Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect de hotărâre a Guvernului: Tarife unice pentru serviciile oferite de Registrul Comerţului, un nou sistem de calcul

Publicat

Într-un proiect de hotărâre al Guvernului, se prevede introducerea unui nou sistem de calcul privind taxele percepute de Registrul Comerţului pentru servicii oferite firmelor şi persoanelor fizice autorizate. Vor fi aplicat tarife fixe. Acestea ar urma să fie implementate la maxim două luni de la avizarea proiectului. Prin acest modificări, ar fi obţinute fonduri la bugetul de stat de peste 100 milioane de lei pe an.

Prin introducerea tarifelor unice, firmele şi persoanele fizice autorizate nu vor mai plăti separat pentru fiecare tip de serviciu, ci vor avea un tarif fix, după cum urmează:

– înregistrarea la Registrul Comerţului pentru persoane juridice (autorizarea constituirii, înmatricularea, autorizarea funcţionării şi declaraţia pe propria răspundere): 250 lei

– înregistrarea la Registrul Comerţului pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale ori familiale: 90 lei

– cereri de menţiuni simple (verificarea disponibilităţii sau rezervării denumirii unei firme, numirea lichidatorului, extrasul de registru), pentru persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi familiale ori individuale: 45 lei

– cereri de menţiuni complexe, cu două sau mai multe operaţiuni, pentru persoane juridice: 220 lei.

– cerere de copii certificate: 4+0,2 lei/pagină certificată.

– informaţiile de bază despre o firmă (numărul de ordine în registrul comerţului, denumirea, forma juridică, codul unic de înregistrare, sediul social, durata de funcţionare, capitalul social, administratorii, asociaţii sau acţionarii): 8 lei/firmă

– informaţii extinse (situaţii financiare anuale): 24 lei/firmă.

– raport istoric privind o persoană juridică: 250 lei

– cereri de informaţii pe serii de firme, după maxim 5 criterii (aria geografică, localitate, domeniu): 9 lei/firmă

– cereri de informaţii pe serii de firme, după mai mult de 5 criterii: 11 lei/firmă.

Solicitanţii pot obţine banii pe care i-au plătit pentru aceste servicii doar dacă renunţă la cerere în aceeaşi zi în care au depus-o.

Vor fi aplicate reduceri de tarif în cazul solicitării unor informaţii privind un număr mai mare de firme (reduceri valabile şi în prezent, însă vor fi cu alte cifre), astfel:

– de la 101-1.000 firme, reducere de 30%

– de la 1.001 la 10.000, reducere de 60%

– peste 10.000 de firme, reducere de 80%.

În sistemul actual, o persoană juridică plăteşte 120 lei/înregistrare, iar persoana fizică autorizată, 30 lei/înregistrare. Pentru fiecare dintre următoarele informaţii  – forma juridică, codul unic de înregistrare, sediul social, capitalul social, administratorii, asociaţii sau acţionarii ori date despre situaţii financiare anuale – se plăteşte o taxă de 0,85 lei/informaţie. Pentru raportul istoric al unei firme trebuie, se achită 20 lei+3 lei/fiecare depunere de act sau menţiune înregistrată.

Sursa: Mediafax

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax