Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Profesorii care nu au ore la clasele terminale vor intra în concediu. Cum vor fi plătiți cei care predau între 12 și 29 aprilie


Publicat

Profesorii care au activități de predare în perioada 12-29 aprilie vor fi plătiți „doar pentru norma didactică de predare aferentă funcției de bază”, dacă numărul de ore nu depășește norma, indiferent dacă sunt titulari sau suplinitori, potrivit unui document trimis inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației.

Ministerul Educaţiei a făcut precizări privind modul în care profesorii îşi vor lua concediu în perioada 12-29 aprilie 2021. Potrivit documentului transmis inspectoratelor şcolare, dascălii care nu au ore la clasele terminale intră în vacanţă timp de o lună.

Vacanţa de primăvară, prelungită: Ministerul Educației a trimis inspectoratelor școlare lămuriri în privința felului în care cadrele didactice intră sau nu în concediu, în perioada vacanței de primăvară.

„La programarea concediilor se vor lua în considerare următoarele aspecte:

Cadrele didactice care au în încadrare clase a VIII-a, a XII-a zi și a XIII-a seral și/sau frecvență redusă, în perioada 12 – 29 aprilie 2021, vor fi în activitate. Și, la cerere, aceste cadre didactice pot fi programate în concediu de odihnă doar în zilele în care nu desfășoară activități didactice la aceste clase;

Cadrele didactice care nu au în încadrare clase a VIII-a, a XII-a zi și a XIII-a la seral și/sau frecvență redusă vor fi programate în concediu de odihnă, în perioada 2 aprilie – 4 mai 2021;

Cadrele didactice din învățământul preșcolar vor fi programate în concediu de odihnă, în perioada 2 aprilie – 4 mai 2021, în situația în care unitățile de învățământ în care sunt încadrate nu organizează activități educative cu copiii, cu prezență fizică, conform punctului 5 al art. 2 din OMEC nr. 3125/2020 privind structura anului școlar 2020 – 2021, cu modificările și completările ulterioare.

În perioada 2 aprilie – 4 mai 2021, vor fi în activitate:

Cadrele didactice nominalizate în comisiile stabilite prin decizia ale directorilor unităților de învățământ, care în această perioadă au planificate activități (de exemplu: înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, desfășurarea anchetei sociale în vederea includerii elevilor în programul „Euro 200”, ș.a.);

Cadrele didactice a cărui prezență se impune în unitatea de învățământ de exemplu: asigurarea continuității la conducerea unității de învățământ, prezența la ședințele consiliului de administrație stabilită în baza actelor normative în vigoare și altele;

Cadrele didactice din cadrul CJRAE/CMBRAE implicate în activitățile de evaluarea dezvoltării copiilor în vederea înscrierii la clasa pregătitoare;

Cadrele didactice din cluburile sportive școlare implicate în organizarea și desfășurarea competițiilor sportive, precum și caietul de didactice din unitățile conexe implicate în organizarea și desfășurarea activităților deja programate.

Aceste cadre didactice vor fi programate în concediu de odihnă în zilele în care nu sunt implicate în activități de tipul celor menționate anterior”, potrivit documentului trimis de Ministerul Educaţiei inspectoratelor şcolare, relatează edupedu.ro. 

În aceeași notă de la minister sunt prevăzute și explicații privind salarizarea. Profesorii care au activități de predare în perioada 12 – 29 aprilie vor fi plătiți „doar pentru norma didactică de predare aferentă funcției de bază”, dacă numărul de ore nu depășește norma, indiferent dacă sunt titulari sau suplinitori.

Potrivit reglementărilor în vigoare, cadrele didactice au dreptul la 62 de zile de concediu de odihnă, iar aceste zile se pot lua doar în perioada vacanțelor.

Nota oficială obținută de edupedu.ro, arată că pentru cei care depășesc norma se vor face și plați pentru orele respective în regim de plata cu ora.

Pentru personalul asociat sau pensionat, angajat la plata cu ora, ministerul precizează că se vor plăti doar orele care se fac, dacă se fac, respectiv la clasele terminale.

Toate celelalte cadre didactice care nu sunt în aceste situații, care nu au ore la clasele terminale sau activități de predare vor primi indemnizație de concediu de odihnă pentru zilele respective.

