Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

PROIECT: Guvernul vrea monitorizarea transferurilor de bani. Cum i-ar putea afecta pe românii din străinătate


Publicat

Guvernul vrea să afle detalii despre toate tranzacţiile bancare ce depăşesc 2.000 de euro. Opoziţia susţine că măsura i-ar putea afecta pe românii din străinătate care muncesc la negru şi trimit bani acasă.

Liberalii cred că sumele trimise în ţară vor trebui justificate, iar dacă nu există acte, vor fi confiscate. Reprezentanţii Puterii îl contrazic. Va fi nevoie doar de numele celui care face tranzacţia, nu şi de acte explicative.

E transpunerea în legislaţia naţională a unei directive europene care propune ca, pentru sumele de peste 1000 de euro, să fie cunoscut expeditorul. În propunerea Guvernului s-a ridicat pragul la 2000 de euro, iar noi vom dezbate dacă să păstrăm acest prag sau putem să îl ridicăm”, spune Marius Budăi (PSD), președintele Comisiei de Buget din Camera Deputaților.

„Deja din momentul acesta este o minciună, pentru că dacă se face transferul bancar deja ştim numele. Ştim mai multe decât numele. Ştim, în cazul a 99% dintre tranzacţii, şi de unde provin. Se aruncă o plasă şi încearcă să prindă în această plasă pe toţi cetăţenii români care lucrează în străinătate. România e singura ţară care are 4 milioane de cetăţeni în afara ţării. În cazul României trebuie să fim mult mai atenţi cum transpunem această directivă, pentru că afectăm 4 milioane de cetăţeni”, spune Florin Cîțu (PNL).

Proiectul de lege adoptat în ultima şedinţă de Guvern spune ca transferurile de peste 2.000 de euro vor fi monitorizate, iar cele suspecte vor fi raportate Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor.

Proiectul va intra în dezbaterea Parlamentului.

sursa: digi24.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Peste un milion de români, trimiși în șomaj. Aproape 200.000 au fost concediați. Date de la Ministerul Muncii

Publicat

angajat lucru munca

Ministerul Muncii a actualizat, luni, situația contractelor de muncă suspendate sau încetate, în contextul epidemiei COVID-19 și celor mai recente măsuri stabilite de stat. Potrivit raportului, peste un milion de români intră în șomaj.

Sunt peste 900.000 de contracte individuale de muncă suspendate (șomaj tehnic), iar alte aproape 200.000 sunt încheiate (concedieri).

Situația prezentată de Minister (date centralizate până în 6 aprilie):

Contracte individuale de muncă suspendate – 952.929 din care: 278.408 – industria prelucrătoare; 188.468 – comerț cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 118.277 – hoteluri și restaurante

Contracte individuale de muncă încetate – 187.548 din care: 36.783 – Comerț cu ridicata și amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 32.494 – industria prelucrătoare; 23.286 – construcții

Salariații angajatorii aflați în șomaj tehnic pot primi de la stat acoperirea integrală a fondurilor aferente salariilor.

Angajatorii care au salariați prin Contracte Individuale de Muncă (CIM) și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic, se pot adresa Agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă din județul în care angajatorul are sediul social.

Vezi integral: ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori

Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială din județul în care au înregistrat activitatea.

Vezi ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Întreaga comunicare între solicitanți și instituțiile vizate, respectiv solicitările și depunerea documentelor, se face prin poșta electronică.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Crucea Roşie a distribuit 1000 de măşti şi mănuşi în comuna Ciuruleasa, unde au fost confirmate 11 cazuri de coronavirus

Publicat

Filiala de Cruce Roşie a Judeţului Alba anunță că a distribuit 500 de măşti şi 500 de perechi mănuşi în comuna Ciuruleasa, unde au fost confirmate 11 cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19.

”În contextul derulării unei anchete epidemiologice în comuna Ciuruleasa şi a necesităţii implementării unor măsuri imediate de protecţie a populaţiei pentru a se evita răspândirea virusului la o scară mai largă, organizaţia noastră a oferit în această dimineaţă, în regim de urgenţă, 500 măşti şi 500 perechi mănuşi, Primăriei comunei Ciuruleasa.

Citește și DSP Alba a cerut carantina pentru localitatea Ciuruleasa. Decizia vine de la București

Materialele de protecţie vor fi distribuite personalului din administraţia publică locală precum şi locuitorilor care îşi desfăşoară în continuare activitatea profesională în afara comunei”, transmit reprezentanții organizației.

În total, până acum, Filiala de Cruce Roşie a Judeţului Alba a distribuit aproximativ 4.000 de măşti şi peste 1500 de perechi mănuşi, următoarelor instituţii/unităţi:

– Serviciul Judeţean de Ambulanţă Alba

– Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al Judeţului Alba

– Insitutuţia Prefectului Judeţul Alba

– Directia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba

– Garda de mediu Alba

– U.M. 01684

– Inspecţia de stat în construcţii Alba

– Protecţia Consumatorului Alba

– Spitalul Municipal Blaj

– S.J.P.T. Alba

– Primăria municipiului Aiud

– Prămăria comunei Ciugud

– Primăria comunei Ighiu

– Primăria oraşului Teiuş

– Primăria comunei Cergău

– Primăria comunei Şona

– Grădiniţa „Dumbrava Minunată” Alba Iulia

– Asociaţia SPEROMAX Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Amânarea ratelor la bănci. Ce prevăd normele de aplicare a OUG 37/2020, publicate în Monitorul Oficial

Publicat

taxe bani euro

Normele de aplicare a OUG 37/2020 privind amânarea ratelor la creditele bancare au fost publicate în Monitorul Oficial. Potrivit HG 270/2020, achitarea ratelor poate fi suspendată, la cererea debitorului – persoane fizice sau juridice – pentru o perioadă de până la 9 luni, cel mult până la 31 decembrie 2020.

Potrivit documentului, „prin derogare (…), obligația de plată a ratelor scadente aferente împrumuturilor, reprezentând rate de capital, dobânzi și comisioane, acordate debitorilor de către creditori până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență (30 martie 2020 – n. red.), se suspendă la cererea debitorului cu până la 9 luni, dar nu mai mult de 31.12.2020”.

Debitorul este cel care alege perioada de amânare, între o lună și 9 luni.

Persoanele fizice pot cere amânarea ratelor doar dacă declară pe propria răspundere că se află în imposibilitatea de a onora obligațiile de plată aferente creditului, pentru ca veniturile lor sau ale membrilor familiei au fost afectate de criza COVID19.

Membrii familiei debitorului sunt persoanele care au calitatea de soț/soție, părinți și copii, care locuiesc și se gospodăresc împreună cu debitorul.

Cauze ce sunt luate în calcul la creditele ipotecare (băncile nu trebuie să se limiteze la acestea):

– intrarea debitorului/membrilor familiei acestuia în șomaj tehnic ca efect al închiderii/restrângerii activității angajatorului,

– concedierea debitorului/membrilor familiei acestuia,

– reducerea salariului debitorului/membrilor familiei acestuia,

– plasarea debitorului în carantină instituționalizată sau izolare la domiciliu, îmbolnăvirea cu COVID-19, și altele asemenea”, se arata in comunicat.

Băncile verifică încadrarea creditului în aceste cerinte și comunică decizia de aprobare sau respingere a cererii de amânare a ratelor într-un termen de 15 zile.

Debitori pot fi persoanele fizice, inclusiv persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, profesiile liberale și cele care se exercită în baza unor legi speciale, indiferent de forma de exercitare a profesiei și persoanele juridice din contractele de credit, respectiv leasing, cu excepția instituțiilor de credit.

Condiția este ca aceștia să nu fie restanțieri la plata ratelor (au restanțe la data de 16 martie 2020 și nu le-au achitat încă până la data solicitării suspendării plății următoarelor rate).

Nu pot beneficia de această facilitate cei care au contractat credite după această dată sau cei cărora le-a fost declarată scadența anticipată ori au avut scadența ultimei rate la 30 martie.

Se pot amâna ratele pentru: contractele de credit pentru consumatori, cele pentru cumpărarea de bunuri imobile și cele de leasing. În categoria creditelor ipotecare se încadrează și creditele acordate prin programul Prima Casă.

Cererile vor putea fi depuse prin poșta clasică, prin e-mail sau chiar telefonic, dar numai în 45 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței, adică până la data de 14 mai 2020.

„Pentru a beneficia de suspendarea rambursării ratelor, dobânzilor și comisioanelor, debitorii trimit creditorilor o solicitare în acest sens, în format letric sau prin poșta electronică, la datele de contact precizate în contractul de credit sau printr-un alt canal de comunicare la distanță oferit de creditor, cel mai târziu până la 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. În cazul în care debitorul nu poate transmite cererea prin unul dintre mijloacele enumerate (…), acesta o poate formula pe cale orală, prin telefon, la un număr de telefon dedicat care va fi anunțat de către fiecare creditor pe pagina sa de internet, situație în care creditorul are obligația înregistrării convorbirii”, dispune ordonanța.

“Pentru debitorii persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale, precum și pentru debitorii care dețin profesii liberale și profesii care se exercită în baza unor legi speciale, indiferent de forma de exercitare a profesiei, creditorii vor aproba amânarea ratelor dacă activitatea a fost întreruptă total sau parțial ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate, cu următoarele urmări: restrângerea pieței de desfacere, restrângerea numărului de angajați, diminuarea numărului de furnizori, și altele.

Pentru celelalte firme, băncile vor aproba amânarea la plată dacă dețin certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, sau certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri prin care se constată diminuarea veniturilor sau a încasărilor sale cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020.

De asemenea, băncile vor aproba solicitările dacă activitatea firmelor a fost întreruptă parțial sau total ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență decretată, cu următoarele urmări: restrângerea pieței de desfacere, restrângerea numărului de angajați, diminuarea numărului de furnizori s.a.”, precizează Ministerul Finantelor.

Ratele la credite vor crește puțin după perioada de amânare, pentru că dobânzile acumulate în lunile de amânare vor fi eșalonate pe o perioadă de 5 ani, în cazul creditelor ipotecare, iar la celelalte tipuri de împrumuturi va fi capitalizată la soldul creditului, după perioada de amânare.

aferente perioadei de suspendare se vor capitaliza la soldul creditului existent la finalul perioadei, adică dobânzile se vor adăuga sumelor de plată de la sfârșitul lunilor în care plata ratelor a fost amânată. Sumele rezultate în urma capitalizării se vor plăti eșalonat până la noua dată de valabilitate a contractului de credit, ce include și perioada de amânare a plății ratelor.

Excepție de această regulă fac împrumuturile imobiliare, dobânzile pentru acestea calculându-se potrivit prevederilor contractului de credit și reprezentând o creanță pentru care dobânda este zero, plata creanței urmând să fie făcută eșalonat, timp de 60 de luni, adică în doi ani și jumătate.

Firmele vor putea amâna ratele numai dacă și-au întrerupt total sau parțial activitatea, din cauza deciziilor luate de autorități în perioada stării de urgență. Totodată, acestea vor trebui să obțină un certificat de stare de urgență de la Ministerul Economiei.

Contractele de credit vor fi modificate astfel, în baza OUG 37/2020, fără a fi nevoie de acte adiționale.

surse: legestart.ro, avocatnet.ro, mfinante.gov.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Transport de echipamente medicale cu unul dintre cele mai mari avioane din lume. Când ajunge în România

Publicat

Unul dintre cele mai mari avioane din lume va aduce, marți, un transport de echipamente medicale din China, în România. Este vorba despre unul dintre cele 12 transporturi de echipamente medicale așteptate în această lună în țară.

„Unul dintre avioane este o premieră în România, va fi un Antonov cu o capacitate de 740 de metri cubi plus tc 01.29 Este cel mai mare zbor de tip cargo cu destinaţie medicală, echipamente medicale achiziţionate din China, este primul zbor de acest gen făcut de acest avion în Europa”, a spus directorul general UNIFARM, Adrian Ionel.

Antonov AN 124 este un avion rar. Este cel mai mare avion de tip cargo din lume produs în serie. Poate transporta locomotive, iahturi sau fuselaje de aeronave. Botul aeronavei poate fi lăsat în jos pentru încărcarea uni volum de marfă imens, de până la 150 de tone.

Şeful UNIFARM spune că alte 12 avioane de tip cargo vor aduce mărfuri necesare medicilor din linia I: măşti de protecţie, ochelari de protecţie, combinezoane, aparatură medicală şi reactivi.

Pe 9, 20 şi 27 aprilie vin în ţară trei avioane de tip Boeing 747 încărcate cu marfă. Pe 14 aprilie un alt Antonov AN124 va ateriza la Bucureşti din Zhengzhou, China. Pe 15 aprilie va ateriza la Bucureşti un Boeing 747 Silkway West Airlines.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate