Eveniment
Programul Autentic Românesc, inițiat de Transavia în 2022, marchează Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești
Programul Autentic Românesc, inițiat de Transavia în 2022, marchează Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, sărbătorită pe 10 octombrie, prin celebrarea valorilor autenticității, calității și siguranței produselor autohtone. Acest program aduce în prim-plan companii cu capital 100% românesc, care contribuie în mod substanțial la dezvoltarea economiei locale prin cifre de afaceri și număr de angajați impresionante, dar și la promovarea imaginii calității produselor românești peste hotare prin exportul pe care îl realizează: TRANSAVIA, Artesana, Cramele Recaș, Mobexpert, Aurum Noble Honey și Theodora Golf Club.
„Acest parteneriat demonstrează angajamentul nostru ferm pentru susținerea producției autohtone de înaltă calitate și pentru promovarea brand-urilor românești, atât în țară, cât și pe piețele internaționale. Programul #Autentic Românesc reprezintă un efort comun de a aduce în prim-plan valorile autenticității și calității, sprijinind în același timp economia locală și dezvoltarea durabilă a României. Putem sta oricând la aceeași masă cu brand-uri internaționale și să demonstrăm că produsele care provin din România nu sunt cu nimic mai prejos sub aspectul calității și prezentării. Prin programul inițiat de TRANSAVIA anul trecut, dorim să creștem conștientizarea și atașamentul față de mărcile românești și să urcăm în topul preferințelor clienților”, declară Linda Willy, Director de Marketing TRANSAVIA.
Cu o cifră de afaceri cumulată de aproape 700 de milioane de euro și peste 5.000 de angajați, #Autentic Românesc aduce împreună companii mari, de tradiție, cu companii românești la început de drum, dar care sunt unite de aceleași valori și dorință de dezvoltare durabilă.
„Ne-am alăturat cu bucurie și entuziasm acestui program, pentru că se pliază pe setul nostru de valori și obiective: susținerea business-ului românesc, promovarea brand-urilor românești și a gastronomiei naționale, cu ingrediente de calitate, obținute în mod sustenabil. Ceea ce ne unește cu adevărat în acest program sunt obiectivele noastre comune și clare pentru dezvoltare durabilă și sustenabilă, în România. Iar această dezvoltare are la bază modul cum obținem, alegem și preparăm hrana noastră, în fiecare zi”, arată Alina Donici, Managing Partner Artesana.
Programul #Autentic Românesc amplifică vizibilitatea și recunoașterea mărcilor partenere prin abordări neconvenționale și captivante: dezvoltarea de rețete originale care folosesc ingrediente de înaltă calitate și sustenabile de la parteneri, organizarea de concursuri cu beneficii exclusive, crearea de conținut autentic și implicarea în experiențe premium pentru consumatorii români.
„Implicarea în proiectul #Autentic Românesc pentru cel de-al doilea an consecutiv ne găsește recunoscători față de efortul comun pe care continuăm să îl derulăm alături de partenerii noștri pentru a aduce în casele românilor un strop de inspirație și savoare, asociate ideal vinurilor de la Cramele Recaș. Prin inițiativele pe care le vom derula împreună în lunile ce urmează, ne dorim să demonstrăm încă o dată că pentru noi, la Cramele Recaș, un business #Autentic Românesc are la bază grija pentru resursele pe care le implicăm zilnic în activitatea noastră, pentru oameni și pentru comunitate”, menționează Paul Aparaschivei, Director de Marketing Cramele Recaș.
Potrivit unui studiu asupra oportunităților de dezvoltare a brand-urilor românești, realizat de compania de cercetare iSense [1] în luna mai 2023, consumatorii români așteaptă de la brand-urile românești deschidere către noutate, inovare, către reinterpretarea tradiției şi combinarea cu elemente din alte culturi. Așa se face că, luna octombrie, #Autentic Românesc propune consumatorilor români o nouă rețetă originală, cu ingrediente autentice, de calitate, produse de partenerii programului și puse în scenă într-un mod inovativ, cu măiestre de Chef Marcian Vodnar: copănele de pui Fragedo în stil tandoori cu chapai din hrișcă și sos de iaurt natural cu miere.
„Am reprodus un pui în stil indian, puiul tandoori, puțin picant, ca un plus de inspirație pentru cei mai curioși, dornici să exploreze și alte gusturi”, spune Chef Marcian Vodnar.
Studiul iSense arată că motivele pentru care consumatorii aleg produsele romanești sunt că acestea sunt mai gustoase, mai proaspete și mai sănătoase, și acționează pentru susținerea comunităților locale.
„Preocuparea românilor pentru sănătate și produse de calitate, naturale, sănătoase crește constant în ultima vreme, iar mierea, o vedetă a gastronomiei românești, este unul dintre cele mai puternice ingrediente în rețeta unui organism sănătos și rezistent. Este important ca românii să cumpere produse de calitate, cu origine certificată de producători serioși”, precizează Dragoș Dumitru, coordonatorul echipei Aurum Noble Honey.
Colaborarea dintre partenerii #Autentic Românesc nu se oprește doar la zona gastronomică, ci se extinde și la produsele românești de calitate dedicate casei și serviciile de ospitalitate. Acestea celebrează un stil de viață autentic care completează experiența clienților, care se pot bucura de produse autentice și servicii de top.
„Mobexpert sărbătorește anul acesta 30 de ani de pasiune pentru mobilier. Colecția Fabricat în România din portofoliul nostru este în topul preferințelor clienților. Aproximativ 65% dintre clienții noștri cumpără piese de mobilier realizate cu mândrie în fabricile din România. Asocierea în programul #Autentic Românesc este naturală pentru că accentuează latura noastră orientată către inovație și calitate la prețuri corecte”, arată Adelina Badea, CEO Mobexpert.
„Prin ospitalitate, noi înțelegem mereu excelență și autenticitate și, de aceea, prin tot ce facem am schimbat definiția pentru #Autentic Românesc în turism. Oaspeții care vin în cel mai mare resort de golf din România găsesc servicii de cea mai înaltă calitate, peisaje de vis, aer curat și o experiență în mijlocul naturii care se îmbină armonios cu confortul și rafinamentul camerelor și deliciilor pregătite de chefi. Cadrul natural fermecător al resortului Theodora Golf Club întregește mod special de prezentare al rețetelor deosebite, #Autentic Românești, inspirând echipa implicată în procesul de creație”, spune Debora Vesa, Director resort Theodora Golf Club.
Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, sărbătorită începând din 2017, pe 10 octombrie, este o ocazie de a celebra și promova produsele autohtone de calitate și contribuția acestora la dezvoltarea economiei naționale. Această zi marchează importanța sprijinirii producției locale și a promovării brand-urilor românești pe piața internă și internațională. Potrivit articolului 2 al legii 168/2017, „prin produs agroalimentar românesc se înțelege produsul obținut pe teritoriul național din materii prime de bază provenite în proporție de 100% din fermele din România și are inscripționat pe etichetă drapelul României”.
Despre TRANSAVIA
TRANSAVIA este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandul de carne de pui Fragedo și semipreparate pe bază de pui Papane. Inclusă în topul celor mai valoroase portofolii din România, TRANSAVIA operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță.
În cei peste 32 de ani de activitate, TRANSAVIA a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, TRANSAVIA are în prezent aproape 2.400 de angajați, care activează preponderent în cele 31 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii.
În fermele TRANSAVIA, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 30% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene și de pe alte continente. Fragedo, brand emblemă al companiei, este primul brand din România care, în urma evaluării Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) poartă pe spotul TV sigiliul Marca Etică, ce atestă respectarea principiilor etice și a bunelor practici de publicitate.
TRANSAVIA este singura companie cu capital 100% românesc care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar. Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/.
[1] Studiul „Cum putem crește brandurile locale? Oportunități și povești de succes”, realizat de iSense în luna mai 2023, pe un eșantion de 1.005 interviuri.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News