Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Proiect: Admiterea la Rezidențiat organizată de Ministerul Educației, iar pregătirea coordonată de departamente din universități


Publicat

medic sanatate

Ministerul Educaţiei organizează admiterea în rezidenţiat pe locuri şi pe posturi, prin concurs naţional, cu tematică şi bibliografie unică, în temeiul unei metodologii aprobate prin ordin al ministerului, la propunerea universităţilor de medicină şi farmacie acreditate, prevede o iniţiativă legislativă depusă la Camera Deputaţilor de parlamentari de la PSD.

Proiectul prevede completarea în acest sens cu patru texte noi a art.174 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 şi abrogarea Ordonanţei de urgenţă 18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, aprobată prin Legea 103/2012.

Potrivit proiectului, specialităţile şi durata pregătirii prin rezidenţiat se vor stabili prin ordin comun al Ministerului Educaţiei şi Ministerului Sănătăţii, cu avizul Colegiului Medicilor din România, Colegiului Medicilor Dentişti din România, Colegiului Farmaciştilor din România, după caz.

Organizarea şi finanţarea rezidenţiatului şi dobândirea dreptului de liberă practică se vor stabili prin hotărâre a guvernului, la propunerea Ministerului Educaţiei şi Ministerului Sănătăţii. Pregătirea în rezidenţiat va fi coordonată de departamente din cadrul instituţiilor de învăţământ superior şi se face în unităţile sanitare publice sau private atestate de către universităţile de medicină şi farmacie acreditate, după o metodologie proprie, mai prevede propunerea legislativă.

De asemenea, legea va intra în vigoare începând cu prima zi a anului şcolar, respectiv universitar următor celui în care a fost adoptată. La intrarea în vigoare, va fi abrogată OUG 18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, aprobată prin legea 103/2012.

Iniţiatorii – Adrian Streinu Cercel, Alexandru Rafila, Patriciu-Andrei Achimaş-Cadariu, Corneliu-Florin Buicu, Florian-Dorel Bodog, Leonard Azamfirei, Lucian Romaşcanu şi Angel Tîlvăr – susţin că organizarea rezidenţiatului este prevăzută şi în Legea educaţiei şi în Ordonanţa 18/2009, iar prevederile nu sunt armonizate.

Ei au arătat în expunerea de motive că, în timp ce Legea educaţiei prevede că organizarea rezidenţiatului este făcută de departamentele de pregătire a rezidenţiatului din cadrul instituţiilor de învăţământ, OUG 18/2009 prevede că atribuţiile de organizare revin preponderent Ministerului Sănătăţii şi Direcţiilor de Sănătate Publică.

„În prezent, admiterea în rezidenţiat este organizată de către universităţile de medicină şi farmacie acreditate, prin concurs naţional de admitere în rezidenţiat. Pregătirea în rezidenţiat este asigurată de cadrele didactice din universităţi, în secţiile clinice universitare şi alte unităţi sanitare sub coordonarea cadrelor didactice universitare, statutul de coordonator de rezidenţiat este condiţionat de calitatea de cadru didactic universitar. Practic, întreg parcursul de formare, de la admitere până la certificarea medicului rezident ca medic specialist, se desfăşoară sub coordonarea directă a instituţiilor de învăţământ superior. (…) Implicarea Ministerului Sănătăţii în acest proces ţine exclusiv de stabilirea necesarului/numărului de locuri necesar pentru a fi pregătit în fiecare specialitate, în funcţie de politica de resurse umane, dar pregătirea propriu-zisă, fiind o formă de învăţământ post universitar, trebuie să aparţină Ministerului Educaţiei, prin instituţiile de învăţământ superior pe care le are în coordonare”, susţin iniţiatorii.

Aceştia au menţionat că propunerea legislativă este susţinută „in corpore” de universităţile de medicină şi farmacie.

„Adoptarea acestei iniţiative ar pune în acord cele două reglementări existente şi ar asigura condiţiile necesare de pregătire mai riguroasă a rezidenţilor prin activităţi teoretice şi practice monitorizate şi evaluate periodic, specifice oricărei forme de învăţământ şi ar pune la dispoziţia rezidenţilor aflaţi în pregătire întreaga infrastructură aflată la nivelul universităţilor: laboratoare avansate, centre de simulare medicală, de pregătire postuniversitară, accesul la resurse bibliografice moderne. Totodată, ar permite normarea cadrelor didactice universitare care desfăşoară activităţile de pregătire practică şi teoretică prin includerea acestor activităţi în statele de funcţii”, mai arată iniţiatorii.

Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Camerei Deputaţilor, Senatul fiind for decizional.

sursă: Agerpres



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Inițiativă inedită la Cugir: Tinerii care vor să-și construiască o casă pot primi teren gratuit de la primărie. Condiții

Publicat

Primăria Cugir va atribui cu titlu gratuit suprafeţe de teren, unor tineri, pentru construirea unei locuinţe proprietate personală.

Deocamdată, este vorba despre 17 loturi în suprafață de 400 mp, aflate în localitatea Vinerea, pe strada Codrului.

Consiliul Local Cugir a aprobat marți Regulamentul cadru pentru atribuirea terenurilor în baza Legii nr. 15/2003, republicată, privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinţe proprietate personală în orașul Cugir.

În condiţiile acestui regulament, sunt considerate eligibile solicitările persoanelor (necăsătorite sau căsătorite) care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) solicitantul să aibă o singură cerere depusă, în nume propriu sau împreună cu soțul/soția;

Vezi model cerere:

b) solicitantul să aibă vârsta cuprinsă între 18 ani (împliniți) și 35 de ani (neîmpliniți) la data depunerii cererii de atribuire a suprafeţei de teren;

c) solicitantul să aibă cetățenie română și domiciliul stabil în oraşul Cugir;

d) solicitantul și soţul/soţia solicitantului, după caz, la data depunerii cererii, precum şi la data rezolvării acesteia să nu fi avut sau să nu deţină în proprietate o locuinţă ori un teren destinat construirii unei locuinţe proprietate personală, atât în orașul Cugir, cât şi în alte localităţi;

e) părinţii solicitantului să nu deţină sau să nu fi deţinut în proprietate, în ultimii 10 ani, un teren în suprafaţă mai mare de 500 mp în mediul urban şi de 5.000 mp în mediul rural, indiferent de localitatea în care este situat terenul (exclusiv terenul aferent casei de locuit);

f) solicitantul sau soțul/soția, după caz să aibă un loc de muncă în România sau în străinătate / să aibă calitatea de asociat sau administrator al unei societăți comerciale / persoană fizică autorizată în baza OUG nr. 44/2008;

g) să nu aibă o condamnare penală pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;

Cererile însoțite de toate documentele prevăzute în Regulament se vor depune la sediul Primăriei oraşului Cugir începând cu data comunicării anunțului si până în data de 3 septembrie anul curent. Dosarele complete şi dosarele incomplete vor fi supuse analizei Consiliului Local al oraşului Cugir, cu propunerea motivată de aprobare sau de respingere, după caz, întocmită de către Comisia de evaluare. Atribuirea loturilor se va face în funcţie de punctajul obţinut de solicitant.

Condiții

Solicitanții cu cereri de atribuire a terenului aprobate în vederea construirii de locuințe și care au depus în dosar o preaprobare financiară au obligația ca, în termen 90 zile de la adoptarea hotărârii consiliului local, să prezinte documente doveditoare care să demonstreze că deţin într-un cont bancar suma minimă de 50.000 lei sau echivalent în euro ori un contract de finanțare din partea unei instituții bancare cu privire la faptul că solicitantul este eligibil pentru obținerea unui credit în vederea construirii locuinței, cu suma de minim 50.000 lei sau echivalent în euro. În acest caz Contractul de comodat va fi semnat după prezentarea dovezii referitoare la obținerea creditului.

Sub sancţiunea retragerii atribuirii, beneficiarul este obligat să înceapă construcţia în termen de un an de la data atribuirii terenului şi să o finalizeze în termen de maxim 3 ani de la data obținerii autorizației de construire, cu respectarea reglementărilor de urbanism impuse prin autorizare. Se consideră data finalizării construcției, data procesului-verbal de recepție a lucrărilor, eliberat de Compartimentul urbanism din cadrul Primăriei orașului Cugir. Legea nr. 15/2003, republicată.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Bărbat din Ighiu, înșelat cu un aparat auditiv care nu funcționa. A apelat la Poliție, care l-a găsit pe vânzător

Publicat

sediu ipj

Un bărbat de 73 de ani, din Ighiu, a reclamat la poliție că a fost înșelat la cumpărarea unui aparat auditiv.

Potrivit reprezentanților IPJ Alba, vânzătorul a fost identificat și s-a ales cu dosar penal. 

”La data de 27 iulie 2021, poliţiştii din Ighiu au identificat un bărbat, de 30 de ani, din comuna Nuşeni, judeţul Bistriţa – Năsăud, ca persoană bănuită de săvârşirea infracţiunii de înşelăciune.

Se pare că, la data de 29 decembrie 2020, i-ar fi vândut și trimis prin intermediul unei firme de curierat, unui bărbat, de 73 de ani, din comuna Ighiu, un aparat de respirat defect” a precizat un reprezentant al IPJ Alba.

La telefon, acesta l-ar fi asigurat pe bărbatul din Șard că aparatul este în stare de funcţionare.

Faţă de bărbatul de 30 de ani cercetările sunt continuate, pentru înșelăciune.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Corporația Politică: Suma incredibilă încasată de partide de la stat în primul semestru al anului. N-au reușit să o cheltuiască

Publicat

bani

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunțat miercuri că în primul semestru al anului 2021 au fost virate în conturile formațiunilor poltice sume în valoare de 91.069.012,34 lei, reprezentând subvenții de la bugetul de stat.

Politica rămâne cea mai bănoasă afacere, chiar și în contextul pandemiei, când firmele românești trec printr-una dintre cele mai grele perioade din existența lor.

Partidele continuă să încaseze lunar milioane din bani publici, pe care nici măcar nu apucă să îi cheltuiască.

Serviciul de urmărire a respectării destinației subvențiilor din cadrul Autorității Electorale Permanente a constatat că în Semestrul I al anului 2021, au fost angajate cheltuieli în procent de 50,08% din totalul sumelor încasate de partide. Adică jumătate.

Cu toate că au plătit inclusiv consultanță politică, angajați, propagandă și publicitate, o mare sumă din bani a rămas necheltuită, semn că partidele nu mai știu ce să facă cu banii.

 

În structura cheltuielilor angajate din subvenția de la bugetul de stat, ponderea cea mai mare au avut-o cheltuielile pentru presă și propagandă, după cum urmează:

Partidul Social Democrat – 66,95%;

Partidul Național Liberal 66,83%.

La partidul PRO ROMÂNIA cheltuielile cu chiriile și utilitățile au reprezentat 37,22%, iar la USR și PMP, cheltuielile cu personalul au reprezentat 51,31%, respectiv 45,46% din totalul cheltuielilor angajate.

Doar în luna iunie, partidele au primit de la bugetul național o subvenție de aproape 13,7 milioane de lei.

Cele mai mari sume le-au încasat PSD și PNL.

Detalii despre modul în care au cheltuit partidele banii primiți de la începutul anului, găsiți AICI, cu mențiunea că nu au consumat toate sumele primite.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Năsui: Impozitul pe salariul minim dintr-un sector privat va fi eliminat de la 1 ianuarie 2022. Despre ce domeniu ar fi vorba

Publicat

Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a declarat miercuri că impozitul pe salariul minim dintr-un sector al economiei românești va fi eliminat de la 1 ianuarie 2022. A oferit și indicii: ar putea fi vorba despre HoReCa. 

”Este soluţia aceasta a neimpozitării salariului minim. Adică un scut fiscal pe salariul minim. Salariul minim e deja mic, haide să îl lăsăm omului.(…)

Zero taxe pe salariul minim este o măsură din programul de guvernare, care începe de la 1 ianuarie 2022 într-un sector privat, sector care nu a fost încă ales, dar care, nu vă ascund, ar putea foarte bine fi HoReCa, din mai multe motive”, a spus Năsui.

Apoi a încercat să explice:

„De ce pleacă oamenii la muncă în altă ţară?(…) din cauza diferenţei de salariu, mai ales când vorbim de forţa de muncă slab calificată, necalificată, sau la început de drum.

Toate lumea începe de undeva pe piaţa muncii. Exact pe oamenii aceia noi îi impozităm cel mai dur, le luăm cele mai multe taxe din UE, pe salariile mici.

Dacă ne uităm la nivelul general al taxării muncii, da, nu suntem în topul european, suntem undeva deasupra mediei.

Dar, dacă ne uităm gradual, pe ce salarii se mută povara fiscală, vedem că pe cele mici la noi. Suntem consistent în top.

Şi nu este singurul top în care suntem sus. Şi în topul inegalităţii de salarii, şi în totul sărăciei în muncă, adică oameni care muncesc şi care deşi muncesc sunt consideraţi în sărăcie sau în risc de sărăcie şi asta e o sărăcie inacceptabilă. (…)

Când munceşti 48 de ore pe săptămână să fii în sărăcie e o chestie clară de economie bolnavă”, a semnalat ministrul Economiei.

Altă variantă luată în calcul

El a adăugat că mai există şi opţiunea ca această măsură să nu fie aplicată în sectorul HoReca, dar a fost luată în calcul şi varianta îngheţării salariului minim brut şi implementarea unor tranşe de neimpozitare.

„Mai există şi opţiunea să nu o facem pentru HoReCa. Noi iniţial, şi aici vă dau puţin din casă, am apărat şi ideea să fie îngheţat salariul minim brut şi să fie crescute cote pentru toată lumea, nu doar pentru HoReCa, tranşe de neimpozitare.

Nu impozităm primii 300 de lei, anul viitor următorii 300 de lei etc, până ajungem la salariul minim.

Şi în felul acesta reducem povara asta fiscală imensă pe care o punem pe spatele celor care câştigă cele mai mici salarii”, a adăugat ministrul Claudiu Năsui.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate