Connect with us
Publicitate

Actualitate

Producătorii agricoli și procesatorii, încurajați să raporteze, sub rezerva anonimatului, practicile neloiale ale rețelelor comerciale

Publicat

supermarket shopping Federația Națională Pro Agro, reprezentativă pe sectorul agricultură și industria alimentară, încurajează producătorii și procesatorii sau furnizorii care întâmpină practici comerciale neloiale în cadrul lanţului de aprovizionare să le comunice sub rezerva anonimatului, pentru a fi centralizate și a le susține în fața autorităților competente.

Federația Națională Pro Agro solicită într-un comunicat instituțiilor abilitate ale statului să verifice cu fermitate respectarea prevederilor Legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare modificată și completată de legea 150/2016 și să asigure un echilibru pentru consumator și producător în relația cu lanțurile de magazine care au individual o poziție puternică la negocieri, iar împreună, prin înțelegeri tacite și practici similare o poziție dominantă, care distorsionează mediul concurențial, cu efecte negative asupra consumatorului.

„Scăderea TVA începând din iunie 2015, la 9 % și a prețului la poarta fermelor cu 15-40 % datorită crizelor apărute în piață din cauza eliminării cotelor de lapte, embargoului rusesc, Bluetongue, nu se regăsesc aproape deloc în prețul pe care consumatorul îl achită. Conform regulilor de piață înțelegem că reducerea TVA la alimente la 9%, scăderea prețului la poarta fermei, discount-ul mare acordat de furnizori (producători/procesatori) duce la un preț mic al produsului, în favoarea consumatorilor și implicit creșterea consumului în favoarea furnizorilor, dar aceste lucruri se întâmplă într-o proporție insignifiantă, cum se poate observa din datele I.N.S., probabil, datorită politicilor aplicate de retail.

Deși Consiliul Concurenței precizează că taxele impuse de retail pentru deschiderea de noi magazine și taxele notariale nu au legătură cu vânzarea directă și nu pot fi percepute ca taxe, acesta nu face nimic pentru a verifica câți producători au fost nevoiți să achite aceste taxe, cuantumul lor și nu a luat măsurile legale care se impun în acest sens”, au transmis reprezentanții federației, într-un comunicat.

Potrivit Federației Naționale Pro Agro, ceea ce relevă Parlamentul European, în „Raportul referitor la practicile comerciale neloiale în cadrul lanţului de aprovizionare cu produse alimentare”, Comisia pentru piaţa internă şi protecţia consumatorilor, din data de 4 mai 2016, ca practici comerciale neloiale, se suprapune perfect cu multe din practicile întâlnite în relaţia producător – comerciant din România.

Reprezentanții federației fac apel la premierul Dacian Cioloș să dispună „înfiinţarea de urgenţă a unei autorităţi naționale de reglementare, independentă pentru sectorul alimentar, direct în subordinea Guvernului, care să creeze condițiile creșterii eficienței pieței, care să permită consumatorilor să beneficieze de o gamă de produse de calitate la prețuri competitive, asigurînd totodată că producătorii primari sunt stimulați să investească și să inoveze fără să fie forțați să iasă de pe piață prin practici comerciale neloiale și să verifice aplicarea legii.

Totodată, aceștia sugerează și o denumire pentru noua autoritate, respectiv „Consiliul pentru piața internă agroalimentară și protecția consumatorilor”.

„Federația Națională Pro Agro se implică activ în aceste demersuri și încurajează producătorii și procesatorii (furnizorii) care întâmpină practici comerciale neloiale în cadrul lanţului de aprovizionare cu produse alimentare, să le comunice la federație, sub rezerva anonimatului, pentru a fi centralizate și susținute în fața autorităților competente”, a transmis președinte federației, Emil Florian Dumitru.

sursa: cnproagro.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate