Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Profesor de la Școala „Vasile Goldiș” din Alba Iulia, cercetat pentru corupere sexuală de minori


Publicat

scoala vasile goldis Alba Iulia

Un profesor de la Școala Gimnazială „Vasile Goldiș ” din Alba Iulia este cercetat de polițiști după ce a fost acuzat de unii părinți ai elevilor că ar fi avut un comportament necorespunzător față de fetele din unitatea de învățământ.  Potrivit IPJ Alba, a fost deschis dosar penal în care se fac cercetări sub acuzaţiile de corupere sexuală de minori. 

UPDATE: Este vorba despre profesorul de educație fizică și sport, Vasile Oargă în vârstă de 60 de ani. Acesta susține că acuzațiile care i se aduc sunt neadevărate și că nu se pune problema de așa ceva. Profesorul care predă de 40 de ani în unitatea de învățământ spune că o singură dată a atins o fată, pe umăr.

Părinții elevelor de clasa a VI-a s-au plâns de comportamentul indecent al profesorului de educație fizică.

Poliţia s-a sesizat din oficiu, după ce în spaţiul public au apărut informaţii privind cazul profesorului. Sunt audiate mai multe persoane, ancheta fiind în derulare.

IŞJ Alba a luat cunoştinţă despre aspectele sesizate de conducerea unităţii de învăţământ şi a constituit o comisie la nivelul inspectoratului, care să supravegheze desfăşurarea procedurilor legale în acest caz.

„Referitor la situația neplăcută ivită la Școala Gimnazială Vasile Goldiș, precizăm că IȘJ Alba a luat cunoștință de aspectele sesizate de conducerea unității de învățământ și drept urmare a constituit o comisie la nivel de inspectorat care să supravegheze desfășurarea procedurilor legale în speța de față. Totodată s-a solicitat implicarea organelor de cercetare penală și a DGASPC Alba.

Conducerea ISJ Alba condamnă categoric posibilitatea comiterii unor astfel de fapte, iar în cazul în care se va stabili vinovăția vreunui cadru didactic se va respecta legea, care va duce până la desfacerea contractului de muncă, pe lângă răspunderea penală a vinovatului”, a transmis Inspectoratul Școlar Județean Alba.

Revenim cu amănunte.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Afacerea măștilor pentru persoanele defavorizate, ANCHETATĂ de DNA. Nelu Tătaru: Am furnizat toate informațiile solicitate

Publicat

Achiziția celor 103 milioane de măști pentru persoanele defavorizate de la firma Naguma Medical Supply SRL face obiectul unei anchete a DNA.

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a declarat, miercuri, că ministerul a furnizat toate informațiile pe care DNA le-a cerut în legătură cu această achiziție.

„Noi am furnizat toate informațiile pe care DNA le-a cerut în speța acestei achiziții. Noi suntem deschiși să oferim documentațiile. Avem și noi în anchetă internă contractele în desfășurare și, în măsura în care vom finaliza, vom direcționa către organele de anchetă”, a declarat Nelu Tătaru într-o intervenție telefonică la Antena 3.

Premierul Ludovic Orban a confirmat, sâmbătăt, că au fost recepționate cele 103 milioane de măști pentru persoanele defavorizate achiziționate de la firma Naguma Medical Supply SRL.

Naguma Medical Supply SRL a anunțat vineri, într-un comunicat, că a finalizat livrarea la nivel național a celor 103 milioane de măști medicale destinate românilor din categorii defavorizate.

Anunțul a venit în ultima zi din perioada de grație de 15 zile acordată, conform contractului, de Ministerul Sănătății, după ce a notificat compania omului de afaceri Michael Topolinksi să respecte termene contractuale și după ce Naguma a acuzat ministerul că vrea să rezilieze contractul în beneficiul firmei Best Achiziții.

Sursă: G4Media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concediile medicale pentru COVID-19 vor putea fi date și de medicii de familie. Condiții noi în legislație

Publicat

medic calculator

Modificări în acordarea concediilor de familie sunt trecute într-un ordin comun al Ministerului Sănătății și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, publicat în Monitorul Oficial.

Potrivit documentului, concediile medicale pentru COVID-19 vor putea fi acordate și de medicii de familie, de la momentul confirmării infecției cu coronavirus până la internarea în spital, dacă aceasta întârzie, de la momentul testului pozitiv.

Medicii de familie mai pot acorda concediu medical pentru COVID în cazul în care pacientul este externat din spital, dar mai are nevoie de câteva zile de izolare la domiciliu, doar cu scrisoare medicală de la medicul curant (medicul din spital). Pentru perioada spitalizării, concediul medical poate fi eliberat numai de medicul curant (medicul din spital).

„Persoana asigurată confirmată cu o boală infectocontagioasă, pentru care s-a instituit măsura izolării la domiciliu sau la o locație declarată, la recomandarea medicului care a efectuat evaluarea acesteia fără internare, în scopul constatării și menținerii riscului de transmitere a unei boli infectocontagioase, beneficiază de concediu medical acordat de medicul de familie, pe întreaga perioadă înscrisă în documentul eliberat de Direcția de Sănătate Publică, care cuprinde informații referitoare la medicul care a evaluat cazul, unitatea sanitară în care acesta își desfășoară activitatea, precum și recomandarea cu privire la instituirea măsurii izolării, cu precizarea perioadei pentru care se dispune această măsură”, prevede Ordinul publicat în Monitorul Oficial, potrivit hotnews.ro.

Legislația anterioară privind concediile medicale pentru COVID nu reglementa situația pacienților pozitivi care erau confirmați cu infecția și izolați la domiciliu înainte de internarea în spital și cine ar fi trebuit să le acorde concediu medical pentru acea perioadă.

sursă: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Program special la serviciile de evidența persoanelor din Alba, cu ocazia alegerilor locale 2020. Detalii pentru cetățeni

Publicat

Direcția Publică Comunitară de Evidență a Persoanelor (DPCEP) Alba anunță că programul de lucru cu publicul a fost extins și în weekend la serviciile publice comunitare locale, pentru a permite desfășurarea procesului electoral în bune condiții.

Potrivit sursei citate, în zilele de 26 și 27 septembrie 2020, programul serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor din județul Alba va fi extins pentru eliberarea actelor de identitate pentru persoanele cu drept de vot, astfel:

Programul D.P.C.E.P. Alba:

– sâmbătă, 26 septembrie 2020, între orele 8.00 – 16.00;

– duminică, 27 septembrie 2020, între orele 7.00 – 21.00.

Program servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor din județul Alba – sâmbătă, 26 septembrie / duminică, 27 septembrie:

AIUD 8.00 – 16.00 / 7.00 – 21.00

ALBA-IULIA 8.00 – 16.00 /  7.00 – 21.00

BLAJ 7.00 – 16.00 * / 7.00 – 21.00

SEBEȘ 8.00 – 16.00 / 7.00 – 21.00

ABRUD 8.00 – 16.00 / 7.00 – 21.00

BAIA DE ARIEȘ 8.00 – 16.00 / 7.00 – 21.00

CÂMPENI 8.00 – 16.00 / 7.00 – 21.00

CUGIR 8.00 – 16.00 / 7.00 – 21.00

OCNA-MUREȘ 8.00 – 16.00 / 7.00 – 21.00

TEIUȘ 8.00 – 16.00 / 9.00 – 21.00

ZLATNA 8.00 – 16.00 / 7.00 – 21.00

IGHIU 8.00 – 16.00 / 7.00 – 21.00

JIDVEI 8.00 – 16.00 / 7.00 – 21.00

*cu posibilitatea prelungirii programului, în funcție de solicitări

Serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor din municipiile Aiud, Alba-Iulia, Blaj și Sebeș, orașele Abrud, Baia de Arieș, Câmpeni, Cugir, Ocna-Mureș, Teiuș, Zlatna și comunele Ighiu și Jidvei vor soluționa, cu prioritate, cererile pentru eliberarea actelor de identitate pentru motivele prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. f), g) și j) (pierdere, furt, distrugere, deteriorare si anularea actului de identitate) din Ordonanța de urgență a Guvernului 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu sau fără o programare prealabilă telefonică sau online.

Cetățenii care dețin acte de identitate ale căror termen de valabilitate a expirat sau va expira în perioada 1.03.2020-27.09.2020 își pot exercita dreptul la vot în baza acestor documente.

Actele de identitate ale căror termen de valabilitate a expirat începând cu data de 1.03.2020 își mențin valabilitatea pe toată perioada stării de urgență/alertă precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acesteia.

Informații suplimentare la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor care deservește localitatea de domiciliu/reședință.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cererile pentru actele de stare civilă și certificatul de cazier judiciar pot fi făcute și prin avocați. Lege promulgată

Publicat

avocat

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, miercuri, Legea privind modificarea şi completarea unor acte normative care prevede introducerea avocaţilor în procesul de certificare a înscrisurilor în materia comercială, dar şi în alte domenii, cum sunt eliberarea certificatelor de cazier judiciar şi de stare civilă.

„În absenţa comerciantului persoană fizică, respectiv a reprezentantului asociaţiei familiale, semnătura acestuia poate fi înlocuită prin prezentarea la Registrul Comerţului, de către avocat, a împuternicirii avocaţiale care conţine semnătura clientului, respectiv a comerciantului persoană fizică sau a reprezentantului asociaţiei familiale. Semnătura persoanei fizice trebuie dată personal în faţa avocatului şi va fi folosită în întreaga activitate a comerciantului persoana fizică, respectiv a reprezentantului asociaţiei familiale. De asemenea, certificatul de cazier judiciar pentru persoane fizice poate fi solicitat şi prin avocatul persoanei fizice respective”, potrivit legii.

Actul normativ mai prevede că certificatul de cazier judiciar pentru persoane fizice se poate solicita şi prin împuterniciţii acestora, conform procedurilor legale în vigoare: a) în ţară, de către avocatul persoanei fizice în baza împuternicirii avocaţiale emise cu respectarea prevederilor Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi funcţionarea profesiei de avocat şi Statutului profesiei de avocat, adoptat prin Hotărârea Uniunii Naţionale a Barourilor din România nr. 64/2011 sau, după caz, de alt împuternicit, pe baza unei procuri autentificate de către notarul public.

Certificatele de stare civilă se pot elibera şi avocaţilor împuterniciţi de către titulari.

„Pe baza actelor de stare civilă se eliberează certificate de naştere şi de căsătorie titularilor sau reprezentanţilor legali ai acestora, iar certificatele de deces membrilor familiei sau altor persoane îndreptăţite. Certificatele de stare civilă se pot elibera şi altor persoane împuternicite prin procură specială, precum şi avocaţilor împuterniciţi de către titulari sau de către reprezentanţii legali ai acestora, în baza împuternicirii avocaţiale emise cu respectarea prevederilor Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi funcţionarea profesiei de avocat şi Statutului profesiei de avocat, adoptat prin Hotărârea Uniunii Naţionale a Barourilor din România nr. 64/2011”, se mai arată în lege.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate