Connect with us
Advertisement

Actualitate

Proiectul “SPO – Performanţă şi calitate în servicii” lansează un site pentru recrutarea forței de muncă

Publicat

Șomerii și firmele din județul Alba și Sălaj se pot bucura de o nouă pagină de internet cu informaţii referitoare la angajări. Situl www.spotransilvania.ro a fost lansat la Alba Iulia, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă organizată la sediul AJOFM Alba. Persoanele care se află în căutarea unui loc de muncă au posibilitatea să-şi deschidă un cont şi să aplice online pentru angajarea la diferite firme din judeţ.

Lansarea site-ului face parte din proiectul “SPO – Performanţă şi calitate în servicii”, finanţat prin Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Potrivit managerului de proiect Romeo Sârca, noul portal este adresat șomerilor din Alba și Sălaj, urmând să fie disponibil și pentru regiunea Nord-Vest și Centru.

Site-ul permite crearea unui cont,  în care să fie completat CV-ul şi scrisorile de intenţie, cu user şi parolă pentru fiecare candidat. De asemenea, și companiile vor avea posibilitatea să se înscrie în acest site, unde să posteze locurile de muncă vacante.

„SPO – Performanţă şi calitate în servicii” este este un proiect implementat de AJOFM Sălaj – solicitantul finanţării, în parteneriat cu AJOFM Alba, Fundaţia pentru Dezvoltare Socială şi Economică Zalău, Vecom SRL Zalău şi Fundaţia G. Castellini, din Italia. Valoarea totală a proiectului este de 10 milione de lei, din care valoarea eligibilă – 9.667.460,00 milioane de lei, contribuţia solicitantului – 2.416.865 lei şi asistenţă financiară nerambursabilă solicitată – 7,25 de milioane de lei.

Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 36 de luni, respectiv între 1 februarie 2012 şi 31 ianuarie 2015. Printre obiectivele principale ale proiectului se numără îmbunătăţirea tipurilor de servicii furnizate clienţilor prin elaborarea unor strategii regionale pentru SPO, pe baza de studii privind situaţia actuală de pe piaţa muncii, precum şi implementarea unui sistem electronic de ordonare şi dirijare a beneficiarilor (coada electronică) în vederea reducerii timpului de aşteptare şi a aglomeraţiei de la ghişeele SPO. Romeo Sarca a menţionat că prin aceste demersuri vor fi achiziţionate şi puse în funcţiune zece sisteme electronice de ordonare şi dirijare a beneficiarilor.

Fondurile europene puse la dispoziţie prin acest proiect vor fi utilizate şi pentru diversificarea serviciilor oferite clienţilor, îmbunătăţirea capacităţii de anticipare a schimbărilor de pe piaţa muncii şi realizarea transferului de expertiză prin schimburi de experienţă a personalului SPO şi participarea la workshop-uri.

Grupul țintă se referă la 160 de persoane și 42 de instituții ale Serviciului public de ocupare.

De la implementarea proiectului până în acest moment au fost realizate activităţi de management al proiectului constând în: întocmirea graficului de activităţi, stabilirea echipei de implementare, monitorizarea atingerii indicatorilor şi rezultatelor stabilite. Au fost întocmite trei Rapoarte Tehnice şi Financiare depuse pentru verificare şi rambursare a cheltuielilor efectuate, rapoarte avizate favorabil de OIPOSDRU ANOFM – autoritatea de monitorizare a proiectului. Au fost întocmite rapoarte de activitate şi de audit ale cheltuielilor. Au fost organizate întâlniri de lucru ale echipei de management şi de implementare. În privinţa acţiunilor de informare şi de publicitate ale proiectului, au fost elaborate şi realizate materiale de informare; a fost organizată o conferinţă de presă de lansare a proiectului în luna martie; au fost elaborate anunţuri publicitare, publicate în mass-media locală şi naţională, după realizarea procedurilor de achiziţii servicii de publicitate. De asemenea, au fost elaborate şi realizate pliante de promovare ale proiectului, pliante distribuite după multiplicare la toate punctele de lucru ale AJOFM Sălaj şi Alba, precum şi în celelalte judeţe din regiunile Nord – Vest şi Centru. Au fost elaborate şi publicate anunţuri în presă. Acţiunile de informare şi publicitate ale proiectului continuă.

Pentru buna desfăşurare a proiectului este nevoie de achiziţionarea de diverse servicii şi bunuri. În perioada parcursă au fost întocmite documentaţii pentru achiziţia publică de servicii de: audit financiar, tipărire, promovare în presă, realizare studiu de analiză şi prognoză privind piaţa muncii, realizare portal web, echipamente IT birotică.

Sunt în lucru, în diverse faze de elaborare, documentaţii pentru achiziţia de sisteme de informare (LCD şi sisteme touchscreen), sisteme electronice de ordonare şi dirijare a beneficiarilor. Toate procedurile respectă prevederile OUG 34/2006 cu modificările şi completările ulterioare.

Au fost selectaţi şase „antrenori personali” şi sunt în curs de formare antrenori care vor consilia şomerii şi persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă. În prima fază a proiectului, „antrenorii personali” sunt formaţi de către consilierii psihologi în vederea dezvoltării abilităţilor de comunicare şi lucru cu şomerii, îndrumării şomerilor în găsirea şi păstrarea unui loc de muncă, utilizării portalului web a proiectului prin care să îşi caute un loc de muncă, oferirea în mod individual şi personalizat a serviciilor de consiliere, orientare profesională şi mediere. Un astfel de „antrenor” va avea în portofoliu 10 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă din diferite grupuri ţintă. În prima etapă, aceşti „antrenori personali” ce sunt angajaţi ai SPO vor fi iniţiaţi de partener, după care persoanele iniţiate îşi vor continua singure activitatea.

Au fost selectate 64 de persoane în grupul ţintă al proiectului. Acestea fac parte din personalul propriu al AJOFM Sălaj şi AJOFM Alba. Pentru selectarea şi recrutarea grupului ţintă au fost elaborate formulare de înscriere de către consultanţii proiectului. De la 1 octombrie 2012 a fost angajat partenerul italian. Fundaţia G. Castellini va organiza şi coordona activităţile aferente partenerului transnaţional, în conformitate cu acordul de parteneriat. Dintre aceste activităţi amintim activităţile de instruire cu persoane din grupul ţintă atât în Italia, cât şi în România.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement