Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Programul Start-Up Nation 2022 începe pe 19 iulie. Granturi de 200.000 de lei pentru cei care vor să înceapă o afacere. Condițiile

Publicat

Ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Daniel Cadariu, a anunțat, marți, că programul Start-Up Nation, ediția 2022, va fi lansat pe 19 iulie și va avea un subpilon dedicat românilor din Diaspora. El precizează că așteaptă încă 1,7 miliarde de lei la rectificarea bugetară.

„Ediția Start-Up Nation din acest an are o primă mare noutate față de primele două ediții: în afara celor 10.000 de beneficiari prognozați pentru pilonul de bază va avea un subpilon dedicat strict românilor din Diaspora cu 1000 de beneficiari”, a anunțat ministrul antreprenoriatului și turismului, Daniel Cadariu.

El a precizat că lansarea va fi pe 19 iulie, la ora 10, iar perioada de înscriere va fi de 30 de zile lucrătoare, respectiv până pe 1 septembrie, ora 20.00.

StartUp Nation 2022: Când se vor putea înscrie românii interesați în platformă

„Până pe 19 iulie, toți cei interesați au posibilitatea să facă preînscrieri pe platforma ministerului. Pe 18 va fi un interval de câteva ore în care platforma nu va funcționa, motivat de faptul că cei de la STS vor face ultimul import de date din bazele de date de la Registrul Comerțului”, a adăugat Cadariu.

Ministrul antreprenoriatului și turismului a precizat că obiectivele programului vor fi stimularea înființării și dezvoltării IMM-urilor, îmbunătățirea performanețelor economice ale acestora, dezvoltarea sustrenabilă, inovare și pregătire antreprenorială și crearea de noi locuri de muncă.

Înscrierea proiectelor, în vederea obţinerii finanţării, se va efectua exclusiv online pe platforma granturi.imm.gov.ro.

„Bugetul pentru acest an va fi de 520 de milioane de lei, dintre care 500 de milioane credite de angajament, 20 de milioane credite bugetare. Bugetul total necesar va fi de 2,2 miliarde de lei. În urma discuțiilor avute la MF am primit asigurarea că vom primi finanțare la rectificare pentru a putea implementa în totalitate acest program. Vor fi granturi maxime de 200.000 de lei prntru cei care vor crea minimum două locuri noi de muncă și de maximum 100.000 de lei pentru cei care vor crea doar un loc de muncă”, a mai spus Daniel Cadariu.

Ministrul a precizat că în ediția a treia nu va mai fi punctat numărul locurilor de muncă nou-create, dar că se vor puncta activitățile cu plus-valoare în România, respectiv incvestițiile inovative, energia verde, digitalizarea și pregătirea antreprenorială.

StartUp Nation 2022: Cine se poate înscrie în program

Potrivit siteului oficial Alocaţie Financiară Nerambursabilă(AFN) – maxim 200.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maxim 95% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului.

BENEFICIARI ELIGIBILI

(1) Pot beneficia de prevederile Programului societățile (microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii) care îndeplinesc cumulativ, la data completării formularului de înscriere (anexa 1) și pe toată perioada de valabilitate a acordului de finanțare, următoarele criterii de eligibilitate:

a) sunt înregistrate conform Legii nr. 31/1990 privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației sau în baza Ordonanței de Urgență a Guvernului României nr. 6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri, cu modificările și completările ulterioare;

b) sunt IMM, conform prevederilor art. 2 și ale art. 4 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, care transpune în legislația națională Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003 (au până la 249 de angajați și realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau dețin active totale de până la 43 milioane euro, echivalent în lei);

c) sunt considerate întreprinderi autonome, legate, partenere sau întreprinderi unice;

d) au capital social integral privat;

e) persoanele care au calitatea de asociați / acționari sau administratori în mai multe societăți nu pot aplica în cadrul prezentului Program decât cu o singură societate;

f) sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerțului, au sediul social/punct de lucru și își desfășoară activitatea pe teritoriul României;

g) codul CAEN Rev. 2 pentru care solicită finanțare este eligibil în cadrul Programului (Anexa X) și autorizat până la momentul plății cererii de rambursare, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în Registrul Comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare. Solicitarea finanțării se face pe un singur cod CAEN;

h) sunt înființate de către persoane fizice începând cu data de 01 ianuarie 2020, inclusiv;

i) nu au datorii la bugetul general consolidat, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru, la momentul verificării administrative și de eligibilitate; Solicitanții care au datorii eșalonate nu sunt eligibili pentru a accesa Programul.

j) (1) Nu au depășit plafonul de minimis de 200.000 Euro pe durata a trei exerciții financiare consecutive pentru o întreprindere unică, așa cum este aceasta definită de Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, și de 100.000 Euro pe durata a trei exerciții financiare pentru beneficiarii care desfășoară activități de transport de mărfuri în contul terților sau contra cost.

Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit și indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.

(2) În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depășește plafoanele de minimis menționate la litera j), întreprinderea solicitantă nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracție din ajutor care nu depășește aceste plafoane.

(3) În cazul fuziunilor sau al achizițiilor, atunci când se stabilește dacă un nou ajutor de minimis acordat unei întreprinderi noi sau întreprinderii care face achiziția depășește plafonul relevant, se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor întreprinderilor care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziție rămân legal acordate.

(4) În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de acestea, și anume, în principiu, întreprinderii care preia activitățile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporțional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.

(5) Ajutorul de minimis acordat prin prezenta măsură poate fi cumulat cu ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 360/2012 al Comisiei, în limita plafonului stabilit în regulamentul respectiv.

(6) Ajutoarele de minimis pot fi cumulate cu ajutoare de minimis acordate în conformitate cu alte regulamente de minimis în limita plafonului de 200.000 euro (100.000 Euro pentru întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terților sau contra cost) echivalent în lei.

(7) Pentru fuziunile și/sau a achizițiile ce modifică statutul controlului, în cazul depășirii plafoanelor valorice prevăzute de art. 12 din Legea concurenței nr. 21/1996 republicată, cu modificările și completările ulterioare, acestea vor fi notificate Consiliului Concurenței, punerea în aplicare a tranzacției de natura concentrării economice fiind posibilă doar după obținerea unei decizii de autorizare din partea autorității de concurență.

(8) Aspectul poate viza și tranzacțiile de divizare menționate mai sus, în cazul în care activele și/sau întreprinderea cu funcționare deplină rezultate, depășesc pragurile valorice prevăzute de Legea concurenței.

(9) Ajutoarele de minimis nu se cumulează cu ajutoarele de stat acordate pentru aceleași costuri eligibile sau cu ajutoarele de stat acordate pentru aceeași măsură de finanțare prin capital de risc dacă un astfel de cumul ar depăși intensitatea sau valoarea maximă relevantă a ajutorului stabilită pentru condițiile specifice ale fiecărui caz de un regulament sau de o decizie de exceptare pe categorii adoptată de Comisie.

(10) Ajutoarele de minimis care nu se acordă pentru sau nu sunt legate de costuri eligibile specifice pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat acordate în temeiul unui regulament de exceptare pe categorii sau al unei decizii adoptate de Comisie.

k) nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operațională, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității;

l) nu au fost subiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană / AIMMAIPE / alt furnizor de ajutor de stat/ Consiliul Concurenței, de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanța integral recuperată, cu penalități aferente;

m) (1) creează cel puțin un loc de muncă cu normă completă, pe perioadă nedeterminată după intrarea în vigoare a acordului de finanțare și menține locul de muncă ocupat cel puțin 2 ani de la data plății ajutorului financiar nerambursabil (AFN);

(2) În cazul în care locul/locurile de muncă create în cadrul schemei se vacantează din diverse cauze sau se suspendă după crearea lor în cadrul schemei, beneficiarul are un termen de maximum 45 de zile să ocupe locul/locurile de muncă vacante, păstrând numărul și tipul acestora pentru care a primit finanțare.

n) Asigură o cofinanțare în procent de minimum 5% din valoarea eligibilă a proiectului, sub sancțiunea neacordării AFN.

TIPURILE AJUTORULUI FINANCIAR

(1) Prin Program se finanțează cererile de finanțare completate prin formularul de înscriere (Anexa 1), în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute, în următoarele condiții:

a) Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea unui singur loc de muncă prin intermediul Programului:

– Alocație Financiară Nerambursabilă (AFN) – maximum 100.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maximum 95% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului;

b) Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea a două locuri de muncă prin intermediul Programului:

– Alocație Financiară Nerambursabilă (AFN) – maximum 200.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maximum 95% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului;

(2) Obiectul finanțării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:

a) (1) Echipamente tehnologice, cu excepția jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale. Prin echipamente tehnologice, conform grilei de punctaj, se înțeleg toate activele corporale din categoria mijloacelor fixe descrise în grupele 2.1, 2.2. și 2.3. din H.G. nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe, cu excepția celor specificate de prezenta procedură de implementare.

(2) În categoria echipamentelor tehnologice eligibile sunt asimilate și activele corporale din categoria mijloacelor fixe pentru locurile de joacă, săli de sport, fitness, drone, x-body și de forță, echipamente, respectiv sisteme specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare, precum și vehicule 100% electrice.

(3) Achiziția de sisteme, instalații și echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare, precum și de vehicule 100% electrice, e considerată că întrunește criteriul de punctaj aferent dezvoltării durabile în cazul în care totalul cheltuielilor eligibile din această categorie este de minimum 5% din valoarea AFN.

(4) Exemple de echipamente, respectiv sisteme specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare, precum și vehicule 100% electrice sunt: autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, trotinete, 100% electrice, pompe de căldură, mini-eoliene, sisteme încălzire / răcire, compresoare aer, panouri și / sau sisteme fotovoltaice, panouri solare, etc.

(5) Nu sunt asimilate echipamentelor tehnologice mijloacele de transport explicitate conform art. 4.3.1 lit. c) sau subansamble pentru aceste mijloace de transport, cu excepția vehiculelor 100% electrice, și nici cheltuielile menționate la art.4.3.1 lit. f.)

b) (1) Achiziționarea de spații de lucru, spații de producție și spații pentru prestări servicii și comerț. Valoarea activului ce urmează a fi achiziționat în cadrul Programului se va face pe baza unei evaluări a unui expert evaluator ANEVAR, cu excepția spațiilor mobile de lucru/ producție / prestări servicii / comerț;

(2) Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie să aibă destinație locativă atât la momentul achiziției, cât și pe toată durata de implementare a Programului;

(3) În categoria spații mobile de lucru / producție / prestări servicii / comerț sunt incluse și corturile pentru organizare evenimente și baloanele presostatice. Pentru spații mobile de lucru / producție / prestări servicii / comerț nu este necesar raport ANEVAR.

c) (1) Mijloace de transport, altele decât cele prevăzute la art. 4.3.1, lit. a), alin. (4): autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, elevatoare, încărcătoare, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcațiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepția tuturor vehiculelor simbol G, conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările și completările ulterioare. Vehiculele 100% electrice vor fi asimilate echipamentelor prevăzute la 4.3.1 lit. a). Nu se finanțează vehiculele de transport rutier de mărfuri în contul terților sau contra cost, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri.

(2) Pentru activitățile de rent-a-car, școli de șoferi și pilotaj și transporturi cu taxi-uri nu este limitată valoarea maximă și numărul de autoturisme achiziționate.

(3) Cu excepția activităților prevăzute la alin. (2), autoturismele sunt eligibile pentru toate activitățile din cadrul Programului în valoare eligibilă de maximum 50.000 lei (cu excepția celor 100% electrice) și maximum 1 autoturism / beneficiar.

(4) În cazul în care întreprinderea beneficiară de ajutor de minimis, pe lângă activitatea eligibilă pentru care solicită ajutor în cadrul schemei de minimis, desfășoară și activități de transport de mărfuri în contul terților sau contra cost, aceasta nu poate utiliza ajutorul de minimis pentru achiziționarea de mijloace de transport marfă decât dacă se asigură, prin separarea activităților sau o distincție clară între costuri, că activitatea exclusă din domeniul de aplicare al schemei nu beneficiază de ajutoare de minimis.

d) Achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale, conform grupei nr. 3 din HG 2139/2004.

e) (1) Salariile, utilitățile (energie electrică, consum apă, gaze, salubritate, abonament telefon și internet), serviciile de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spații de lucru, spații de producție sau spații pentru prestări servicii și comerț;

(2) Pentru aplicanții, care își asumă crearea și menținerea unui singur loc de muncă prin intermediul Programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilități, servicii de contabilitate și chirii) reprezintă o sumă forfetară de maximum 30.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate în urma verificării cererii de finanțare, respectiv din suma cheltuielilor aprobate la decont. Decontarea se face în baza cererii beneficiarului însoțită de documentele care să ateste crearea a minimum 1 loc de muncă;

(3) Pentru aplicanții, care își asumă crearea și menținerea a două locuri de muncă prin intermediul Programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilități, servicii de contabilitate și chirii) reprezintă o sumă forfetară de maximum 60.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate în urma verificării cererii de finanțare, respectiv din suma cheltuielilor aprobate la decont. Decontarea se face în baza cererii beneficiarului însoțită de documentele care să ateste crearea a minimum 2 locuri de muncă.

f) (1) Pachet digital (voucher de digitalizare), care să conțină minimum site de prezentare a activității sau magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu fără hosting, pentru operatorii economici care nu dețin alt site, și care trebuie să fie funcțional la data depunerii cererii de rambursare a ajutorului de minimis și pe toată perioada de monitorizare, cheltuieli de promovare a site-ului/magazinului on-line, un soft necesar desfășurării activității și semnătură electronică.

(2) Pachetul digital poate conține și echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, telefoane smart, tablete.

(3) Pachetul digital (voucherul de digitalizare) reprezintă cheltuială obligatorie în cadrul Programului sub sancțiunea respingerii la finanțare și este în valoare minimă de 25.000 lei.

(4) Cheltuiala cu semnătura electronică este eligibilă și înainte de semnarea acordului de finanțare. g) Active necorporale referitoare la brevete de invenție, francize, etichetare ecologică.

h) Cursuri de dezvoltare a abilităților antreprenoriale desfășurate în România sau în altă țară membră a Uniunii Europene – pentru asociatul/ acționarul/ administratorul/ angajații societății aplicante, în valoare eligibilă de maximum 1.000 lei/persoană.

i) Taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA conform Codului Fiscal.

j) Consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul prezentului Program și pentru implementarea proiectului, în valoare eligibilă de maximum 10.000 lei;

Această activitate poate fi efectuată înainte de semnarea acordului de finanțare.

Furnizorii de servicii de consultanță eligibili în cadrul Programului pot fi numai organizații furnizoare de consultanță care au dreptul legal de a desfășura acest tip de activitate, respectiv au activitatea de consultanță în statut sau sunt întreprinderi care au ca activitate autorizată a fi desfășurată una dintre activitățile incluse în cod CAEN-Rev2 diviziunea 70.

Societățile care furnizează servicii de consultanță în cadrul Programului Start –up Nation nu pot avea calitatea de furnizori pentru alte cheltuieli eligibile în cadrul programului.

k) Două plăcuțe informative obligatorii, sub sancțiunea neacordării AFN, în valoare de maximum 500 de lei care vor fi plasate astfel:

una în interiorul spațiului de la locația de implementare a proiectului (indoor), în locul cu vizibilitatea cea mai bună pentru vizitatori (recepție, secretariat, loc de așteptare etc);
una în exteriorul spațiului de la locația de implementare a proiectului (outdoor), în locul cu vizibilitatea cea mai bună pentru clienți, pe lângă spațiul unde se desfășoară activitatea (fațada stradală, intrare în clădire etc).

l) Cheltuieli financiare aferente creditelor/ garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării proiectelor acceptate în cadrul Programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului.

BENEFICIARI NEELIGIBILI

(2) Nu beneficiază de prevederile Programului societățile cu activitate de:

  • * producție sau comercializare de armament, muniții, explozibili, tutun, alcool, substanțe aflate sub control național, plante, substanțe și preparate stupefiante și psihotrope;
  • * producție sau comercializare de produse energetice definite potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, activități de leasing, precum și:

a) activități de pescuit și acvacultură, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000:

  • –  031 – Pescuitul
  • –  032 – Acvacultura

b) activități legate de producția primară a produselor agricole așa cum sunt enumerate în anexa 1 la Tratatul de instituire a Comunității Europene, cu excepția produselor obținute din pescuit și acvacultură prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 104/2000;

c) activități de prelucrare si comercializare ale produselor agricole listate în anexa 1 la Tratatul de instituire a Comunității Europene, în următoarele cazuri:

i. când valoarea ajutorului este stabilit pe baza prețului sau a cantității produselor de acest tip achiziționate de la producătorii primari sau puse pe piață de operatorii economici respectivi;

ii. când ajutorul este condiționat de a fi parțial sau integral transferat producătorilor primari (fermieri);

Prin „prelucrarea produselor agricole” se înțelege orice operațiune efectuată asupra unui produs agricol care are drept rezultat un produs care este tot un produs agricol, cu excepția activităților desfășurate în exploatațiile agricole, necesare în vederea pregătirii unui produs de origine animală sau vegetală pentru prima vânzare.

