Actualitate
Proiect finanțat de Uniunea Europeană: Sătenii din 7 comune din Alba, sprijiniți să-și găsească un loc de muncă
Uniunea Europeană finanţează proiecte prin care sunt furnizate în regim gratuit servicii care contribuie la creşterea şanselor de găsire şi menţinere a unui loc de muncă pentru locuitorii de la sate. Un astfel de proiect este „Centrul de servicii integrate pentru dezvoltarea resurselor umane“, derulat în 7 comune din județul Alba de către Asociaţia „Centrul de Resurse pentru Servicii Sociale – CERESS Alba“.
În cadrul proiectului, a fost înființat un Centru de servicii integrate pentru dezvoltarea resurselor umane, care funcționează în comuna Pianu. Are rolul de a asigura legătura între beneficiarii proiectului și specialiștii centrului, astfel încât oferta de servicii să fie cât mai aproape de domiciliul membrilor grupului țintă, care trebuie implicați în rezolvarea problemelor pe care le au.
Sprijin în găsirea unui loc de muncă, informații despre piața muncii și evoluția ocupațiilor
Pentru a atinge scopul centrului, specialiștii proiectului au luat în evidență până în prezent peste 80 de persoane din comunele Pianu, Vinţu de Jos, Galda de Jos, Sântimbru, Săsciori, Ighiu, Șugag, care fac parte din următoarele categorii sociale: persoane care muncesc în propria gospodărie, şomeri de lungă durată, persoane în căutarea unui loc de muncă, dar şi persoane inactive (casnice). Beneficiarii au primit servicii de informare profesională, consiliere şi orientare profesională, evaluare vocaţională. Practic, au fost instruiţi cum să-şi caute un loc de muncă, cum să se prezinte la un interviu de angajare și au aflat informaţii despre piaţa muncii şi evoluţia ocupaţiilor.
Programe de iniţiere, perfecţionare şi calificare profesională
De asemenea, au fost ajutaţi să ia o decizie în plan profesional şi au fost evaluaţi în vederea înscrierii la programe de formare profesională continuă în ocupații solicitate pe piața muncii, respectiv: „Administrator pensiune turistică“, „ Lucrător comercial“, „Zidar, pietrar, tencuitor“, „Utilizare calculator, prelucrare informații“, „Animator socio- educativ“, „Competențe comune-competențe antreprenoriale “. Menționăm faptul că absolvenții acestor programe de formare vor primi certificate recunoscute pe piața muncii atât în țară cât și în Uniunea Europeană. Cei care doresc să participe la unul din programele amintite mai sus pot să solicitate informații suplimentare la tel/fax: 0258/813800, persoană de contact Bianca Popescu – asistent manager sau Maria Savu – expert implementare, responsabil procese.
În total, de serviciile proiectului vor beneficia cel puţin 200 de persoane din 42 de sate din cele șapte comune din Alba. Dintre acestea jumătate lucrează în agricultura de subzistenţă. Serviciile vor fi asigurate prin deplasarea specialiştilor proiectului în teren. Metodele de lucru ajută la completarea, diversificarea și îmbunătățirea serviciilor asigurate de instituțiile statului.
Proiectul se va finaliza în noiembrie 2013 și este co-finanțat de Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Axa prioritară: 5 „Promovarea măsurilor active de ocupare”, „Domeniul major de intervenţie: 5.2 „Promovarea sustenabilităţii pe termen lung a zonelor rurale în ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane şi ocuparea forţei de muncă”.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News