Actualitate
Proiectul de modificare a contractului Primăriei cu STP a fost scos de pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local
Proiectul de modificare a hotărârii de CL prin care a fost aprobat contractul de delegare a gestiunii serviciului de trasport public local de persoane prin curse regulate, a fost scos de pe ordinea de zi în ședința de marți. Motivul a fost că proiectul de hotărâre era incomplet, adică nu conținea raportul de specialitate.
După mai multe discuții pe acest subiect, consilierii au încercat să afle de ce se găsea proiectul incomplet pe ordinea de zi, însă aceștia nu au reușit să lămurească problema și să îl tragă la răspundere pe cel care ar fi trebuit să întocmească raportul de specialitate.
„Comisia nu poate discuta decât atunci când are toate actele necesare”, a explicat consilierul democrat-liberal Raul Tudorașcu. Pe de altă parte, consilierul liberal Rareș Buglea a caracterizat situația ca fiind un „blocaj intenționat”.
În proiectul de hotărâre pe care intenționa să îl supună aprobării consilierilor locali, inițiatorul Simone Albani preciza că “niciodată în ultimii 10 ani, STP Alba Iulia nu avut o cotă de profit de 4,5%, deși a primit subvențiile din partea primăriei și, mai mult, în anii în care a înregistrat investiții, STP figurează pe site-ul Ministerului de Finanțe, în 2003 cu pierderi de 522.190 lei, în 2004 cu pierderi de 17.289 lei, iar în 2005 cu pierderi de 99.569 lei”.
Acesta mai atrăgea atenția că “fondul de salarii al STP este de circa 6 miliarde de lei vechi, asemănător cu cel al Primăriei Alba Iulia, deși numărul salariaților societății de transport este de circa patru ori mai mic. Primăria Alba Iulia nu poate subvenționa salariile foarte mari ale conducătorilor STP, în timp ce personalul de execuție are venituri salariale modeste”.
Proiectul a fost amânat până la ședința viitoare, sau până când va fi realizat raportul de specialitate al proiectului.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News