Prin „comercializarea produselor agricole” se înțelege deținerea sau expunerea unui produs agricol în vederea vânzării, a punerii în vânzare, a livrării sau a oricărei alte forme de introducere pe piață, cu excepția primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau prelucrători și a oricărei alte activități de pregătire a produsului pentru această primă vânzare; o vânzare efectuată de către un producător primar către consumatori finali este considerată comercializare în cazul în care se desfășoară în localuri distincte, rezervate acestei activități.

d) activități legate de export și anume, ajutoarele legate direct de cantitățile exportate, de înființarea și funcționarea unei rețele de distribuție sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

e) ajutoarele condiționate de utilizarea preferențială a produselor naționale față de produsele importate;

f) ajutoarele destinate agenților economici care activează în sectorul carbonifer, așa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui (CAEN Rev.2)

  • 051 – Extracția cărbunelui superior
  • 052 – Extracția cărbunelui inferior
  • 061 – Extracția petrolului brut
  • 062 – Extracția gazelor naturale
  • 0721 – Extracția minereurilor de uraniu și toriu
  • 0892 – Extracția turbei
  • 091 – Activități de servicii anexe extracției petrolului brut și gazelor naturale

099 – Activități de servicii anexe pentru extracția mineralelorg) Ajutoarele pentru achiziționarea vehiculelor de transport rutier de marfă acordate agenților economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfă în contul terților sau contra cost.

(3) (1) În cazul în care o întreprindere își desfășoară activitatea atât într-unul din sectoarele exceptate (cele menționate mai sus), cât și în unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse în domeniul de aplicare ale prezentei scheme, prevederile acesteia se aplică ajutoarelor acordate pentru sectoarele neexceptate;

(2) Pentru a beneficia de prevederile schemei, întreprinderea în cauză trebuie să se asigure, prin mijloace corespunzătoare, precum separarea activităților sau o distincție între costuri, că activitățile desfășurate în sectoarele excluse din domeniul de aplicare nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu prezenta schemă;

(3) Nu pot beneficia de ajutor de minimis în cadrul Programului operatorii economici în situația în care există legături de rudenie până la gradul II inclusiv și afini până la gradul II inclusiv între structurile acționariatului beneficiarului și furnizorii acestuia sau atunci când ofertantul câștigător deține pachetul majoritar de acțiuni în două firme participante pentru același tip de achiziție în cadrul achizițiilor realizate de solicitanții privați ai fondurilor nerambursabile.

Aplicantul va depune la prima cerere de rambursare o declarație în acest sens, atașată dosarului de decont, conform legislației în vigoare privind conflictul de interese.

(4) Nu pot beneficia de ajutor de minimis în cadrul Programului operatorii economici în situația în care acționarii sau asociații au / au avut calitatea de asociat sau acționar în altă întreprindere beneficiară de ajutor financiar nerambursabil în cadrul edițiilor anterioare Start-up Nation, sau în cadrul măsurii “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, sau în cadrul schemei de ajutor de stat dedicate activităților HoReca prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, alimentației publice și organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID19.

(5) Fiecare beneficiar are obligația să facă dovada, cel târziu la momentul plății cererii de rambursare, a angajării prin proiect, cu contract de muncă pe durată nedeterminată și cu normă completă a minimum 1 loc de muncă pentru care beneficiază de finanțare, precum și obligația menținerii acestuia pentru cel puțin 2 ani, după momentul plății AFN.

Locul de muncă se consideră a fi creat prin proiect dacă este creat și ocupat între data semnării acordului de finanțare și data plății cererii de rambursare, de către o persoană care nu a avut raporturi de muncă în ultimele 6 luni cu întreprinderea aplicantă, anterior semnării acordului de finanțare.

(6) Nu sunt eligibile în cadrul Programului societățile ale căror acționari/asociați au deținut societăți pentru care au semnat acord de finanțare la sesiunile anterioare ale Programului Start – Nation și au înstrăinat mai mult de 49% din părțile sociale sau acțiuni, indiferent dacă societatea a primit sau nu AFN.

(7)Nu sunt eligibili beneficiarii și/sau acționarii/asociații/administratorii societăților care au comis/comit nereguli de ordin financiar sau acte de corupție stabilite prin hotărâri judecătorești definitive.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Ateliere de Vară „Șotron”, la Grădinița cu Program Normal Gârbova. Activități pentru viitori școlari

Publicat

La Grădinița cu Program Normal Gârbova s-au desfășurat recent Ateliere de Vară „Șotron”, la care au participat viitori școlari.

Atelierele de Vară „Șotron” sunt un modul educațional susținut de Asociația OvidiuRo, pe perioada vacanței de vară. Profesorii voluntari au susținut activități cu copiii, după un format pregătit de OvidiuRo și diseminat în urma a numeroase sesiuni de formare.

Majoritatea activităților au fost susținute în natură, ceea ce a fost pe placul celor mici.

„Surpriza și bucuria lor a fost și vizita agentului șef de Politie, Cristea Flaviu din cadrul Compartimentului de analiză și prevenire a criminalității, din cadrul IPJ Alba, căruia îi mulțumim pe această cale!”, a transmis educatoarea Delia Lupean.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alba Iulia Music and Film Festival, PROGRAMUL zilei de vineri: Concert Corina Chiriac și comedia Cel mai tare șef

Publicat

Alba Iulia Music & Film Festival, ediția a X-a, debutează vineri, 19 august, în Cetatea Alba Carolina. Deschiderea oficială a festivalului, programată pentru ora 20:00, va sta sub semnul bunei dispoziții. Cap de afiș va fi Corina Chiriac, legenda muzicii ușoare românești, care vine, la Alba Iulia, cu un recital extraordinar menit să ridice publicul în picioare.

Artista, care a încântat generații întregi de români cu vocea sa inconfundabilă, a debutat pe scena Teatrului de Comedie din București, fiind protagonista unor producții TV și de film, printre care Aventuri la Marea Neagră (r. Savel Stiopul), alături de Florin Piersic. Comedia Cel mai tare șef, care a strâns șase premii Goya anul trecut, și doamna muzicii românești, Corina Chiriac, vor deschide festivalul, care va pendula, de la început până la sfârșit, între umor și dramă.

AIMFF se va desfășura între 19-21 august, în locurile deja consacrate din Cetatea Alba Carolina: Piața Cetății, Piața Vestică, Esplanada Obeliscului și Grădina Cetății.cele mai așteptate filme ale momentului și artiști care vor ridica publicul în picioare

Concertul Corinei Chiriac va fi urmat de una dintre cele mai savuroase comedii ale anului trecut, Cel mai tare șef, semnată de regizorul spaniol Fernando León de Aranoa. Filmul, care a adunat cele mai importante premii Goya, reușește să fie deopotrivă teribil de amuzant și ancorat în realitate, oferind spectatorilor suficiente răsturnări de situație cât să-i țină lipiți de ecrane și după genericul de final.

O doză sănătoasă de umor va oferi publicului și noul film regizat de Alexandru Lustig, Nunți, botezuri, înmormântări, cu Șerban Pavlu în rol principal. Acesta se regăsește pe lista selectă a producțiilor românești incluse în programul AIMFF de anul acesta.

Publicul prezent în Cetatea Alba Carolina vineri va putea urmări și Capra cu trei iezi (r. Victor Canache), o adaptare după extrem de populara poveste a lui Ion Creangă, în care Maia Morgenstern face un rol memorabil.

Program Alba Iulia Music & Film Festival, vineri, 19 august:

Piața Cetății

  • 20:00-Deschiderea oficială a festivalului: concert Corina Chiriac
  • 21:00- FILM: Cel mai tare șef (The Good Boss), 2021, Spania, regia: Fernando León de Arano/ 1h 56min

Piața Vestică  

  • 21:00- FILM: Nunți, botezuri, înmormântări, 2022, România, regia: Alexandru Lustig / 2h 1min

Esplanada Obeliscului  

  • 20:45- FILM: Capra cu trei iezi, 2022, România, regia: Victor Canache / 1h 23min

Grădina Cetății 

21:00- FILM: Insula, 2021, România, regia: Anca Damian/ 1h 24min

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Produse locale în piețe, doar în acte. ANPC atrage atenţia asupra autenticităţii certificatelor de producător

Publicat

Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au făcut verificări în mai multe piețe din țară. Mulți dintre vânzătorii verificați au recunoscut că achiziționează din piețe de gros produsele pe care le revând, susțin reprezentanții ANPC, care atrag atenția asupra certificatelor de producător. 

Potrivit unui comunicat al ANPC, au fost făcute, în cadrul programului „Academia Comisarilor”, verificări în mai multe pieţe din ţară. Conform documentului, la tarabele pline de legume şi fructe, prezentate ca fiind româneşti, se aflau diverse persoane care prezentau echipelor de control „certificate” prin care atestau calitatea de aşa-zis producător, scrie mediafax.ro.

Comisarii ANPC au pornit prin sate pentru a verifica autenticitatea acestor acte şi au cerut, la faţa locului, să vadă grădinile, câmpurile şi livezile unde sunt produse legumele şi fructele găsite pe tarabe, dar, în majoritatea copleşitoare a cazurilor, nu au avut ce să vadă.

„Am demarat această acţiune în urmă cu ceva timp, dar nu am reuşit să obţinem materiale, aşa cum au făcut-o mai tinerii noştri colegi. Dacă ar fi să adunăm cantităţile de legume şi de fructe înscrise în certificatele de producător, ce s-au dovedit şi se vor dovedi a fi false, probabil ne vom da seama că produsele româneşti, şi la acest capitol, sunt în pericol. Exemplul celor din Academia Comisarilor este unul ce trebuie implementat la nivelul fiecărui judeţ. Sper să nu rămânem singurii ce constată acest lucru”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Reprezentanţii ANPC susţin că mulţi dintre vânzătorii verificaţi au recunoscut că achiziţionează de la diverse pieţe de gros produsele, pe care apoi le revând, sau că le cumpără de la producătorii reali, care se află în cu totul alte zone şi le comercializează, la tarabă, fără a respecta contextul legal al acestei activităţi.

„Unii dintre ei explică, chiar, cum au intrat în posesia <certificatelor de producător>, cum folosesc mici spaţii cultivate, pentru a putea primi certificatele, dar că achiziţionează din alte părţi cantităţile mult mai mari, în realitate, de legume şi fructi, de pe tarabe”, transmis reprezentanţii ANPC care susţin că vor în acest fel să avertizeze autorităţile care emit aceste documente asupra fenomenului atât de des întâlnit în ţară.

sursa: mediafax.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Premierul Ciucă: Am stabilit să majorăm salariile tuturor bugetarilor cu acel sfert din diferenţa prevăzută de Legea 153

Publicat

Coaliţia de guvernare a decis aplicarea unei măriri salariale pentru bugetari cu un sfert din diferenţa prevăzută de Legea 153, a declarat, joi, premierul Nicolae Ciucă.

„Am discutat, a fost o chestiune în care s-au solicitat mai multe intervenţii pe o serie de drepturi salariale. În momentul de faţă Legea 153 tocmai a reuşit prin modificările de-a lungul timpului, de la intrarea în vigoare până acum, să producă o serie de inechităţi şi numai unitară nu mai este.

Am stabilit ca măsura pe care o vom lua la nivelul Guvernului, cu aprobarea întregii coaliţii, a fost o discuţie cu toţi liderii coaliţiei, să aplicăm acel sfert din diferenţa pe 153 la toată lumea, fără niciun fel de discriminare”, a afirmat Ciucă, într-o conferinţă de presă, la Sinaia.

Prim-ministrul a menţionat că Ministerul Muncii urmează să finalizeze modificarea Legii 153 pentru a elimina inechităţile, iar acelaşi lucru se va întâmpla şi cu Legea pensiilor.

Minisitrul Finanțelor: Ordonanţa privind majorarea salariilor bugetarilor ar putea fi aprobată săptămâna viitoare; măsurile privind sporurile, analizate separat

Întârzierea majorării salariilor pentru bugetari a fost cauzată de USR care a atacat la Curtea Constituţională legea respectivă, a declarat, joi, în conferinţa de presă organizată după şedinţa de Guvern, ministrul Finanţelor, Adrian Câciu.

„Am făcut Legea bugetului de stat, am venit în faţa dumneavoastră şi am spus că dăm la zona bugetară doar pentru două familii ocupaţionale – Sănătate şi Educaţie – şi că pentru celelalte familii ocupaţionale, în funcţie de cum evoluează execuţia bugetară, vom încerca la jumătatea anului să venim cu noi măsuri. S-a venit cu această propunere ca toate familiile ocupaţionale care aveau o diferenţă de grilă până în 2022 să primească acest 1/4 şi în direcţia aceasta vom merge. Cred că Ordonanţa va fi aprobată săptămâna viitoare. Restul de măsuri privind sporurile a rămas să fie analizate separat şi să se vină, totuşi, cu o abordare integrată la nivel de întreg aparat bugetar pentru a nu crea noi inechităţi. Sporurile sunt mai sensibile decât salariul de bază… La acest moment decizia a fost ca recuperarea să fie de doar 1/4 la cei care au înregistrat diferenţe faţă de grila 2022”, a menţionat Câciu.

Ministrul de resort a susţinut că atacarea la Curtea Constituţională de către USR a a Legii privind salarizarea bugetarilor a dus la amânarea aplicării prevederilor asumate de către actualul Guvern.

„Acea Ordonanţă are un articol distinct în care se spune că e cu încadrarea în limitele de cheltuieli de personal aprobate. Măsura a fost anunţată de Coaliţie, a fost situaţia din Parlament, atacată legea la Curtea Constituţională care punea totuşi într-o zonă de impredictibilitate când aduci şi poliţiştii şi toate celelalte categorii de personal într-o zonă pe care ţi-ai asumat-o politic. Atunci s-a luat această decizie să se vină cu Ordonanţa. Bugetarii ar trebui să ştie că această întârziere se datorează USR. USR a atacat la Curtea Constituţională legea respectivă. Haideţi să-şi mai asume şi dânşii, că parcă nici nu au fost la guvernare”, a spus oficialul.

Ce prevede noua variantă a proiectului de OUG

Ministerul Muncii a publicat miercuri, 17 august, o nouă variantă a proiectului de Ordonanţă de Urgenţă privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Documentul prevede că toţi bugetarii care nu au ajuns încă la salariile prevăzute în grila din 2022 a Legii Salarizării vor primi o pătrime din diferenţa între suma prevăzută în această grilă şi salariile în plată.

„Se propune adoptarea prezentului proiect de ordonanţă de urgenţă a Guvernului care prevede următoarele măsuri: La Articolul I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (…), cu modificările ulterioare, se introduc următoarele prevederi: acordarea, prin excepţie de la prevederile alin.(1), începând cu luna august 2022, a unei pătrimi din diferenţa dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru anul 2022 şi cel din luna decembrie 2021; acordarea, începând cu luna august 2022, pentru personalul nou încadrat, pentru personalul numit/încadrat în aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, inclusiv pentru personalul promovat în funcţii sau în grade/trepte profesionale, în perioada ianuarie-iulie 2022, a unei pătrimi din diferenţa dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr.153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru anul 2022 şi cel din luna iulie 2022”, se precizează în nota de fundamentare a proiectului de OUG.

Potrivit documentului, aplicarea acestor prevederi se va face cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin buget, pe fiecare ordonator principal de credite.

Măsura este motivată prin faptul că actuala criză generată de pandemia de COVID-19 a determinat la nivel naţional luarea unor măsuri de natură sanitară şi economică care au generat dezechilibre la nivelul indicatorilor macroeconomici, iar în lipsa unor măsuri concrete şi rapide ”s-ar vulnerabiliza şi mai mult categoriile de persoane vizate de prezenta ordonanţă de urgenţă, prin diminuarea puterii de cumpărare, cu impact semnificativ asupra standardelor de viaţă ale populaţiei şi prin amplificarea riscului de sărăcire extremă”.

Reamintim faptul că prima variantă a proiectului, publicată în transparenţă în 6 august, prevedea şi că personalul din cadrul Institutului Naţional de Statistică precum şi din cadrul direcţiilor regionale şi judeţene de statistică beneficiază, începând cu luna august 2022, de salariile de bază prevăzute de lege pentru anul 2022.

Totodată, varianta iniţială a proiectului de act normativ acorda o majorare a salariului de bază cu 15% pentru complexitatea muncii pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Ministerului Culturii şi Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, personalul din cadrul instituţiilor aflate din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, precum şi al serviciilor publice deconcentrate ale acestor ministere, şi personalul din cadrul Institutului Naţional de Statistică precum şi din cadrul direcţiilor regionale şi judeţene de statistică.

sursa: agerpres.ro, ziare.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax