Actualitate
Profesori de la CSEI Alba Iulia, specializaţi în Finlanda pentru metode inovative de educaţie. Proiecte Erasmus+
Profesori şi elevi de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă (CSEI) Alba Iulia continuă să participe, în cadrul unor proiecte Erasmus+, la activităţi menite să aducă noi cunoştinţe, metode şi motive de dezvoltare a procesului de învăţământ local.
La Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Alba Iulia vor fi derulate, până în 2020, două proiecte de parteneriat KA229 Erasmus+.
În perioada 22-26 octombrie, trei profesori au fost în schimb de experienţă în Finlanda, pentru dezvolta, testa și evalua metode, activități și strategii inovatoare de stimulare a participării elevilor atât în viața școlară, cât și în cea socială, prevenind abandonul școlar și discriminarea. De asemenea, se urmărește creșterea calității predării și îmbunătățirea motivației școlare a elevilor prin creșterea stimei de sine și ajutându-i să experimenteze succesul într-un mediu școlar unde accentul se pune cel mai adesea pe aptitudinile academice, în detrimentul creativității, de exemplu.
Reuniunea cadrelor didactice a fost la Seinäjoki , Finlanda, iar cei trei profesori de la CSEI Alba Iulia, care au participat la cursul de pregătire având ca temă „Every student is everybody’s student” au fost: Teodora Cîmpean – profesor coordonator proiect România, Daniela Cristian – profesor -educator și consilier educativ, Enyedi Anca, profesor-educator. A fost prima întâlnire în cadrul proiectului KA229 “Raising Aspirations for Social Inclusion” (RASI), derulat în parteneriat cu Seinäjoen lyseo (Finlanda) – coordonator proiect, O.D.P.F. Istituto Santachiara – Italia, Hietaniemi Friskoleförening – Suedia, Southend YMCA Community School – Marea Britanie.
Proiectul ” Raising Aspirations for Social Inclusion ”(RASI) este implementat pentru a facilita integrarea elevilor cu CES în societate prin îmbunătățirea calității serviciilor educaționale care le sunt oferite. Participarea la acest proiect va avea efecte pozitive pe termen lung asupra fiecărei școli și a culturii acesteia. Profesorii vor fi încurajați să împărtășească idei, să compare experiențele lor transnaționale și să integreze bunele practici și metode în activitățile zilnice, transmit reprezentanţii CSEI.
Fiecare școală parteneră a format o echipă de proiect care include echipa managerială, coordonatorul și alți profesori sau experți în predarea la clase cu elevi cu CES. Aceste echipe gestionează toate activitățile, alegând patru domenii / chestiuni specifice pe care ar dori să le îmbunătățească în cadrul propriei organizații în timpul proiectului, pe parcursul a șase mobilități de formare a personalului didactic, pe o perioadă de doi ani. În fiecare mobilitate se va discuta conținutul problemelor alese și vor fi prezenți reprezentanți aleși din fiecare școală parteneră.
În cadrul acestei prime întâlniri dintre instituțiile partenere, au fost definite rolurile şi sarcinile fiecărui partener în cadrul proiectului, a fost discutat planul de activitate şi au fost dezvoltate proceduri de evaluare, de diseminare si valorizare a rezultatelor proiectului.
Al doilea proiect, KA229 Erasmus+ – Learn to learn easier (Portugalia-coordonator, Ungaria și România- parteneri proiect) este orientat pe metodă, care nu doar descrie problemele obiceiurilor de învățare în rândul elevilor, ci caută cauze și analizează legăturile dintre metodele de predare și dificultățile elevilor.
Vizează conceperea și dezvoltarea de noi materiale și metode pentru a îmbunătăți succesul procesului de învățare personală. Aceasta sporește motivația elevilor și face ca învățarea să fie mai atractivă datorită unor abordări pedagogice alternative nonformale bazate pe auto-reflecția elevilor, conștiința de sine și stima de sine. Pe parcursul proiectului, partenerii dezvoltă și încearcă o metodologie inovatoare, care implică și alți participanți externi ai progresului învățării, formând contextul educațional ca un fel de societate deschisă, diminuând decalajul dintre structurile sociale ale vieții reale și contextul școlar – pentru a ajuta elevii care provin din medii sicoal-economice dezavantajate să depășească dificultățile generale și obișnuite de învățare; pentru a stabili un mediu școlar mai familiar, pentru a îmbunătăți practicile de învățare și pentru a crește motivația procesului de învățare. Prima mobilitate din cadrul acestui proiect va avea loc la finele lunii noiembrie, în Ungaria, urmărindu-se crearea unui dialog intercultural între participanți, respectând diversitatea culturală și valorile de bază ale Uniunii Europene. Vor participa atât elevi, cât și profesori din cele trei instituții partenere, mai precizează reprezentanţii CSEI.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News