Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Proiect CNAS: Utilizarea cardului de sănătate suspendată, consultații la distanță în medicina primară. Alte propuneri


Publicat

card sanatate

CNAS propune o serie de măsuri pentru asigurarea accesului la servicii medicale în condiții de siguranță pentru medici și pacienți, prin limitarea deplasărilor și interacțiunii cu alte persoane. Printre acestea, suspendarea utilizării cardului de sănătate și posibilitatea pentru medicii de familie să desfășoare consultații telefonic și să dea rețete prin e-mail.

De asemenea, se propune prelungirea cu 90 de zile a termenului de valabilitate al biletelor de trimitere.

Proiectul în acest sens a fost publicat pe site-ul CNAS.

Ce prevede documentul (sursa, comunicat CNAS):

– serviciile medicale și medicamentele necesare pentru identificarea, diagnosticul și tratarea cazurilor cu COVID 19 și a complicațiilor acestora se acordă tuturor persoanelor aflate pe teritoriul României, pe toată perioada stării de urgență și se suportă din bugetul Ministerului Sănătății și din Fondul Național Unic al Asigurărilor Sociale de Sănătate, după caz

– pentru pacienţii cu boli cronice cu schemă stabilă de tratament, medicii de familie pot  elibera prescripție medicală în continuare, fără a mai fi necesară o nouă reevaluare a medicului  specialist, respectiv fără a mai fi necesară reînnoirea scrisorii medicale iniţiale

– pentru medicamentele ce fac obiectul contractelor cost-volum şi cost-volum-rezultat care se eliberează prin farmaciile cu circuit deschis, medicul de familie poate emite prescripție medicală în baza documentelor medicale care au fost emise pacientului – scrisoare medicală și/sau a confirmării înregistrării formularului specific de prescriere

– pe perioada stării de urgență, în asistenţa medicală primară se instituie consultaţia la distanţă pentru afecţiuni respiratorii acute, subacute sau alte manifestări clinice sugestive pentru infecția cu coronavirus, care poate fi realizată prin orice mijloace de comunicare; medicul de familie va consemna consultațiile medicale la distanță în fișa pacientului și în registrul de consultații, cu indicarea mijlocului de comunicare utilizat și a intervalului orar în care acestea au fost efectuate; dacă în urma consultației la distanță, medicul ia decizia unui consult la cabinet/domiciliu, acesta este obligat să organizeze acordarea consultației în condiții de siguranță epidemiologică

– medicii de familie și medicii de specialitate din specialităţile clinice aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate pot prescrie medicamente cu și fără contribuție personală și în situația în care pacientul cu o boală cronică stabilizată nu poate fi prezent la cabinet; prescrierea nu este o consecință a actului medical propriu conform reglementărilor legale în vigoare; prescripția electronică online emisă în aceste condiții este transmisă pacientului prin mijloace de comunicare electronic (n.r. e-mail)

– pe perioada stării de urgență se suspendă obligativitatea utilizării cardului național de sănătate, precum și obligativitatea transmiterii în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a serviciilor medicale și a serviciilor de îngrijiri la domiciliu înregistrate off-line, precum și a dispozitivelor medicale eliberate off-line, în maximum 3 zile lucrătoare de la data acordării, respectiv eliberării acestora.

– formele farmaceutice cu administrare orală, precum și formele farmaceutice cu administrare subcutanată/intramusculară ale medicamentelor prescrise de medicul de specialitate, utilizate in cadrul programelor naționale de sănătate  publică și curative – cu excepția Programului naţional de sănătate mintală – care se eliberează exclusiv prin farmaciile cu circuit închis ale unităților sanitare cu paturi, pot fi eliberate și unei persoane care ridică medicamentele în numele bolnavului, urmare a evaluării bolnavului de medicul de specialitate din spital prin orice mijloace de comunicare

– materialele sanitare consumabile utilizate în cadrul Programului național de diabet zaharat şi Programului naţional de tratament pentru boli rare – epidermoliză buloasă, care se eliberează exclusiv prin farmaciile cu circuit închis ale unităților sanitare, pot fi eliberate și unei persoane care ridică materialele sanitare consumabile în numele bolnavului sau pot fi transmise la domiciliul bolnavului în situaţia în care unitatea sanitară are această posibilitate

– se va prelungi cu 90 de zile termenul de valabilitate al biletelor de trimitere pentru specialități clinice și a biletelor de trimitere pentru specialități paraclinice, a prescripţiei medicale pentru dispozitive medicale, a deciziei de aprobare pentru efectuarea investigației PET-CT

– se prelungesc termenele de aplicare ale actelor normative referitoare la pachetele de servicii şi Contractul-cadru, precum si la programele naționale de sănătate, până la data de 14 aprilie 2020

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Stadiul lucrărilor la Palatul Principilor din Alba Iulia: peste 50%. Constructorul mai are un an pentru a finaliza restaurarea

Publicat

Lucrările de restaurare, consolidare, conservare și valorificare durabilă a corpului principal al Palatului Principilor sunt în derulare atât la interior, cât și la exterior. Stadiul fizic al lucrărilor realizate până acum este de  52%, au transmis reprezentanții Primăriei Alba Iulia.

Potrivit datelor furnizate de constructor, SC EURAS SRL, ultimele lucrări finalizate sunt cele pentru planșeele de lemn peste parter și etaj.

Cele la nivelul podului, inclusiv tratamentele de biocidare și ignifugare; desfacerile umpluturilor bolților peste parter, fapt care a permis determinarea cotei de călcare la etaj și executarea umpluturilor peste toate bolțile peste parter.

Tot în procent de 100% sunt realizate și desfacerile umpluturilor de la subsol, precum și umpluturile peste bolțile subsolului.

În derulare sunt lucrările la instalațiile termice, electrice și sanitare, precum și la tencuielile interioare și exterioare.

De asemenea, continuă restaurarea componentelor artistice, dar și cercetarea arheologică preventivă pentru realizarea spatiului tehnic conex subteran.

Conform contractului, constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor până la 30 iunie 2021.

Despre proiect

În acord cu statutul său, cu valențe naționale și europene, în corpul principal al Palatului Principilor se dorește, în primul rând, amenajarea unui Muzeu al Principatului Transilvaniei. Se vor avea în vedere atât etapele de construcție a clădirii, cât și picturile valoroase din epoci diferite care pot fi conservate in situ.

Funcțiunile propuse prin proiect sunt culturale și turistice și sunt considerate de specialiști potrivite, atât pentru clădire ca monument istoric, cât și pentru a atrage un număr cât mai mare de turiști.

Pe termen lung, proiectul va aduce un plus de valoare pe toate planurile, de la serviciile culturale, comerciale, de turism, alimentaţie publică, în plan local, și ulterior la dezvoltarea economică şi culturală pe plan judeţean, regional şi naţional.

Despre Palatul Principilor

Edificiul are, ca multe alte monumente din Cetatea Alba Iulia, o istorie îndelungată, legată de personalități și evenimente marcante din istoria Transilvaniei și chiar a Europei. Palatul din zilele noastre reprezintă aproximativ 2/3 din ceea ce a fost în epoca premodernă, când era reședința principilor Transilvaniei.

Chiar și astfel segmentat, Alba Iulia are în acest ansamblu un monument unic în Transilvania, care a constituit un model pentru clădirile Renașterii târzii ale provinciei.

Proiectul „Conservarea, restaurarea și valorificarea durabilă a Ansamblului Palatului Principilor din Alba Iulia – Centru Expozițional Corp Principal E“ este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Programul este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect.

Parteneri în proiect: Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Culturii și Identității Naționale.

Durata de implementare a proiectului: până la sfârșitul lunii octombrie 2021.

Sursă: Primăria Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Grecia testează toți turiștii care intră în țară prin Bulgaria. Kulata-Promachonas rămâne singurul punct de graniță deschis

Publicat

Grecia introduce testarea tuturor persoanelor care intră pe teritoriul țării pe la Kulata-Promachonas, singurul punct de frontieră rutier deschis pentru turiștii din România, a relatat joi postul de radio naţional bulgar (BNR), citat de novinite.com.

Decizia a fost luată după ce au fost confirmați cu coronavirus mai mulți turiști străini din insula Thassos, una dintre destinațiile preferate de vacanță ale românilor.

Până în prezent, în Thassos au fost consemnate şase cazuri de turişti infectaţi cu noul coronavirus. Patru dintre ei, care sunt cetăţeni sârbi, se află în prezent într-un hotel folosit ca loc de carantină.

Ceilalţi doi turişti, a căror naţionalitate nu a fost precizată, dar despre care se crede că sunt bulgari, au primit permisiunea de a reveni în ţara de origine.

Toţi cei şase turişti sunt persoane tinere, care nu au simptome ale infectării cu noul coronavirus.

Autorităţile de la Atena au declarat, referitor la agravarea situaţiei epidemice în unele ţări balcanice, între care și România, că numărul testelor făcute persoanelor care intră în ţară prin punctul de trecere a frontierei cu Bulgaria este în creştere.

În cursul zilei de joi, aproape 90% dintre cei care au intrat prin punctul Kulata-Promachonas au fost testaţi.

Este de aşteptat ca începând de vineri după-amiază traficul rutier să se aglomereze în zona acestui punct de trecere a frontierei, autorităţile greceşti fiind pregătite să testeze fiecare turist nou sosit.

Potrivit site-ului ekathimerini.com, autorităţile greceşti au confirmat un caz de COVID-19 şi în insula Naxos (sudul Mării Egee).

Conform unor relatări publicate miercuri, ar fi vorba despre un medic grec care în urmă cu patru zile a sosit pe aeroportul internaţional din Atena venind dinspre Regatul Unit, via Serbia.

Sursa: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Locuri de muncă vacante la compania de apă din Alba: Se caută sudori, electricieni, instalatori, lăcătuși și un inginer

Publicat

Apa C.T.T.A. S.A. scoate la concurs 13 locuri de muncă în cadrul societății, pentru sucursala din Alba Iulia și cea din Teiuș. 

La Alba Iulia sunt scoase la concurs 12 posturi:

1 post de sudor;
3 posturi de electrician;
4 posturi de lăcătuș mecanic;
4 posturi de instalator.

Pentru posturile menționate mai sus, concursul constă într-o probă de lucru.

La punctul de lucru din Teiuș este scos la concurs un post de inginer cu una din specializările: inginer instalații pentru construcții, inginer construcții civile, inginer mecanic sau electromecanic – concursul constă într-un interviu.

Dosarele se vor depune personal la sediul societății din Alba Iulia, str. Vasile Goldiș nr. 3, birou Resurse Umane, până la data de 31.07.2020, inclusiv.

Dosarele trebuie să conțină:

cerere pentru înscriere la concurs,
copie după cartea de identitate,
Curriculum Vitae,
copie după diploma de studii care să ateste studiile de specialitate.
Se vor lua în considerare doar dosarele depuse în perioada 09.07.2020 – 31.07.2020.

Informații suplimentare la S.C. Apa C.T.T.A. S.A. Alba Iulia, str. Vasile Goldiș nr. 3, telefon 0258/834087 interior 15 sau 33 Resurse Umane.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Calendarul examenului de BACALAUREAT 2020, a doua sesiune, aprobat de minister. ÎNSCRIERI, de LUNI

Publicat

examen

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a anunțat că a fost aprobat calendarul examenului de Bacalaureat 2020, a doua sesiune. Înscrierile încep de luni, 13 iulie, iar prima probă scrisă va fi în 24 august.

Ca și în prima sesiune, probele de competențe lingvistice și digitale se echivalează, însă după ce vor fi susținute probele scrise.

Vezi BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

A doua sesiune a examenului național de Bacalaureat 2020 se va desfășura în perioada 24 august – 5 septembrie, anunță MEC, înr-un comunicat.

Calendarul sesiunii august-septembrie 2020 a examenului național de Bacalaureat a fost aprobat prin ordin de ministru și transmis spre publicare în Monitorul Oficial.

Potrivit ordinului, înscrierea candidaților este programată în intervalul 13 – 24 iulie.

Documentele-tip de înscriere – completate și semnate – pot fi depuse la secretariatele unităților de învățământ-centre de examen sau pot fi transmise prin mijloace electronice/poștă, folosindu-se coordonatele indicate de secretariatele unităților de învățământ.

CALENDAR BACALAUREAT 2020 – a doua sesiune – probele scrise:

24 august: Limba și literatura română – E.a)

25 august: proba obligatorie a profilului – E.c)

26 august: proba la alegere a profilului și specializării – E.d)

27 august: Limba și literatura maternă – proba E.b)

Echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale se pot realiza în zilele de 28 și 31 august, respectiv 1 septembrie. În acest sens, comisiile de bacalaureat din unitățile de învățământ liceal vor calcula mediile candidaților și vor asigura echivalarea/recunoașterea nivelurilor de competență, la probele de profil din cadrul examenului național de Bacalaureat (2020), potrivit metodologiei specifice.

Afișarea primelor rezultate la probele scrise va avea loc în data de 2 septembrie (până la ora 12:00) și va fi urmată de etapa depunerii contestaților, în aceeași zi, în intervalul orar 14:00 – 20:00.

La fel ca în prima sesiune, rezultatele elevilor vor fi publicate prin anonimizarea numelui și a prenumelui, în conformitate cu prevederile specifice în vigoare (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD).

Contestațiile pot fi depuse atât în format fizic, cât și electronic. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale, după soluționarea contestațiilor (3-4 septembrie), vor fi comunicate sâmbătă, 5 septembrie.

Nota minimă de promovare, pentru fiecare probă, este 5, iar media finală pentru promovarea examenului este cel puțin 6.

SUBIECTELE și BAREMELE de corectare din prima sesiune a Bacalaureatului 2020:

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate