Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Programul Rabla 2014: Distribuţia tichetelor nu se mai face pe judeţe, ci strict în funcţie de cerere. Controale la colectorii înscriși


Publicat

Distribuţia tichetelor Rabla nu se va mai face pe judeţe, în funcţie de vechimea parcului auto din fiecare unitate teritorială, ci în funcţie de cerere, tichetele electronice urmând să fie extrase dintr-o bază de date naţională de dealerii auto, pe măsură ce se înscriu solicitanţii.

Ministrul Mediului Attila Korodi a făcut, joi, unele precizări legate de desfăşurarea programului Rabla anul acesta. „Se va merge la comercianţi, vor exista numai tichete electronice, care vor fi trase de comercianţi dintr-o bază naţională, fără o distribuire pe judeţe”, a arătat ministrul.

Anul trecut, tichetele Rabla au fost distribuite colectorilor în funcţie de numărul autovehiculelor uzate din fiecare judeţ, criteriu după care urmau să fie distribuite şi dealerilor auto anul acesta, conform proiectului Ghidului de finanţare pentru Rabla pus în dezbatere publică în 5 martie.

În urma dezbaterii publice, s-a hotărât ca toate tichetele să fie la dispoziţia oricărui dealer, în funcţie de cerere.

Totodată, spre deosebire de anul trecut, tichetele nu vor mai fi distribuite în etape, ci vor fi toate disponibile de la lansarea programului.

Anul acesta, cei care vor dori să îşi casesze maşina mai veche de opt ani pentru a beneficia de o reducere de 6.500 de lei la achiziţia unui autoturism nou se vor pezenta direct la dealerul auto de la care sunt interesaţi să cumpere şi se vor înscrie, urmând ca apoi să meargă la un colector pentru casare, la Poliţie pentru radierea autovehiculului şi să revină la dealer pentru a încheia contractul de vânzare – cumpărare.

Cei care vor să îşi caseze vechea maşină, dar nu şi să cumpere o maşină nouă, pot ceda dreptul de folosire a primei de casare altcuiva, cu care trebuie să meargă la dealer. Astfel, atunci când va fi eliberat tichetul electronic, acesta va fi pe numele celui care cumpără autoturismul, a mai precizat Korodi.

Astfel, nemaiexistând fizic tichete, ele nu vor mai putea fi obţinute şi vândute de cei care au de casat o maşină, dar nu vor să cumpere o maşină nouă. În schimb, cei aflaţi în această situaţie trebuie să se înţeleagă din start cu cineva care vrea să cumpere o maşină nouă, căruia să îi cedeze reducerea de 6.500 de lei.

Ministrul a apreciat că „specula” cu tichetele Rabla va dispărea prin noul mod de desfăşurare a programului şi şi-a exprimat convingerea că cei interesaţi vor avea acces la program.

Administraţia Fondului pentru Mediu va aloca un număr de 20.000 de tichete, atât pentru persoane fizice, cât şi pentru persoane juridice.

După înscrierea la dealer, solicitantul va avea la dispoziţie 30 de zile pentru casarea şi radierea maşinii vechi şi pentru achiziţia celei noi. Dacă nu sunt respectate condiţiile desfăşurării programului, tichetul electronic se întoarce în baza naţională şi poate fi extras de un alt comerciant.

Ministerul Mediului intenţionează lansarea programului Rabla 2014 după data de 1 aprilie, a mai spus ministrul.

Până atunci, au fost dispuse controale la colectorii înscrişi în program, care vor fi efectuate, începând de luni, de reprezentanţii Administraţiei Fondului pentru Mediu şi inspectorii Gărzii Naţionale de Mediu.

„Dorim ca toate vehiculele scoase din uz să meargă pe palierul reciclare şi să nu dispară din evidenţa VSU (vehicule scoase din uz, n.r.)”, a spus Attila Korodi, legat de aceste controale.

Anul trecut, în cadrul programului Rabla au fost alocate 23.000 de tichete, dintre care 20.000 pentru persoane fizice şi 3.000 pentru firme şi instituţii publice. Dintre acestea, au fost valorificate 13.385 prin cumpărarea de maşini noi.

Anterior, între 2010 şi 2012, pentru casare se obţinea un tichet de 3.800 de lei, iar la achiziţionarea autoturismului nou puteau fi folosite până la trei tichete.

În 2010, au fost casate 186.854 de maşini, fiind cumpărate aproape 60.000 de autoturisme noi cu ajutorul tichetelor valorice.

În 2011, au fost scoase din uz 116.641 de maşini vechi şi au fost cumpărate aproximativ 40.000 de vehicule noi.

În 2012, au fost casate 44.857 de autovehicule uzate şi achiziţionate 15.149 de maşini noi, dintre care 4.740 de origine autohtonă. Pentru achiziţionarea autovehiculelor noi s-au utilizat 44.688 de tichete valorice, dintre cele 45.000 alocate.

Citește și Programul “Rabla” 2014 ar putea fi reluat din 1 aprilie. Pentru siguranță se va lucra în baze de date electronice

sursa: Mediafax



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

O persoană rănită într-un accident de circulație cu trei autoturisme, între Alba Iulia și Șard. Trafic îngreunat

Publicat

Un al treilea accident s-a înregistrat miercuri, aproape de Alba Iulia. 

Reprezentanții IPJ Alba au transmis că traficul se desfășoară cu dificultate pe DN 74, între Alba Iulia și Sard, din cauza unui accident rutier în care au fost implicate 3 autovehicule.

Potrivit polițiștilor, este posibil ca în urma coliziunii să fi rezultat o victima. Mașinile au ieșit în decor într-o zonă cu linie continuă.

Cercetarea la fața locului este în desfășurare.

Este al treilea accident produs astăzi în apropiere de Alba Iulia. De dimineață s-a înregistrat un alt incident cu 4 mașini la ieșire spre Teiuș, urmat la câteva ore de o tamponare în lanț cu șase mașini, în zona Oiejdea.

Toate cele trei accidente au perturbat traficul, șoferii fiind nevoiți să aștepte zeci de minute în coloană.

Foto: Cititor Alba24

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Hotărâre a CJSU Alba pentru orașul Cugir și comunele Ponor, Șibor și Horea. Care sunt măsurile adoptate

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis vineri o nouă hotărâre prin care a stabilit o serie de măsuri valabile în orașul Cugir și la nivelul comunelor Ponor, Șibot și Horea.

HOTĂRÂREA nr. 114 din 23.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza oraşului Cugir, comunelor Horea, Ponor şi Şibot

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 23.04.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 23.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

(1) La nivelul oraşului Cugir şi comunei Şibot unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 24.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

(1) La nivelul comunelor Horea şi Ponor unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 24.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 06.00-22.00;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție.

De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.
Alba Iulia, 23.04.2021

PREȘEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

Nicolae ALBU, Prefectul Județului Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Nervi și zeci de minute de așteptare în trafic între Teiuș și Alba Iulia: ”Mai mult se stă decât se merge”. Ce spun polițiștii

Publicat

Traficul rutier se desfășoară vineri cu mare dificultate, pe direcția Teiuș – Alba Iulia. Șoferii sunt nevoiți să aștepte în trafic chiar și zeci de minute pentru a străbate cei câțiva kilometri până la intrarea în Alba Iulia.

Mai mulți șoferi revoltați aflați în trafic în zona respectivă au sunat la alba24.ro și au reclamat situația. 

Potrivit reprezentaților IPJ Alba, cauza pentru care circulația este îngreunată este reprezentat de numărul mare de mașini. Șase polițiști rutieri sunt prezenți în zona pentru a fluidiza traficul. 

În plus, vineri pe tronsoul respectiv au avut loc două accidente de circulație din care au rezultat 10 mașini avariate.

Cel mai recenta accident s-a produs în jurul orei 13.30 – o tamponare fără victime, în care au fost implicate 6 mașini.

Pe direcția Alba Iulia – Teiuș traficul se desfășoară normal, fără valori mari.

Șoferii pot utiliza o rută alternativă, prin Galda de Jos – Ighiu – Micești – Alba Iulia, mai lungă cu câțiva kilometri, însă fără valori mari de trafic.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Ighiu a ademenit o fată de 10 ani într-o casă părăsită și a agresat-o sexual. A fost reținut de Poliție

Publicat

arestat catuse

Un bărbat de 40 de ani, din comuna Ighiu, a fost reținut de polițiști, pentru agresiune sexuală.

Potrivit IPJ Alba, joi seara, acesta ar fi ademenit o minoră de 10 ani, într-o casă aflată în construcție.

Bărbatul a fost prezentat în fața magistraților din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru dispunerea măsurilor legale.

Revenim cu amănunte.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate