Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Proiectele revizuite ale noului Cod Fiscal şi a celui de procedură fiscală, în consultare publică. Noutăţi şi subiecte pentru dezbatere


Publicat

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a anunţat luni că a postat pe site, pentru consultare publică, proiectul Legii noului Cod fiscal și al noului Cod de procedură fiscală. Rescrierea celor două proiecte face parte din procesul complex de modernizare a legislației fiscale, unul dintre obiectivele incluse în Strategia fiscal–bugetară pentru perioada 2013-2015 şi în Programul Legislativ al Guvernului României pentru perioada 2013- 2016, menţionează MFP.

Rescrierea Codurilor trebuia să aibă loc în 2013, iar din 2014 să intre în vigoare. Însă discuţiile privind impozitul pe construcţiile speciale sau cele privind acciza suplimentară la carburant au amânat proiectul.

Modernizarea legislației fiscale are în vedere următoarele rezultate:

– claritate și accesibilitate în aplicarea prevederilor Codului fiscal, prin restructurarea pe baze sistematice a normelor fiscale, precum și a celor privind procedura fiscală;

– transparență în prezentarea principiilor fiscale, în definirea conceptelor, noţiunilor şi metodelor utilizate în construcţia şi administrarea coerentă a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor sociale, reglementate de Codul fiscal, în scopul înţelegerii corecte şi evitării interpretărilor în aplicarea normelor fiscale;

– îmbunătăţirea echilibrului între drepturile şi obligaţiile contribuabililor, pe de o parte, şi ale organelor fiscale, pe de altă parte;

– creșterea eficienţei activității de administrare a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor sociale prevăzute de Codul fiscal;

– scăderea costurilor de administrare a impozitelor şi taxelor prevăzute de Codul fiscal, precum şi a celor de conformare suportate de contribuabili;

– asigurarea corelării între prevederile noului Cod fiscal şi dispozițiile noului Cod de procedură fiscală, precum şi a corelării cu legislația conexă;

– simplificarea procedurilor de administrare a creanţelor fiscale.

Vezi integral Proiect_cod_fiscal_30 iunie 2014

Vezi integral Proiect cod procedura fiscala _30iunie2014

Rescrierea Codului fiscal și a Codului de procedură fiscală presupune, în principal, reformularea prevederilor actuale, potrivit MFP, în scopul unei mai bune înțelegeri, eliminarea disfuncționalităților si a eventualelor interpretări neunitare, actualizarea şi reașezarea prevederilor articolelor, respectiv a titlurilor, pentru a răspunde atât cerințelor mediului de afaceri, cât şi cerințelor organelor fiscale.

De asemenea, prin rescrierea Codului fiscal și a Codului de procedură fiscală se urmărește o abordare facilă a legislaţiei fiscale de către contribuabili și o administrare coerentă a sistemului de impozite şi taxe prin care se constituie venituri ale bugetului general consolidat, se mai menţionează în comunicatul MFP.

„Prin proiectele pe care le propunem astăzi spre consultare publică, creăm premisele asigurării predictibilității sistemului fiscal și continuării consolidării fiscale sustenabile. Răspundem astfel unei mai vechi așteptări a mediului de afaceri, printr-o legislație fiscală mai clară, mai bine structurată, care cuprinde explicațiile necesare și corelează într-o formă integrată modificările fiscale operate în ultimii 10 ani”, a afirmat Ioana-Maria Petrescu, ministrul Finanțelor Publice.

Noul proiect al Codului fiscal a fost elaborat în condițiile în care, de la data adoptării Codului fiscal în decembrie 2003, până în prezent, legea a cunoscut numeroase modificări şi completări determinate de evoluțiile economice și sociale, contextul creat de criza economico-financiară internaţională, aderarea României la Uniunea Europeană etc.

Proiectul noului Cod fiscal pus în consultare publică este rezultatul discuţiilor purtate în cadrul numeroaselor întâlniri ale grupurilor de lucru și, între modificările incluse, este preluată și o serie de prevederi adoptate de Guvern, fie prin Ordonanțe de urgență, fie prin proiecte de lege transmise spre dezbatere Parlamentului, urmând ca în funcție de rezultatul dezbaterilor parlamentare cu privire la adoptarea acestor acte normative, proiectul să suporte modificările corespunzătoare.

În ceea ce privește proiectul noului Cod de procedură fiscală, structura acestuia a fost, în cea mai mare parte, menţinută având în vedere faptul că atât contribuabilii, cât și organele fiscale din cadrul ANAF și autoritățile administrativ teritoriale, cunosc actuala structură, iar acest fapt facilitează înțelegerea și aplicarea noului proiect. Structura noului Cod de procedură fiscală a fost îmbunătățită în sensul comasării unor titluri/capitole şi introducerii altora. MFP menţionează unul dintre elementele de noutate ale acestui proiect – Titlul VI. Controlul fiscal, care include prevederi privind regulile de control în scopul impozitării, structurate în șase capitole, între care cinci destinate fiecărui tip de control/verificare, în funcție de obiectivele fiecăruia. Acest titlu include și actualele prevederi privind controlul antifraudă.

Proiectul Codului de procedură fiscală urmărește respectarea principiului rezonabilităţii şi echităţii, ceea ce va conduce la creșterea încrederii între fisc şi contribuabil. În plus, se reglementează posibilitatea îndreptării erorilor materiale din documentele de plată ale contribuabililor, eliminându-se astfel și o parte dintre barierele birocratice, potrivit aceleiaşi surse.

Proiectele Codului fiscal și Codului de procedură fiscală rămân deschise dezbaterilor, urmând ca în următoarele luni să fie supuse unei ample consultări publice cu reprezentanții mediului de afaceri, ai structurilor asociative, partenerilor sociali, ai tuturor factorilor interesați.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Proiect gigant de remodelare a Blajului din fonduri europene. Prin ce schimbări va trece orașul în următorii 2 ani

Publicat

”Blajul s-a lansat pe drumul proiectelor europene în ideea de a deveni orașul de vis al blăjenilor, o adevărată perlă pe Valea Târnavelor” a scris pe contul său de Facebook, primarul Gheorghe Valentin Rotar. 

Acesta a detaliat pe contul său, planurile pentru următorii doi ani. Potrivit acestuia, orașul ar trebui să atingă un ”maxim al dezvoltării sale urbanistice”.

Este vorba despre realizarea unui sistem de poduri rutiere și pietonale pe Târnava Mare, care să faciliteze un acces simplu spre zona industrială și localitățile componente, dezvoltarea bazei de agrement de la Veza, prin amenajarea unei faleze pietonale pe malul Târnavei Mari, a unui cinematograf de vară, modernizarea complexului sportiv Vezași piste de biciclete.

De asemenea, în plane se mai regăsește remodelarea și modernizarea zonei centrale a municipiului – Bulevardul Republicii, străzile Astra și Timotei Cipariu, zona de blocuri –Eroilor, Gării, Andrei Mureșanu, crearea unei zone urbane la Fântâna Domnișoarei, inclusiv realizarea unui Centru Rezidențial pentru Persoane Vârstnice, regândirea traseelor transportului public de călători, în paralel cu construirea unor parcări supra sau subterane la intrările în municipiul Blaj, în vederea decongestionării traficului din municipiu, extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, introducerea de autobuze electrice pentru transportul de călători, crearea unor zone pietonale permanente sau ocazionale și a unor trasee pentru biciclete și trotinete electrice, realizarea șoselei de ocolire a Blajului.

Primăria Blaj a lansat procedurile de achiziție pentru elaborarea documentelor de planificare strategică: Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) – termen de depunere a ofertelor 14.07.2020 și Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) – termen de depunere a ofertelor 17.07.2020.

Realizarea acestor proiecte se va face din fonduri europene în cadrul Programului Operațional Capacitate Adminstrativă.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Numărul de îmbolnăviri rămâne ridicat: 416 cazuri de infectare cu coronavirus și 23 de decese în ultimele 24 de ore

Publicat

Până astăzi, 4 iulie, pe teritoriul României, au fost confirmate 28.582 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19). Dintre persoanele confirmate pozitiv, 20.861 au fost externate, dintre care 19.854 de pacienți vindecați și 1.007 pacienți asimptomatici, externați la 10 zile după depistare.

De la începutul epidemiei, la nivel național, 1.731 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 au decedat.

În intervalul 03.07.2020 (10:00) – 04.07.2020 (10:00) au fost înregistrate 23 decese (12 bărbați și 11 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Argeș, Bacău, Botoșani, Buzău, Dâmbovița, Harghita, Hunedoara, Iași, Mehedinți, București, Suceava și Vrancea.

Dintre acestea, 2 decese au fost întregistrate la categoria de vârstă 50-59 ani, 6 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 10 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 5 decese la persoane de peste 80 de ani.

Toate decesele sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități.

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 416 noi cazuri de îmbolnăvire.

La ATI, în acest moment, sunt internați 223 de pacienți.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 759.037 de teste.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 434 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 1.969 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55 din 15.05.2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ultimele de 24 de ore, 533 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 124.900 de lei.

În urma acțiunilor de verificare desfășurate noaptea trecută, în sistem integrat, de structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Sănătății, Ministerului Muncii și Ministerului Transporturilor, au fost aplicate alte 962 de sancțiuni pentru nerespectarea măsurilor de protecție sanitară și distanțare socială.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, 4.995 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 1.885 în Italia,  561 în Spania, 107 în Franța, 2.275 în Germania, 97 în Marea Britanie, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 3 în SUA, 6 în Austria, 3 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Elveția, 2 în Turcia, 2 în Islanda, 2 în Belarus  și câte unul  în Argentina, Tunisia, Irlanda, Luxemburg, Emiratele Arabe Unite, Malta, Brazilia, India, Bulgaria, Kazakhstan, Ucraina și Suedia. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 122 de cetățeni români aflați în  străinătate, 31 în Italia, 19 în Franța, 43 în Marea Britanie, 9 în Spania, 14 în Germania, 2 în Belgia, unul în Suedia, unul în Elveția, unul în SUA și unul în Brazilia, au decedat.

Dintre cetățenii români confirmați cu noul coronavirus, 72 au fost declarați vindecați: 50 în Germania, 10 în Franța, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Namibia, unul în Luxemburg și unul în Tunisia.

Notă: aceste date sunt obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, fie de la autoritățile competente din statele de reședință, în măsura în care aceste date fac obiectul comunicării publice, fie în mod direct de la cetățenii români din străinătate.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor și este valabilă pentru apelurile naționale, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 – 20.00. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

Alte decizii, precum și alte date de interes, vor fi aduse la cunoștința  publicului în cel mai scurt timp.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: 92 de terase din Alba, controlate de polițiști. Acțiunea a vizat respectarea normelor din starea de alertă

Publicat

Polițiștii din Alba au verificat vineri 92 de terase și societăți comerciale, în cadrul unei acțiuni care a vizat modul în care sunt respectate normele legale impuse pe perioada stării de alertă. Controalele, organizate sub autoritatea prefectului, vor continua.

Pentru prevenirea și limitarea infectării cu virusul Covid 19, sub autoritatea prefectului, ieri, 3 iulie, 146 de polițiști, jandarmi, polițiști locali, polițiști din cadrul poliției transporturi, precum și reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului Teritorial de Muncă, Direcției Sanitare Veterinare, Direcției de Sănătate Publică și de la Protecția Consumatorului, I.S.C.T.R. și A.R.R. au acționat în zonele aglomerate din județul Alba și au verificat modul de respectare a măsurilor impuse în contextul stării de alertă.

Au fost vizate, în special, localurile publice care au deschise terase, zonele publice în care au fost organizate diverse evenimente, zonele centrelor comerciale dar și mijloacele de transport în comun.
În cadrul acțiunilor de control, au fost verificate 92 de societăți comerciale, la una dintre ele fiind identificate nereguli privind respectarea măsurilor de diminuare a riscului de transmitere a noului coronavirus.

De asemenea, au fost constatate 12 abateri de natură contravențională privind fapte de tulburarea a ordinii și liniștii publice, care au fost sancționate în baza Legii 61/1991, iar în urma controalelor efectuate în trafic au fost aplicate 92 de sancțiuni contravenționale, sancționate în baza OUG 195/2002.

Valoarea totală a sancțiunilor aplicate a fost de 22.275 lei.

Acțiunile de acest gen vor continua, acestea urmând a se desfășura cu efective suplimentare, în următoarele două săptămâni.

Sursă informații și video: IPJ Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Curtea de Apel Alba Iulia își reia activitatea, după testarea angajaților. Instituția a anunțat 7 cazuri de infectare cu COVID

Publicat

Curtea de Apel Alba Iulia își reia activitatea de luni după testarea tuturor angajaților și dezinfectarea clădirii. Anunțul a fost făcut pe contul de Facebook al Curții. În total, șapte persoane din cadrul instituției au fost infectate cu noul coronavirus, printre care judecători și o grefieră. 

Postarea Curții de Apel Alba Iulia

”S-a încheiat retestarea tuturor colegilor cu rezultate inițiale negative sau incerte. Datele comunicate de DSP Alba confirmă rezultatele negative cu excepția unui singur rezultat care este incert și va fi repetat, în timp ce pentru o altă colegă, care a avut inițial rezultat incert, retestarea confirmă pozitivarea.

După o săptămână dificilă de luptă cu COVID-19 inclusiv 2 zile de suspendare a activității pentru dezinfecție generală, la Curtea de Apel Alba Iulia se va relua complet activitatea începând de luni 6 iulie 2020, cu stricta respectare a măsurilor de prevenire a infectării cu Noul Coronavirus.

Cauzele aflate pe rolul instanței se vor desfășura conform programării iar colegii aflați în internare sau izolare, cărora le dorim însănătoșire grabnică, vor fi înlocuiți în activitate până la recuperarea completă.

Curtea de Apel Alba Iulia va manifesta în continuare maximă transparență, astfel încât justițiabilii și profesioniștii din sistemul judiciar să fie imediat și permanent informați prin toate mijloacele de informare disponibile”.

Instituția din Alba Iulia s-a dovedit una dintre cele mai transparente în cazul comunicării situației îmbolnăvirilor cu coronavirus în rândul angajaților.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate