Actualitate
Profit în creştere pentru Albalact, cel mai mare jucător de pe piaţa de lactate din România. 8,5 milioane lei, în primul trimestru al anului 2016
Cel mai mare jucător de pe piața lactatelor din România, compania Albalact, a raportat profit de 8,5 milioane de lei în primele trei luni ale anului 2016. Acesta este în creştere de la 3,5 milioane de lei, nivelul din primul trimestru al anului 2015.
La sfârșitul lunii martie, veniturile companiei erau de 125 de milioane lei, mai mari cu 18,5% faţă de primele trei luni de anul trecut.
Pentru anul 2016, compania a estimat o cifră de afaceri de aproximativ 456 milioane lei, în creştere cu 2,7% faţă de rezultatul înregistrat la finalul anului precedent.
În 2015, Albalact a raportat venituri mai mari cu 8,9% faţă de rezultatele aferente anului 2014.
Vezi şi Grupul Albalact raportează o creștere cu 8,9 la sută a veniturilor în 2015. Profitul net obținut a depășit 12,6 milioane de lei
Variaţia stocurilor de produse finite şi producţia în curs de execuţie au adus companiei (simbol bursier ALBZ) aproximativ 2,23 milioane de lei faţă de o pierdere de 1,7 milioane de lei la finele primelor trei luni ale anului precedent. În acelaşi timp, cheltuielile cu salariile şi contribuţiile au crescut cu 12%, până la 12,5 milioane de lei.
Cheltuielile companiei cu reclamele şi publicitatea au ajuns la 2 milioane de lei, comparativ cu cele 2,3 milioane de lei după primele trei luni ale trimestrului I din 2015.
De asemenea, profitul din exploatare a fost de 10,9 milioane lei, de peste două ori mai mare decât cel raportat în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Albalact Alba este cea mai mare societate cu capital majoritar local în industria laptelui. Înființată în 1971, Albalact a fost transformată în societate pe acțiuni în anul 1990 și privatizată în 1999. Albalact are acționariat majoritar român, iar acțiunile emise de Albalact sunt admise la tranzacționare la categoria standard a Bursei de Valori București. Albalact deține 99,01% din acțiunile Rarăul Câmpulung Moldovenesc și 100% din societatea de logistică Albalact Logistic SRL, având peste 1.000 angajați în toate cele trei entități. Albalact comercializează produse lactate sub brandurile Zuzu, Fulga, Rarăul, Albalact și Poiana Florilor.
Albalact este lider cu brand-ul Zuzu în piața de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat) încă din anul 2008. Albalact mai este lider de piață pe segmentul untului de masă și pe segmentul smântână, cu brand-ul omonim Albalact.
În 27 ianuarie 2016, acționarii majoritari care dețin cumulat 70,3% din capitalul social al Albalact au încheiat un contract cu compania Lactalis pentru dobândirea de către Lactalis a tuturor acțiunilor deținute de acționarii vânzători. Acest contract prevede condiții precedente uzuale de finalizare a tranzacției, incluzând, dar fără a se limita la, aprobarea Consiliului Concurenței din România și lipsa oricărei schimbări negative semnificative, astfel cum a fost agreat contractual de către părți. Sub rezerva îndeplinirii acestor condiții precedente, Lactalis intenționează să inițieze o ofertă publică de preluare voluntară având drept obiect 100% din acțiunile deținute de acționarii Albalact, primind angajamente ferme din partea Acționarilor Vânzători de a subscrie toate acțiunile pe care le dețin în oferta de preluare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News