Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Proiecte de zeci de milioane de lei, pentru reinventarea Cugirului. Centură ocolitoare pentru Vinerea și multe altele


Publicat

cugir

Administrația locală a orașului Cugir, a depus 14 noi proiecte pe fonduri europene, două pe fonduri guvernamentale, iar trei mari investiții din bugetul local sunt în desfășurare. Primarul Adrian Teban spune că eforturile instituției pe care o conduce s-au concentrat pe atragerea de fonduri europene și guvernamentale, în baza unor proiecte care vizează modernizarea drumurilor, transportului public, iluminatului stradal, școlilor, spitalului și a unor clădiri sociale printre care și renumitul Bloc NATO.

Ce străzi sunt vizate pentru modernizare

Programul Operațional Regional 2017 a oferit oportunitatea Primăriei Cugir de a accesa bani pentru îmbunătățirea transportului public și a rețelei de străzi pe care se desfășoară.  Așadar, proiectul depus prevede modernizarea străzilor: Strada Principală Vinerea, Strada Victoriei, Strada Stadionului, Strada Ion Budai Deleanu, Strada M. Viteazul (porţiune nemodernizată), Strada 1 Decembrie 1918, Strada Rozelor, Strada Ion Creangă tr. 1, Strada Ion Creangă tr. 2, Stradă Tineretului, Strada Alexandru Sahia tr. 2, Strada Nicolae Bălcescu, Strada Griviței, Strada Râul Mic. Totodată, va fi reabilitată și str. Ioan Budai Deleanu întrucât edilul Cugirului și-a propus să introducă transportul public și în cartierul Cindeni.

Proiectul prevede nu doar reabilitarea părții carosabile și a trotuarelor, ci și achizitionarea a 6 autobuze cu propulsie hybrida și a 70 de biciclete pe care locuitorii le vor utiliza cu titlu gratuit, în sistem bike sharing. Stațiile de autobuz vor fi modernizate și dotate cu sisteme de afişaj, astfel că cetățenii vor stii tot timpul cand vor veni autobuzele.

Va fi implementat şi un sistem de e-ticketing care include automate de eliberare și reîncărcare carduri de calatorie. Odata implementat proiectul, rețeaua stradală va fi îmbunătățită considerabil, iar oamenii vor avea acces la un transport public  modern, comod și eficient.

Modernizarea maternității, în valoare de aproape 14 milioane de lei

După modernizarea secțiilor de Chirurgiei-Interne și a Ambulatoriului, a mai rămas o singura clădire care necesită investiții, anunță primăria. Este vorba despre secția Ginecologie-Pediatrie pentru care a fost depus și câștigat un proiect privind modernizarea sa. Din estimările administrației locale se pare că în primăvara anului viitoar vor fi demarate lucrarile efective, valoarea fiind de peste 13,8 milioane de lei. Este o investiție importantă, mai ales că adresabilitatea sectiei de pediatrie este foarte mare. Odată realizată această investiție, conducerea primăriei își propune să deschidă și secția de nașteri.

Dotări noi la Ambulatoriu

Totodată, Primăria Cugir dorește să continuă investițiile în echipamente și dotări la Ambulatoriu, iar în acest sens a înaintat un proiect european, care, dacă va primi finanțare, va acoperi necesitățile tuturor cabinetelor și ale laboratorul.

ambulatoriu

Dacă în proiectul precedent, o mare pondere din fonduri erau destinate renovării și modernizării pavilionului, și doar o parte pe achiziționarea de dotări, proiectul actual permite achiziționarea de echipamente şi dotări medicale pentru fiecare cabinet/laborator în funcție de necesități, cazuistică și personalul existent.

Iluminat public

Cugirul este al doilea oraș din regiunea Centru, după Alba Iulia care a solicitat finanțare europeană pentru modernizarea iluminatului public. Proiectul va permite administrației locale să înnoiască rețelele de iluminat și să le extindă în zonele unde nu există sau zonele propuse spre dezvoltare.

Totodată, va fi implementat un sistem de telegestiune care va asigura controlul individual al fiecarui corp de iluminat, precum și un sistem de interconectare cu o platformă de terță parte prin intermediul unei Interfețe Programabile de Aplicații. Vor fi montate sau înlocuite corpurile de iluminat cu LED-uri, eficiente energetic și cu durată mare de viață, astfle că va fi îmbunățit considerabil iluminatul public și vor scădea considerabil costurile cu energia.

Ocolitoare pentru satul Vinerea

Printre obiectivele asumate public de primarul Cugirului, Adrina Teban s-a numărat și cearea unei variante ocolitoare a localității Vinerea, care să descongestioneze traficul și să reducă riscurile care există în prezent, în situația în care localitatea este străbătută continuu de mașini, TAF-uri cu lemne sau TIR-uri cu marfă.vinerea

Crearea unei variante ocolitoare a localității Vinerea va reduce riscul de accidente, de poluare, va diminua trepidaţiile care afectează structura de rezistenţă a caselor și va aduce multiple beneficii economice.

Contractul de finanțare pentru acest proiect a fost deja semnat și se derulează faza de licitații pentru proiectul tehnic și pentru execuție, care vor mai dura, după estimările primăriei, în jur de șase luni. Probabil că demararea efectivă a lucrarilor va avea loc anul viitor.

Viitoarea centură va avea două benzi, va fi conectată direct la DJ 704 la o distanţă de cca 500 m de intrarea în localitate (dinspre Șibot), prin intermediul pasajului CF şi a unui drum de exploatare agricolă. Ea va urma aliniamentul liniei ferate, până la tecerea la nivel cu calea ferată (dinspre Cugir), unde se va uni cu str. Victoriei.

Investiții la școli

Primăria Cugir a înaintat proiecte pentru modernizarea și echiparea infrastructurii educaționale pentru toate școliile gimnaziale atât pe axa 10, cât și pe axa 13. Cea de-a doua, oferă posibilitatea reabilitării și să modernizării atât a școlilor, cât și a străzilor arondate acestora. Inclusiv pentru grădinițele aparținătoare școlilor au fost depuse proiecte de finanțare a lucrărilor de renovare și modernizare, proiecte care sunt în prezent în evaluare. În ceea ce privește investițiile în învățământul liceal, deoarece U.E. a disponibilizat fonduri pentru cel tehnic, Primăria Cugir a înainta spre finanțare un proiect de reabilitare, modernizare și echipare doar pentru Colegiul Tehnic “I.D. Lazarescu” Cugir.

Peste 14 milioane de lei pentru dezvoltarea socială și reabilitarea Blocului NATO

Obiectivul general al acestui proiect, care se află în momentul de față în implementare, îl reprezintă promovarea accesului egal la măsuri integrate de educație, ocupare, antreprenoriat, servicii sociale, acte, locuire, antidiscriminare pentru persoanele din zone urbane marginalizate din orașul Cugir. Sunt vizați cetățenii aflați în risc de sărăcie și excluziune socială, cu precădere de etnie romă, din zonele Rozelor, Coșbuc și Râul Mic. Aceștia beneficiază de patru componente interconectate: 1. Servicii socio-medicale, acte locuire, 2. Ocupare și antreprenoriat, 3. Educație, 4. Antidiscriminare.

bloc nato cugir

Trebuie spus că prin acest proiect va fi reabilitat așa numitul Bloc Nato, mai precis 68 de locuințe vor fi modernizate. Valoare totală a acestui proiect depășește 14 milioane de lei.

Reabilitarea și modernizarea Cantinei Sociale este un alt proiect social. Vor fi executate lucrari la structura de rezistență a clădirii, de recopartimentare, de termoizolare, de amenajare cu rampe de acces pentru persoanele cu dizabilități. Totodată, vor fi achizitionate  echipamente necesare pentru functionarea cantinei sociale, astfel încât, ulterior să pată fi dezvoltat acest serviciu, în beneficiul persoanelor aflate în nevoie.

Proiect pentru grădinițe

”Administrația cugireană a dorit să vină în sprijinul părinţilor din localitate care, atunci când revin la serviciu la finalul concediului de îngrijire, sau mai devreme, sunt în situaţia dificilă de a nu avea cu cine să-i lase pe micuţi” spune primarul. Prin acest proiect, aflat în implementare, sunt înființate grupe în regim de creşă și sunt amenajate spațiile în așa fel încât copiii să beneficieze de condiții corespunzătoare vârstei lor.

În acest sens, vor fi efectuate lucrări de recompartimentare şi modernizare a întregii clădiri, de dotare cu echipament şi mobilier specific care să corespundă nevoii de educaţie şi îngrijire a copiilor. Prin realizarea acestor investiţii, unitatea va respecta prevederile legale în vigoare referitoare la condiţiile igienico-sanitare, de siguranţă, de odihnă și activitate care îi privesc pe copiii mai mici de 3 ani. În total, peste 4,5 milioane de lei vor fi investite.

Alte străzi reabilitate

În baza programului de investiții pe acest an sunt renovate străzile Tractoristului, Merilor, Morilor, Zăvoiului și Deal din Vinerea, iar din Cugir străzile Dealului, Șurianul, Plevnei și  Oituz. Este vorba de lucrări ample care presupun refacerea părților carosabile cu covor asfaltic și/sau cu dale din beton, amenajarea trotuarelor și acceselor la proprietăți, precum și introducerea canalizării pluviale acolo unde este cazul. Tot din fondurile bugetare va fi amenajat un Skate-Parc pe strada Narciselor, Nr. 4 A.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății: Relaxări pentru vaccinați, restricții pentru nevaccinați, dacă cifrele pandemiei cresc

Publicat

Ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă, este de opinie că relaxările pot continua pentru persoanele vaccinate, însă pentru cei neimunizați trebuie să existe restricţii, dacă cifrele vor creşte semnificativ. Ea a mai spus că medicii de familie vor fi stimulați să meargă să vaccineze la domiciliul pacienților, iar spitalele vor oferi vaccinare în ambulatoriu.

„Cred că, având în vedere evoluţia pandemiei, relaxările pentru vaccinaţi pot să continue şi mi se pare normal ca vaccinaţii să stea în continuare în birouri fără mască, dacă toţi cei din biroul respectiv sunt vaccinaţi, dar, pentru persoanele nevaccinate, care sunt cele mai expuse riscului, dacă cifrele cresc semnificativ, să existe restricţii. Ce am făcut a fost să prezentăm, de fapt, în coaliţie măsuri care au funcţionat în alte state. Acestea au fost ipoteze de lucru, nu s-a luat încă o decizie, urmează ca săptămâna viitoare să reluăm fiecare dintre aceste măsuri şi să vedem care vor fi considerate oportune”, a declarat ministrul Sănătății vineri seară la B1 Tv, potrivit Agerpres.

Ea spune că medicii de familie trebuie să se implice mai mult în campania de vaccinare, prin facilitarea vaccinării la domiciliul pacientului, activitate care ar urma să fie plătită mai mult.

„Avem în lucru o campanie prin care ţintim să implicăm mai mult medicii de familie, atât a-i face mai abili în comunicarea directă cu pacienţii, cât şi a le facilita inclusiv vaccinarea la domiciliul pacientului şi urmează, probabil săptămâna viitoare, să promovăm o ordonanţă de urgenţă prin care să stabilim şi un tarif mai mare pentru vaccinarea la domiciliu. Şi, de asemenea, definim acest serviciu de vaccinare în ambulatoriile spitalelor. Astfel putem să fim mai aproape şi să facem vaccinarea mai facilă pentru acele persoane care se află la risc mai mare, şi anume pacienţii cronici care se prezintă în mod obişnuit în ambulatoriu”, a mai declarat Ioana Mihăilă.

Întrebată unde va lovi mai tare valul patru al pandemiei, aceasta a opinat că probabil în comunităţile cu o rată scăzută a vaccinării.

„Avem acorduri semnate cu Comisia Europeană pentru noi doze de vaccin, dacă ele vor fi necesare, vorbim de doza a treia, vorbim de anii 2022, 2023, acorduri care sunt făcute cu mult în beneficiul statelor membre, în sensul că aceste vaccinuri vor fi adaptate cu noile tulpini. Dozele, chiar dacă sunt cumva agreate de pe acum, contractul va veni pentru noi doze cu noi tulpini”, a precizat aceasta.

Ea a avertizat că 87% din cazurile de infectare cu SARS-CoV-2 apărute în ultimele patru săptămâni și 91% din decesele cauzate de COVID-19 au fost înregistrate în rândul persoanelor nevaccinate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Ursul care a omorât un cioban și a rănit grav un altul va fi ELIMINAT. Bărbatul desfigurat de urs, operat timp de 7 ore

Publicat

Ursul care a omorât un cioban vineri seară va fi eliminat, a anunțat ministrul Mediului, Tanczos Barna. Acesta a precizat că autoritățile locale au elaborat documentația pentru emiterea acordului de extragere a animalului.

Reamintim faptul că trei ciobani au fost atacați vineri de un urs în apropierea unei stâne din Harghita: unul dintre ei a fost găsit mort, iar altul a trecut printr-o operație de șapte ore pentru a-i fi salvată viața. 

Citește și VIDEO ATENȚIE: Patru urși, văzuți lângă Alba Iulia. O ursoaică cu doi pui și un mascul mare, filmați pe raza comunei Ciugud

„Noi victime ale urșilor au fost înregistrate în România după ce, noaptea trecută, un urs a atacat trei persoane în zona montană a județelor Suceava și Harghita. Un bărbat de 26 de ani a decedat iar altul este internat în spital în stare critică. Încă mai așteptăm ca autoritățile abilitate să finalizeze investigațiile, însă un lucru este clar: ursul reprezintă un pericol real astăzi în România.

În cursul nopții Jandarmeria, Garda de Mediu și Agenția de Mediu Harghita au elaborat documentația necesară emiterii acordului de extragere a animalului care a cauzat decesul persoanei”, a scris ministrul Mediului sâmbătă pe Facebook.

Tanczos Barna spune că este nevoie de măsuri pentru reducerea „la minimum” a riscului producerii unor astfel de evenimente.

„Ministerul Mediului va continua să facă toți pașii necesari pentru a soluționa problema urșilor în România. Am pregătit cadrul legal pentru intervenția imediată în intravilanul localităților și vom lua toate măsurile necesare reducerii contactelor (întâlnirilor) om-urs pentru a asigura atât siguranța cetățenilor cât și protejarea speciei.

Transmit sincere condoleanțe familiei îndurerate și cred, în continuare, că nimic nu poate fi mai presus de viețile oamenilor.

Trebuie să fim raționali și să aplicăm măsuri prin care să reducem la minimum riscul producerii unor asemenea evenimente în viitor”, a mai arătat Tanczos Barna.

Trei bărbați au fost atacați de urs, vineri seară, la o stână din județul Harghita, la granița cu Suceava. Unul dintre ei a ajuns în stare gravă la spital, iar un altul, care a fost dat dispărut, a fost găsit mort în pădure.

Ciobanul rănit a ajuns la Spitalul Sfântul Spiridon din Iaşi, unde a fost operat timp de şapte ore de echipe mixte de medici ORL şi de chirurgi maxilo-faciali, potrivit Agerpres.

Coordonatorul SMURD Iaşi, prof. univ. dr. Diana Cimpoeşu, a informat că el avea traumatism cranio-cerebral sever, parieto-temporal drept, plăgi muşcate cu amputaţie de degete şi leziuni la nivel abdominal, precum şi fracturi faciale multiple.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Proiect ambițios pentru revitalizarea Parcului Arini din Sebeș. Documentațiile tehnice sunt în lucru

Publicat

Spațiu îndrăgit de promenadă și de petrecere a timpului liber, Parcul Arini din municipiul Sebeș va fi reabilitat și revitalizat prin intermediul unui amplu proiect pe care îl susține Primăria Municipiului Sebeș.

Acest proiect presupune amenajarea mai multor spații cu destinații utile: alee ecologică în suprafață de peste 4200 mp, amfiteatru, pistă de biciclete de 2.000 mp, locuri de joacă, skate park, o suprafaţă generoasă dedicată animalelor de companie, pavilioane de şah, foișor pentru fanfară.

Potrivit reprezentanților Primăriei Sebeș, vegetația și cursurile de apă se vor împleti armonios. Pe o suprafață de 900 mp se vor amenaja parcări cu dale înierbate, iar parcul va fi dotat cu mobilier urban adecvat.

Vor fi create spații funcționale destinate tuturor categoriilor de vârstă și diferitelor preocupări ale vizitatorilor, prin realizarea unor sectoare pentru odihnă, sectoare pentru mișcare, sectoare pentru copii. O atenție specială va fi acordată accesului persoanelor cu dizabilități.

 

Obiectivul de investiții ”Reabilitare și revitalizare Parc Arini” se află momentan în faza de proiectare (etapele PAC și PT+DE), încheindu-se contractul de servicii de proiectare pentru aceste faze cu asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor.

Valoarea contractului este de 272.510 lei.

Termenul de proiectare pentru prima etapă care include proiectul pentru autorizarea lucrărilor de construire este de 120 zile (data limită fiind 10.09.2021). După obținerea autorizaţiei de construire, se va emite ordinul de începere a serviciilor pentru etapa a doua (faza proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie). Termenul de proiectare pentru această a doua etapă este de 30 zile.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Comisie de Acord Unic pentru eliberarea autorizațiilor de construcții în Alba. Înființare și procedură, la aprobat în ședința CJ

Publicat

Consilierii județeni din Alba au de aprobat, în ședința de joi, 29 iulie, înființarea Comisiei de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii.

Aceasta va funcționa în structura Direcției amenajarea teritoriului și urbanism din cadrul aparatului de specialitate a Consiliului Județean Alba.

La cererea solicitantului, comisia va furniza contracost avizele și acordurile necesare autorizării executării lucrărilor de construcții prin emiterea acordului unic, în baza documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construire/desființare, însoțită de documentațiile tehnice de avizare, depuse în format electronic.

Potrivit proiectului, Comisia de Acord Unic, în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii are caracter permanent și își desfășoară activitatea, de regulă, prin procedură scrisă electronică, prin intermediul punctului unic de contact http://www.edirect.e-guvernare.ro, iar în situațiile în care se impune, prin reuniuni de lucru la sediul Consiliului Județean Alba. Se întrunește ori de câte ori este nevoie pentru emiterea acordurilor unice, cu respectarea termenelor legale.

În prezent, obținerea avizelor și acordurilor necesare emiterii autorizației de construire se face prin obligația investitorului în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții republicată, cu modificările şi completările ulterioare, situație care prezintă desfășurarea dificilă a procedurii și unele necorelări între măsurile și condițiile impuse de avizatori, potrivit documentației prezentate consilierilor.

Comisia de Acord Unic va fi formată din:

– specialiști provenind din structura proprie a aparatului de specialitate al Consiliului Județean Alba, care asigură și secretariatul comisiei;

– reprezentanții delegați ai tuturor administratorilor/furnizorilor de utilități publice urbane – avizatori;

– reprezentanți împuterniciți ai serviciilor descentralizate ale administrației publice centrale în domeniile prevenirii și stingerii incendiilor, apărării civile și sănătății populației, prevăzute de lege;

– reprezentanți ai altor instituții emitente de avize și acorduri relevante, după caz.

Atribuții ale Comisiei de Acord Unic:

– primește prin intermediul secretariatului comisiei, documentațiile tehnice de avizare specifice, depuse în format electronic;

– analizează documentațiile în conformitate cu legislația specifică în vederea emiterii avizelor / acordurilor;

– în situațiile în care emitenții de avize/acorduri consideră necesare completări sau modificări ale documentației, Comisia de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii analizează solicitările în cauză și modul în care acestea infuențează condițiile tehnice impuse prin alte avize/acorduri și conduc la modificarea soluției, comunicând aceste aspecte atât solicitantului, cât și avizatorilor afectați;

– transmite secretariatului atât avizele obținute prin Comisia de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii, cât şi propunerea de acord unic, în vederea informării solicitantului și continuării procedurii de autorizare a executării lucrărilor de construire.

Secretariatul Comisiei de Acord – atribuții principale:

– preia documentațiile și verifică respectarea condițiilor impuse în certificatul de urbanism depus de solicitanți. În situația în care documentația depusă nu respectă cerințele urbanistice care să permită continuarea procedurii de avizare-autorizare, returnează solicitantului documentația neconformă. În situația respectării condițiilor urbanistice, transmite documentațiile de avizare, prin intermediul punctului unic de contact http://www.edirect.e-guvernare.ro, către fiecare reprezentant al avizatorilor menționat în certificatul de urbanism;

– urmărește emiterea avizelor în termenul prevăzut de lege, iar în cazul depășirii acestora sesizează Inspectoratul de Stat în Construcții în vederea aplicării sancțiunilor, conform legislaţiei în vigoare;

– transmite solicitantului avizele obținute prin intermediul Comisiei de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii, în vederea continuării procedurii.

Comisia de Acord Unic va funcționa în baza unui Regulament de organizare și funcționare aprobat prin Dispoziție a președintelui Consiliului Județean Alba, după aprobarea Hotărârii privind înființarea acesteia. Regulamentul de organizare și funcționare al C.A.U. va include și Protocolul de colaborare cadru încheiat cu autoritățiile, instituțiile și alte entități avizatoare

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate