Administrație
Proiectul „Respiră aerul istoriei”, de promovare a Cetăţii Alba Carolina, a ajuns la final. 54.306 turişti au venit la Alba Iulia în 2011
Proiectul de promovare a Cetăţii din Alba Iulia, „Respiră aerul istoriei”, a ajuns la final. În urma promovării, prin materiale promoţionale, la târguri naţionale şi internaţionale de turism, şi online, în anul 2011, oraşul Alba Iulia a fost destinaţia a 54.306 turişti.
Reprezentanţii Primăriei municipiului Alba Iulia au prezentat, miercuri, o situaţie a proiectelor desfăşurate în oraş, dintre care „cireaşa de pe tort”, după cum s-a exprimat purtătorul de cuvânt al instituţiei, Mihai Coşer, este proiectul „Respiră aerul istoriei”. Acest proiect a fost depus în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5, „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”. Proiectul a ajuns la final, iar, de acum înainte, oraşul va fi mai pregătit pentru primirea turiştilor, prin intermediul obiectivelor renovate.
S-au pregătit materiale pentru promovarea Cetăţii (cărţi poştale, magneţi de frigider, steguleţe, broşuri, hărţi, agende, calendare, ghiduri turistice, afişe), un film de prezentare a obiectivului şi un videoclip de 45 de secunde care a fost difuzat la nivel local, regional şi naţional, în perioada 9-13 ianuarie 2012. Toate acestea pentru atragerea unui număr cât mai mare de turişti în spaţiile Cetăţii. La Alba Iulia se vrea o Cetate „vie”, plină de activităţi de toate felurile, culturale, artistice.
Dacă, prin promovarea Cetăţii, oraşul câştigă mai mulţi turişti, administraţiei îi mai rămâne să pregătească terenul pentru ca şi cetăţenii oraşului să aibă de câştigat de pe urma acestora. Este vorba de facilități pentru investiții care au menirea să dea viață Cetății și să țină turiștii cât mai mult timp în oraș. Întrebat despre beneficiile pe care le vor avea albaiulienii de pe urma investiţiilor din Cetate, primarul Mircea Hava a spus că se va gândi şi la facilităţi pentru albaiulieni: „Eu vreau să spun un singur lucru, noi trăim în Europa. Pentru albaiulieni, totuşi, care dau cei mai mulţi bani la buget pentru zona asta, ne vom gândi să creăm ceva facilităţi.Pentru noi, beneficii înseamnă cu totul altceva: locuri de muncă, atracţie, creşte oraşul, se întâmplă alte lucruri. Putem să pregătim o soluţie în sensul acesta pentru albaiulieni, să plătească mai puţin sau să nu plătească. Din punct de vedere financiar, părerea mea este că pierderea este nesemnificativă. Câştigul este unul de suflet”.
Până în prezent, proiectul a fost promovat în cadrul a 4 târguri de promovare turistică: Târgul Internaţional de Turism „Holiday Market”, desfăşurat la Bucureşti, în perioada 17-20 martie 2011, Târgul de Turism „Touristica”, de la Cluj Napoca din 25-27 mai 2011, Târgul de Turism la României de la Bucureşti din 31 martie-3 aprilie 2011 şi Târgul Internaţional „Transylvania Tourism Fair” de la Braşov, din 13-15 mai 2011. Proiectul a beneficiat de o expunere şi în cadrul unui eveniment special organizat la „Zilele Cetăţii”. Acesta a produs, totodată, şi 4 locuri de muncă temporare în timpul implementării proiectului, 2 locuri de muncă directe şi permanente după finalizarea proiectului, a adus 50.117 turişti la Alba Iulia în 2010 şi 54.306 în 2011 (în estimări s-ar fi prevăzut 39.738 de turişti în anul 2015). S-au demarat sau extins 10 noi afaceri în perimetrul Cetăţii, care au creat 80 de locuri de muncă. Valoarea totală a acestui proiect a fost de 704.559,50 lei.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
TH
miercuri, 18.01.2012 at 15:33
ia auzi ce castig avem……”unul de suflet”……..MULTUMIM CA V-ATI GANDIT SI LA NOI!
THC, ETC
miercuri, 18.01.2012 at 17:47
N-ai vrea sa iti deschizi tu, in fata blocului, „pe persoana fizica”, o casa de bilete neinseriate ca sa castigi si tu ceva, in stilul romanesc, asa, fara sa faci nimic pentru asta?E doar o idee. Gratis….
TH
miercuri, 18.01.2012 at 18:34
THC,ETC………….daca taceai filozof ramaneai………problema e mai complexa…..nu e vorba de castigul la care te referi.
THC, ETC
miercuri, 18.01.2012 at 21:03
Tocmai de dragul complexitatii asteia, fa un efort si abtine-te, ca nu pari genul documentat si nu m-astept de la tine la comentarii exhaustive despre cum se promoveaza una-alta. Deci: „jos oricine”, „ce naspa-i tot” si „ce aiurea-s toti”.Hai, inspira adanc si arata ca se poate…
TH
joi, 19.01.2012 at 11:35
THC, ETC
AI DEVIAT DE LA SUBIECT!!!…….mai citeste odata ………..fa un dus, spalate pe dinti………”inspira adanc” si treci la munca………nu la lins si pupat……e mai intelept…….
THC, ETC
joi, 19.01.2012 at 16:51
Q.E.D. Ma opresc aici pana nu intra si mama in discutie. Oricum ti-am dedicat mai mult timp decat era necesar, cate un minut pentru fiecare neuron al tau. Have a nice life!
TH
vineri, 20.01.2012 at 00:52
THC, ETC
ai devenit mai intelept……….dar nu suficient………..persevereaza, esti pe drumul cel bun!