Actualitate
Programul RABLA 2014: Firmele şi instituţiile publice pot depune cererile din 23 aprilie. Câte tichete sunt disponibile pentru persoane juridice şi fizice
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă deschiderea sesiunii de depunere şi validare a dosarelor pentru persoanele juridice şi instituțiile publice din Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2014, începând cu data de 23 aprilie. Anul acesta, AFM a alocat un număr de 3.000 de tichete pentru persoane juridice şi instituţii publice, respective 17.000 pentru persoane fizice.
Tichetele vor fi alocate electronic, în sistemul informatic gestionat de Administraţia Fondului pentru Mediu. Dosarele se vor depune la sediul AFM, până la 1 septembrie 2014.
Persoanele juridice şi instituțiile publice interesate pot consulta Ghidul de finanțare publicat pe site-ul instituției, în care sunt prevăzute atât condițiile de eligibilitate, cât şi documentaţia necesară pentru înscrierea în program.
Lista persoanelor juridice şi a instituțiilor publice, validate să participe în programul „Rabla 2014” , va fi publicată pe site-ul instituției.
RABLA pentru persoane fizice: Situaţia la zi a tichetelor rămase şi paşi de urmat în program
La o săptămână de la lansarea oficială din 8 aprilie a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2014 pentru persoane fizice, au fost înregistrate 1.462 de rezervări, (dintre care 1.421 verificate şi validate la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor).
Conform centralizării, până în 16 aprilie, în sistemul informatic al AFM, din cele 17.000 de tichete mai erau disponibile 15.192.
Schimbul de informaţii dintre Administrația Fondului pentru Mediu şi DRPCIV se realizează de două ori pe zi, la ora 9.00 şi ora 16.00, astfel încât Programul să se desfăşoare în cele mai bune condiţii, iar persoanele fizice să aibă suficient timp pentru a-şi realize procedurile de casare, radiere şi semnarea contractului de vânzare-cumpărare, precizează reprezentanţii AFM.
Persoanele fizice interesate să achiziţioneze un autovehicul nou prin Programul de Stimulare a înnoirii Parcului auto naţional se pot înscrie, începând din 8 aprilie, la dealerii auto şi, ulterior, să-şi caseze maşinile mai vechi de opt ani la oricare dintre centrele REMAT autorizate de către Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.
În cadrul Programului din acest an, finanţarea nermbursabilă alocată fiecărui român care vrea să renunţe la maşina învechită şi să cumpere alta nouă, este de 6.500 lei, aceasta reprezentând prima de casare. În plus, persoana fizică poate primi primi câte un eco-bonus în valoare de 500 lei, dar nu mai mult de două eco-bonusuri cumulate în cazul achiziţionării de autovehicule eco-frendly.
În această ediție a Programului se poate înscrie orice persoană care are domiciliul sau reşedinţa în România, nu are obligaţii de plată la bugetul local şi este proprietarul unui autovehicul cu o vechime de minimum 8 ani. Aceasta este de altfel una dintre noutăţile Programului 2014, până acum fiind acceptate doar autovehiculele cu o vechime de cel puţin 10 ani.
O altă noutate este faptul că persoanele fizice care doresc să beneficieze de un tichet electronic se vor adresa direct producătorilor/dealerilor validaţi în program.
De asemenea, în această ediție tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, urmând să fie allocate electronic în sistemul informatic al AFM.
Paşii pe care trebuie să-i urmeze persoanele fizice până la momentul achiziţiei prin program a noului autoturismului sunt următorii:
Pasul 1. Proprietarul autovehiculului uzat consultă lista producătorilor validaţi şi îl alege pe cel de la care doreşte să achiziţioneze noua maşină.
Pasul 2. Se prezintă la dealerul ales, în vederea înscrierii în program. În această etapă este nevoie ca proprietarul mașinii să declare dacă va fi beneficiarul direct al tichetului electronic sau cedează acest drept unei alte persoane.
Pasul 3. Producătorul/dealerul introduce, în aplicaţia PSIPAN 2014, date privind proprietarul şi autovehiculul uzat şi îi eliberează proprietarului o notă de înscriere.
AFM verifică în termen de 5 zile datele introduse în aplicaţia PSIPAN şi confirmă/infirmă corectitudinea acestora.
Pasul 4. După confirmarea corectitudinii datelor de către AFM, dealer-ul îi transmite proprietarului că a primit acceptul să meargă la un colector autorizat să îşi caseze autovehiculul uzat în vederea obţinerii certificatului de distrugere şi la Poliţie pentru radierea autovehicului.
Pasul 5. După aceste acţiuni, proprietarul se va prezenta din nou la dealer-ul auto pentru a-şi completa dosarul de participare cu certificatul de distrugere şi certificatul de radiere. Din acest moment, beneficiarul are la dispoziţie 25 de zile să finalizeze contractul de de achiziţie pentru autovehiculul nou şi să achite avansul.
Dacă acest termen nu este respectat, tichetul se pierde, merge înapoi în sistemul naţional şi este redirecţionat către alt beneficiar.
Pasul 6. În termen de 90 de zile de la data încheierii contractului de vânzare – cumpărare, dealer-ul emite factură de livrare a autovehiculului nou.
Prin Programul Rabla au fost investiți până acum 1.744.312.712 de lei, implementarea sa conducând la eliminarea din circulaţie a jumătate de milion de maşini vechi şi foarte vechi.
Citeşte şi RABLA 2014: Un singur dealer cu punct de lucru în Alba acceptat în program
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News