Administrație
Programul județean de transport persoane, dezbătut de operatori și autorități publice. S-a lansat și portalul www.transportalba.ro

Potrivit reprezentanților CJ Alba, programul județean de transport persoane va acoperi 90 de trasee structurate pe câte 20 de grupe de traseu, iar scopul creării acestuia este realizarea unui serviciu de transport modern care să asigure satisfacerea cu prioritate a nevoilor de deplasare ale populației. Principalul aspect adus în discuție de operatori a fost analizarea perspectivelor de întocmire a unor regulamente individualizate pe fiecare traseu, dată fiind particularitatea acestora. Reprezentantul „Man Tour „a explicat că, în opinia sa, un regulament cadru general nu se poate plia eficient pe caracteristicile individuale ale multidudinii de trasee. Tot acesta a reclamat faptul că în noul regulamanent nu sunt stipulate clar obligaţiile transportatorului.
Legalitatea regulamentului de transport, pusă la îndoială de cei prezenți la dezbatere
O altă problemă ridicată de reprezentatul firmei „Arieșul” a fost aceea a realizării unei analize privind fluxurile de transport în stabilirea grupelor de trasee, precum și capacitatea minimă de transport necesară. Nemulțumirile operatorilor au vizat și faptul că vor fi licitate grupe de trasee şi nu fiecare traseu în parte ca şi până acum, lucru ce ar dezavantaja firmele mici . Întrebările și intervențiile operatorilor au primit răspunsuri din partea reprezentanților CJ Alba.
STP cere completarea caietului de sarcini
Regulamentul supus dezbaterii a fost adus la cunoștința operatorilor de transport și administrațiilor locale încă de la începutul anului, când aceștia au putut să transmită și propuneri vizavi de modul în care este structurat, respectiv introducerea sau scoaterea din grilă a unor trasee care se dovedesc ineficiente. O propunere interesantă a venit chiar din partea STP Alba, care cere CJ Alba completarea caietului de sarcini și a documentației tehnice cu noi articole. STP solicită introducerea în caietul de sarcini a unui nou articol ce va stabili redevența ce va cădea în sarcina operatorului, reprezentată procentual în cuantum de cel puțin 0,1%, verificarea dotărilor și echipamentelor autobuzelor care vor asigura acest serviciu, necesitatea dotării acestora cu sistem de ticketing, gprs, sistem de transmitere date online.

Toate aceste solicitări vor fi analizate de reprezentanții CJ Alba, iar cei care le-au formulat vor primi răspuns în scris.
S-a lansat oficial portalul transportalba.ro



Urmăriți Alba24.ro și pe Google News