Indicațiile Ministerului Educației:

Referitor la salarizarea personalului didactic de predare, precizăm:

  1. în perioada 12 – 29 aprilie, personalul didactic de predare titular, precum și personalul didactic de predare angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată sau pe durata viabilității postului didactic, care desfășoară activități de predare în această perioadă, va fi salarizat doar pentru norma didactică de predare aferente funcției de bază, în situația în care activitățile de predare desfășurate în această perioadă nu depășesc o normă didactică de predare; excepție fac cadrele didactice, care, în perioada 12 – 29 aprilie 2021, desfășoară activități didactice de predare care conduc la depășirea normei didactice de predare aferente funcției de bază, acestea fiind salarizate și în regim de plata cu ora pentru numărul de ore lucrate în perioada respectivă peste norma de bază.
  2. în perioada 12 – 29 aprilie 2021, personalul didactic de predare asociat/pensionat, angajat în regim de plata cu ora, care are în încadrare clase de a VIII-a, a XII-a zi sau a XIII-a seral și/sau frecvență redusă, va fi salarizat pentru activitatea prestată la aceste clase, pentru numărul de ore lucrate în perioada respectivă;
  3. Celelalte cadre didactice care nu se află într-una din situațiile prevăzute la punctele 1 sau 2 vor primi indemnizația aferentă concediului de odihnă, calculată conform prevederilor legale.

Vezi și Structura anului școlar 2020-2021 MODIFICATĂ și publicată în Monitorul Oficial. Durata cursurilor s-a redus cu o săptămână



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Diana

    vineri, 02.04.2021 at 10:51

    BATAIA DE JOC AU FOST SI RAMAN PROFESORII IN TARA ASTA DE R…T

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Peste 1.900 de persoane verificate în Alba pentru respectarea măsurilor anti-COVID, în ultimele 24 de ore. Câte au fost amendate

Publicat

Peste 1.900 de persoane au fost verificate în cadrul acțiunilor organizate de Inspectoratul de Poliție Județean Alba, alături de celelalte instituții de control, privind respectarea măsurilor pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid 19.

Potrivit IPJ Alba, în ultimele 24 de ore au fost verificate 655 de persoane aflate în carantină, 715 aflate în izolare și au fost organizate 13 acțiuni punctuale în cadrul cărora au fost verificate 431 de persoane. Alte 102 persoane au fost verificate în cadrul altor activități în contextul pandemiei.

Au fost controlate 56 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 69 de terase, restaurante, fast food-uri, hoteluri și 60 de  mijloace de transport, din care 12 mijloace de transport în comun.

Echipele de control au depistat și sancționat 89 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, una care nu a respectat măsura privind carantinarea/izolarea și 14 care nu au respectat restricțiile de deplasare.

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată la Blaj, au fost legitimate 126 de persoane, au fost verificate 77 de autovehicule și au fost aplicate 23 sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

”Obiectivul acțiunilor desfășurate nu este aplicarea de sancțiuni, ci acela de a-i determina pe toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19.

Reamintim că, în toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00 – 05.00, iar în toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4 și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00 – 05.00.

În toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00-05.00”, transmite IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: INCENDIU într-o gospodărie din cartierul Micești, Alba Iulia. Pompierii au intervenit cu trei autospeciale

Publicat

Pompierii din Alba Iulia au intervenit vineri după-amiaza pentru stingerea unui incendiu izbucnit la Alba Iulia, în cartierul Micești.

Din primele date, a fost afectată de flăcări o anexă gospodărească în care se afla un cazan de țuică.

A intervenit Detașamentul de Pompieri Alba Iulia cu trei autospeciale.

Potrivit ISU Alba, incendiul a fost semnalat pe strada Calistrat Hogaș și se manifesta cu flacără vizibilă în interiorul construcției, acesta nefiind alimentat cu electricitate sau gaze naturale.

În jurul orei 17.40, incendiul a fost localizat.

sursă imagini: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul de Interne: În noaptea de Înviere pot circula doar cei care participă la slujbele religioase. Ceilalți să rămână acasă

Publicat

paste

Ministrul de Interne spune că în noaptea de Înviere pot circula în afara domiciliului doar persoanele care participă la slujbele religioase, iar ceilalți ar trebui să rămână acasă.

„Circulația în timpul nopții este permisă în noaptea de 1 spre 2 mai, între orele 22.00 și 05.00, magazinele vor rămâne deschise până la 20.00 și în Vinerea Mare.

Sunt convins că în noaptea de Înviere, milioanele de credincioși vor da dovadă de echilibru și simț civic crescut, comportamentul fiecăruia fiind decisiv în lupta contra pandemiei.

Vezi și DOCUMENTE: MODELE DE DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de la angajator

În noaptea de 1 spre 2 mai, circulația persoanelor e permisă doar pentru participanții la slujbele religioase.

Subliniez asta pentru a-i ruga pe toți cetățenii care nu participă la slujbă să rămână acasă. Chiar nu vor avea ce alte activități să desfășoare alta decât participarea la slujba religioasă.

Stațiunile de pe litoral și cele montane vor fi deschise cu respectarea tuturor regulilor, cu maxim 70% capacitate de cazare”, a spus Lucian Bode, vineri, într-o conferință de presă.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Fost director la UM Cugir, în noul Consiliu de Administrație al Romarm. Cine sunt ceilalți membri

Publicat

Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor Romarm a decis înlocuirea membrilor Consiliului de Administraţie, potrivit unui comunicat remis vineri de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului. Unul dintre cei cinci noi membri este Iulian-Cristian Simu, fost director general UM Cugir.

Noul Consiliu de Administraţie al Romarm are în compoziţie cinci membri: Bogdan Merfea, Vlad Năstase, Carmen Bahrim, Iulian-Cristian Simu şi Mihail-Dan Stan.

Noii membri ai Consiliului de Administraţie au mandate de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii cu încă două luni.

Indemnizaţia brută lunară fixă a membrilor Consiliului de Administraţie al Romarm este de 6.454 lei, potrivit Hotărârii AGA 67/07.08.2018.

Iulian-Cristian Simu este specialist în industria de apărare, având experienţă tehnică, juridică şi managerială în domeniu. El a a asigurat, din poziţia de secretar de stat în Ministerul Economiei, coordonarea Romarm şi a filialelor sale, potrivit ministerului.

Anterior, a fost director general UM Cugir (2019-2020), șef serviciu tehnic UM Cugir (2013-2019), manager al Spitalului Orășenesc Cugir (2010-2013), Șef Serviciu Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor – Primăria Cugir (2009-2010), Șef Oficiul Prefectural Cugir (2005-2009), Inginer Proiectant Armament și Muniție (2000-2005), operator CNC UM Cugir (1988 – 2000). De profesie este inginer, absolvent al Universității Tehnice Cluj-Napoca – Facultatea de Construcții-Mașini, în 2000.

Bogdan Merfea este de profesie inginer, cu o experienţă de 21 de ani în poziţii de top executive în mai multe bănci, unde a fost responsabil cu strategia de dezvoltare, risk management şi implementarea planurilor de expansiune ale respectivelor bănci. Din aceasta calitate, a fost responsabil şi cu acordarea creditelor bancare pentru diverse companii din industria de armament, se menţionează în comunicatul Ministerului Economiei.

Vlad Năstase este expert în reorganizare şi proiecte complexe de fuziuni şi achiziţii, membru în Board-ul TMA Global (Asociaţia Globală a profesioniştilor în reorganizare), având experienţă în calitate de membru independent în Consiliul de Administraţie al TMK Artrom (companie listată la BVB) şi Fondul Român de Garantare a Creditelor pentru Întreprinzători Privaţi. Acesta conduce propria firmă de consultanţă în restructurare de business. Numirea s-a făcut sub condiţia renunţării la contractul de consultanţă între Concilium Counsulting şi UMB.

Carmen Bahrim a fost CEO la BNP Pribas Cardif Romania, are experienţă în consilii de administraţie şi pe managementul schimbării. Este specialistă în transformare de procese organizaţionale, de care s-a ocupat în mai multe companii şi asociaţii profesionale din România şi străinătate.

Mihail-Dan Stan este expert în rezoluţie bancară şi standarde financiare internaţionale (ACCA, CAFR, CECAR) şi membru în consiliul director al ACCA Romania.

Membrii fostului Consiliu de Administraţie, care au fost înlocuiţi, sunt Ionel Georgescu, Claudiu Daniel Rădulescu, Ruxandra Rodica Anghel şi Cătălina Teodorescu Hătmanu, se precizează în comunicatul Ministerului Economiei.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate