Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE: Proiectul legii salarizării bugetarilor ar putea fi retras de către ministrul Muncii, după discuţii cu sindicatele


Publicat

baniProiectul privind legea salarizării bugetarilor ar urma să fie retras, după cum au precizat sindicaliştii, marţi, după întâlnirea de la Ministerul Muncii.

Informaţia a fost confirmată şi de consilierul ministrului Muncii, Cosmin Andreica. Potrivit acestuia, Claudia-Ana Costea şi-a asumat retragerea proiectului de ordonanţa privind salarizarea, pe motiv că nu avea cum să satisfacă nevoile tuturor partenerilor. Dacă documentul se va afla miercuri pe masa Guvernului, ministrul Costea intenţionează să demisioneze.

Vicepremierul Vasile Dâncu a declarat, marţi seara, la Realitatea TV, că ministrul Muncii, Ana Costea, nu va fi remaniat.

”A fost o greşeală de orientare a noastră, a întregii echipe, (…) o orientare tactică greşită. (…) Trebuie să recunoşti atunci când greşeşti”, a spus vicepremierul, explicând că Guvernul ar fi trebuit să discute cu sindicatele înainte să vină cu un proiect.

”A fost una din variante, cealaltă o să fie mai bună”, a susţinut el, adăugând că a fost vorba mai degrabă de ”o greşeală de calcul în anexe decât în principii”.

El a subliniat că reacţia sindicatelor ”a fost un duş rece” pentru Guvern.

”Începem să lucrăm de săptămâna viitoare, eventual cu ei, într-un consiliu tripartit, pentru a face o variantă care să fie acceptabilă pentru toţi, în limita unor bani pe care îi avem în acest moment”, a mai precizat Dîncu, care a susţinut că OUG nu ar fi fost programată să intre pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern de miercuri, iar ministrul Costea nu ar fi ameninţat cu demisia, aşa cum a afirmat consilierul său.

Premierul Dacian Cioloş şi miniştrii cu responsabilităţi în elaborarea Legii salarizării bugetare s-au reunit, marţi după-amiază, la Palatul Victoria pentru a discuta despre concluziile întâlnirii pe care sindicatele au avut-o la Ministerul Muncii cu ministrul de resort, Ana Costea.

 

Liderul CNS Cartel Alfa, Bogdan Hossu, a declarat marţi că, după două ore de discuţie, Guvernul a înţeles mesajul partenerilor sociali – sindicate şi patronate, iar ministrul Muncii, Ana Costea, şi-a asumat răspunderea la finalul discuţiilor de a retrage miercuri, oficial, din Guvern, acest act normativ.

„E un pas înainte în vederea rezolvării probemelor”, a declarat Hossu.

Liderul Federaţiei Alma Mater a declarat că ministrul Muncii chiar s-a simţit depăşită de situaţie. „A lăsat impresia că îşi va da demisia”, a afirmat Anton Hadăr. Liderul Federaţiei „Alma Mater” a precizat că ministrul Muncii nu îşi dă demisia pentru că îi cere profesorul Hadar, ci pentru că vrea să meargă liniştită pe stradă. Şi alţi lideri sindiali au spus, după discuţii, că ministrul Muncii ar urma să demisioneze.

Proiectul urmărea, cel puțin teoretic, eliminarea nivelurilor diferite de salarizare pentru aceeași funcție, în cadrul aceleiași instituții, eliminarea egalizării salariilor pentru persoane cu vechime în muncă diferită, eliminarea suprapunerilor salariale pentru angajații care au studii diferite (studii superioare, studii medii, studii generale), stabilirea și calcularea salariilor în baza unui singur act normativ, eliminându-se vidul legislativ, mai ales pentru personalul nou-încadrat etc.

Vezi şi Noua lege a salarizării bugetarilor. Președintele României va câștiga 15.000 lei. Cel mai mic venit va fi de 1.250 de lei

Astfel, raportul între salariul de bază minim și cel maxim în sectorul bugetar urma să fie de 1 la 12. Cel mai mic salariu de bază urma să fie 1.250 lei, pentru funcții cu studii medii și generale, iar cel mai mare de 15.000 lei, pentru funcția cu cea mai mare responsabilitate în stat.

Proiectul de lege a fost postat luni pe site-ul Blocului Naţional Sindical. Acesta este discutat de Guvern cu sindicatele bugetarilor şi urmează să intre în vigoare de la 1 august. Acesta introduce un spor de 15% pentru bugetarii care lucrează în departamentele de IT şi limitează sporurile şi modul de acordare a premiilor. Stabileşte şi cum se va realiza promovarea în funcţii, în grade sau trepte profesionale.

surse: realitatea.net, hotnews.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

20 de milioane de euro pentru instalarea tinerilor fermieri români din afara granițelor

Publicat

Măsura privind sprijinul acordat pentru instalarea tinerilor fermieri are 20 de milioane de euro pentru cetăţenii români din afara graniţelor ţării, care se instalează pentru prima dată ca şefi de exploataţie, a declarat, miercuri, ministrul Agriculturii, Adrian Oros, într-o conferinţă de presă.

„Astăzi, 15 iulie, lansăm măsura „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri”. Această măsură s-a derulat pe perioada 2014-2020 tocmai pentru a revigora agricultura în zone care sunt depopulate sau care au constrângeri naturale şi pentru a preîntâmpina fenomenul de îmbătrânire. Vreau să vă spun că, până acum, au aplicat 10.230 de beneficiari, dintre care 7.520 au încheiat măsura, iar restul sunt în proceduri. Tocmai de aceea am suplimentat, fiind o măsură accesată, banii s-au consumat, am notificat Comisia şi am mutat bani de la alte măsuri neaccesate, încă 43 de milioane de euro pentru acest an. De data aceasta am împărţit alocarea în modul următor: 20 de milioane de euro pentru tineri fermieri, cetăţeni români din afara graniţelor ţării, care se instalează pentru prima dată ca şefi de exploataţie. O să vedeţi în ghid aceleaşi criterii legate de cursurile pe care le-au absolvit în domeniul agricol, dar şi dacă au avut un loc de muncă în ţări membre UE sau ţări terţe în domeniul agricol. Ei vor putea să depună cereri de finanţare”, a spus Oros.

Potrivit sursei citate, sprijinul acordat este de 50.000 de euro pentru exploataţiile între 30.000 şi 50.000 de euro valoare producţie standard şi de 40.000 de euro pentru exploataţiile între 12.000 şi 29.999 valoarea producţie standard. „Este o sumă forfetară în două tranşe: 75% la semnarea contractului de finanţare şi încă 25% la finalul implementării proiectului care durează între 3 şi 5 ani, cum îşi fac dânşii planul de dezvoltare”, a adăugat ministrul Agriculturii.

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a lansat miercuri sesiunea de primire a solicitărilor de finanţare pentru submăsura 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020).

Sesiunea se desfăşoară în intervalul 15 iulie, ora 9:00 – 15 octombrie 2020, ora 16:00 sau până la epuizarea fondurilor alocate acestei sesiuni.

Fondurile totale disponibile prin submăsura 6.1 pentru sesiunea din acest an sunt în valoare de 43.022.207 euro, din care 20.000.000 euro reprezintă alocarea pentru tinerii fermieri din diaspora. Este prima dată în acest exerciţiu financiar, 2014 – 2020, când există o alocare distinctă pentru tinerii fermieri din afara graniţelor ţării.

Potrivit AFIR, pragul de calitate pentru prima etapă lunară (15 iulie – 15 august) este de 90 de puncte şi scade la 85 de puncte pentru a doua etapă (16 august – 15 septembrie), iar pragul minim de depunere este de 25 de puncte, aferent perioadei 16 septembrie – 15 octombrie 2020.

Sprijinul public acordat prin PNDR 2020 pentru instalarea tinerilor fermieri este 100% nerambursabil, în valoare de 40.000 de euro sau de 50.000 de euro în funcţie de dimensiunea exploataţiei agricole. Dimensiunea exploataţiei agricole se poate calcula şi prin noua aplicaţie pusă la dispoziţia publicului pe pagina de internet a AFIR – http://so.afir.info/.

Cererile de finanţarea se realizează conform Ghidului solicitantului şi anexelor aferente acestuia, disponibile gratuit pe www.afir.info, la secţiunea „Investiţii PNDR” în pagina dedicată submăsurii 6.1, iar depunerea documentaţiei se realizează on-line, pe pagina oficială de internet a Agenţiei.

Depunerea cererilor de finanţare se poate opri înainte de termenul limită (15 octombrie 2020, ora 16:00), dacă valoarea publică totală a proiectelor depuse (care au un punctaj estimat mai mare sau egal cu pragul de calitate) atinge plafonul de 150% din alocarea sesiunii. AFIR precizează că în primele 5 zile calendaristice ale etapelor de depunere nu se aplică această prevedere şi sesiunea rămâne deschisă chiar dacă suma alocată a fost epuizată.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alegerile locale vor fi organizate în 27 septembrie. Legea a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis

Publicat

vot, stampile,

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat joi decretul pentru promulgarea Legii privind stabilirea datei alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, precum şi a unor măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a acestora, anunţă Administraţia Prezidenţială.

Săptămâna trecută, Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, a adoptat acest proiect. S-au înregistrat 253 de voturi pentru, două – împotrivă şi 36 abţineri.

Potrivit proiectului, data desfăşurării alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020 se stabileşte în ziua de duminică, 27 septembrie 2020, pentru consiliile locale ale comunelor, ale oraşelor, ale municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi pentru primari, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi pentru primarul general al municipiului Bucureşti, consiliile judeţene, precum şi pentru preşedinţii consiliilor judeţene.

AICI integral Legea alegerilor locale 2020.

La alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, termenele privind procesul electoral încep să curgă de la data de 29 iulie.

surse: Agerpres, Digi24

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Români confirmați cu COVID în Grecia și plasați în carantină. Detalii de la autorități

Publicat

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a anunțat, joi, că sunt trei români confirmați cu COVID-19 în Grecia, doi aflați în Salonic și altul în Insula Corfu, care sunt plasați în carantină. Alt cetățean român, aflat în localitatea Nafplio, ar avea simptome.

Cazul unuia dintre cei doi români testați pozitiv la Salonic a fost făcut public luni, alături de alte două, în Insula Evia.

Joi, MAE a transmis că românul aflat în Salonic și care fusese confirmat cu COVID-19, a fost supus unui nou test, rezultatul retestării fiind pozitiv. Va rămâne în carantină pentru o perioadă de 14 zile.

De asemenea, un alt cetățean român care locuia cu persoana în cauză a fost testat la rândul său și confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19 acesta fiind plasat în carantină pentru o perioadă de 14 zile.

Vezi și Teste COVID-19 la cerere, în județul Alba. Cât costă și unde se pot face

Miercuri, Ambasada României la Atena a fost notificată de către autoritățile elene cu privire la un cetățean român aflat în Insula Corfu și care a fost confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19 în urma testului efectuat la intrarea pe teritoriul Republicii Elene. Acesta a fost transferat în unitatea hotelieră în care își va efectua carantina împreună cu un membru al familiei, tot cetățean român, mai precizează MAE.

Misiunea diplomatică s-a autosesizat în urma informațiilor apărute în presa elenă cu privire la situația unui cetățean român aflat în localitatea Nafplio care, în urma unor simptome asimilate infectării cu COVID-19, a solicitat asistență medicală de specialitate. Potrivit informațiilor obținute de ambasadă, cetățeanul român se află în curs de investigații și primește asistența medicală specifică într-o unitate medicală din Atena. Ambasada României la Atena este în contact cu respectiva unitate medicală.

Citește și LISTA centrelor de testare COVID-19 din țară. Unde vă puteți testa înainte de a pleca în vacanță în Grecia, din 15 iulie

MAE reamintește că, începând cu data de 15 iulie, ora 00.01, pe lângă formularul electronic, respectiv codul QR, cetățenii români trebuie să prezinte la intrarea pe teritoriul Greciei prin punctul de frontieră de la Kulata-Promachonas și testul molecular negativ pentru infecția cu COVID-19, prelevat cu maximum 72 ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Greciei. Testele trebuie efectuate în laboratoare acreditate, iar certificatele trebuie să fie prezentate în limba engleză și să conțină numele și prenumele persoanei testate, precum și seria și numărul cărții de identitate sau ale pașaportului persoanei respective.

Ministerul Afacerilor Externe continuă să urmărească evoluțiile cu privire la tranzitul cetățenilor români prin punctul de frontieră de la Kulata – Promachonas și continuă dialogul cu autoritățile elene pentru identificarea de soluții necesare reducerii timpului de așteptare și prevenirii unor noi aglomerații în perioada următoare. De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe menționează că autoritățile elene competente pot modifica fără preaviz condițiile de intrare pe teritoriul național, în funcție de numărul de noi cazuri de COVID-19 ce vor fi înregistrate pe parcurs.

Ministerul Afacerilor Externe reamintește că cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă 00306978996222 și al Consulatului General al României de la Salonic 00306946049076.

sursă: mae.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

AJOFM: Documentele pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază al angajaților reveniți din șomaj tehnic pot fi depuse online

Publicat

ajofm alba sediu

Agenția Judeţeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Alba transmite angajatorilor că pot încărca pe platforma aici.gov.ro documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază pe luna iunie al angajaților reveniți din șomaj tehnic.

Transmiterea documentelor prin Registratura electronică asigură procesarea mai rapidă, o evidență mai bună a actelor transmise și facilitează accesul la formularele ce trebuie completate.

Angajatorii ai căror angajaţi au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, precum şi angajatorii ai căror angajaţi au avut contractele individuale de muncă suspendate în conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii şi nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, începând cu data de 1 iunie 2020, beneficiază de decontarea unei părți din salariu.

Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru șomaj reprezintă 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare.

Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligația de a menţine raporturile de muncă ale salariaților până la 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri și a situației în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului.

Pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru şomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor care beneficiază de prevederile OUG 92/2020 şi ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun documentele prevăzute în textul ordonanței.

Numărul unic de telefon – 021.444.0000, la care cetățenii pot suna pentru a obține informații suplimentare cu privire la șomajul tehnic, la facilitățile acordate prin prevederile Legii nr.19/2020 precum și prin prevederile OUG 92/2020 este în continuare disponibil. Call-centerul va funcționa între orele 09:00 – 16:00, de luni până joi și vineri între 09:00 – 13:00.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate