaţii de teamă că nu îşi vor primi banii.

Guvernul vrea să mai calmeze puţin situaţia şi spune că în perioada va veni cu două acte normative care să pună frână acestor creşteri de preţuri.

Reprezentanții asiguratorilor susțin că prețurile practicate, mai mici sau mai mari, sunt conform legii și erau de așteptat în această perioadă.

Guvernul promite în schimb să îi ajute pe șoferi.

Șoferii plătesc deja polițe mai scumpe

Deja, pe piață se resimte un val de scumpiri. „Mișcarea se vede cel mai bine la Euroins, care avea cele mai mici prețuri, după care s-au luat și alți asigurători.

Excepție fac Generali, Uniqa și Asirom care nu au modificat prețurile, dar acestea erau oricum mari”, precizează Hotnews într-o analiză pe această temă..

Totuși, ceea ce se întâmplă acum pe piața asigurărilor auto obligatorii nu reprezintă o noutate pentru șoferii români.

Ne amintim foarte bine că același scenariu s-a petrecut și după dispariția de pe piață a Astra și Carpatica.

Prin urmare, anul 2022 ar putea aduce prețuri și mai piperate la asigurările obligatorii pentru mașini, avertizează experții financiari.

Guvernul intervine și promite reglementarea pieței

În toată această situație, Guvernul intervine și promite două acte normative care să reglementeze piața și să o țină sub control în această perioadă instabilă.

„Sunt două ordonanţe de urgenţă în avizare. Am discutat şi astăzi cu Consiliul Concurenţei.

Ar trebui să fie pe masa Guvernului săptămâna viitoare, o ordonanţă care se referă la preţuri şi una care se referă la această situaţie cu City Insurance, dacă se ajunge acolo, (…) să plătească banii din fondul de garantare. (…)

Dacă se întâmplă ceva, să ne asigurăm că toţi clienţii sunt protejaţi, de fapt asta este ideea”, a explicat prim-ministrul Florin Cîțu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Vești proaste pentru șoferi: Prețul carburanților crește constant. TOPUL prețurilor la benzină și motorină, în Alba Iulia

Publicat

scumpiri

Vești din ce în ce mai proaste pentru șoferi. La stațiile de carburanți din Alba Iulia, litrul de benzină și motorină standard a ajuns să coste joi aproape 6 lei, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 20% față de prețurile practicate în luna ianuarie 2021. 

Pentru combustibilii de calitate superioară, conducătorii auto au ajuns să scoată din buzunar chiar și peste 6,7 lei pentru un litru.

Diferența față de prețurile practicate la sfârșitul lunii ianuarie 2021 a ajuns să fie mai mare de 1 leu/litru la benzină, ceea ce înseamnă o creștere de peste 20%.

Preţurile carburanţilor au explodat în ultimul an. Am ajuns să avem cel mai scump combustibil din Europa, raportat la salariul mediu. Pe piețele internaționale a fost înregistrat un preț record al petrolului, peste toate estimările specialiștilor. Asta înseamnă că este posibil ca benzina și motorina să fie și mai scumpe în următoarea perioadă.

„În luna septembrie 2020 prețul barilului de petrol era 186 lei, acum s-a dus la 304 lei, deci scumpire cu 63 %”, a explicat analistul economic Iancu Guda, citat de Digi24.ro.

Prețurile practicate joi, 16 septembrie, la principalele stații de carburanți din Alba Iulia:

Prețuri majorate benzină

Benzină standard:

Lukoil – Euroluk COR 95 – 5,93 lei/l (29 ianuarie – 4,95 lei/l, 12 martie – 5,34 lei/l)

Petrom – Benzină standard 95 – 5,98 lei/l (29 ianuarie – 4,94 lei/l, 12 martie – 5,4 lei/l)

Rompetrol – Benzină Efix 95 – 6 lei/l (29 ianuarie – 5 lei/l, 12 martie – 5,42 lei/l)

Mol – Benzină EVO 95 – 6,07 lei/l (29 ianuarie – 4,98 lei/l, 12 martie – 5,45 lei/l)

OMW – Benzină OMW MaxxMotion 95 – 6,11 lei/l (29 ianuarie – 5,03 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Benzină premium:

Lukoil – Benzină Ecto Plus 95 – 6,08 lei/l (29 ianuarie – 5,1 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Petrom – Benzină Extra 99 – 6,45 lei/l (29 ianuarie – 5,41 lei/l, 12 martie – 5,87 lei/l)

Lukoil – Benzină Ecto 100 – 6,63 lei/l (29 ianuarie – 5,65 lei/l, 12 martie – 6,04 lei/l)

Rompetrol – Benzină EfixS 98 – 6,63 lei/l (29 ianuarie – 5,63 lei/l, 12 martie – 6,05 lei/l)

Mol – Benzină Evo 100 Plus – 6,73 lei/l (12 martie – 6,11 lei/l)

OMW – Benzină OMW MaxxMotion 100 plus – 6,76 lei/l (29 ianuarie – 5,68 lei/l, 12 martie – 6,14 lei/l)

Prețuri majorate motorină

Motorină standard:

Petrom – Motorină Standard – 5,83 lei/l (29 ianuarie – 5  lei/l, 12 martie – 5,39 lei/l)

Lukoil – Motorină Euro L Diesel – 5,83 lei/l (29 ianuarie – 5,01 lei/l, 12 martie – 5,4 lei/l)

Rompetrol – Motorină Efix 51 – 5,89 lei/l (29 ianuarie – 5,06 lei/l, 12 martie – 5,45 lei/l)

OMW – Motorină OMW Diesel – 5,97 lei/l (29 ianuarie – 5,13 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Mol – Motorină Evo D – 5,97 lei/l (29 ianuarie –  5,04 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Motorină premium:

Petrom – Motorină Extra – 6,15 lei/l (29 ianuarie – 5,27 lei/l, 12 martie – 5,68 lei/l)

Lukoil – Motorină Ecto Super Diesel – 6,19 lei/l (29 ianuarie – 5,37 lei/l, 12 martie – 5,76 lei/l)

Rompetrol – Motorină EfixS 55 – 6,2 lei/l (29 ianuarie: 5,37 lei/l, 12 martie – 5,78 lei/l)

OMW – Motorină OMW MaxxMotion Diesel – 6,46 lei/l (29 ianuarie – 5,52 lei/l, 12 martie – 5,9 lei/l)

Mol – Motorină EVO D Plus – 6,46 lei/l (29 ianuarie – 5,45 lei/l, 12 martie – 5,91 lei/l)

GPL:

Lukoil – GPL auto – 3,24 lei/l (29 ianuarie – 2,59 lei/l, 12 martie – 2,65 lei/l)

Rompetrol – GPL – 3,45 lei/l (29 ianuarie – 2,62 lei/l, 12 martie – 2,67 lei/l)

Mol – GPL – 3,45 lei/l (12 martie – 2,64 lei)

sursa: monitorulprețurilor

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate