Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Programul RABLA Clasic 2016: Aproape 2000 de tichete noi pentru persoane fizice. 12 milioane lei, sumă realocată


Publicat

rablaProgramul RABLA va fi suplimentat cu aproximativ 2.000 de tichete electronice, transmite Ministerul Mediului, într-un comunicat. Acestea pot fi accesate de populație de miercuri, suma realocată în cadrul Programului fiind de 12 milioane de lei.

Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național – RABLA CLASIC 2016 va fi suplimentat cu 1.846 de tichete electronice.

”Anul acesta Programul Rabla a atins un succes istoric în cei 12 ani de când funcționează: a fost primul an în care tichetele electronice au fost epuizate în mai puțin de trei săptămâni și primul an în care Ministerul Mediului decide două suplimentări de buget. După ce în luna iulie am venit în completarea Programului cu 4000 de tichete electronice care s-au epuizat și ele pe parcursul câtorva zile, astăzi am decis o nouă alocare bugetară care acoperă circa 2000 de tichete electronice.”, a declarat Cristiana Pașca Palmer, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Pentru ”Rabla Clasic” rămâne în vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesării suplimentare a două eco-bonus-uri pentru următoarele situații:

– un eco-bonus de 750 de lei care poate fi adăugat primei de casare în situația în care românii aleg să-și cumpere o mașină al cărei motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km

– un eco-bonus în valoare de 1.500 lei pentru situația în care populația optează pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid.

Dacă mașina nouă respectă ambele criterii, un cetățean poate beneficia de ambele eco-bonus-uri, putând să ajungă, cu tot cu prima de casare, la o finanțare de 8.750 de lei care va fi suportată de AFM din costul mașinii noi.

”În prezent, avem în derulare și Programul RABLA PLUS, dedicat mașinilor electrice. Suplimentarea bugetului pentru RABLA CLASIC oferă cetățenilor care doresc să achiziționeze o mașină electrică un beneficiu cumulat de aproape 6.000 de euro”, a adăugat ministrul Cristiana Pașca Palmer.

În cazul ”Rabla Plus” românii care vor să aleagă o mașină care nu poluează beneficiază din partea AFM de două tipuri de eco-tichete:

– un eco-tichet de 5.000 de lei pentru achiziționarea unui autoturism nou electric-hibrid

– un eco-tichet de 20.000 de lei pentru mașinile noi 100% electrice.

Cele două axe ale programului pot fi accesate de populație separat sau combinat. În situația în care un cetățean deține o mașină veche pentru casat și dorește să achiziționeze un autoturism nou 100% electric sau nou electric hibrid, va beneficia de un sprijin financiar de aproximativ 6.000 de euro, deoarece va primi, concomitent, atât prima de casare de 6.500 de lei cât și eco-tichetul de 20.000 de lei sau cel de 5.000 de lei.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat: Sorin Vasile este candidatul PRO România la Primăria orașului Cugir

Publicat

Duminică, îmi veți găsi numele pe buletinul de vot pentru funcția de primar și în fruntea listei de consilieri locali ai orașului nostru, din partea PRO România.

Cu foarte mulți dintre dumneavoastră mă cunosc personal, mulți, așa cum am aflat în aceste săptămâni, îmi cunoașteți familia. Acest fapt nu poate decât să mă onoreze, pentru că nu este bucurie mai mare pentru tată, dar și pentru fiu, ca unul să afle despre celălalt că a făcut sau face cinste comunității. La fel îmi doresc și pentru fiul meu Dragoș, ca atunci când va deveni om mare, numele meu să îl facă să fie mândru.

Am fost crescut în acest respect față de semeni, față de muncă și față de locul care mi-a dat o pâine. Împreună cu colegii mei din PRO România, săptămânile acestea, v-am oprit pe stradă sau v-am bătut la ușă sau la poartă pentru a vă prezenta ideile și planurile noastre pentru dezvoltarea Cugirului. Suntem o echipă de oameni tineri și cu putere de muncă și dorim ca locuitorii din orașul nostru să rămână iar cei plecați departe să se întoarcă acasă, la Cugir.

Acest loc binecuvântat de Dumnezeu, cu o natură minunată, are un potențial de dezvoltare mult mai mare. Vă pot confirma pensionarii noștri, care au pus umărul la dezvoltarea unei industrii recunoscută la nivel național și internațional. Iar eu consider că motoarele Cugirului pot fi repornite.

Cu toții avem familii, prieteni, colegi dar și un trecut în orașul nostru. Orice om care alege să plece în altă parte e o mare pierdere. Am trăit pe pielea mea durerea de a fi departe de casă. E timpul ca fiecare zonă a orașului nostru să redevină importantă, fie că vorbim de Vinerea, Micro 7, Cindeni, Principală, Râul Mic, Sub Coastă sau cele aferente Bulevardului și piețelor. Pentru aceasta noi trebuie să vedem dincolo de aparențe și să ne întrebăm: vrem sau nu un viitor pentru Cugir?

Duminică, haideți la vot. Liberi și eliberați de presiunea partidelor mari, care promit marea cu sarea și care vor tot mai multă și mai multă putere. Vă mulțumesc pentru sinceritatea și prietenia pe care mi le-ați arătat în aceste săptămâni.

Cu prietenie,

Sorin Vasile

COMANDAT DE PRO ROMÂNIA FILIALA ALBA

PUBLICAT / EXECUTAT DE SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

CUI MANDATAR FINANCIAR COORDONATOR 21200010

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO/DOCUMENT Reacția lui Voicu Paul în scandalul ”afișelor electorale”din Alba Iulia: Nu sunt din bani publici

Publicat

Viceprimarul cu atribuții de primar și candidatul PNL pentru Primăria Alba Iulia, Voicu Paul, reacționează la atacurile venite din partea USR legate de afișele de pe panourile informative ale Primăriei Alba Iulia care între timp au fost date jos. 

Mai exact, Voicu Paul declară că panourile Primăriei Alba Iulia nu sunt din bani publici, ci au fost o sponsorizare din partea unei companii din oraș. 

”Retorica distrugerii cu orice preț nu te califică nici măcar pentru ieșit pe stradă cu fruntea sus, ca să nu mai vorbim de administrarea unui oraș. Subiectul – bombă al ultimei săptămâni – afișele de promovare a proiectelor Primăriei – rostogolit în buclă și cu o mârșăvie de care nu îi credeam capabili de contracandidații mei, în special de USR, și-ar fi putut găsi toate răspunsurile dintr-un simplu telefon, la mine sau la orice coleg din Primărie.

S-ar fi aflat clar că nu e vorba de niciun leu cheltuit din banii publici, ci de o sponsorizare din partea unor companii care au înțeles, cum ar trebui să înțelegem toți, că orașul poate fi ajutat să crească în nenumărate feluri, inclusiv printr-o campanie de informare.

CITEȘTE ȘI: Scandalul panourilor ”electorale” din Alba Iulia TRIMIS la DNA. Parchetul și-a declinat competența către procurorii anticorupție

Însă când planul inițial e să lovești orbește, să folosești ca mare strategie electorală majuscule și semne de exclamare alăturate unor cuvinte dure, ca ilegal, penal etc. e destul de simplu să îmi explic de ce tocmai pe noi, care eram cei mai în măsură să răspundem, nu ne-a întrebat nimeni. Am văzut în mod clar, o decizie a Biroului Electoral, unde, indiferent de opinia unui magistrat sau a reprezentantului Autorității Electorale Permanente, au decis, prin vot, partidele. Prin contradicție, o speță similară de la Sebeș, a fost anulată prin decizia aceluiași birou, cu reprezentanți din aceleași partide.

Am înaintat adrese către instituțiile unde USR a făcut plângere, prin care am solicitat clarificarea sesizării USR cu rapiditate. Evident, nu se va întâmpla până la alegeri. Toate aceste aspecte sunt simplu de verificat și probat și asta se va întâmpla, vom demonstra totul clar, indiferent cine ne-ar cere socoteala.

Rămâne însă întrebarea legitimă: singurul tău argument într-o campanie electorală de o lună este un atac josnic, repetat și reluat, la o campanie uzuală, simplă, de informare, fără nimic electoral în ea? Răspunsul se va vedea în mai puțin de o săptămână, pentru că albaiulienii nu mai gustă de mai bine de 20 de ani metodele acestea talibanice de a murdări și discredita pe oricine, cu orice preț.

Îi asigur, pe oamenii noi cu metode vechi, că Alba Iulia va crește, cu sau fără ”hașstag”!”, a declarat Voicu Paul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia a luat Cinematograful Columna. Clădirea va fi DEMOLATĂ, și locul transformat în PARCARE rezidențială

Publicat

Joi, 24 septembrie, Primăria municipiului Alba Iulia și RADEF „România Film” au semnat procesul verbal de predare primire pentru imobilul „Cinematograf Columna”. 

Reprezentanții celor două părți au constatat starea avansată de degradare a clădirii și faptul că aceasta nu mai este funcțională.

Următorul pas este însușirea valorii de inventar a clădirii prin ședință a Consiliului Local și aprobarea ștergerii datoriilor acumunate la bugetul local, noul proprietar fiind Primăria Alba Iulia. Înafara datoriilor la bugetul local, clădirea este grevată doar de datorii la furnizorul de apă Apa CTTA SA sucursala Alba Iulia.

Va urma apoi procedura de aprobare a demolării clădirii, având în vedere că aceasta nu mai prezintă siguranță în exploatare și revitalizarea zonei urbane ocupate în prezent. În primă fază vor fi amenajate parcări la nivelul solului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Scandalul panourilor ”electorale” din Alba Iulia TRIMIS la DNA. Parchetul și-a declinat competența către procurorii anticorupție

Publicat

Cu trei zile înainte de alegeri, Parchetul de pe lângă Judecătoria Alba Iulia și-a declinat competența către DNA, în cazul plângerii privind ”panourile electorale” din Alba Iulia.

USR Alba a făcut o plângere către autorități cu privire la o posibilă folosire a fondurilor publice pentru campania electorală a actualului viceprimar cu atribuții de primar Voicu Paul. 

Mai exact, este vorba despre afișele de pe panourile informative ale Primăriei Alba Iulia (afișe care între timp au fost date jos, în urma unei decizii a BEJ), dar pe care apărea sintagma #CreștemAlba Iulia, expresie care apărea și pe materialele electorale ale candidatului PNL, Voicu Paul.

Extras din Ordonanța de Declinare a Competenței

VEZI ȘI: VIDEO/DOCUMENT Reacția lui Voicu Paul în scandalul ”afișelor electorale”din Alba Iulia: Nu sunt din bani publici

” La data de 18.09. 2o20, în urma plângerii formulată de USR, (…) organul de cercetare penală s-a sesizat din oficiu cu privire la săvârșirea infracțiunii de delapidare, (…) constând în aceea că pe domeniul public al municipiului Alba Iulia au apărut panouri pe care au fost expuse diferite afișe cu proiecte realizate de către Primăria Municipiului Alba Iulia, sau proiecte pe care aceeași instituție intenționează să le realizeze în perioada următoare, aceste afișe nefăcând parte din cele prevăzute de lege și nefiind amplasate în locurile special amenajate pentru afișaj electoral, iar pe fiecare dintre afișele respective apare sigla municipiului Alba Iulia și de asmenea este scrisă sintagma #CreștemAlbaIulia, aceeași sintagmă care apare pe toate materialele publicitare de campanie electorală care aparțin candidatului la funcția de primar al Municipiului și care în prezent ocupă funcția de viceprimar cu atribuții de primar, Voicu Paul”, se arată în documentul venit pe adresa redacției alba24.ro.

CITEȘTE ȘI: FOTO Hashtag-ul discordiei: Legătura dintre panourile Primăriei Alba Iulia și campania electorală a lui Voicu Paul

 

”(…) Analizând sesizarea, procurorii au constatat că fapta ar putea întruni elementele constitutive ale infracțiunii prev de art 13 din legea nr 78 din 2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, deoarece Voicu Paul are o funcție de conducere într-un partid politic, fiind președintele al PNL filiala Alba Iulia.

 

CITEȘTE ȘI: Primăria Alba Iulia obligată să dea jos reclamele cu ”realizările administrației” de pe panourile din oraș. Ultima DECIZIE a BEJ

Contravaloarea afișelor a fost suportată de către Primăria Municipiului Alba Iulia din bugetul public, afișele au fost amplasate pe panouri publicitare de pe domeniul public, iar scopul urmărit prin promovarea mesajelor din cuprinsul afișelor, prin asocierea cu sintagma #CreștemAlbaIulia, aparținând candidatului Voicu Paul din partea PNL la Primăria Alba Iulia a fost și aceea de obțiere de capital electoral de către acest candidat”, mai este stipulat în ordonanța de declinare a competenței.

Din aceste motive, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia au decis declinarea competenței de soluționare a cauzei în favoarea Direcției Naționale Anticorupție Serviciul Teritorial Alba Iulia.

DNA Alba Iulia va urma să stabilească dacă va deschide sau nu un dosar ca urmare a plângerii.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate